Škoda Auto: vývoj elektromobilů bude pokračovat

Mladoboleslavská zazářila na s elektrickou Octavií. Včera uspořádala pro novináře exkurzi do svého vývojového centra v Mladé Boleslavi. Po zajímavé prohlídce následovalo několik otázek pro šéfa centra týkajících se také .   

Technologické centrum Škoda Auto v Mladé Boleslavi je nová budova postavená hned u řeky Jizery. Proti záplavám je zabezpečena tak, že stojí na sloupech. Exkurze byla uspořádána u příležitosti dvouletého výročí otevření centra. Zároveň byl nově zahájen provoz akustických laboratoří, kam jsme také nahlédli.

V centru, které zaměstnává přes 1600 lidí a zabírá plochu 26 376 m2 dnes probíhají mimo jiné dlouhodobé životnostní zkoušky, simulace provozu elektronických systémů vozů, akustické testy vnitřní hlučnosti automobilů a řada dalších jednotlivých procesů.

„Technologické centrum společnosti Škoda Auto je elementární součástí technického vývoje,“ řekl Eckhard Scholz, člen představenstva Škoda Auto zodpovědný za oblast technického vývoje. „Navazujeme tím také na dlouhou tradici vývoje a konstrukce automobilů v ,“ dodal.

elektromobil Škoda Octavia Green E Line elektromobil Škoda Octavia Green E Line elektromobil Škoda Octavia Green E Line

V jedné z obrovských místností byl k vidění také zaparkovaný prototyp . Elektrická Škodovka na pařížském autosalonu rozvířila vody. Auto vážící díky téměř dvě tuny je mimo jiné vybaveno střešním , který dodává .

Co se týká elektromobility, tak i tímto směrem je v technologickém centru zaměřen. V tomto směru Škoda Auto využívá spolupráce prakticky se všemi univerzitami v . Partnery jsou především , TU Liberec, ZČU Plzeň, a VŠB Ostrava. Kromě elektrického pohonu ale univerzitní týmy zkoumají i jiné alternativy.

Ekharda Scholz na otázku, zda bude Škoda Auto přijímat do technologického centra také v budoucnu nové pracovníky, jednoznačně odpověděl, že ano. Nové pracovní síly se budou zaměřovat právě především na oblast elektromobility.

Systémy bude centrum vyvíjet v celokoncernové spolupráci s . Dělat něco „na vlastní pěst“, něco exkluzivního, by se dnes jednoduše nikdy nevyplatilo. Ostatně, už dnes technologické centrum pro celý koncern Volkswagen vyvíjí například bubnové brzdy pro zadní nápravy.

tisková zpráva, vlastní

Napsat komentář