V Británii mizí benzinové pumpy

Se zajímavým článek přišlo internetové vydání deníku Telegraph. Srovnání situaci v dnes a v minulosti. Pro srovnání, nejvíce jich Ostrovy měly v roce 1967 – plných 39 958. V roce 2009 to ale bylo čtyřikrát méně, 9 013.   

Přitom počet automobilů v zemi je rekordní a pohybuje se kolem 34,2 milionu. Dovoz ropy se v roce 2009 snížil o 901 000 tun na 37 milionů. To znamenalo pro mnohé menší benzinové pumpy bankrot. Ručník do ringu začaly házet ale i takoví giganti jako BP, Texaco či Total a uzavírali vlastní čerpací stanice.

Podle Telegraphu jde však tento trend kupodivu na ruku spotřebitelům. Zostřující se konkurence znamená postupný rozvoj „superčerpaček“, které nabízejí komplexní služby pro motoristy. V podstatě to znamená malá obchodní centra u cest, kde lze navíc ještě natankovat. Podobný trend je vidět také z opačné strany, kdy u velkých obchodních center často vznikají doplňkové čerpací stanice.

Benzin už dnes totiž zdaleka není tím, co majitelům benzinek vydělává peníze. Je to naopak všechno kolem. Osmdesát procent příjmu generují noviny, potraviny, cigarety a další výrobky či služby. Někteří odborníci dokonce věští další pokles počtu benzinek až někam k 7000 v celé Británii. Už dnes prý musíte v některých částeh Walesu, Cornwallu a východní Anglie mít jistotu, že tam vjíždíte s plnou nádrží – pokud se odtamtud ještě chcete někdy autem dostat.

Ty nejzásadnější změny v oblasti čerpacích stanic ale mají teprve přijít. Během následujících deseti let by se totiž skladba motorových vozidel pomalu začít měnit. Čím dál tím větší zastoupení budou mít , ale především také a (tedy auta do zásuvky) a . Pro ty budou muset benzinky připravit zcela nové stojany a nové služby týkající se především dobíjení baterií, ale i dalších souvisejících služeb. Navíc si budou muset zvyknout na konkurenci stále rozšířenějších .

Telegraph.co.uk, fotografie: Jan Groh, Wikimedia

Napsat komentář