Vodíkové taxíky křižují Londýnem

Britský projekt směřující mimo jiné k vytvoření flotily automobilů taxislužby s nulovými pokračuje podle plánu. Po testovacích jízdách, při kterých vodíkové taxíky najely téměř 13 000 km, přišly nyní na řadu ostré jízdy v ulicích hlavního města Albionu. Výsledkem byla velká spokojenost zákazníků, starostu Londýna z nich nevyjímaje.   

Na první pohled byste vůbec nemuseli postřehnout rozdíl oproti typickým zástupcům londýnské taxislužby, ale zdání klame. Pod tradiční černou kapotou tzv. „black cab“ vozu se skrývá zcela odlišný .

Vodíkové o výkonu 30 kW společnosti Intelligent Energy doplňuje 14kWh a elektromotor s maximálním výkonem 100 kW. Takto získaná elektrická energie by měla elektromotoru vystačit na celodenní chod, neboť slibovaný dojezd na „plnou nádrž“ se má pohybovat okolo 400 km.

Pokud by však přece jen palivo došlo, vůz je připraven pro rychlé dotankování na některé z čerpacích stanic v katastru hlavního města, jejichž počet slíbil starosta Londýna Boris Johnson ještě navýšit. Proklamovaná max. rychlost 130 km/h a zrychlení z nuly na sto za 14 vteřin je pro účel taxislužby také zcela vyhovující.

Starosta Londýna se netají tím, že chce, aby se Velká Británie stala lídrem v oblasti využívání technologie palivových článků v dopravě.

„Tyto prototypy bezemisních vozidel taxislužby jsou zářným příkladem britské vynalézavosti, která kombinuje revoluční technologii s klasickým designem. Cenově dostupné ekologicky šetrné taxi je již na dosah a já žádám výrobce, aby zvýšili úsilí k jejich finálnímu dokončení,“ řekl Johnson.

Nové vodíkové automobily taxislužby byly vyvinuty konsorciem společností , Lotus Engineering, London Taxis International a TRW Conekt. S financováním projektu vypomohl i vládní aparát . Ta se chce totiž na nadcházejících letních , které se budou v roce 2012 konat v , prezentovat co by ekologicky smýšlející velmoc.

greenecopath.com

Napsat komentář