Škoda spustila v Praze sdílení elektroskútrů BeRider

Škoda Auto DigiLab v Praze uvádí službu sdílení elektrických skútrů „BeRider“. Nyní „BeRider“ startuje pilotní provoz. „BeRider“ startuje jako pilotní projekt v Praze. Elektrické skútry jsou ekologické, snadno ovladatelné a prakticky vybavené.

„BeRider“ startuje jako pilotní projekt v Praze. Elektrické skútry jsou ekologické, snadno ovladatelné a prakticky vybavené.
foto: Škoda

Elektrický pohon skútru zajišťují dvě lithium-iontové baterie. S LED-světlomety a kotoučovými brzdami vpředu a vzadu umožňuje „BeRider“ bezpečnou a efektivní jízdu v městském provozu. Díky nízké hmotnosti je elektrický skútr lehce ovladatelný.

Velká kola a kvalitní odpružení poskytují komfortní jízdní vlastnosti. Jak je pro vozidla s elektrickým pohonem typické, má výrazné zrychlení a je schopen jet rychlostí až 66 km/h. S dojezdem až 70 km jsou tyto lokálně bezemisní elektrické skútry vhodné zejména pro krátké a střední vzdálenosti.

Andre Wehner, Chief Digital Officer společnosti Škoda Auto, říká: „‚BeRider‘ podporuje flexibilní a ekologickou dopravu v centru města. Hledání ekologických řešení v oblasti mikromobility je jedním z klíčových úkolů Škoda Auto DigiLab. Naše inovační centrum tak v rámci Strategie 2025 přispívá k transformaci společnosti Škoda Auto ve společnost přinášející chytrá řešení mobility podle motta SIMPLY CLEVER.“

Jarmila Plachá, vedoucí Škoda Auto DigiLabu, dodává: „Naše služba ‚BeRider‘ skvěle doplňuje stávající nabídku městské mobility v Praze. Ať už na cestě do práce nebo při prohlídce pamětihodností. Elektrické skútry „BeRider“ jsou praktické, ekologické a jednoduché na obsluhu. Současně přinášíme i naši digitální odbornost: Každý skútr BeRider je vybaven senzory, které poskytují data v reálném čase. Díky tomu zlepšujeme zákaznický zážitek při používání skútrů.“

Displej skútru ukazuje základní informace jako rychlost a dojezd. Držák mobilního telefonu na řídítkách usnadňuje navigaci přes mobilní telefon. Prostřednictvím integrovaného USB-konektoru lze za jízdy dobíjet mobilní telefony a další elektronická zařízení. Své tašky si řidič může bezpečně a pohodlně pověsit na háček, v uzamykatelném boxu se nachází dvě přilby pro jízdu ve dvou.

Využívání služby „BeRider“ je možné pomocí příslušné aplikace – krok po kroku a pochopitelně vysvětlené. Registrace je zdarma.
foto: Škoda

Po dohodě s úřady městských částí bylo pro půjčování skútrů zvoleno širší centrum města. Tam mohou uživatelé skútry odstavit na libovolném legálním místě. Parkovací pozice, nabití a další data se v reálném čase přenáší dispečinku. Takto lze lokalizovat chybně zaparkované nebo vybité skútry a rychle odstraňovat případné problémy.

Pražský primátor Zdeněk Hřib novou službu v hlavním městě vítá: „Služby sdílené bezemisní mobility, které respektují lokální specifika Prahy, považujeme za velmi pozitivní příspěvek pro naše město. Škoda Auto DigiLab nabízí promyšlené řešení, kterému přeji úspěšný start.“

Mikromobilita v centru pozornosti: S dojezdem až 70 km jsou bezemisní elektrické skútry vhodné zejména pro krátké až střední vzdálenosti.

Mikromobilita v centru pozornosti: S dojezdem až 70 km jsou bezemisní elektrické skútry vhodné zejména pro krátké až střední vzdálenosti.
foto: Škoda

Aby mohli uživatelé službu „BeRider“ využívat, musí si do svého chytrého telefonu bezplatně instalovat aplikaci „BeRider“ (k dispozici pro iOS a Android) a přes ni se přihlásit. Po úspěšné registraci mohou v aplikaci najít a rezervovat volný skútr a telefonem, bez klíče, odemknout a zamknout.

Po skončení jízdy uloží příslušné přilby zpět do uzamykatelné schránky. Po krátkém potvrzení prostřednictvím aplikace doba používání končí. Půjčovné se pak platí kartou a účtuje se po minutách. Cena za 1 minutu činí 5,- Kč. Pro použití skútru je nutný řidičský průkaz skupiny B.

tisková zpráva

43 Comments on “Škoda spustila v Praze sdílení elektroskútrů BeRider”

  1. Vyzkoušeno je to super. Kdo chce taky vyzkoušet tak můj
    Vyzkoušeno je to super. Kdo chce taky vyzkoušet tak můj promokód na 15minut pro oba zde: dtnqCSzgwL A teď má krátká recenze. Půjčil jsem si to, protože se aktuálně pohybuju o berlích, mačkat v autě spojku mě celkem bolí a chodit o berlích je opruz. Berle jsem přidělal na batoh, není to ideální řešení. Tedy když potřebuju svůj přesun urychlit, používám Anytime (20 minut s kodem M9FABR), Be-rider, nebo ty auta z Car4Way, které mají automat. U Car4Way je to i e-golf. Aktuálně mají registaci za 500 a k tomu 150minut plus 30 ,kdyz zadate email stavajiciho uzivatele. Takže na vyzkoušení elektremobilu ideál. E-golf jezdí po Praze parádně, ale zpět na skůtr. Takže rezervace na 15minut – to jsem stihl, parkoval o pár ulic dál. Otevřel jsem přes mobil, v kufru jsou dvě helmy a nějaké hygienické kukly na jedno použití, použíl jsem vlastního hada a kapuci od mikiny, do helmy L jsem se s tím vešel. V tý zimě to bylo i praktický, hodily by se rukavice. Skůtr má celkem odpich a jet s ním 50 po Praze není problém. Víc jsem za krátkou cestu z Břevnova do Dejvic nestihl vyzkoušet. Trochu mi otravovalo vypínátní blinkru, při vypnutí blinkru na jednu stranu jsem omylem zapínal blinkr na druhou stranu. K rozepnutí helmy jsem musel využít mobil jako zrcátko, nemohl jsem nahmatat rozepínání. Jinak to ale bylo příjemné svižné svezení. Orgány jsem nikomu nedaroval, takže dobrý. Překvapilo mě, že se fotkou nedokumentuje stav při vrácení, to mě mimochodem překvapuje i u Car4way. Be rider tuto připomínku přijali a prý snad v příštích verzích aplikace. Celkově mě jízda na skůtru nadchlo a předplatil jsem si balíček za 600, kde vyjde minuta asi na něco jako 3,33Kč, což jsem i ochotný za tu trochu srandy zaplatit. Obecně bych si klidně na ježdění po měste podobonou hračku pořídil, ale nemám to kde parkovat a upřímně riziko krádeže budu raději za ty cca tři kačky za minutu sdílet. Nemluvě o tom, že mi vyhovuje model skůtr najít na ulici na místě A a na místě B ponechat. Jen bych jich v ulicích uvítal víc. Myslím, že podobný model sdílených skůtrů by se ujal ve světě v místech, kde jsou obyvatelé na skůtry víc zvyklí.

    1. Dodatek včera jsem vrátil skůtr na začátek modré zóny,
      Dodatek včera jsem vrátil skůtr na začátek modré zóny, jak je doporučováno a nějaký dobrotivec ho přesunul na chodník, ještě tak chytře, aby tam překážel přes celou jeho polovinu. Na chodník skůtry nepatří. Absence tolerance ze stran automobilistů, asi bude největší úskalí této službu.

  2. Zatím nemám pocit že by to nějak pomáhalo
    Zatím nemám pocit že by to nějak pomáhalo infrastruktuře. Na motorce revolt jsem ještě neviděl nikoho, na těch ostatních se prohání jen ožralý turisti. Používá to někdo pro klasickou dopravu? Ideálně v tom směru že nechá auto doma a jede na skůtru co se tváří jako sdílený?

    1. Nevidím moc rozdíl, jestli se v centru proháním svým
      Nevidím moc rozdíl, jestli se v centru proháním svým autem nebo „sdíleným“ autem třeba od Anytime. U skútru je to asi lepší, ale zas to je jenom na krátko a pro jednoho a to radši projdu pěšky nebo MHD.

      Akorát co vidím, tak že tyto „sdílené“ prostředky dopravy zabírají veřejný prostor. Zajímavé, že u soukromých aut vlastněných občany to vadí a u soukromých aut vlastněných podikateli, kteří je za úplatu půjčují, to nevadí 🙂

        1. Ani tak nešlo o to, co můžou a co nemůžou. Spíš o to,
          Ani tak nešlo o to, co můžou a co nemůžou. Spíš o to, že parkování soukromých aut v centrech mnoha lidem (i tady) vadí, ale u těchto „sdílených“ to nevadí.

          Ale třeba Anytime se svými hybridy má výhodu pakování zdarma na modré a fialové zóně v Praze. A to mají normálně jenom elektrouta.

                1. Platilo to tuším pro hybridy do cca. 130 kW výkonu
                  Platilo to tuším pro hybridy do cca. 130 kW výkonu spalováku, takže s Lexusem bych měl stejně smůlu 🙂

                2. Já bych z toho vyhodil i PHEV, je to spalovák a tečka.
                  Já bych z toho vyhodil i PHEV, je to spalovák a tečka.

                3. Klidně, ale ať je to předvídatelné. A ne že jeden rok
                  Klidně, ale ať je to předvídatelné. A ne že jeden rok tak, pak se to změní, pak zase, podle toho kdo je na radnici a jaké má zájmy.

                4. Já bych spíš postavil záchytná parkoviště a podzemní
                  Já bych spíš postavil záchytná parkoviště a podzemní parkoviště v centru, tak jak je to normální třeba v Drážďanech. Jenže to stojí práci a prachy a něco zakázat či omezit je snažší.

                  Jinak kuriozní je, že s hybridem máte s parkováním smůlu a s šestiválcovou motorkou s obsahem větším než většina moderních aut ne. 🙂

    1. Největšín znečištovacím dízlprasetem v Pražské díře
      Největšín znečištovacím dízlprasetem v Pražské díře je autopopelnice ŠÁDE VOCHCÁVIJE 1.9 TDI bez DPF tzv. NESMRTELNÉ BOLESLAVSKÉ PRÁŠIDLO RAKA 😉 hroznej křáp co tam ftý zpráskaný boleslavský díře ty debilové vyrobili….

      https://www.youtube.com/watch?v=DFnIL0mi9KY

      https://www.youtube.com/watch?v=UPvL8IaRNtE

      https://www.youtube.com/watch?v=Dhi-yfCpgd4

      https://kcc-hho.webnode.cz/business/cr/

  3. 1. čo je na tom „škoda“?
    2. pýár obrázky ako sa kúl

    1. čo je na tom „škoda“?
    2. pýár obrázky ako sa kúl mladí zabávajú, akojazdia po schodoch, trávniku, kľučkujú pomedzi chodcami, … a potom na idnes sa rozbehne ZAKÁZAŤ, lebo NEBEZPEČIE
    v bývalej považskobystrickej zbrojovke vyrábali/jú elektrokolobežky. s takými videami aké je to pre decká. ale to, že na celom globálnom svete je solventná skupina seniorov ioch jednoducho nezaujíma.
    pred dvoma rokmi som kúpil malé vozítko, nie kolobežka, nie bicykel, má sedadlo a nosnosť 120kg. s sto kilami dá 25/h a 25km dojazd. do kufra auta, zložené do mhd, …

  4. Už jsem toho v Praze viděl dost (auta, elektroauta, golfové
    Už jsem toho v Praze viděl dost (auta, elektroauta, golfové elektrické vozíky Revolt, kola, elektrokola, koloběžky, skůtry…) a přemýšlel jsem o vyzkoušení. Ale nějak mi to nedávalo smysl, někomu jinému možná ano…

    Třeba dnes jedu do Prahy. Zaparkuji na P+R Letňany za dvacku, pak metrem za 24 do centra, tam vyřídím co potřebuji a zase za 24 metrem zpátky na P+R a domů. Ale i kdyby ty vozítka byly u metra Letňany, tak tím metrem je to lepší a pohodlnější. A zase v centru se dá pěšky. Možná když má někdo víc chození a je unavený. Ale zase, když má jednání, tam tam musí auto nechat, pak půjčit jiné. A cenově mi přijde lepší MHD nebo taxík, Uber.

  5. „Veš dětská (Pediculus capitis) je cizopasný hmyz
    „Veš dětská (Pediculus capitis) je cizopasný hmyz žijící v lidských vlasech, kde saje krev“ zdroj Wikipeide. Trochu bych se bál toho sdílení přileb. Ale asi to zkusím no. Cena stejná jako Re.volt. Zóna v místech, kde bych je využil podobně nepraktikcá, skůtry snad, aspoň papírově, rychlejší. Každopádně cena je srovnatelná s Anytime, kde auto je pro pohyb po Praze asi přeci jen bezpečnější a zóna Anytime pokrývá mnohem větší část metropole. Navíc pořizovací cena těch aut je asi trochu jinde než cena skůtrů, tak to moc nechápu, někdo přestřelil, nebo Anytime podstřelil. Je ale možné, že auta se zkrátka víc točí a líp zaplatí. Pravda je, že auto jsem si půjčil opakovaně a skůtr zatím nevyzkoušel, k sebevražednému pohybu po metropoli jsem si zatím vystačil s Rekoly a Freebikes 🙂

        1. Tak v tom pripade mozna zavisi na autoskole, ja pred desitkami
          Tak v tom pripade mozna zavisi na autoskole, ja pred desitkami let musel mit vlastni, kamoska pred cca dvema lety taky.

          V te autoskole je jakasi sance, je ji alespon nechaji vyschnout (a idealne jeste necim vystriknou) a ne zpocenou strci do uzavreneho kufru. Kazdopadne, pokud pujdu vyzkouset, beru svou…

    1. To si říkám pokaždé, když o podobné službě čtu. Vše
      To si říkám pokaždé, když o podobné službě čtu. Vše je to klasická půjčovna, jakých tady je už mraky. Jediný rozdíl je, že se to (auto, kolo, skůtr…) dá půjčit kdekoliv, ale i to už půjčovny nabízejí – přistavení auta. A je to flexibilnější než půjčovna, ale to z toho nedělá sdílení, je to prostě jenom jiná a modernější půčovna. Ale když ono je tak moderní tomu říkat „sdílení“…

      Jediná služba z těch tady zmiňovaných, co ty parametry sdílení patrně splňuje, je Hoppy go.

  6. Za mě palec nahoru. Lepší než re.volt v mnoha ohledech –
    Za mě palec nahoru. Lepší než re.volt v mnoha ohledech – skútry vypadají lépe, s větší maximálkou a výkonem, mnohem mnohem větší zóna která u re.volt končí nesmyslně už v Karlíně a s balíčkem na 3 hodiny lze jezdit za 3,33 Kč/min. oproti 5 Kč u re.volt. Skútrů vidím na mapě něco přes 30, tam zatím re.volt o pár kusů vede.
    Takže zaregistrováno a kdo by chtěl využít na test 15 minut zdarma, tak můžete použít můj promo kód „Xo1rFac7FP“, pokud se smíříte s tím, že dostanu těch 15 minut taky 🙂

Napsat komentář