V Číně začínají dodávky tam vyrobených elektromobilů Tesla Model 3

Zatímco čínská Tesla Gigatovárna 3 už pár týdnů vyrábí elektromobily Tesla Model 3, k zákazníkům zatím nemohly kvůli absenci povolení. To se dnes mění.

Výroba elektromobilů Tesla Model 3 v čínské Tesla Gigatovárně 3 v Šanghaji.
foto: Electrek.co

Po týdnech čekání se Tesle v Číně podařilo získat povolení k dodávkám aut zákazníkům. Na parkovišti u Gigafactory 3 už na to čekají stovky vyrobených elektromobilů.

Tesla si vytyčila cíl vyrábět v nové Gigatovárně 3 v Šanghaji do konce roku 2019 celkem 1000 aut týdně. Začátkem příštího roku to už má být až 3000 elektromobilů Tesla Model 3 týdně.

Výroba elektromobilů Tesla přímo v Číně umožňuje automobilce vyhnout se dovozním clům a dalším poplatkům a zejména výrazně snížit výrobní náklady. I proto už se spekuluje o tom, že by se příští rok mohla cena v Číně vyráběné verze elektromobilu Tesla Model 3 snížit až o 20 %.

Právě v Číně totiž v posledních měsích kvůli ořezávání tamních dotací na nákup elektromobilů prodeje aut do zásuvky výrazně padají. V listopadu se meziročně snížily o 26 %. Za celý rok 2019 nicméně prodej elektromobilů v Číně celkově stoupl v meziročním srovnání o 35 %, zatímco prodej plug-in hybridů klesl o 8 %.

Elektromobilů Tesla Model 3 se v Číně během listopadu 2019 prodalo celkem 4658 kusů, všechny ale byly dovezeny z . Celkově už se v Číně za 11 měsíců letošního roku prodalo 24 589 elektromobilů Tesla Model 3 a 1 041 237 aut do zásuvky celkově.

91 Comments on “V Číně začínají dodávky tam vyrobených elektromobilů Tesla Model 3”

  1. Nj Ghosn chtěl větší integrací Renault-Nissan zvýšit
    Nj Ghosn chtěl větší integrací Renault-Nissan zvýšit sílu na výrobu elektromobilů a obnovit zašlou slávu LEAFu 😉 Jenže rejžáci se paktujou s temnou stranou ameriky a chtějí těžit hydráty metanu na nesmyslnou výrobu vodíku do debilního japkovskýho palivovýho článku… 😉 jinými slovy SABOTOVAT ELEKTROMOBILITU ;))

    https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/japonci-provedli-prohlidku-u-uprchleho-exsefa-renaultu-a-nissanu-mel-ctyri-pasy-40308644

            1. Tak samozřejmě. Asi jako když nevinný Kožený utíkal
              Tak samozřejmě. Asi jako když nevinný Kožený utíkal před nespravedlivým stíháním u nás. Japonsko je totiž známé nespravedlivými soudy, politickými procesy a represemi nevinných obyvatel.

              Ne počkej… to je Rusko.

  2. Psyche 16 – NASA Is Going to Visit a Gold and Precious Metal
    Psyche 16 – NASA Is Going to Visit a Gold and Precious Metal Asteroid Worth $700 Quintillion

    Jeden z milníků všech dobyvatelů vesmíru. Jen se o tom až tak nemluví. I SpaceX si v tichosti na tyhle zdroje brousí zuby.
    Pro ty, kteří si myslí, že je to nesmysl, tak by jste měli před 30ti lety říci majiteli VHS kazet a audio kazet, že všechny filmy a hudba z jeho kazet se v budoucnu vejde na kartičku o velikosti nehtu na palci. Většina těchto lidí by se taky jen nevěřícně usmála :-).

    https://mymodernmet.com/16-psyche-asteroid-nasa/

    https://www.youtube.com/watch?v=NMknT8vKOL8

    1. Nepíšete náhodou mimo jiné konspirační teorie?
      K tomu

      Nepíšete náhodou mimo jiné konspirační teorie?
      K tomu „Jen se o tom až tak nemluví“ jste ještě mohl dodat „Rychle si otevřete tyto odkazy od Nasa (a Wikipedie a dalších několik milionů) než to smažou“ 😀
      Ono se vlastně těží na asteroidu právě nyní, jenom zatím umíme přibližně gram za miliardu (korun). Se Starship se odhadem můžeme dostat k dodatečným nákladům v desítkách tisíc za kg přivezeného materiálu (a to jsem dost možná přehnaně optimistický), což je fajn, kdyby byl asteroid celý ze zlata, ne však při 99 % nikl, železo, kobalt apod. Takže se těžit ve velkém za našeho života s největší pravděpodobností nebude.
      Ono tvrzení, že má něco hodnotu 700 trilionů je úplně stejně hodnotné, jako že podmořská těžba má hodnotu 700 trilionů. Obojí asi tak stejně pravdivé a oboje je nám k prdu, dokud se bude dát těžit jinde byť o 1 dolar na kilogram levněji.

    1. Takže utekl. Ani se mu nedivím. Na to že ho hlídala
      Takže utekl. Ani se mu nedivím. Na to že ho hlídala policie, a soukromí detektivové celkem slušnej výkon. To musela zařídit nějaká tajná státní služba. Takový akce se konají v případě různých pofiderních režimů, kde není šance na rozumné soudy jako případ našich občanů zatčených v Zimbabve, kteří se náhle objevili v ČR a ministersvo zahraničí odmítá cokoliv komentovat. Teď mezi tyto pofidérní režimy spadlo i Japonsko. Obávám se, že z toho bude menší mezinárodní roztržka. :)))
      https://www.e15.cz/zahranicni/exsef-nissanu-ghosn-uprchl-do-libanonu-v-japonsku-jej-cekal-soud-za-financni-machinace-1365632

      1. sem říkal vod začátku že 270% japka sou fpldeli jak
        sem říkal vod začátku že 270% japka sou fpldeli jak vjeteli ;))

        má francouzské, brazilské a libanonské občanství…. je to jasný, francouzská tajná služba borcííí žán renó je to jasný :))

        https://cs.wikipedia.org/wiki/Kategorie:Francouzsk%C3%A9_tajn%C3%A9_slu%C5%BEby

        https://www.csfd.cz/film/21010-wasabi

        v japkovsku maj základnu, za komárů tam dávali bacha na rusáky :))))

            1. Malá zaujímavosť, ktorú som teraz našiel. Na výrobu 3
              Malá zaujímavosť, ktorú som teraz našiel. Na výrobu 3 ton vodíka sa spotrebuje 160 ton uhlia a vyprodukuje 100 ton oxidu uhličitého.
              Ak sa vyrába elektrolýzou vody, tak najvyššia účinnosť aká bola dosiahnutá v laboratórnych podmienkach je 83,7%
              zdroj
              Pri spotrebe 1kg/km vodíka, vlastne vodíkač spotrebuje 53kg uhlia a vyprodukuje 333g CO2/km
              A k tomu ešte emituje nanočastice platiny, paládia a niklu.
              No to je ekológia !!!

                1. Celková účinnosť vodíkového cyklu je doslova tragédia
                  Celková účinnosť vodíkového cyklu je doslova tragédia (niekde pri 20%)
                  Palivový článok pri prevádzke koroduje a uvoľňujú sa z neho do odchádzajúcej vody mikročastice zo všetkého, čo je vo vnútri článku.
                  Jediné šťastie, že nanočastice a mikročastice z katalyzátora (prevažne platina s uhlíkom) nie sú vraj zdraviu škodlivé.
                  Horšie bude, keď sa platina nahradí iným lacnejším kovom, napr. niklom.

              1. Eban, vdaka za info a link. Len by to chcelo pre ferovost hned
                Eban, vdaka za info a link. Len by to chcelo pre ferovost hned uviest, ze tych 160 ton uhlia a 100 ton CO2 je jeden z najhorsich sposobov vyroby vodika a tyka sa v podstate len Australie – co je inak absolutne minoritny trh pre vodikove auta v sucasnosti aj blizkej buducnosti.
                Tipujem, ze situacia v EU alebo US je diametralne odlisna, ale s tym suhlasim, ze HEV rozhodne nijako ekologii neprospievaju, skor prave naopak.

                1. Minimálně v Norsku je několik stanic na vodík, které taky
                  Minimálně v Norsku je několik stanic na vodík, které taky používají elektrolýzu. Při malých prodejích je to levnější řešení než stavět obří vodíkové nádrže a zajišťovat zásobování. Takhle to jenom připojí k síti a k vodovodu a vyrábějí.

                2. V Norsku su 3 vodikove stanice, jedna z nich v lete vybuchla,
                  V Norsku su 3 vodikove stanice, jedna z nich v lete vybuchla, tak zavreli vsetky tri, takze vodikove auta v Norsku stoja. Zatial som nepostehol info, ze by ich otvorili.

                3. Těch stanic je tam více. Ty 3 patřily jedné konkrétní
                  Těch stanic je tam více. Ty 3 patřily jedné konkrétní společnosti.

                4. Kolko tych inych vodikovych stanic v Norsku je a kde su?
                  Kolko tych inych vodikovych stanic v Norsku je a kde su?

                5. Novinari napisali, ze po vybuchu jednej vodikovej stanice v
                  Novinari napisali, ze po vybuchu jednej vodikovej stanice v Norsku nemaju kde FCEV auta kde tankovat vodik – to samozrejme moze byt novinarske zvelicovanie problemu – samozrejme nejake stanice mozno su este v prevadzke, ale aj tak to nie je pre FCEV povzbudzujuce. Firma Uno-X co jej jedna stanica vybuchla ma 50 vodikovych stanic vo viacerych krajinach. V clanku pisu, ze zavreli okrem tej vybuchnutej dalsich 10 vodikovych stanic v Norsku a okolitych krajinach.

                  https://qz.com/1641276/a-hydrogen-fueling-station-explodes-in-norways-baerum/

                6. Priznám sa bez boja, že som to nejak detailnejšie neskúmal
                  Priznám sa bez boja, že som to nejak detailnejšie neskúmal (chvíľu predtým som to našiel) a je možné, že tie emisie CO2 pri výrobe z fosílnych zdrojov sú vo všeobecnosti nižšie. Nejak mám v pamäti, že je to 7kg ( starší článok ) CO2/1kg H2. Tiež ma to číslo prekvapilo. Inak z uhlia sa celosvetovo vyrába 18%
                  Ale už samotný fakt, že 96% celosvetovej výroby vodíka je z fosílnych zdrojov a ropné spoločnosti vynakladajú enormné finančné prostriedky na vývoj a propagáciu vodíkových technoógií vypovedá o tom, že nebude veľký záujem o výrobu inými spôsobmi. Keď bude dosť uhlia, tak sa to bude vyrábať prioritne z uhlia, ak budú uhoľné elektrárne pozatvárané, tak čo s tým budú uhlobaróni robiť? Pod zemou ho určite nenechajú.
                  Elektrolýza s reálnou účinnosťou, nie viac ako 80%, bude vždy tvoriť len minoritné percento.

  3. Dnesni kluci kolem 15 let jsou nadsenci pro Teslu a
    Dnesni kluci kolem 15 let jsou nadsenci pro Teslu a Elonmobilitu. Za par let budou tvorit mladou generaci, ktera uz zadna smradlave auta nebude kupovat. Az jim bude 21+ let, bude spalovak neprodejny. Ta starsi generace, ktera zije uz jen ze vzpominek na mladi, je asi nepoucitelna. Pro ne predstavuje spalovak symbol jejich mladi. Tam pak hraji irracionalni dojmy hlavni roli.

    1. to je blbost, většině mladých jde fprvý řadě vo prachy
      to je blbost, většině mladých jde fprvý řadě vo prachy na bydlení a život a hned pak vo děti. Auto je pro ně jen nutnost, přibližovadlo a ti co ho potřebují sáhnou po tom nejlevnějším nejschopnějším většinou kombík kde se tezla ani nechytá nehledě na její současnou praktičnost, ta je vůbec mazec

              1. To je mozna pravda nekde ve Svycarsku. Vzhledem k tomu, ze ze
                To je mozna pravda nekde ve Svycarsku. Vzhledem k tomu, ze ze nase HDP na obyvatele je zhruba stejne, jako prumer zemi EU a porad vice nez 2×vyssi nez svetovy prumer. Cili objektivne patrime do sirsi svetove spicky.
                Tak kde jinde by si mela umet prumerna rodina schopna koupit slusne (elektro)auto?
                V soucasnosti je to vsak vysada pouze tech bohatsich vrstev.

                1. Celá západní Evropa, USA, půlka blízkého východu a
                  Celá západní Evropa, USA, půlka blízkého východu a jihovýchodní Asie, Austrálie a Nový Zéland.

                  Průměrná cena auta v USA je 35.000 dolarů. A v tom nejsou pickupy a SUV, kde je průměrná cena skoro 50.000 dolarů

                2. A zaver?
                  Mam pocit, ze „lacine rodine auto“ neni to stejne co

                  A zaver?

                  Mam pocit, ze „lacine rodine auto“ neni to stejne co prumerne auto v USA. A uz vubec to nejsou fve tesly v garazi.

                3. Takže se vracíme k tomu, že Teslu si může dovolit
                  Takže se vracíme k tomu, že Teslu si může dovolit obyčejná rodina se dvěma dětma, ale ne u nás.

                4. Spis BEV je zatim cesta pouze pro bohatsi vrstvu spolecnosti
                  Spis BEV je zatim cesta pouze pro bohatsi vrstvu spolecnosti (svetove) a tak se nedivme jeho mrzkemu rozsireni. Zatimco poslednich 70 let bylo ve znameni osobni mobility pro temer vsechny vrstvy spolecnosti. Tak pozadavky (nejen na CO2) do budoucna srberou tuto moznost vetsine lidi, pokud nedojde k nejakemu zlomovemu objevu skladovani energie.

                5. Prober se ze sna, 80 % nových aut u nás si lidi nekupují za
                  Prober se ze sna, 80 % nových aut u nás si lidi nekupují za svý výplaty protože nový auto je prostě luxus na který nemaj. Lidi si u nás kupují ojetiny z flotil, od podnikatelů a z dovozu. Levný auto v ČR = ojetina.

                6. Vidim, ze jste si dodal o pulnoci kuraze a jdete vesele lidi
                  Vidim, ze jste si dodal o pulnoci kuraze a jdete vesele lidi urazet. Avsak to co pisi neni nijak v rozporu, az se z toho vyspite, tak to treba pochopite.

                7. Na rozdíl vod tebe na konci roku nechlastám. 😛
                  Na rozdíl vod tebe na konci roku nechlastám. 😛

                8. O to je to smutnejsi, ze se takto vyjadrujete za striliva.
                  O to je to smutnejsi, ze se takto vyjadrujete za striliva.

                9. BEV je v tejto chvili (a zrejme aj s perspektivou do
                  BEV je v tejto chvili (a zrejme aj s perspektivou do vzdialenej buducnosti) v principe jedina ekonomicky a ekologicky schodna cesta rychlej osobnej prepravy na dlhsie vzdialenosti (ak vylucime male dopravne prostriedky ako elektroskutre atd).

                  Rychlejsiemu rozsireniu BEV brania najma tri veci:
                  – spiatocnicky alebo prilis konzervativny pristup k dizajnu BEV. Okrem Tesly su prakticky vsetky BEV len akousi prestavbou sucasnych spalovakov na styl „proste iba vyhodime spalovacie creva a dame tam elektricke creva“. ZLE. BEV ma v mnohych ohladoch uplne ine naroky na skelet, jeho pevnost, tuhost, rozlozenie nosnych a bezpecnostnych deformacnych prvkov atd.
                  – nedostatok baterii (a aj preto ich vysoka cena). A znova, okrem Tesly si vsetci ostatni vyrobcovia kupuju baterie od niekoho ineho. Pritom Tesla uz par rokov dokazuje, ze vlastna tovaren na baterie je v podstate nevyhnutnost, ale ostatne automobilky ako keby nechapali uplne zjavny fakt.

                  Obe vyssie spomenute rozdiely krasne vysvetlil Munro pri rozobrati a porovnani troch BEV a Teslacek to zhrnul vo svojom
                  videu.

                  – nedostatocna infrastruktura nabijacich stanic. Okrem Tesly to v podstate neriesi ziadna ina automobilka vyrabajuca BEV a ani sa do toho nehrnu. Spoliehaju sa na to, ze si ludia budu nabijat auta doma, alebo na nejake „univerzalne“ riesenia budovane miestnou samospravou ci energet. spolocnostou zabezpecujucou dodavky el. energie v danej oblasti.

                  Pokial vylucime BEV, tak nam okrem spalovakov neostane v podstate nic, co by bolo siroko pouzitelne a vhodne pre akukolvek vstvu spolocnosti. Vodikove auta su slepa ulicka a to ani netreba zvlast rozoberat, navyse su drahsie ako BEV uz v zaklade a aj ich prevadzka je nepomerne drahsia.
                  Ostatne moznosti pohonu v pripade osobnych vozidiel je uz uplne zbytocne spominat – zotrvacniky, stlaceny vzduch, LPG/PNG atd.
                  Lenze (ekologicka a klimaticka) situacia sa zhorsuje a nejaky zlom bude nutny. V sucasnej aj dohladnej dobe (radovo v desatrociach) na jej riesenie nic lepsie ako BEV neexistuje.

                10. Osobní doprava teda určitě není pro téměř všechny
                  Osobní doprava teda určitě není pro téměř všechny vrsty společnosti za posledních 70 let. Možná tak 20 let. A ti většinou jezdí v ojetinách. Lidí je furt stejně a kolik nám těch aut přibilo, co?

                  U BEV si 2x podtrhni to slovíčko ZATÍM. BEV mají potenciál být levnější než spalováky. Problém BEV už není ani tak vysoká cena baterií (která se stále snižuje) jako spíše malosériová výroba.

                11. Omluva: Myslel jsem spis, ze to k tomu smerovalo. Ted to
                  Omluva: Myslel jsem spis, ze to k tomu smerovalo. Ted to jednoznacne smeruje ke zdrazovani a k mensi dostupnosti.

                  ZATIM ano jiste. Ja jen, ze tady ta diskuze byla vedena kolem dostupneho auta pro mlade a to zcela jiste jeste par let mebude. Zkratka zatim zadny „VW beatel“ nevidim ac by jim bylo rado id.3… no uvidime.

                12. Opět probuď se ze sna, dostupné nové auto neexistuje pro
                  Opět probuď se ze sna, dostupné nové auto neexistuje pro mladé a pokud ano je to jen ojetina. Mládež si vůbec nekupuje nový auta pokud je rodiče nezaloží. Jseš mimo realitu. Navíc trendy z posledních let jsou ty, že mladí ani nechtěj auto vlastnit. To je diametralní rozdíl od předešlých generací. Víc gůgluj a sleduj cvrkot místo toho blouznění. U nás v práci se minimálně 2 mladí kuci zbavili auta. Jeden protože už neměl kde parkovat a druhej protože všude jezdí MHD. A to jsou oba přespolní!

        1. Model Y cenovkou levnější nebude, ale budou v něm opět o
          Model Y cenovkou levnější nebude, ale budou v něm opět o generci lepší technologie, takže to zlevnění je relativní.
          Kupříkladu kdyby (jak doufám) Tesla skutečně přišla s pevným elektrolitem (nebo alespon suchou elektodou) a baterie měli energetickou hustotu třeba 500 Wh/kg tak defakto za stejnou cenovku, totožnou cifru dostanete mnohem lepší auto.
          Takže relativně vzato mnohem levnější.

        2. Nechybí, té jako říct, že Applu chybí v nabídce levnej
          Nechybí, té jako říct, že Applu chybí v nabídce levnej mobil. Úplnej nesmysl chtít od malý začínající automobilky levný auto. Levný auto s malou marží si může dovolit jen opravdu velká automobilka co jich chrlí kvanta a ne Tesla, který riskuje už jen tím že se pustila do lacinějšího středního segmentu masově vyráběných aut s M3. Musk by určitě nejradši začal s levným EV pro každého, ale tento model není Teslu ekonomický zvládnutelný.

    2. Velmi rád bych tomu věřil. Většina mladých, co dělá
      Velmi rád bych tomu věřil. Většina mladých, co dělá řidičáky, si vůbec nepřipustí, že budou mít jen EV (auto a moto). Mohu jim říkat, co chci, nechat je řídit, sdělovat zkušenosti. Myslím, že mají pocit, že na to nedosáhnou a ty svoje baby chtějí vozit ihned. Hodně se tomu věnuji, ale z několikaletých zkušeností jsem zklamán. Mají masáž z rodin a kámošů. Mluvím o většině, několik jich je už OK. Utrácejí majlant za palivo a oleje.

      1. Dosud je nabidka spise tristni. Automobilky vedely, jake
        Dosud je nabidka spise tristni. Automobilky vedely, jake modely pusti do sveta aby nebyla moc velka poptavka po EV. 2020 se to pomalu zlepsi a kazdym rokem bude vetsi nabidka a atraktivita.
        Kluci se nejvic zajimaji o auta nekde od 10-15 let. V tom stari znaji kazde auto. Ted pozoruji, hodne kluku mava kdyz jedu Teslou. Kolikrat se s autem vyfoti a vedi naprosto vse o EV. U starsich kluku takovou informovanost o Tesle a EV nevidim. Cerstvy majitele ridicaku meli v tom stari idoly bmw, audi, porsche atd. vesmes spalovaci smradochy. Takovy kluci casto ani nevedi, zda Tesla je hybrid, nebo neco jineho. Je to se vsim stejne. Co se deti v mladi nauci, toho se drzi zuby nehty. Treba rodny jazyk. I kdyz se pozdeji nekdo odstehuje treba na druhy konec sveta, svuj rodny jazyk ho doprovazi az do hrobu. A take plati pravidlo, cim hloupejsi, tim mene flexibilni.

      2. No to je překvapení, že většina mladých lidí co ještě
        No to je překvapení, že většina mladých lidí co ještě studují nebo zrovna začali pracovat vidí jako nereálné že v dohledené době budou mít na auto za cca 1 MKč. Jestli to náhodou neukazuje že jsou ti mladí nohama na zemi na rozdíl od autora udiveného komentáře ?

        Mimochodem s rozšířením e-moto to bude ještě slabší než u aut protože jen málokdo touží to těžkém skútru co má výkon 3-4kW a je rád když jede 60km/h nebo po pořádné mašině co sice jede ale váží minimálně 300 kg a ujede ostrým tempem cca 100km o ceně nemluvě.

        1. No, já jezdil na moto Brammo (díky Mirku), dále na
          No, já jezdil na moto Brammo (díky Mirku), dále na „e-Praseti“, Novakola (e-kolo, spíš enduro) a vůbec si nemyslím, že by to bylo něco méně. Trochu použitelné auto EV se dá pořídit už od 300K, takže v tom to nebude. Teslu zná opravdu každý. Je pravda, že v médiích se o cenovce mluví od půl mega výše, to má mimo jiné velký vliv.

        2. Moj E-skuter L3e vazi 125kg, motor ma 5kW menovity vykon,
          Moj E-skuter L3e vazi 125kg, motor ma 5kW menovity vykon, spickovy 10kW, bateriu 6kWh, podla technicaku ma maximalku 75km/h, pritom realne jazdi 100km/h. Dojazd 80 – 120km podla rychlosti, zatazenia, vetra a terenu. Je to najlepsi dopravny prostriedok do mesta a okolia pre teploty nad 10 stupnov celzia.

          Zo vsetkych BEV registrovanych na Slovensku je 20% malych motocyklov (hlavne skutrov) L1E a dalsich 2,5% vecsich L3E. Takze kazde stvrte az piate cisto elektricke vozidlo na SK je skuter alebo motocykel.

          1. Pro porovnání nějaký normální skútr. Např. Honda PCX
            Pro porovnání nějaký normální skútr. Např. Honda PCX 125 ccm. 130 Kg, výkon 9 kW (i trvale), maximáka v papírech 95km/h, reálná spotřeba 2,2-2,5 l/100kg, takže dojezd cca 350 km za cenu nového kusu 76 000 Kč.

            Mimochodem s papírovou maximálkou 75km/h nesmíte na silnice pro motorová vozidla, že ? To je třeba v Praze dost citelné omezení.

            1. Takze elektricky skuter je pre mestske pouzitie technicky na
              Takze elektricky skuter je pre mestske pouzitie technicky na urovni „normalneho“ skutra Honda. S tym rozdielom, ze za 4 roky pouzivania elektrickeho skutra som nedal ani cent do jeho udrzby. Akurat po 5-tich rokoch vymenim brzdovu kvapalinu. Brzdy sa takmer nepouzivaju, lebo rekuperacia, takze skuter urcite preziju.
              Cena „paliva“ je cca 1/4, pricom ticha jazda bez vyfukoveho bordelu je bonus.

    3. Já spíš vidím, že mladí nechtějí vůbec žádné auto.
      Já spíš vidím, že mladí nechtějí vůbec žádné auto. Alespoň tedy v Praze. Pak se to vyřeší autonomním taxíkem.
      Nicméně elektromobily se budou prosazovat, cena baterií bude klesat a s tím i cena EV. EV se za nějaký čas prostě vyplatí i bez dotací.

    4. Zlaty voci… vetsina mladych jezdi v aute po rodicich, nebo
      Zlaty voci… vetsina mladych jezdi v aute po rodicich, nebo ve slupce z bazaru do 150 tis.

      Neni nad to se zadluzit ve 20 na dalsich 10-15 let, abych si poridil vysnene elektroauto, ktere se rozpadne driv, nez ho zplati 🙂

      V tomhle veku clovek resi naklady na studium, naklady na zabavu, naklady na rodinu, naklady na osamostatneni-najem/hypoteka. Auto za 1Mega nekde na miste 153.

      Jiste je tu i „zlata mladez“, coz je tak odhadem do 2% populace.

  4. Tesla spekulace o výrazném poklesu cen dávno
    Tesla spekulace o výrazném poklesu cen dávno popřela.

    Někdo něco plácne na netu a ta blbost se šíří dál bez ohledu na to, jestli je to pravda nebo ne. Takhle nějak vznikají konspirační teorie.

    Dále je blbost tvrdit že zájem o elektromobily v Číně klesá na základě meziročních změn v rámci několikaměsíčního okna těsně před zahájením prodeje nejúspěšnějšího EV na planetě. Kolik z toho propadu je zapříčiněno sníženou poptávkou a kolik tím, že se lidi prostě rozhodli počkat pár měsíců než Tesla spustí výrobu?

    Analyzovat čísla bez kontextu je analytické diletantství.

    1. Odhaduji, ze tu famu vydal do sveta nejaky shortseller kteremu
      Odhaduji, ze tu famu vydal do sveta nejaky shortseller kteremu tece hodne do bot. Timto podlym zpusobem se pokousi omezit prodeje aby cena akcii spadla a tim by usetril velky balik, ktery musi z prohrane sazky zaplatit. A nektera media mu v tom poslusne pomahaji. V clanku se vytvari dojem, ze slevy budou globalni a jen naznakem na konci clanku napisi, ze se to bude tykat asi jen TM3 vyrobenych v Cine.

      1. Jo. Taky si myslím. Je to úplně to samé jaké Model S/X
        Jo. Taky si myslím. Je to úplně to samé jaké Model S/X refresh v loňském roce. Tak dlouho média tvrdila, že refresh je hned za rohem až tomu zákazníci uvěřili. Bez ohledu na to, kolikrát Tesla řekla, že žádný velký refresh se neplánuje.

        Myslím, že alespoň Hybrid by se měl šíření vyvracenných fám vyvarovat.

    2. Myslím že logicky a s radostí Tesla sníží ceny v Číně
      Myslím že logicky a s radostí Tesla sníží ceny v Číně vyrobených Modelů 3 až bude mít všechny dodávky z lokálních zdrojů. Zatím je to jen 30% ! Proto se čínské ceny zatím moc neliší od amerických.

      “Juncheng, a Senior Official at GF3, shared that 30 percent of the Shanghai factory’s supplies are locally sourced. Tesla China predicted that all of GF3’s supply chain would be locally sourced by the end of 2020.”

      https://t.co/l3iMOoLtQs?amp=1

        1. Ale Tesla si dala za úkol, aby jejich produkty byly co možno
          Ale Tesla si dala za úkol, aby jejich produkty byly co možno nejvíc dostupné pro zákazníky. A v asijském regionu, kam se v budoucnu budou čínské Tesly vyvážet, jen Japonsko a Jižní Korea jsou bohatší země než Čína. Toto se mi zdá jako dobré shrnutí přístupu Tesly v cenové politice :

          https://www.fool.com/investing/2019/10/12/why-investors-shouldnt-panic-over-teslas-price-cut.aspx


          Still in massive expansion mode, Tesla needs to drive volume and efficiency in order to get the economies of scale it needs. To that end, Tesla is taking more of the technological route to production, not unlike companies in the semiconductor industry. As processes become more efficient, prices come down, which spurs more demand, which then enables greater efficiency in production, which enable lower prices, in a virtuous circle.

          Eventually, Tesla and its shareholders hope that the lowest-priced Model 3 and Y versions will persuade customers to opt for Teslas over gas-powered cars. But with the lowest-priced Model 3 still $10,000 to $15,000 more expensive than gas-powered sedans like the Civic or Corolla, even the Model 3 may still be too pricey for a large swath of the population. So don’t be surprised if Tesla continues to lower prices as it increases volume. It may not work perfectly, but making its cars more and more affordable over time is all part of Tesla’s grand plan.”

          1. Tesla má hlavně za úkol přežít. Možná časem ceny
            Tesla má hlavně za úkol přežít. Možná časem ceny sníží, ale ne příští rok a ne o 20 procent.

            Zaprvé by to znehodnotilo všechny už koupené auta a nasralo jejich majitele, zadruhé krize se blíží a musí myslet na zadní vrátka.

Napsat komentář