Hybridní náklaďák Volvo FE jde do výroby

Po řadě rozsáhlých provozních testů začíná společnost dodávat těžké . Výroba omezené série stovky bude zahájena v červnu. Dodávka těchto vozů zákazníkům ve vybraných tržních segmentech proběhne v letech 2011 až 2013.  

Tišší a čistší hybridní nákladní automobily umožňují dosáhnout úspor paliva až 30 % a budou přednostně využívány pro činnosti spojené s distribucí a sběrem odpadu v městských zástavbách.

Hybridní technologie je nejvhodnější pro hustě obydlené oblasti měst, kde dochází k vysokému počtu cyklů start stop. Od jara roku 2008 byla provedena řada provozních testů u zákazníků společnosti Volvo.

Podle provozního cyklu může model Volvo FE Hybrid snížit emise oxidu uhličitého v rozmezí od 15-20%. Největších úspor však bylo dosaženo u popelářských vozů, kde se podařilo ušetřit až 30% paliva.

Vůz Volvo FE Hybrid je vybaven paralelní hybridní technologií, což znamená, že energie ze vznětového motoru a energie z elektrického motoru mohou být využívány buď současně, nebo jedna na druhé nezávisle. Systém automaticky přepíná mezi těmito dvěma zdroji pohonu.

Pokud hybridní vůz jede na první rychlostní stupeň, je poháněn pouze elektrickým motorem, čímž řidiči poskytuje živou reakci na „přidání plynu“ a díky tomu vynikající jízdní vlastnosti. Jakmile je inicializován hybridní režim, pracují vznětový motor a elektromotor paralelně tak, aby bylo dosaženo optimálních úspor paliva.

Volvo FE Hybrid

„Hybridní nákladní vůz tiše projíždí ulicemi, což zvyšuje kvalitu prostředí pro obyvatele a samozřejmě i pro osoby, které tento nákladní vůz každý den obsluhují. Při akceleraci je hladina hluku ve srovnání s konvenčním nákladním vozem se vznětovým motorem poloviční,“ říká Claes Nilsson, prezident evropské divize společnosti Volvo Trucks.

Hybridní nákladní automobil společnosti Volvo je poháněn sedmilitrovým vznětovým motorem, vyráběný ve verzi pro svoz odpadků o výkonu 340 koňských sil a točivým momentem 1 300 Nm a ve verzi pro distribuci o výkonu 300 koňských sil a točivým momentem 1 160 Nm. Vznětový motor pracuje paralelně s elektrickým motorem o výkonu 120 kW.

Elektrický motor čerpá energii z lithiumiontového akumulátoru nejmodernějšího vývojového typu. Tyto hybridní vozy, které jsou navrženy pro aplikace s celkovou hmotností vozidla 26 tun, jsou poskytovány na leasingovou smlouvu s plným kontraktem na údržbu a opravy.

Model Volvo FE Hybrid bude vyráběn v omezených sériích a zpočátku se jeho prodeje omezí na třináct evropských zemí. Český trh mezi nimi zatím bohužel chybí.

Tisková zpráva

Napsat komentář