Společnost Volkswagen překvapila na autosalonu v Šanghaji svým konceptem, kterým překvapivě není automobil, ale elektrický skútr E-Scooter. Německý automobilový gigant se tak připojil k rostoucímu počtu automobilek, které si pohrávají s myšlenkou zabrousit i do tohoto odvětví ekologické dopravy.
Hmotnost VW E-Scooteru bez bateriových článků je pouhých 20 kg a pohání ho 350wattový elektromotor. Ten čerpá energii z nikl-metal-hydridových baterií (Ni-Mh), které jsou dostatečně malé a lehké, aby je bylo možno snadno vyjímat a nabíjet mimo skútr. Udávaný dojezd na jedno nabití je 40 km a maximální rychlost 48 km/h.
Jak však poznamenal ředitel designu Volkswagenu pro Čínu Simon Loasby, pokud by to některé trhy vyžadovaly, bude možné tyto baterie snadno zaměnit za baterie lithium-iontové.
Stejně tak lze vyměnit elektromotor za silnější s výkonem 700 W nebo skútr dovybavit systémem rekuperačního brzdění, který také není součástí konceptu.
„Naše myšlenka vyrobit E-Scooter přišla s nutkáním nalézt řešení přístupné mobility ve velkoměstech jakým je Šanghaj,“ řekl Loasby.
Volkswagen vyhodnocuje několik obchodních modelů jak s elektrickým skútrem naložit. Jednou z možností se jeví systém pronájmu. E-Scootery by se mohly nacházet na městských spojovacích uzlech např. u nádraží nebo u nákupních center.
Elektronický klíč ve formě karty účastníka systému by navíc mohl automaticky omezovat maximální rychlost pro mladší řidiče.
Ani přímý prodej E-Scooteru není zcela vyloučen. „V současné době se jen v Číně prodá okolo 20 miliónů elektrických skútrů, jejichž cena se pohybuje okolo 500 dolarů. Neexistuje žádný důvod, proč bychom nemohli náš skútr vybavit nadstandardními prvky, např. LED osvětlením, lesklými plasty, palubním počítačem a prodávat ho za cenu nižší než 1 000 dolarů,“ komentoval rozhodování Volkswagenu Simon Loasby.
V plánech Volkswagenu také figuruje možnost vytvořit během roku 2012 v nejmenovaném čínském městě experimentální flotilu E-Scooterů. Pokud by byl systém úspěšný, mohl by se rozšířit i do dalších koutů země.