Elektromobil Tesla Model 3 trhal v Nizozemsku rekordy

V prosinci 2019 se v Nizozemsku prodalo 22 983 aut do zásuvky. Celoroční podíl se tak zvýšil na 15 %.

Celkově se v Nizozemsku za rok 2019 prodalo 66 630 aut do zásuvky. Zdaleka nejprodávanějším autem mezi nimi i celkově byl Tesla Model 3.
foto: Tesla

Nizozemsko se minulý rok s 15 % stalo zemí s třetím nejvyšším podílem aut na baterie na prodejích nových aut hned za Norskem a Islandem.

Samotný měsíc prosinec byl v Nizozemsku zcela výjimečný. Prodal se meziročně trojnásobek aut do zásuvky a dokonce se podařilo pokořit nizozemský rekord 15 879 kusů z prosince 2016.

Plných 99 % registrací v prosinci byly elektromobily a celoročně je to dokonce 93 %. Zdaleka nejprodávanějším vozem byl elektromobil Tesla Model 3 s 12 053 kusy.

Druhý byl Audi e-tron s 3054, třetí Nissan Leaf 40kWh s 1075 kusy. Za celý rok má Tesla Model 3 podíl plných 45 % na všech nizozemských prodejích aut do zásuvky.

Tesla Model 3 se ale zároveň stal díky 29 922 prodaných kusů nejprodávanějším autem v Nizozemsku vůbec! A přiblížil se tak rekordu vozu Opel Astra z roku 2000 (31 641).

EV-Sales

37 Comments on “Elektromobil Tesla Model 3 trhal v Nizozemsku rekordy”

  1. Elon Musk netančí jen tak!
    Frčí mu to doma i v

    Elon Musk netančí jen tak!
    Frčí mu to doma i v Číně,pomalu každý týden má něco nového,neutichající chuť dokázat něco opravdu velkého ho dělá strategicky nebezpečným pro všechny ty co pořád váhají,nebo jsou zvyklí se jenom vézt.
    Právě Čína je ideální partner na pořádnou akci,globální auto se jeví jako skvělá myšlenka,sdílení technologií a možnost řešit problémy v globálním pojetí je geniální.
    Vždyť právě proto se nám spojují automobilky.
    Jenom by to chtělo již nastartovat i u našich automotive,zatím to spíš zavání neochotou i neschopností pružně zareagovat.To je voda na Elonův mlýn, který rozjede v Berlíně a bude to v době,kdy mnoho schopných lidí již bude hledat místo,které bude progresivní.
    Obávám se,nebo možná naopak,zatím netuším,že pak již Muska nic nezastaví a budeme tu mít jednu nebo dvě globální automobilky,které spolknou vše,co se jim hodí do krámu!
    Vůbec bych se nedivil,kdyby Musk postavil Gigaf i v Rusku,Indii, či v Africe.Ale to až v době,kdy bude mít vyvinutou a rozjetou výrobu celosvětově cenově konkurence schopný globální automobil nebo něco co by se tak dalo definovat – on je toho schopen!

          1. Někteří lidé se snaží dokázat, že vlastně auto za 2-3
            Někteří lidé se snaží dokázat, že vlastně auto za 2-3 mil. není drahé (je teď úplně jedno s čím se porovnává), kdy většina národa kupuje auto v průměru za 200 tisíc. Při nízkých cenách aut si můžeme porovnat základní model auta např. Citigo ve verzi CNG a BEV. Jak hodně se vyplatí BEV verze při 4-letém cyklu výměny aut (tedy v záruce) oproti CNG? Myslím, že výpočet není nikterak náročný (počítejme cenu nových aut) a každému dojde, že BEV nás baví, ale nic nám ve zmíněném případě neušetří. Rovněž u drahých aut dokazovat, že současný model Tesla S (tedy bez nabíjení zdarma) za 2,5 mil. je úspornější než Mercedes E za 1,2 mil. bude ve 4-letém cyklu (tedy v záruce se servisem zdarma) poměrně těžké.

            1. Přesně tak. Mě se finančně nevyplatí můj ojetej Prius
              Přesně tak. Mě se finančně nevyplatí můj ojetej Prius PHV. Byl sice dost levnej ale koupit obyčejný Prius, byl by ještě levnější. S tim kolik ujedu se to nevyplatí. Mám to pro ten pocit že aspoň nesmrdim po městě. A baví mi technologie. Dost lidí kteří vydělávají dost nebo píšou auta na firmy mi někdy přijdou že zapomneli za kolik většina kupuje auta.

                1. Taky jsem chtěl manželce koupit i3 jako náhradu za Mercedes
                  Taky jsem chtěl manželce koupit i3 jako náhradu za Mercedes A. Ekonomický nesmysl, což by mi nevadilo, ale chtěl jsem to ze zvědavosti zkusit. Pak ale manželka řekla, že nechce, s áčkem se jí jezdí dobře a ty prachy lze využít i lépe. Jako, jo, z toho racionálního pohledu má recht 🙂

                2. Tak az bude manzelka chtit letet na dovolenou, tak ji reknete,
                  Tak az bude manzelka chtit letet na dovolenou, tak ji reknete, ze z racionalniho pohledu,…., Machovo jezero.

                3. Výběr dovolené se řídí jinými kritériemi 🙂
                  A na to

                  Výběr dovolené se řídí jinými kritériemi 🙂

                  A na to občasné poskakovani ji ten spalovak fakt stačí. Není nutné za min půl mega kupovat EV. I když by mě to nezruinovslo a byl jsem zvědavý. Až nebudu jezdit dlouhé cesty, pak se možná k té myšlence vrátím, uvidíme.

                4. racionalni pohled je vesmes vzdy jen pohled „tak to chci a je
                  racionalni pohled je vesmes vzdy jen pohled „tak to chci a je uplne jedno proc“, aneb 2 ruzni lide muzou mit na tu samou vec jiny pohled, ikdys oba budou uvazovat racionalne

                5. To asi jo, no. Jí se ta i3 líbila, ale když jsem jí řekl,
                  To asi jo, no. Jí se ta i3 líbila, ale když jsem jí řekl, že to bude tak půl mega… Dal bych to klidně, I kdyby se to finančně nevrátilo nikdy, byl jsem zvědavý. Pak jsem si řekl, že není kam spěchat, EV se pořád zlepšují, klidně počkám.

                6. Kia Soul. Docela závidím. Tady v Japonsku je problém ten,
                  Kia Soul. Docela závidím. Tady v Japonsku je problém ten, že třeba třeba korejský automobilky ty nemají zastoupení. Clo je myslím nulový ale Japonci ty jejich auta nekupovali. Pokusy tu byly. Takže kromě Tesly za minimálně 5,2mil jenů zbejva jen Leaf, kterej nemá ten tepelnej manadzment baterie. A přitom je Korea hned za rohem. Dobrý paradoxy co.

  2. nj zase nic moc neříkající písmenka, kvalitní grafický
    nj zase nic moc neříkající písmenka, kvalitní grafický zpracování by konečně nebylo ???????????????????????? ;))

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e7/PEVs_on_the_road_Netherlands_2011_2017.png

    … páč celkově to tam v Níderlandyji docela pochcípává ;))

    https://pbs.twimg.com/media/DUljpjDWAAAA65h.png

      1. No to jo. Jen tady furt čtu, jak je to „jenom“ předělaný
        No to jo. Jen tady furt čtu, jak je to „jenom“ předělaný spalovák, spotřaba vysoká, dojezd nic moc a že jsou mnohem lepší auta, atd… no a nakonec to je docela úspěch, i v celé Evropě se prodává dobře, jen že bude až tak vysoko v NL jsem nečekal. Souhlasím a i já jsem to psal, že kdo jezdil v Audi, tak si koupí e-tron.

        1. Nevím ale jestli je to úspěch i pro Audi. Původní plán
          Nevím ale jestli je to úspěch i pro Audi. Původní plán byl vyrobit 55 tisíc za minulý rok, někdy v dubnu do přehodnotili na 45 tisíc a kolik z toho bude ve skutečnosti? Prodeje v USA je to 5369 za celý rok, v Evropě 14289 do listopadu, tedy s prosincem tak 18-19 tisíc, Čína a zbytek světa menší jednotky tisíc, celkem při troše štěstí něco přes 25 tisíc, takže pokud nemají 20 tisíc vyrobených a neprodaných na skladě, tak jim to moc nevyšlo.
          (Zdroje: Electrek, InsideEVs, EV Sales)

      1. Vážně? Tak proč do Tesly přesedlávají lidé zvyklí na
        Vážně? Tak proč do Tesly přesedlávají lidé zvyklí na Lexusy, Mercedesy, BMW a Audi a už by nechtěli nikdy zpět.

        E-Tron hřeší hlavně na značku Audi, která má přece jenom v Evropě větší rezonanci než Tesla, pokud se o EV moc nezajímáš.

  3. Asi je to dobrá zpráva o prodeji elektromobilu, ale
    Asi je to dobrá zpráva o prodeji elektromobilu, ale nespojoval bych to s lokalitou Nizozemska. Myslím si že hodně Tesel se prodalo v Nizozemsku, ale jen proto, že formálně je nešlo koupit jinde. Patřím mezi kupce v Nizozemsku , ale registruji v ČR. Tady si myslím, že je potřeba se s tímto nadhledem dívat na různé statistiky.

Napsat komentář