Tesla v továrně ve Fremontu chystá pátou výrobní linku, bude vyrábět Model Y

Ke čtyřem stávajícím výrobním linkám v hlavní továrně Tesla ve Fremontu brzy přibude pátá. Sjíždět z ní bude Tesla Model Y.

Továrna v Kalifornii ve městě Fremont byla původně postavena firmou General Motors, kde se vyrábělo pod značkou GM od roku 1962 do roku 1982, kdy byla uzavřena. V roce 1984 vznikla společnost NUMMI, a to díky spolupráci GM a Toyoty.
foto: Tesla

Továrnu Fremont koupila Tesla v roce 2010 po krachu GM. Tehdejší maximální výrobní kapacita činila 500 000 aut ročně.

V současné době tam Tesla dosahuje roční výroby asi 300 000 vozů s tím, že podle Elona Muska je potenciál až na 1 milion aut ročně. V současné době probíhá instalace páté výrobní linky, která je dalším krokem k tomuto cíli.

Zatím nebylo potvrzeno, že půjde o výrobní linku určenou výhradně pro nový elektromobil Tesla Model Y. Tento vůz nicméně sdílí mnoho komponent s Tesla Model 3, který je motorem současného raketového růstu výroby vozů Tesla.

Na průběžném vylepšování továrny Fremont pracuje Tesla neustále. Kromě páté výrobní linky například aktuálně připravuje instalaci střešní fotovoltaické solární elektrárny na administrativní budově.

Kromě toho připravuje ve Fremontu také stavbu nové nabíjecí stanice Tesla Supercharger o 24 stojanech. Nepůjde ovšem o veřejnou nabíjecí stanici.

75 Comments on “Tesla v továrně ve Fremontu chystá pátou výrobní linku, bude vyrábět Model Y”

  1. Osobně jsem předpokládal, že model Y se bude vyrábět na
    Osobně jsem předpokládal, že model Y se bude vyrábět na výrobní lince společně s modelem S/X aby se zvýšlo využití po poklesu poptávky po náběhu výroby modelu 3 .
    Stejně to dělá například i Nissan, na jedné lince vyrábí několik modelů.

    Euro NCAP Crash Test of Tesla Model 3 2019
    https://www.youtube.com/watch?v=cMiZa3HgRVE

  2. „V současné době tam Tesla dosahuje roční výroby asi 300
    „V současné době tam Tesla dosahuje roční výroby asi 300 000 vozů s tím, že podle Elona Muska je potenciál až na 1 milion aut ročně. V současné době probíhá instalace páté výrobní linky, která je dalším krokem k tomuto cíli.“

    Proč teda museli přistavět stan na výrobu M3, když má ten barák 3x větší kapacitu? Pro rychlejší workflow a lepší linearitu linky?

    1. Jak je to vůbec s tím stanem teď? Myslel jsem si, že to
      Jak je to vůbec s tím stanem teď? Myslel jsem si, že to bylo jen na pár měsíců, dokonce to snad mělo i povolení jenom na omezenou dobu a pak se to mělo demontovat. Zajímalo by mě, jestli se tam stále ještě něco vyrábí nebo už vychytaly linky uvnitř továrny, aby uspokojili poptávku.

              1. Ještě ne, ještě to musí dokázat na poli tahačů a
                Ještě ne, ještě to musí dokázat na poli tahačů a náklaďáků, zvrátit myšlení kupců pickupů a jako povrzení všeho vychrlit větší než malé množství středně velkých módních SUV čli Y.
                Ale to není vše, pak vlastně ještě musí dotáhnout autonomního pilota a uvést robotaxi službu v realitu. No navymejšleli si toho dost.

                A ještě jsem zapoměl na Roadstera 2, kterej by měl bejt konečným hřebíčkem do rakve spalováků.

          1. Tesla má na účtech rekordní množství hotovosti (5,5B
            Tesla má na účtech rekordní množství hotovosti (5,5B USD) a pozitivní cashflow, takže ono to s tím krachováním tak horké nebude.

            Další zajímavý údaj je, že celkový dluh Tesly je 12 miliard dolarů a musí do konce roku 2021 splatit dluhy ve výši cca 1.7 miliardy dolarů.
            Celkový dluh VW je 200 miliard dolarů a musí do toho stejného data splatit dluhy ve výši 44 miliardy dolarů (40B EUR). Jenom za letošní rok to je 13 miliard USD (12B EUR)

            https://www.bloomberg.com/opinion/articles/2018-12-24/volkswagen-is-the-debt-market-s-200-billion-gorilla

                1. Čekám, kdy se objeví battery gate, kdy se přijde na to,
                  Čekám, kdy se objeví battery gate, kdy se přijde na to, že VW při výrobě baterie pro EV vyprodukuje větší znečištění, než fosilní auto za 15 let provozu 🙂

                2. Já bych si to i rád přečetl. Ale slušný člověk prostě
                  Já bych si to i rád přečetl. Ale slušný člověk prostě na stbákův plátek nekliká.

                3. Tak to si nedávno o evropských výrobcích mobilů (Nokia,
                  Tak to si nedávno o evropských výrobcích mobilů (Nokia, Ericsson, Siemens, Alcatel) také mysleli že jsou v pohodě…
                  A asie je celkem slušně uválcovala…
                  Snad to ty automobilky teď mají lépe rozplánované..
                  I když už teď má Hyundai/Kia našlápnuto…

                1. No právě, já teda přesná čísla neznal, ale tipoval jsem
                  No právě, já teda přesná čísla neznal, ale tipoval jsem max. jeden rozpočet. Díky.

                2. Jeden o voze druhy o koze, ale asi si rozumime 🙂
                  Jeden o voze druhy o koze, ale asi si rozumime 🙂

                3. Asi myslí těch 200 miliard
                  Asi myslí těch 200 miliard

                4. Já myslel, že když zmiňuje splacení, že se jedná o
                  Já myslel, že když zmiňuje splacení, že se jedná o těch 44, co je potřeba splatit do 2021…

                5. Nevim jestli ti to doma jeste nerekli, ale dluhy se plati cele
                  Nevim jestli ti to doma jeste nerekli, ale dluhy se plati cele 🙂

                6. Jo, teď už rozumím, já to chápal tak, že píšeš o
                  Jo, teď už rozumím, já to chápal tak, že píšeš o dluhu, který je potřeba v dohledné době do r. 2021 splatit. Tys psal o celém dluhu… OK, nebylo mi to jasné, teď už jo.

                7. Ne, mam na mysli ten dluh VW ze jsou „jen“ 4 rozpocty CR
                  Ne, mam na mysli ten dluh VW ze jsou „jen“ 4 rozpocty CR

                8. Je docela rozdíl v tom, že Tesla toho moc nevlastní
                  Je docela rozdíl v tom, že Tesla toho moc nevlastní narozdíl od VW.

                9. Několik továren, včetně největší fabriky na baterie na
                  Několik továren, včetně největší fabriky na baterie na světě, celosvětovou nabíjecí síť, vlastní síť servisů a prodejen (bez dealerů) a pořád je ten dluh 17x menší.

                10. Bohužel nevlastní až na jednu továrnu vůbec nic, vše je
                  Bohužel nevlastní až na jednu továrnu vůbec nic, vše je na dluh.

                11. Samozřejmě že je vlastní, je-li majitel. To kde vzali
                  Samozřejmě že je vlastní, je-li majitel. To kde vzali peníze na jejich financování s tím nemá nic společného. Jinak můžete tvrdit, že VW nic nevlastní, protože všechno kryje dluh 200 miliard dolarů.

                  Dle závěrky má Tesla majetek v hodnotě přes 10 miliard dolarů jenom v budovách a výrobních linkách.

                12. Pravda, napíšu to jinak, vlastní továrny stejně jako
                  Pravda, napíšu to jinak, vlastní továrny stejně jako vlastní majitel leasingové auto, které je napsané na leasingovku, takže de facto je majitel leasingová společnost. Pokud vše splatí, zastavené auto (v případě Tesla budovy) přejdou do vlastnictví de iure i de facto.

                13. A už jsi slyšel, že by si někdo stavěl továrny na
                  A už jsi slyšel, že by si někdo stavěl továrny na leasing?
                  Tesla je samozřejmě výhradní vlastník budov i výrobních linek.

                14. Staví na úvěr, je to jen jiný název pro financování
                  Staví na úvěr, je to jen jiný název pro financování

                15. A není to třeba tak, že Tesla vzala úvěr, staví továrny
                  A není to třeba tak, že Tesla vzala úvěr, staví továrny a za ten úvěr právě těmi továrny ručí? Něco jako když mám hypo, sice je dům „můj“, ale banka má zástavní právo dokud nedoplatím hypo. Nevím, jen se ptám…

                16. Ano o tom mluvím, stejně jako hypotéka apod. pak mají
                  Ano o tom mluvím, stejně jako hypotéka apod. pak mají lidé pocit že to je jejich, což se ovšem může změnit v noční můru.

                17. Jojo, když máte bydlení pro sebe na hypotéku, je to
                  Jojo, když máte bydlení pro sebe na hypotéku, je to pasivum.
                  Pokud máte nemovitost která splácí úvěr a ještě si na sebe i vydělá, jde o aktivum..
                  Radši mít tři byty na pronájem než bydlet v jednom který nevydělává…
                  A jestli se nepletu tak i Tesla to asi dělá podobně, jen v úplně jiných řádech..

                1. Já koukám na reálnou hotovost, tedy Levered Free Cash Flow
                  Já koukám na reálnou hotovost, tedy Levered Free Cash Flow (ttm), My máme taky 25 mil. na účtu a z toho našich je jenom pět.

                2. Takovou hodnotu Tesla vůbec nezveřejňuje. Samozřejme
                  Takovou hodnotu Tesla vůbec nezveřejňuje. Samozřejme veškerá hotovost na účtu je její, pokud není správce cizího majetku. Jediné co z toho můžeš teoreticky odešíst jsou ty restricted cash, protože ty nejsou disponibilní, ale ty tvoří 10 procent z částky.

                3. No nic, tohle stejně nikam nepovede, někdo ani nepochopí,
                  No nic, tohle stejně nikam nepovede, někdo ani nepochopí, že má na účtu firma peníze, které nejsou její, jen ji zaplatili odběratelé a ještě nezaplatila dodavatelům.

                4. LOL 😀 Ale to se vyúčtovává úplně jinak, protože to
                  LOL 😀 Ale to se vyúčtovává úplně jinak, protože to spadá mezi splatné závazky, zatímco cash je v aktivech 😀

                5. Ještě jednou, pokud v neauditovaném účetnictví uvádí
                  Ještě jednou, pokud v neauditovaném účetnictví uvádí Tesla pod položkou Cash and cash equivalents and restricted cash 5.5 mld. USD, pak to neznamená, že mají ty peníze k dispozici.

              1. Pokud se tak cítiš tak si dojdi ke cvokaři on ti tu
                Pokud se tak cítiš tak si dojdi ke cvokaři on ti tu sebelítost vyléčí práškama. Ale bejt tebou tak bych radši zapracoval na sobě a místo to věčnýho plácání o ničem bych doporučoval zapojit víc mozek, použivat víc gůgl a davát věci do souvislosti. Mozek je sval a musí s cvičit jinak zakrní.
                Tvoje komety jsou jak od Vicky Pollardový.

Napsat komentář