Autosalon Frankfurt 2011: Mercedes-Benz F125 Concept

Jako řada dalších automobilových společností, tak i německá automobilka představil na svou vizi budoucnosti prostřednictvím futuristicky ztvárněného konceptu coupé F125. Na rozdíl od většiny ostatních je však budoucnost Mercedesu vodíková.

Rok 2025 v podání Mercedesu bude patřit autům na vodík
foto: Mercedes-Benz

Pod označením F se skrývá první souhláska německého slova „Forschungsfahrzeug“ neboli označení experimentálního automobilu a číslice 125 symbolizuje počet výročí od podání patentu pana Carla Benze na výrobu prvního automobilu se .

Dominantou studijního vozu je masivní čelní maska s bíle lemovanými světly a otevírání dveří směrem nahoru. Při pohledu na vůz s otevřenými obrovitými dveřmi, které zabírají asi 90 % rozvoru kol, se nemohu ubránit pocitu, že se dívám do tváře mimozemského vetřelce.

koncepce má téměř pět metrů na délku, 1,98 m na šířku a na výšku pouhých 1,43 m. Zasednutí do předních i zadních sedadel je však stejně snadné, jako zapadnout do křesla v obýváku, neboť u vozu nejsou použity žádné B sloupky.

s kapacitou 10 kWh jsou umístěny za zadními sedadly. Mercedes do budoucna počítá s moderními lithium-sírovými akumulátory, které by v kombinaci s měly poskytnout automobilu pohybující se okolo 1 000 km (z toho 50 km čistě na energii z baterií). Vodíková nádrž je schopna pojmout až 7,5 kg vodíku a je uložena na podlaze konceptu v oblasti středového tunelu.

interiér konceptu F125foto: Mercedes-Benz

Samozřejmostí by mělo být , jehož průběh lze sledovat prostřednictvím a také brzdné energie. Při navrhování konceptu vycházeli vývojáři z předpokladu, že v době uvedení sériové výroby F125, budou schopny ukládat energii při hustotě až 350 Wh/kg. To by představovalo zhruba zdvojnásobení současného stavu.

Maximální rychlost konceptu 220 km/h, zrychlení z nuly na sto za 4,9 vteřiny a celkový trvalý výkon čtyř 231 koní sice nikoho asi do kolen nesrazí, ale zároveň ani neurazí. Bude zajímavé sledovat, jaké prvky se z tohoto jistě zajímavého přesunou do sériové výroby. Podle to však nebude dříve než v roce 2025.

Napsat komentář