Citroen letos prodá 4000 elektromobilů

Xavier Duchemin, mluvčí automobilky , řekl magazínu AutoNews.com na , že letošní prodeje by měly dosáhnout hodnoty 4000. Jde o modely a elektrický .   


Už dnes má Citroen celkem 2000 předobjednávek na . Zhruba 1500 z nich je na malé osobní elektrické auto v podobě Citroen C-Zero, dalších 500 je na elektrickou verzi malé dodávky Citroen Berlingo. Ta se do showroomů dostane v průběhu těchto dnů.

Citroen C-Zero je auto zcela outsourcované, tzn. že jde původně o elektromobil , na který si Citroen pouze nalepí svoje logo. Podobně jako to dělá Peugeot, který z něj „udělá“ .

V případě Citroenu Berlingo Electric je tomu jinak. Jeho vývoj Citroen outsourcuje pouze částečně. Jde totiž o upravený běžně prodávaný model Citroenu Berlingo, do kterého monacká společnost přidává elektrický pohonný systém.

Elektrické Berlingo se vyrábělo už v 90. letech, tehdy ještě se zastaralými NiCd bateriemi. Použití kadmia bylo však později ve zakázáno a to znamenalo i konec elektrického Berlinga.

Renesance přišla s rozvojem nových technoloigí baterií, tj. a především lithiových. Mezi hlavní zákazníky, kteří mají zájem o nová elektrická auta značky Citroen, patří především firmy. Ty vidí, že si tak mohou snadno u veřejnosti zlepšovat reputaci.

Prvními zákazníky Citroenu jsou tak např. francouzská , německé a třeba i spol. . Už příští rok chce Citroen prodat minimálně 10 000 elektrických aut.

Skutečnost, že prvotní zájem o elektromobily mají především velké firmy je dobrým příslibem do budoucna. bývají totiž pravidelně po několika letech obměňovány. Tzn. že za pár let bychom se mohli dočkat velmi levného odprodeje vysloužilých elektromobilů těchto firem.

Citroen C-Zero se od března letošního roku prodává také u nás, a to za cenu od 29 550 euro, v přepočtu asi 750 000 Kč bez DPH.

4 Comments on “Citroen letos prodá 4000 elektromobilů”

      1. Prodeje BMW rostou taky.
        Prodeje BMW rostou taky. Zdá se, že i při útlumu roste počet lidí, co nevědí co s prachama.

        Ano, o elektromobilu jsem uvažoval, když jsem pracoval u metra (k němu to z domova mám asi 15 km). Ale nějak mi ten ekonomický kalkul oproti dieselu střední kategorie nevycházel moc příznivě. Asi o čtvrt milionu za 10 let … Vycházel by při ceně nafty okolo 80 kč/litr a i to bych to auto musel provozovat 1é let a doufat, že se do sítě nepčipojí další solární elektrárny, které by dál zvýšily cenu elektřiny.

        Takže, protože nekradu, nepobírám státní (EU) dotace z peněz daňových poplatníků (což je v podstatě taky krádež), opravdu si ani při nadprůměrném příjmu nemohu za tu cenu elektromobil koupit aniž by mne rodina nezbavila svéprávnosti a nezavřela do blázince.

        Takže měním svůj výrok – za ty peníze si to může koupit jen dotační zloděj.

Napsat komentář