Chytrá auta nutí autoservisy investovat do technologií a školení

Nové a moderní technologie přináší do aut celou řadu chytrých systémů a vychytávek, které by měly usnadnit řízení vozidel a zvýšit bezpečnost vozidel. Pro malé autoservisy to však znamená velké náklady.

Moderní technologie hýbou automobilovým trhem čím dál víc. Není to tak dávno, kdy řidičům stačilo mít auto s automatickou převodovkou, tempomatem nebo jednoduchým parkovacím asistentem.
foto: Crest Communications Ostrava

V nově vyrobených automobilech je množství technologií, které například používá sám automobil – brzdění do 30 km/h nebo asistent pro jízdu v koloně. Dále jsou tu technologie, které jsou v součinnosti s řidičem, třeba automatické udržování se v pruhu, automatický parkovací asistent a spoustu dalších funkcí a vychytávek.

Nové vozy a technologie v nich dokáží řidičům usnadnit život. Ale jen do doby, než je potřebujeme opravit nebo seřídit. Pak mohou nastat problémy s tím, na který autoservis se vlastně obrátit.

Ne každé „servisní místo“ umí dané technologie seřizovat a opravovat. Málokdo si uvědomuje, co je například zapotřebí při pravidelném servisu přední kamery ve voze, který má systém hlídání jízdy v pruzích.

A nejde jen o čelní kameru, další senzory jsou také na ostatních částech auta. Na autoservisy je v jistém smyslu vyvíjen tlak, aby uměly opravit všechny závady. K tomu je však potřeba nejen vybavení, ale také mnoho hodin profesionálních školení.

„Bez průběžného odborného vzdělávání totiž mnoho automechaniků obsluhuje tyto technologie nesprávným způsobem, čímž může dojít k nepřesnému nastavení. Naše servisní sít v tomto ohledu vychází autoservisům vstříc a provádí s mechaniky pravidelná odborná školení,“ říká Lukáš Czauderna, poradce pro rozvoj autoservisů ProfiAuto a dodává:

„Naši mechanici ze sítě ProfiAuto Service se v současnosti například často setkávají s opravami právě již zmíněných předních kamer nebo nejmodernějších světel, včetně nastavení jejich fungování.“

Tyto moderní technologie však začínají dělat starosti menším autoservisům. Pokud chtějí držet krok s ostatními, je potřeba, aby investovali čím dál více peněz do školení, technologií a vybavení pro opravy.

Schůdnější cestou pak může být specializace, stejně jako se to pomalu začíná prosazovat v některých okolních zemích. Další možností je potom spojení do větších celků a sítí, díky čemuž budou mít výhodu silného partnera, a tím lépe obstojí nástupu „digitální revoluce“ i rychlejší komunikace se zákazníky.

„Mobilní technologie jsou všeobecně možností, jak propojit automobil s řidičem. A nejen s ním. V naší servisní síti máme aplikaci, díky které se řidiči objednají do autoservisu z práce nebo pohodlí domova. Najdou v ní nejbližší autoservis z naší sítě, vyberou si zde druh servisní prohlídky, opravy a termín, který se jim hodí. Toto je jedna z věcí, co je v dnešní době samozřejmostí, jak lidem pomoc při komunikaci s autoservisem a řízením svého času,“ říká Jindřich Krejčí, ředitel sítě ProfiAuto.

tisková zpráva

39 Comments on “Chytrá auta nutí autoservisy investovat do technologií a školení”

  1. Tak tak se zlatýma českýma ručičkama. Doufám, že budu
    Tak tak se zlatýma českýma ručičkama. Doufám, že budu majitelem BEV, budu mít možnost jezdit ho servisovat i jinam, než k neschopným zlodějům do značkového servisu. Se spalováky, jak služebními tak soukromými, jsem si jejich “umění” užil až až.

  2. Off
    Radosti s elektromobilitou v Thajsku. Bjorn si koupil MG

    Off
    Radosti s elektromobilitou v Thajsku. Bjorn si koupil MG EV a v jeho rodné vísce mu instalují wall box a připojují 400 V vedení i když ho vlastně jeho MG nemůže naplno využít. Dělá to přímo MG a má na to od státu příspěvek.
    https://youtu.be/I5TfbO2LCk8

    Velmi zajímavej poznatek je, že díky velmi pomalému provozu a tím i průměrné rychlosti budou mít malobaterkáče v Asii vlastně větší dojezd a tím i užitnou hodnotu než jinde ve světě, protože i na velký vzdálenosti budete mít malou spotřebu. Bjorn měl při ujeté vzdálenosti 75 km průměrnou rychlost cca 45 km. Celkem pozitivní pro adopci elektroaut i skůtrů v daném regionu. Menší baterka = nižší cena + menší druhotný emise na stejný počet osobokilometrů. Což bude velký posun oproti spalovacím popelnicím, které nonstop zamořují i když jen stojí či poskakují v zácpě.

        1. Hodne bude zalezet na socialnim postaveni ridice a image
          Hodne bude zalezet na socialnim postaveni ridice a image znacky auta. Nekdo jezdi bez klimosky a vse otevrene a nekdo je ve sve limuzine oddeleny od nizsich vrstev. Kravata a oblek vyzaduji prijemne teploty. Z vlastni zkusenosti vim, ze klimoska je mi proti srsti, ale pri ceste do prace a na sluzebni ceste byla klimoska dobra i v CR. A na dovolene i v exotickych destinacich byla vypnuta. Kdyby platilo to co pisete, pak by thaisky auta byla seriove bez klimosky. Asi tomu tak nebude.

  3. V Nemecku je garantovana cena za vykup elektriny z OZE omezena
    V Nemecku je garantovana cena za vykup elektriny z OZE omezena na 20 let. Prvni takove FVE byly postaveny 2001 a po roce 2021 uz nebudou mit zadne vyhody. V Cezku se cezky experti rozhodli samozrejme po cezku a stanovili podporu na celou dobu zivotnosti vyrobny. Nemci asi na Cezky experty nemaji. V Cezku se vzdy najde nejake cezke specificke reseni. Pitomci sobe, nebo jak je to napsano v ND?

  4. Svedsko odstavilo 30.12.2019 JE Ringhals. A v prosinci 2020 je
    Svedsko odstavilo 30.12.2019 JE Ringhals. A v prosinci 2020 je na rade dalsi. Uz se nevyplati, jsou ztratove. Z puvodnich 12 jich je dnes 7 a za rok uz jen 6. Neni to narizena likvidace, ale ekonomicka. Mozna by to nekdo mel rict u Straku ve Strakovce. Vrchni Straka Babis to nebude rad slyset.

    1. Další externalita související s JADERNOU ENERGETIKOU v
      Další externalita související s JADERNOU ENERGETIKOU v ČR:

      Těžba uranu skončila, škody jdou do desítek miliard korun
      Vyvezením posledního vozíku smolince z uranového dolu Rožná I dnes (27.4.2017) skončila těžba uranu v Česku. Těžba a zpracování uranové rudy po sobě zanechaly škody velkého rozsahu. Stát na jejich sanace musel od roku 1989 vynaložit již více než 40 miliard korun a dalších 60 miliard ještě vydá, připomíná ekologické sdružení Calla.

      https://www.denik.cz/ekonomika/tezba-uranu-skoncila-skody-jdou-do-desitek-miliard-korun-20170427.html

      Pro ty méně chápavé příznivce jaderné energetiky: tyhle náklady nejdou z pokladničky provozovatele elektrárny, ale z pokladničky nás všech.

      1. Ted je ale otazka, kolik z teto astronomicke sumy pripada na
        Ted je ale otazka, kolik z teto astronomicke sumy pripada na palivo do JE a kolik na vojenske jaderne bomby. Problem je, ze ten uran byl zpracovan v CCCP a ty palivove tyce se sem privezly. Vlastne by tu sanaci meli zaplatit soudruzi z Ruska, jakoz to vrchni iniciatori a dozorci tezby uranu v CSSR. KSČ spolu s KSSS nam nadelili hezkdy darecek. Meli by ten odpad odvezt rusaci do ruska na vlastni naklady.

        1. Jak se ty miliony tun kyselin a chemikálií za ta léta
          Jak se ty miliony tun kyselin a chemikálií za ta léta nasbírají, to jsou neuvěřitelná čísla. Že o tom, kde vezmou palivo nové jaderné bloky, nebyla nikde ani zmínka. Natož tak, co by obnášelo otevření nového dolu na rudu a závodu na obohacování paliva. Přitom ve státní koncepci energetiky před rokem 2010 bylo snad osm lokalit těžby a se závodem na palivo měl pomoci vítězný dodavatel jaderných bloků. To vše jaou ale drobnosti, proč tím dnes blbnout hlavy lidu, že?

  5. článok je od počiatkumylný!
    veď „hentamtie“ app sa

    článok je od počiatkumylný!
    veď „hentamtie“ app sa nenastavujú v akomsi …
    ak najväčší podvodník potom, ako mu prišli na podvodnú aplikáciu, nedokáže niečo funkčné dodať. viď články o golfe osem, o BEV iD3, …
    takže práve malé (garážové) servisy budú mať žatvu – kasňu opravia za normálnu cenu a do aplikácií nebudú vŕtať.

  6. off
    Takže Ghosn prchnul ve futrálu na basu či jiné

    off
    Takže Ghosn prchnul ve futrálu na basu či jiné hudební aparatury a pak soukromým letadlem do Istanbulu a odtamtud další soukromým érem do Bejrůtu. No to je bžunda, té úplně jak bondovky. Dobře vytřel Japoncům zrak. :)))
    https://www.theguardian.com/business/2019/dec/31/carlos-ghosn-escaped-japan-hiding-in-a-musical-instrument-case
    https://bit.ly/2tiBh2f

            1. Ano, Karpeles je francuz. Nabuduce si nepliest hrusky s
              Ano, Karpeles je francuz. Nabuduce si nepliest hrusky s jablkami.
              A mimochodom on si za to moze sam, podla vysledkov vysetrovania jeho pocitace boli zabezpecene velmi slabo, dobre to vedel a potom, ked mu to hackli, tak to vedome skryval a snazil sa situaciu ututlat. Jednoducho totalny diletant, ktory svojou neprofesionalitou pripravil kopec ludi o obrovske peniaze.
              Za dalsie ta sprava z januara je stara, ziadne vazenie ani dalsi trest mu nehrozi, navyse to vyzera tak, ze mu velka cast tych bitkoinov ostane a to aj napriek tomu, ze nikdy neboli jeho a pripravil o nich druhych ludi. Vo vysledku mu ostane cca 1.4 miliardy USD. Takze ziadna hroza feudalnej antihumannej japonskej justicie, ale darcek pod stromcek o akom sa nam moze len snivat. ak tu vobec je nejaka obet toho justicneho systemu, tak su to ti, ktori doverovali MtGoxu a obchodovali tam, lebo teraz nedostanu nazad ani to, na co maju narok.
              Je to asi tak, ako keby dnes skrachovala banka a ty, ako zakaznik s milionom na ucte, by si dostal 15 tisic odskodne, ale celemu manazmentu, ktory sa o ten krach pricinil, sud prisudi pol miliona z tvojich penazi. Parada, co?

              1. Opravdu si nehodlám pamatovat detaily o každém individiu o
                Opravdu si nehodlám pamatovat detaily o každém individiu o které zakopnu v médiích.
                Šlo mi to, že on popisoval okolnosti svých 12ti měsíců které strávil v Japonské vazbě v době kdy Ghosn byl terpve zavřenej a nebylo jasné čemu všemu je vystaven. Výsledky jeho kauzy jsou mi šumák. Coiny jsou na začátku a todle jsou důsledky divokého vývoje.

    1. Nevím jak mladí, ale opravdu schopní lidi už ani nemaj
      Nevím jak mladí, ale opravdu schopní lidi už ani nemaj zájem pro dinosaury pracovat i když je přeplatěj protože vědí, že jsou to těžkopádný mološi, kde je jakejkoliv progres dopředu zabitej. To poznal už Porše když před lety nabíral lidi na vývoj Tukana. Proto taky celej vývojoveh tým i3 a i8 od BMW okamžitě odešel poté co bylo jasné že BMW už žádnej další vývoj této řady nechystá, tedy okamžitě po uvedení i3 na trh. 😉 Dizanér i3 šel do FF a poté co se FF zhroutil teď dělá Canoo, šéf vývoje a zbytek inženýrů stvořili Byton a teď radši odešel zachránit pro změnu to FF. Srovnejme si kde se teď ve vývoji nachází Canoo a Byton s tím co chystá BMW a je vám hned jasný která bije. BMW úplně ustoupilo od naprosto progresivního konceptu a techňologií teď jen překopává svoje tradiční sedany a nejspíš i SUV na elektriku. Byton stvořil regulérni EV se všema novejma fíčurama a krejzy megadisplejem a Canoo začíná rovnou tam, kam se chce Elon teprv dopracovat, tedy v autonomích vozech na zavolání, které si budete jen pronajímat.

  7. Zikmund Winter, Zlatá doba měst českých: „Od
    Zikmund Winter, Zlatá doba měst českých: „Od kloboučníků oddělili se v 16. století (v Praze as od r. 1523) k samostatnosti šmukýři a pernaři, kteří zdobili klobouky mužské i ženské hedvábnými i zlatými „šmuky“a peřím; jim příbuzní byli ohanečníci, kteří ženskému pohlaví strojili z peří oháňky (fochry).“

    Autoopravna Praha: Hledá se operátor diagnostických systémů… 🙂

  8. Asi to znamena konec „zlatych“ ceskych rucicek, ktere vam ze
    Asi to znamena konec „zlatych“ ceskych rucicek, ktere vam ze dvou totalnich bouracek slepi auto. Uz jim doufam odzvoni. Leda ze to auto dostane STK za uplatek a majitel nebude potrebovat aby vse fungovalo. Hlavne ze se toci kola.

    1. Zlatý voči, když si český, bulharský, polský ručičky
      Zlatý voči, když si český, bulharský, polský ručičky poradili s přetáčením elektronických tacháčů, kradením aut s imobililizérama či kradením bezklíčovejch aut poraděj si s bastlením elektroaut z různejch dílů, tak jak to dělá třeba Rich Rebuilt nebo to dělaj rusáci či Ukrajinci. Koumáků s noutbůkama je hromada.

Napsat komentář