Elektromobily Škoda Auto budou vyrábět roboti, přes léto proběhla velká příprava

Mladoboleslavská Škoda využila letní období pro modernizaci a rozšíření provozů. Během celozávodní dovolené na přelomu července a srpna byly provedeny všechny nezbytné úkony, které nelze zajistit za plného provozu.

Nové svařovací roboty rozšířily kapacitu pro výrobu chystaného elektromobilu v Mladé Boleslavi. Nový ultrakapacitor v Kvasinách slouží k vyrovnávání výpadků nebo poklesů napětí přicházejících z distribuční sítě.
foto: Škoda

Jedná se zejména o modernizaci a rozšíření výrobních technologií v souladu s koncepcí Průmyslu 4.0. Nové roboty se budou podílet na výrobě elektromobilů a stávající výrobní linky doznaly přestavbu v souvislosti s příchodem nejnovější generace motorů řady EA211 EVO. Pokračuje také budování infrastruktury nezbytné pro provoz elektromobilů.

Nejvíce změn proběhlo ve výrobním závodě v Mladé Boleslavi. Modernizace a rozšíření kapacit se dotklo svařovny, lakovny a montáže vozů. Již nyní se započalo s instalací nových svařovacích robotů, které budou zajišťovat výrobu připravovaného elektromobilu, jehož premiéra je naplánovaná na rok 2020.

Rozsáhlé úpravy ve výrobě se týkají také přechodu na novou generaci motorů řady EA211 EVO, které se vyznačují modernější konstrukcí. Motory mají zásadní odlišnosti, jako je například vysokotlaké vstřikování, efektivnější systém přeplňování a chlazení nebo nové řídicí jednotky.

Montáž tohoto pokročilého pohonného ústrojí včetně spojení s převodovkou vyžaduje odlišné postupy, k jejichž zavedení je vhodná delší odstávka, jako je právě celozávodní dovolená.

Během léta investovala automobilka také do vylepšení komunikací uvnitř závodu v Mladé Boleslavi a jeho nejbližším okolí. V červenci byla v Mladé Boleslavi zahájena výroba nového městského SUV Škoda Kamiq.

Ve všech třech lokalitách, ve kterých má Škoda Auto výrobní závody, pokračuje budování nezbytné infrastruktury pro elektromobilitu. V současné době je připraveno více než 450 nabíjecích bodů, celkem automobilka do roku 2025 počítá s vybudováním přibližně 7000 nabíjecích bodů.

Významnou novinkou v Kvasinách je instalace tzv. ultrakapacitoru, který slouží k vyrovnávání výpadků nebo poklesů napětí přicházejících z distribuční sítě. Po Mladé Boleslavi má i závod v Kvasinách v evropském měřítku unikátní zařízení, které plní stejnou funkci jako UPS známé z počítačové techniky.

V tomto případě velký ultrakapacitor disponuje výkonem 500 kVA a zálohuje vybraná elektronická zařízení v celé lakovně, zálohuje elektrickou energii potřebnou pro jejich provoz. Toto zařízení dokáže vyrovnat i větší poklesy napětí trvající až 1 sekundu.

Ultrakapacitor moderní konstrukce dokáže odhalit pokles napětí již během 10 ms. Za dalších 10 ms se zařízení odpojí od napájecí sítě a ultrakapacitor zajistí dodávku proudu po dobu poklesu napětí. Poté se zařízení opět automaticky připojí a ultrakapacitor se dobije, aby byl opět plně připraven k aktivaci.

Klíčovou událostí bylo pro závod v Kvasinách zahájení výroby modernizovaného modelu Škoda Superb. Ve Vrchlabí proběhly podobně jako v ostatních závodech plánované servisní prohlídky většiny výrobních zařízení včetně montážních linek a kalibrace měřicích prvků.

Do oficiálního vstupu byla také během celozávodní dovolené instalována výstava o historii i současnosti závodu Vrchlabí. Série unikátních dobových snímků ilustruje bohatou minulost závodu, jehož historie sahá až do roku 1864.

V rámci rozvoje automobilky probíhá postupné navyšování výrobních kapacit, automatizaci a robotizaci ve výrobních úsecích ve všech třech závodech v České republice v souladu s koncepcí Průmyslu 4.0. Během celozávodní dovolené bylo ve všech výrobních halách zrealizováno přibližně 180 projektů, z toho v Mladé Boleslavi 130.

tisková zpráva

48 Comments on “Elektromobily Škoda Auto budou vyrábět roboti, přes léto proběhla velká příprava”

  1. off
    Elektrické pozdravy z Ruska potažmo z Togliati 🙂
    Puťka

    off

    Elektrické pozdravy z Ruska potažmo z Togliati 🙂
    Puťka Putin tam vypadá dost zpruzeně.
    Asi si říká „Zasr@ný elektromobily, komu budem teď tu ropu prodávat a z čeho si pak zaplatím rakety a tanky?“ :)))
    http://liteavto.ru/togliatti-prepares-the-production-of-the-world-s/?fbclid=IwAR1aGxwuC01I6hl0Pm2i2a7L91Diwn1tm5YQ-Eiw3RAZwUoCnhtjehaaESQ
    btw ta anglična je poněkud divná. 🙂

    1. Co jsem tak vysledoval tak se všechny nový koncernový
      Co jsem tak vysledoval tak se všechny nový koncernový elektroauta budou vyrábět v Německu a nám přešoupnou výrobu jejich spalováků. Nový technologie u nich starý u nás. U nás v Bolce jen předělali bejvalou motorárnu na kompletaci baterií, které jim budem dodávat jako jedna z několika výroben.
      Dost možná se bude dělat v Německu i Citigo. I když Horčík mě ujišťoval že v Blavě, ale tam jsou nějaká škatulata hejbejte se. Propustili 3000 zaměstnaců a do medií vypouštějí nějaký podvratný informace o přesunu výroby za hranice a že nikdo nemá nic jistýho atd. Asi tlačej na vlády ať jim přihrajou víc peněz a podpory.

      1. Něco se bude vyrábět i tady, mimo jiné v Kvasinách začne
        Něco se bude vyrábět i tady, mimo jiné v Kvasinách začne letos Superb PHEV. Teď je otázka, jestli je výhra vyrábět EV nyní u nás, protože v Německu do toho narvali a narvou neskutečné peníze (70% našeho státního rozpočtu) a návratnost v nedohlednu. Nějak si nedovedu představit, že by se vyrábělo u nás 100 tis. EV ročně se ztrátou a výrobu 1 mil. ziskových spalováků přesunuli k sobě do Německa.

    1. Klonil bych se spíše k Cimrmanově přepravě za pomocí
      Klonil bych se spíše k Cimrmanově přepravě za pomocí polního dělostelectva. Sice to taky nebude „environmentálně“ přítulné, ale na hranicích s Německem se to jednou na ty jejich čtyři funkční elektrické tanky s nárazníky pro trans-ženy bude hodit.

  2. OT: Tesla drtivě nejvýnosnější short americké burzy,
    OT: Tesla drtivě nejvýnosnější short americké burzy, skoro 4x výnosnější, než druhý v pořadí.

    „Tesla short-sellers have seen $2.98 billion of mark-to-market gains year to date “

    https://finance.yahoo.com/m/e0431779-600f-3421-aa87-bf0ac48431ed/tesla-short-sellers-are-up.html

    Výsledkem žvanila Muska a jeho rozdrcení shorterů je náš exkluzivní zisk. Jen tak dál Teslo.

      1. Už jsem vás žádal, aby speciálně vy jste mě přestal
        Už jsem vás žádal, aby speciálně vy jste mě přestal obtěžovat svými hloupými výkřiky pětiletého děcka. Dokážu pochopit, že vůbec nerozumíte tomu, na co reagujete. Klidně si reagujte na roční výnosy shorterů Tesly nesouvisejícím prohlášením, že ale vy jste měl k obědu kuře. V pohodě, jen buďte od té lásky, pište to jinam. Protože mě teče krev z očí, když musím takové stupidity číst. Děkuji.

                1. Radši budu dvojče než primitiv jako ty..
                  Radši budu dvojče než primitiv jako ty..

                2. Je zajímavé sledovat jak na Runnera někdo zaútočí a ty
                  Je zajímavé sledovat jak na Runnera někdo zaútočí a ty nebo Tomáš ho bráníte. A nikdy ne naráz. Takže jedna a tatáž osoba?

              1. A proč teda zrovna komouš? Pobavilo mě to. Jeden muj
                A proč teda zrovna komouš? Pobavilo mě to. Jeden muj kamarád z Ostravy vždycky nadával lidem do komoušů. Když jsem ho poučil že dotyčný komouš určitě nebude, tak mi vysvětlil že komouš je univerzální nadávka pro to nejhorší co zná, bez ohledu na to zda dotyčný v ksč byl.

                1. To je historie ze zdejšího fóra. Mistr Runner nakazoval
                  To je historie ze zdejšího fóra. Mistr Runner nakazoval lidem, co si mají myslet a dělat.

        1. co tady pořád máš proti tomu e-tronu? Máš ho snad doma,
          co tady pořád máš proti tomu e-tronu? Máš ho snad doma, že tak hodnotíš? Myslím, že tohle auto si sotva viděl ve skutečnosti, protože kdyby si se jen hodinu projel tímto autem, tak tyhle stupidní kraviny nikdy nenapíšeš. etron není dokonalý, ale je zřejmě vůbec nejlepší EV které se dá v současné době koupit

Napsat komentář