Cena akcií Tesla je na historickém maximu; nový update, 100kWh verze Modelu 3 a další novinky

Příjemný vánoční dárek dostala Tesla a její akcionáři. Cena akcií je na historickém maximu kolem $420. Je tu ale i spousta dalších novinek.

Také v listopadu 2019 se elektromobil Tesla Model 3 může pochlubit prvním místem v žebříčku prodejů aut do zásuvky v Evropě. Připsal si 7380 prodaných kusů, za celý rok už je to 73 041 – jen v Evropě.
foto: Tesla

Cena akcií Tesla se aktuálně pohybuje kolem $420, kam se z měsíčního minima $328 vyhoupla během jediného měsíce. Ještě v srpnu ji přitom bylo možné koupit za $211.

Shodou okolností je právě cena $420 tou hodnotou, o které mluvil Elon Musk v souvislosti s uvažovaným odkupem akcií Tesla a jejich stažením z burzy. S tím, že má zajištěné finance pro odkup akcií právě za cenu $420.

Plán byl nakonec zamítnut. Za tyhle řeči ale musel Elon Musk nakonec americké Komisi pro cenné papíry zaplatit pokutu $20 mil. a odstoupit z pozice předsedy správní rady Tesly.

Na pohyb ceny akcie vzhůru bezesporu měly vliv i nejnovější dobré zprávy z Tesly. Podle insiderů jsou všechny síly napřaženy k tomu, aby v tomto čtvrtletí bylo dodáno zákazníkům co možná největší množství elektromobilů.

Už jen z toho důvodu, že 1. lednem 2020 pro Teslu končí veškeré federální dotace. Kromě toho Tesla informovala, že jen během listopadu 2020 dodala v Číně kolem 5000 elektromobilů.

Také informovala, že výroba elektromobilů Tesla Model 3 v čínské Gigatovárně 3 se začíná pomalu rozjíždět a navíc se Tesle podařilo získat od skupiny čínských bank pětiletý úvěr v hodnotě $1,4 mld. určený právě k rozvoji šanghajské gigatovárny.

Údajně se podařilo dohodnout i skvělý úrok. Peníze mají být využity na masivní rozšíření Gigatovárny 3 a tamní rozjezd výroby Tesla Model Y.

Tím ale novinky z Tesly nekončí. Objevily se spekulace o možném 100kWh verze elektromobilu Tesla Model 3. Vycházejí ze zjištění známého Tesla hackera známého jako „Green“. Ten našel ve zdrojovém kódu updatů odkazy na 100kWh kapacitu baterie.

Také se podle něj plánuje pro Ludicrous Mode pro Tesla Model 3 a obojí by spolu mohlo dost dobře souviset. Tesla Model 3 se 100kWh baterií (namísto současných max. 75 kWh) by znamenalo velmi snadno dojezd přes 650 km na jedno nabití.

A v neposlední řadě je tu očekávaný vánoční Tesla firmware update 2019.40.50. Přináší nové videohry, možnost nechat si číst anebo diktovat SMS zprávy, vylepšené rozpoznávání hlasu a další vychytávky.

Electrek.co, Tesla

49 Comments on “Cena akcií Tesla je na historickém maximu; nový update, 100kWh verze Modelu 3 a další novinky”

  1. Obyvatelé několika městeček v americké Montaně nedávno
    Obyvatelé několika městeček v americké Montaně nedávno hlásili pozorování ufo na noční obloze. Místní úřady veřejnosti musely vysvětlovat, že ve skutečnosti šlo o satelity Starlink :)))

    https://vtm.zive.cz/clanky/satelity-starlink-matou-verejnost-nekteri-lide-je-povazuji-za-mimozemske-kosmicke-lode/sc-870-a-201781/default.aspx

  2. Tesla v pondělí 30.12.2019 předá prvních 15 vozů z nové
    Tesla v pondělí 30.12.2019 předá prvních 15 vozů z nové továrny GF3, jejich majiteli se stanou zaměstnanci firmy. Závod tak začne dodávat pouhých 357 dnů od zahájení výstavby

    1) Cena elektromobilu Model 3 z GF3 byla bez započítání subvencí stanovena na 1,2 milionu korun
    2) vláda v pátek uvedla, že TM3 je osvobozená od 10% daně z obratu….
    3) TM3 se kvalifikoval pro vládní subvence až 82 tisíc korun

    https://www.investicniweb.cz/news-reuters-tesla-v-pondeli-zacne-dodavat-auta-z-tovarny-v-sanghaji/

    A Wedbush zvedl cílovku z 270 na 370 USD

      1. Trochu rozdil. Nemecke automobilky zkoumaji Teslu aby se
        Trochu rozdil. Nemecke automobilky zkoumaji Teslu aby se dozvedeli, co ze to EV je a jak se spravne vyrabi. A tohle video ma presvedcit zaryte ridice spalovacich Porsche, ze ten jejich Taycan je fakt supr. Ze ma velky brzdy atd. Uznavam, kazdy nahrazeny spalovak se pocita a dvojnasobne, kdyz se nahradi takove spalovaci monstrum jako Panamera.

  3. Před půl rokem bylo všechno jinak. Je to legrace.
    Před půl rokem bylo všechno jinak. Je to legrace. http://www.hybrid.cz/akcie-tesly-jsou-nejniz-za-posledni-dva-roky-vytraci-se-duvera-investoru
    Ještě větší legrace je například iDnes. Tak o dobrých výsledcích Tesly zarytě mlčí. Zveřejňují jen ty špatné a pokud se vyskytně nějaký výjimka, tak s patřičně negativním výhledem. Anebo se nedostane vůbec mezi doporučované zprávy, takže se to člověk ani nedozví. https://www.idnes.cz/ekonomika/podniky/elon-musk-tesla-spacex-akcie-uspech-rust-rok.A191220_141616_ekoakcie_svob Aktuálně má jejich článek 27 komentářů.

  4. Jsem to ale totalní BLB já preventivně prodal akcie ne za
    Jsem to ale totalní BLB já preventivně prodal akcie ne za málo, den před zveřejněním výsledků posledního kvartálu :(( nějak jsem moc zbytečně četl i tweety…kde se očekával další propad. Tak jsem chtěl prodat (bylo to sice se ziskem) a nakoupit po propadu znovu.
    No asi víte jak to dopadlo jsem mohl mít Vánoce!!!!
    Ale asi po novém roce opět o něco spadnou, ale pořád poletí konstantně nahoru.
    Držím palce ať to tak je

    1. V pohodě, jsem na tom podobně, já nakupoval někde za 243,
      V pohodě, jsem na tom podobně, já nakupoval někde za 243, pak přikupoval za 231, 228, 222 a nakonec za 214. Prodával jsem za 390, přitom teď jsou za už za 434! Ještě že to bylo jen pár akcií, takže vlasy si netrhám, jako s bitcoinem, co jsem mohl nakoupit (reálně jsem byl před nákupem), když byl za 750Kč 😀

  5. OT:Ve francouzske JE Penly doslo k poruse ridiciho systemu.
    OT:Ve francouzske JE Penly doslo k poruse ridiciho systemu. Nastesti se to stalo pri vymene paliva a stepny proces byl prerusen. Ted budou chytraci proverovat ostatni JE a vymenovat chybne zarizeni. Doufam, ze to v nejake JE nebouchne drive, nez se me to nebude uz tykat. A hlavne fandove JE at si to uzijou.

    1. Tedy moc jsem nepochopil z francouzké zprávy co jsem našel
      Tedy moc jsem nepochopil z francouzké zprávy co jsem našel co přesně se stalo, ale jedno je jisté :

      „The Penly reactor 2 has been shut down for maintenance and fuel renewal since July 27“

      Štěpný proces byl přerušen už 27 července a to zcela řízeně kvůli údržbě a výměně paliva. Tlakovodní reaktory které používá celá západní Evropa (i my) prostě neumožňuje výměnu paliva za provozu. To umí pouze Sovětské reaktory typu RBMK (použité např. v Černobylu), které byly navržené primárně pro výrobu plutonia a výroba elektřiny k tomu byla přidána později jako levné rozšíření funkce a přijemný bonus.

      To že se prověří zda další elektrárny neobsahují podobnou chybu je pouze logické nařízení.

      1. Ta chyba ma byt na ochrannem systemu, ktery ma ochranit
        Ta chyba ma byt na ochrannem systemu, ktery ma ochranit reaktor pred prehratim. Nejaky stykac nemusi v pripade nouze sepnout. Je to asi konstrukcni vada a v pripade poruchy muze dojit k nejhorsimu. Je zarazejici, ze zarizeni, ktere je nekolik desetileti oznacovano za bezchybne, az zazrak vedy, muze nas vsechny vyhubit. U rusaku takovych konstrukcnich zmetku bude take mnogo. Jen se to nikdo nedozvi. Bohuzel, to pozname jako v Cernobylu, kdyz uz to nemuzou ututlat. Nektere staty vyhodnotily riziko a JE odpojuji. A nektere staty se hrnou stremhlav do potencialni zahuby.

  6. off
    Koumák co skupuje použité baterie z Leafů a jiných

    off
    Koumák co skupuje použité baterie z Leafů a jiných elektroaut ve velkém, rozjíždí byznys s jejich znovupoužitím. Co mudlové považují za odpad, jsou pro něj diamanty.

    A Recycling Renegade Is Out of Prison—and Ready to Tackle the Electric Vehicle Battery Crisis
    https://gizmodo.com/a-recycling-renegade-is-out-of-prison-and-ready-to-tack-1840417556?fbclid=IwAR3xzhstE5hzgT5VAS-BuVjrvOY3JvfVDnXkMSEg0g55TMjOpKhs3rCwoO8

    Hoch se vrátil z vězení kam ho poslal Mikrosoft za to že před 6ti lety porušil jejich autorský práva tím že dodal klientům diskové kopie operačních systémů z jejich počítačů. 🙂

        1. No jestli jim ukradl zdrojový kód, tak to bych se asi
          No jestli jim ukradl zdrojový kód, tak to bych se asi nedivil. M$ proslul nevybíravými praktikami ohledně například vytváření driverů. Kdo si zaplatil, ten dostal potřebné zdrojáky, kdo ne (jako například Open Source), tak ten ostrouhal. Byly z toho dost ostré výpady proti M$, ale myslím, že už pochopili, že si takhle škodí jen sami sobě a že už jsou mnohem vstřícnější.

    1. „Když zapálíte adventní věnec, dosáhnete hranice 200
      „Když zapálíte adventní věnec, dosáhnete hranice 200 mikrogramů NOx na metr krychlový. Zapálíte-li si cigaretu, je hodnota samozřejmě ještě vyšší.“

      „Hraniční hodnota emisí dusíku pro dopravu byla před téměř dvaceti lety stanovena Světovou zdravotnickou organizací (WHO) na 40 mikrogramů na metr krychlový. …
      … Limity oxidů dusíku NOx, které platí na pracovištích ve vnitřních prostorách: oficiálně je v Německu na kancelářských pracovištích povoleno 60 mikrogramů na kubický metr, ve výrobních závodech činí tato hranice dokonce 950 mikrogramů.“

      1. Hranice 40 mikrogramu NOx je trvala koncentrace v atmosfere.
        Hranice 40 mikrogramu NOx je trvala koncentrace v atmosfere. Ta hodnota byla stanovena protoze v tom musi zit miminka, nemocne a oslabene osoby a vsichni obcane. Nonstop! Ty ostatni hodnoty plati pro zdrave zamestnance, kteri jsou v urcitych provozech vyrabejici urcite latky, nebo kde se svaruje. Plati to pro 40h/tyden. Dele ne. V provozech si jsou vedomi rizika a berou za to penize. Jako nezucasneny obcan to musite trpet bez moznosti uniku a nonstop. Takze vase srovnani je pochybne. A tech 40 mikrogramu nema s dopravou nic spolecneho. Ta hodnota je absolutni hodnota ze vsech zdroju.

          1. Ten článek je samozřejmě totální blud. Srovnávat 1-4
            Ten článek je samozřejmě totální blud. Srovnávat 1-4 svíčky v místnosti s venkovní dopravou může opravdu jen člověk, který tomu nerozumí. No ale někdo to té dámě musel podstrčit. Ona sama si asi nespočítá, že svíčka, která za hodinu spotřebuje asi tak 2g (celkem asi max 8g) parafinu se dá jen těžko srovnávat se spalovacím motorem, který za hodinu spotřebuje asi 4kg paliva.

            1. Euro 6 dieselmotor muze legalne vypoustet 80mg NOx/km. Mg je
              Euro 6 dieselmotor muze legalne vypoustet 80mg NOx/km. Mg je 1000 mikrogramu. Takze 80000 mikrogramu NOx/km. Realne mereni vykazuje 507 mg/km, teda 507000 mikrogramu/km. Euro 5 180 vs. 907mg/km teda 907000 mikrogramu. Kdyz nekdo napise v clanku neco o doprave a 40 mikrogramu/m3, tak co si muzeme myslet o reportazi?

              1. Samozřejmě. Obytný prostor, který má cca 100m2 bude
                Samozřejmě. Obytný prostor, který má cca 100m2 bude obsahovat, při běžné výšce stropů asi tak 300m3 x 200mikrogramů (dle článku), to je 60 miligramů. Jedno auto, seřízené podle Euro 6 toto množství vyprodukuje za míň jak kilometr. To je asi za minutu. Pokud odhadnu spotřebu ve městě na 6l, tak je to asi 60ml/minutu. Pokud bych bral, že svíčka produkuje stejné množství NOx jaké vypouští EURO 6 (to je celkem možné, svíčka není spalovací motor, který pracuje s úplně jinými teplotami a tlaky), tak těm 4 svíčkám to bude trvat zhruba několik hodin, než spálí přibližně stejné množství parafínu a vyprodukují adekvátní množství NOx. NOx samozřejmě reaguje, takže se s časem určité množství zase přemění na N2 + O2. Je to prostě nesmysl.
                Ještě jsem se díval na ČHMÚ. Běžně se pohybují roční koncentrace kolem 10 mikrogramů/m3. Čisté prostředí třeba také ~ 1 mikrog. Ve městech lezou maxima až na 50-100 mikrog při středně dobrých rozptylových podmínkách. Dlouhodobé průměrné koncentrace ve městech jsou 10-30x vyšší oproti čistému prostředí.

                1. Proto banda českých dýzlprasat, jak by napsal Kuk, bere
                  Proto banda českých dýzlprasat, jak by napsal Kuk, bere útokem hory ve svých rakovinotmených popelnicích. Aby si toho užili i horalé, když je jim málo pálit binec v předpotopních kotlech 🙂

    1. Lada cyber 2109 Rusové to ještě vice zjednodušili a
      Lada cyber 2109 Rusové to ještě vice zjednodušili a zmenšili
      Dveře jsou zbytečné
      https://www.youtube.com/watch?v=kFrqIrCYOlM

      Další stavitelé
      CYBERTRUCK BUILD (Part 1: The Body)
      https://www.youtube.com/watch?v=cGR9EOgMY6w

      Pro ůpravy je vhodnějši model 3 protože vám stačí obyčejné COčko na svařování
      https://www.youtube.com/watch?v=FCKjmfsgBBY

  7. všechny akcije jedou slušnej přepal vánoční relý
    všechny akcije jedou slušnej přepal vánoční relý vyšvihlý prachama fondů kšeftovaných automatickýma obchodníma robota, kerý neberou ohledy na realitu ale pouze na zisk jejich majitelů soudluzi ;))

    a Pomahač jezdí taky v Tesle viz přetočit na 20:30 😉

    https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10441294653-hyde-park-civilizace/219411058090330

  8. Cteni sms zprav v cestine Tesla asi neda. Navigace mluvi
    Cteni sms zprav v cestine Tesla asi neda. Navigace mluvi nadherne nemecky, ale ceske nazvy uplne zkomoli. Kolikrat ani s nejvetsi fantazii nerozumim, jak se dana ulice jmenuje. Cestina je stejne jako Koruna Kc az moc exoticka. Hacky a carky jsem davno vypustil. A hle, vubec to nevadi. Je to az moc prekombinovane a zbytecne. Ale hračičkové si v tom určitě libují.

Napsat komentář