Superlevný elektromobil Renault City K-ZE půjde možná do Evropy jako Dacia

Podle magazínu automobilwoche.de se Renault chystá uvést v Evropě svůj původně čínský superlevný elektromobil Renault City K-ZE.

Renault City K-ZE se pyšní spotřebou 10,8 kWh/100 km, váží přitom pouze 921 kg.
foto: Renualt

Renault City K-ZE se původně představil už na autosalonu v Paříži 2018. V Číně se K-ZE prodává ve třech variantách v cenách v přepočtu od 7900 eur do 9140 eur (200 000 Kč až 236 000 Kč). Jde však o cenu, ve které jsou započítány štědré čínské dotace.

Rozměry vozu jsou: 3,73 m délka, 1,58 m šířka, 1,48 m výška. Rozvor činí 2,42 m. Nejvyšší verze nabízí 33kW elektromotor (125 Nm), 26,8kWh baterii a dojezd 271 km (NEDC).

Ve všech případech lze využít rychlonabíjení čínského standardu GB/T a max. rychlost 105 km/h. Do Evropy má ovšem podle Automobilwoche dorazit s dojezdem 250 km WLTP, CCS rychlonabíjením a cenovkou kolem 15 000 eur.

To by znamenalo, že např. v Německu by se díky aktuálně zvýšeným dotacím auto dalo koupit za cenu kolem 10 000 eur (asi 250 000 Kč). Dorazit má během roku 2021.

Zatím není úplně jasné, zda elektromobil Renault City K-ZE nakonec i v Evropě ponese značku Renault, anebo spíše Dacia. Gilles Normand, šéf elektromobilty Renault, ale už dříve naznačil, že název se změní.

18 Comments on “Superlevný elektromobil Renault City K-ZE půjde možná do Evropy jako Dacia”

  1. Pouštět do Evropy auta z Číny je stejně rozumné jako se
    Pouštět do Evropy auta z Číny je stejně rozumné jako se střelit do nohy, nebo spíš do hlavy v tomto případě. Těžko můžeme konkurovat Číně, kde mají pracovní sílu zdarma. Naopak na Čínu by se měli uvalit sankce dokud nezruší koncentráky.

  2. môj otec, keď kupoval SVOJE auto, hľadel na repre – vtedy
    môj otec, keď kupoval SVOJE auto, hľadel na repre – vtedy ešte mäsiari a zelovocári neboli v balíku (skôr jednou nohou v base).
    ja som kupoval to, ku čomu bola dostupná (auto)pôžička. ďalšie podľa toho, koľko som vedel zložiť na drevo. a nikdy (ani dnes) nepočítam, koľko zaň dostanem. celá suma je odpísaná v okamihu kúpy.

    1. Myslel jsem si to a je váš takových hodně. Trh aut podle
      Myslel jsem si to a je váš takových hodně. Trh aut podle toho vypadá, šílený ztráty hodnoty klidne sto tisíc za běžný auto. Zásadně se řídím tím,kolik mě to auto bude stát. Uznávám že mě Mondeo Passat atp nijak nevzrusuji. A rozdíly jsou dost podstatny. Při nájezdu 25tis ročně se dá běžným nepreiovym autem jezdit i za 7kc/km

      1. Mě třeba zajímá, kolik za auto následmě dostanu,
        Mě třeba zajímá, kolik za auto následmě dostanu, protože nikdy nekupuji auto „na dojetí“. Kupuji ojeté a po 3 letech prodám. Ale je fakt, že se tím nějak nestresuji ve smyslu, že bych nějak cíleně vybíral auto, které pak dobře prodám. Počítám se ztrátou a kupuji, co se mi líbí.

        Naposledy jsem měl vyšší střední třídu (Volvo S80 diesel) a při nájezdu 110 tisíc za necelé 3 roky, jsem měl náklad necelých 5 KČ/km – komplet palivo, pojistka, gumy, servis, ztráta hodnoty.

        Teď jsem u Lexusu na 4,70 KČ/km bez ztráty hodnoty, počítám, že to bude tak 6 KČ, když to budu prodávat.

        Ta cena 7 KČ/km u neprémiového auta se mi zdá dost. Jedině, že je nové, ale i tak…

  3. Vzpomínám si na dobu před 14ti lety, kdy si můj kamarád
    Vzpomínám si na dobu před 14ti lety, kdy si můj kamarád pořídil takovéto auto (34kW motor) jen na cesty do práce a z práce. Mělo to v té době reálnou spotřebu 4.5l v benzínu, denní nájezd to mělo 50-60 km, měsíční cca 1200, roční 13000-15000.
    A byl s tím spokojený – na tento účel to stačilo a bylo to levné.

    Tohle evidentně cíluje stejný segment trhu – auto pro lidi, kteří musí denně dojíždět do práce vzdálené 30km. Pokud by to skutečně stálo 250 000,- a spotřebu to mělo 108Wh na km (cca 30 halířů), tak by s tím 100 000 najetých kilometrů vyšlo pod 300 000 celkem (v případě že bych to auto měl potom zahodit). Tj. 3kč/km při nájezdu 100 000km

    Nevím jak to počítají zdejší „tak špatné auto nechci“ přispěvatelé, ale dle mé zkušenosti češi hlasují peněženkou. A u žádného benzínového/naftového vozu se náklady nedostanete pod 4.5kč/km.

    PS: ohledně bezpečnosti – ráno cestou do práce se zařadím do kolony co jede cca 70km/h a odpoledne cestou z práce taky. A v koloně se předjíždět nedá, není kde.

    1. 250 tis je ale s německejma dotacema. Jinak co píšou okolo
      250 tis je ale s německejma dotacema. Jinak co píšou okolo 15 tis €, to by mělo být 390 tis Kč.
      A tam už se nabízí otázka, jestli raději nepřiplatit za něco lepšího.
      Kdyby to bylo 250 tis bez dotací, tak to hodnotím jako dostatečný levný elektromobil, pro ten účel co jsi napsal.
      Ale za 400 tis bych očekával od auta trochu víc než jen ježdění po městě. Občas člověk chce vyjet i mimo město.

    2. No ohledne tech nakladu – ja dojizdim do prace 35km tam, 35 km
      No ohledne tech nakladu – ja dojizdim do prace 35km tam, 35 km zpet. A jak u sveho soucasneho auta, tak i kdyz jsem si delal kalkulaci na nove, jsem v pohode pod 4kc/km. Nicmene celkovy rocni najezd je 25 000 (a teda nepredpokladam vyhozeni auta po 100 000km…..)

      1. Třeba
        Třeba tady

        https://www.autoexpress.co.uk/renault/zoe/106673/new-renault-k-ze-2019-review

        Je to právě kvůli ceně. Jen nevím jaký může být cenový rozdíl mezí invertorem bez a s rekuperací. Jestli má takové šetření vůbec cenu. Protože s rekuperací můžeme dát o 15% menší baterii a zachováme stejný dojezd.
        Navíc ta rychlost 105km/h taky není žádná hitparáda. Nebezpečný na předjíždění.
        A hmotnost 920kg taky bude něco vypovídat o pasivní bezpečnosti. ION má 1100kg. Crash test jsem na netu nedohledal.

Napsat komentář