Německo možná zvažuje zdvojnásobení dotace na nákup elektromobilu

V současné době je možné v Německu získat na nákup elektromobilu dotaci až €2000 od federální vlády a dalších €2000 od automobilek. Podle Reuters se uvažuje o zdvojnásobení federální dotace.

Volkswagen aktuálně hlásí, že už má 15 000 rezervací na elektromobil ID.3. Náhoda?
foto: Volkswagen

Německo schválilo dotaci €4000 na nákup elektromobilu na konci dubna 2016. Jenže v lednu 2018 se ukázalo, že 600 mil. eur na podporu elektromobily je téměř netknutých, protože Němci prostě elektromobily nekupují v takové míře, jak se očekávalo.

A to i přesto, že v posledních měsících prodeje aut do zásuvky významně rostou. Třeba v březnu se v Německu prodalo 2224 kusů elektromobilu Tesla Model 3, druhý byl Renault Zoe (1136) a teprve třetí je domácí BMW i3 (770).

Ani další německé produkci se nevedlo právě nejlépe, Volkswagen e-Golf si připsal 219 kusů, nový Audi e-tron 478, Smart ForTwo ED 371. Za celý letošní rok je stejně nejprodávanější Tesla Model 3 s 3185 kusy a za první tři měsíce se v Německu prodalo pouze 23 283 aut do zásuvky.

To je pro tak velký automobilový trh rozporuplný výsledek. Snahám o zvýšení dotace a zatraktivnění nákupu elektromobilu se tedy nelze divit. Navíc jde tato snaha ruku v ruce s tím, že Volkswagen začíná představovat svůj první novodobý elektromobil ID.3.

57 Comments on “Německo možná zvažuje zdvojnásobení dotace na nákup elektromobilu”

  1. Ekoterorismus bruselské administrativy povede k likvidaci
    Ekoterorismus bruselské administrativy povede k likvidaci autoprůmyslu zejména v ČR, kde na počet lidí vyrábíme nejvíce aut se spalovacími motory. Takže od roku 2021 čekejme prudký propad celé ekonomiky. Skutečně funkční a výkonný akumulátor zatím nemá nikdo, stále pokračuje vývoj (hořely i malé baterie v mobilech…), nikdo neví, jak bude baterie vypadat po 10 letech provozu, jak zvládne asi příliš časté rychlé versus pomalé nabíjení. 10 % elektřiny se při nabíjení ztrácí…Absurditou je fakt, že když se podívám se na svůj účet za elektřinu, 59 % se vyrábí z fosilních paliv. Takže úspory CO2 z provozu osobáků v Evropě se budou limitně blížit nule, zato nejlépe placená pracovní místa v průmyslu budou v ČR masivně mizet. Mám na domě 6 velkých fototermických panelů na výrobu tepla, tepelné čerpadlo vzduch-voda, takže proti původní topení, svíce a vaření elektřinou šetřím 69 % původní spotřeby elektřiny. To je ta cesta, ne šílenosti pomatenců od zeleného stolu. Nevím, proč se ekologický vývoj neponechal na konkurenčním boji automobilek. Dnešních 35 aut na naftu má podle normy Euro6 tolik emisí, jako jedno auto na naftu zpřed 20 lety. Takových ojetin tady bude ale daleko více, protože na elektromobil 2x dražší než stejný vůz se spalovacím motorem už Češi mít nebudou vůbec. Kromě papalášů zee státních úřadů, ty na elektroauto z našich daní dostanou dotaci až 1 milion korun. Evropa se stává skanzenem.

    1. VW Group vyváží do Číny zhruba 40 % produkce. Aktuálně
      VW Group vyváží do Číny zhruba 40 % produkce. Aktuálně se v Číně propad prodejů spalováků blíží meziročně 10 % a to je jen začátek, takže jestli bude nějaký propad EU v tom bude nevinně. Naopak za pár let si nasytí svůj vlastní trh a začnou sem chrlit levná EV ve velkém a my je budeme s povděkem kupovat jako teď Huaweie, Xiaomi… a VW (Nokia) bude hluboko pod 1 %, pokud se nepřizpůsobí, ať jim to EU nařídí nebo ne.
      Jinak nemůžete srovnávat náš energetický mix s průměrem Evropy. Opravdu nejsme reprezentativní vzorek, naopak jsme někde na chvostu a stejně tak se EU nebude řídit podle toho, jestli Češi mají na nové auto nebo ne.

    2. Tak jsem to hodil do kalkulačky a vyšlo mi (teoreticky
      Tak jsem to hodil do kalkulačky a vyšlo mi (teoreticky samozřejmě), když by se při garážovem testu použil starý 20ti letý dízel a dobrovolník by se s nastartovaným motorem odporočel na onen svet po 10ti minutách, tak s novým EURO6 by měl teoreticky přeřít teměř 6 hodin ??? No to se mi nějak nezdá. Nechtěl by ste to dokázat v praxi 🙂
      Jak všichni víme teorie je jedna věc a praxe druhá.

      1. Jde o emise pevných částic, které u dieselu způsobují
        Jde o emise pevných částic, které u dieselu způsobují prokazatelně rakovinu. Protože elektroauta budou drahá a pro drtivou většinu Čechů jako nová nedostupná (navíc si skeptičtí Češi pár let počkají, jak se osvědčí v reálném provozu (zatím s hrstkou nabíječek), import odjetých dieselů z Německa apod., u nichž nikdo pořádně filtr pevných částic nekontroluje, se ještě zvýší. Navíc zmizí nejdostupnější malá auta třídy Fabia, Fabia Combi), protože po zakalkulování pokuty do ceny vozu za nesplněné emise 95 gramů CO2 na 1 km budou neprodejná. To už potvrdil také šéf koncernu VW. Lidičky neblázněte: v ČR se loni prodalo 265 tisíc nových vozů (ale 700 tisíc ojetin), z toho si fyzické osoby (tedy ze zdaněných peněz) koupily jen asi 60 tisíc aut, většinu nových vozí si koupily právnické osoby a snížily si tak základ daně. Na Škodovku připadá 30 % trhu, kolik elektrických aut bude schopna v ČR udat ve srovnání s 85.000 aut se spalovacími motory? Po několika stovkách elektroaut si právnické osoby s dotacemi (vlastně od chudých spoluobčanů) nějakých pár tisíc aut na baterky asi koupí. Ale to bude velký sešup trhu. Koncern VW samozřejmě bude mít zájem o přednostní prodej svých vozů VW a AUDI na elektřinu v zemích EU. Takže kde se bude asi masivně propouštět? Autoprůmysl dělá 9 % HDP Česka a 25 % exportu, máme letos predikovaný růst HDP 2,5 %. Až po roce 2021 autoprůmysl dostane vinou Bruselu obrovskou ránu, vezme s sebou ČR do tvrdé hospodářské krize.

    3. Jen ať zdechnou, sraček už nadělali a ještě nadělaj
      Jen ať zdechnou, sraček už nadělali a ještě nadělaj dost. Včera bylo pozdě. Za to můžou poděkovat těm pitomcům z VW, tedy sami sobě a jejich soudně potvrzeným podvodům s Dízlgejtem, za jejich obří kartely v osobních autech i náklaďákách. Zdržovali co mohli, podváděli a teď ze sebe dělaj ublížený svatoušky, který za nic nemůžou. To by jim šlo. Knučej jak podsvinčata na porážce.

      Německá vláda už před 10ti lety rozdala těm žebrákům z megaautomobilek milardu eur ať začnou makat na ekoautech. Výsledkem bylo hovno a Dízlegejt. Miliarda ur v čudu a my máme zasraný plíce. Viz dokument DW z roku 2011
      Elektromobily jako doprava budoucnosti
      https://youtu.be/oASqhRqkTIk

      Likvidace autoprůmyslu je blábol. Zlikviduje to jenom spalováckej autoprůmysl a i to už má minimálně 10 let zpoždění. Chtěli a mohli začít už dřív zároveň s Teslou, ale vysrali se na to jak na placatej kámen.
      Ve Škodovácký hale M6, kde se už nedělaj spalovací motory EA111 by měli pomalu kompletovat baterie do koncernovejch elektroaut. Máme tu přezaměstanaost jak blázen, už dávno nejsou lidi a VW sem nalifrovalo výrobu Pasatů, Seatů aj. aby si uvolnilo kapacitz pro výrobu EV. A stejně jim chyběj a budou chybět tisíce odborníků na nové technologie v autech, novou mobilitu, konektivitu a autopiloty. Pohřeb spalováků není pohřeb autoprůmyslu. Oni stejně už dávno počítali, že díky sdílení auto se časem výroba aut sníží.

    1. Hlavni tahoun elektromobility je Cina. Jezdi tam kolem pul
      Hlavni tahoun elektromobility je Cina. Jezdi tam kolem pul milionu elektrobusu a mnohem vic elektromobilu. Evropa uz pokulhava za Cinany. Uz vyrabi lepsi EV nez v Evrope. Muzete se stavet treba na zadni, ale vlna elektromobilu splachne vsechny spalovaky. Evropa by se mela probudit, jinak bude autoprumysl ve stejne kategorii jako cernouhelne doly na Ostravsku. Jeden velky pruser.

      1. Tohle rikam pokazde, kdyz nekdo vytahne jak ten Brusel nasadil
        Tohle rikam pokazde, kdyz nekdo vytahne jak ten Brusel nasadil nesmyslne emisni normy.
        Jestli je to tam banda zkorumpovanych vyzirku, tak tohle je jedna z mala veci co delaji spravne. Kdyz si toho co se na nas chysta v Cinskem automobilovem prumyslu nevsimaji Evropske automobilky, nebo delaji, ze to nevidi pak je holt potreba je donutit. Jinak si ti paprdove ve vedeni Evropskych automobilek za cas rozdeli zlate padaky a po nas potopa.

          1. Nemecke automobilky u vsech narizeni EU malovaly katastroficke
            Nemecke automobilky u vsech narizeni EU malovaly katastroficke scenare ze budou krachovat a propoustet. A pokazde to skoncilo tim, ze po zavedeni se chvastaly tim, ze maji nejlepsi, nejmodernejsi a nejbezpecnejsi auta na svete. Jejich uspech muzou z casti pripsat prave tem „nesmyslnym“ narizenim EU.

            1. Máte pravdu a dokonce si myslím, že to vzešlo ze
              Máte pravdu a dokonce si myslím, že to vzešlo ze samotných automobilek, protože co může být lepšího pro zisk, než zajistit, aby na trh nepřišla žádná jiná konkurence. Motor splňující splňující normu Euro měnící se každé 3 roky nevyrobí v rozumném množství rozhodně žádný jouda s rozpočtem pár set milionů a nechytnou se ani Číňani. S elektromobily se ale karta obrátila, motor již není nejdůležitější část a kvalitní baterky si vyrábí každej druhej Číňan v garáži, zatímco v Evropě na to jen nevěřícně zíráme bez nejmenší šance to dohnat.

      2. Myslíš jako, že těsně před koncem (i když ten se
        Myslíš jako, že těsně před koncem (i když ten se nakonec reálně odloží kvůli oživení cen uhlí a znovuvydělávání na vytunelované rezervy pro uzavření až na rok 2030) z toho dokázal vytáhnot desítky miliard přebohatých zisků k sobě a svým páníčkům do Londýna?

  2. Keď odbočím od dotácií, ktoré samozrejme deformuju trh.
    Keď odbočím od dotácií, ktoré samozrejme deformuju trh. Počas dvoch vĺn „šrotovneho“.. 2009… Bolo na Slovensku minute myslím 50 mil. Eur. Podporovali sa samozrejme len spalovaky.. Tak na dorovnanie by to chcelo 50 mega aj pre elektrické. Mimochodom pre štát to bolo vďaka zaplatenej DPH neutrálne.. Čiže dotácia sa +/- vrátila v DPH. Takže aj dotácia na elektromobil 5000 na Slovensku je pre štát +/- neutrálna. Nekomplikovat to papierovackou.. Skratka z prvých 25000 za elektromobil sa neplatí DPH,a je to. Podmienka do 5000?
    predaných kusov.

  3. co z2násobení?? z3násovení!! Ted když germánské
    co z2násobení?? z3násovení!! Ted když germánské konzervárny už nepopírají elektromobilitu je potřeba podpořit skomírající domácí autopopelnicový průmysl. Jen s amerikánskou Teslou to samozřejmě nešlo chápete vyvážení €jropský měny soudluzi, ale ted s Konzervágnem fčele je to tutovka soudluzi :)))))))))))))))

            1. noo dle naslanosti medveda tam tenkrát nejspíš byli tajné
              noo dle naslanosti medveda tam tenkrát nejspíš byli tajné dohody něco ve smyslu když medved tachránil teslu, tak tesla pude medvedoj na ruku, bude hodná a umírněná a řízeně půjde pomalu nahoru tak aby v příštích 10ti letech moc nepokurvila germánský autopopelnicový průmysl. Zaroven medvedoj bude v prístí dekádě dojit levně technologie aby medved i nadále mohl drbat a zároven být svetovou techno jedničkou. Na což mu řekla FAKJŮVOLE ses poslal fkině néé :)))))))) a jela posvým agresivně nahoru TMX/3/bat/solar/gf123 )))))) A medvěd demonstrativně prodal svý 20cky asi za 200 ale to je podobný jako dnes že jo 😉

  4. Němci udělají všechno pro to, aby se Tesla do dotace
    Němci udělají všechno pro to, aby se Tesla do dotace nevešla a VW ano. A na VW ještě přidají dvojnásobek. Jak překvapující. Teď půjde hlavně o to, jestli VW stále chce lidem ukázat, že elektromobilita je nesmysl, nebo jestli už konečně vyrobí dobré auto. A také je otázka, jak na to zareaguje trh. Buď VW opravdu lidi přesvědčí o tom, že EV nechtějí, nebo se lidé všimnou, že EV od Tesly jsou zkrátka lepší.

          1. Proc do toho tahas Kalouska???
            Nackove proto ze poslednich

            Proc do toho tahas Kalouska???
            Nackove proto ze poslednich 100let nemcouri kurvi celou evropu-od zdi ke zdi
            Islamsti proto, ze jsou zodpovedni za Islamizaci evropy-za chvilku jich tam bude vic nez nemcu ( i kdyz x-ta generace Turku uz papirove nemci jsou)
            Meli by byt pravidla pro vsechny stejna a ne nekoho zvyhodnovat a jinym hazet klacky pod nohy…
            ..a to sem je mel jeden cas i rad pro jejich pracovitost a preciznost, ale to byla jeste generace povalecnych nemcu co si vazela toho co maji a chtela makat, posledni dve generace jsou lini i ty jejich rozmazleni haranti…!

                1. A ty babisovec a to neurazim toho kretena
                  A ty babisovec a to neurazim toho kretena

                1. Férovost se moc nenosí. 🙁
                  Férovost se moc nenosí. 🙁

      1. Souhlasil bych, kdyby ty výrobky byly ekvivalentní kvality.
        Souhlasil bych, kdyby ty výrobky byly ekvivalentní kvality. Ale za každou cenu podpořit domácí výrobek, i když je kvalitativně dvakrát horší než dovozová kvalita, je šizení vlastních lidí.
        VW je prostě ve vývoji EV na roky pozadu nejen za Teslou.

        Vezměte si už jen tu informaci z počátku tohoto týden… VW se usneslo, že nalije 80mil EUR do stavby továrny na baterie – která začne ode dneška za dva roky vyrábět baterie, které jsou už dnes technologicky zastaralé.

    1. Já myslím, že Tesla si s tím poradí. Podívejte se jak
      Já myslím, že Tesla si s tím poradí. Podívejte se jak elegantně vyřešili dotační limit v Kanadě. Tamní úřady stanovili pro přidělení dotace maximální možnou velikost baterie jen o pár kWh menší než má nejmenší TM3.
      No a co udělala Tesla – uvedla speciální edici TM3 pro Kanadu – vzala klasické verze TM3 s jejich normální baterií, a softwarově ji zablokovala tak, aby se do limitu pro dotaci vešla. Následně kupujícím nabízí za 1000 USD odblokování na původní velikost daného modelu.
      Takže v Kanadě jdete, koupíte TM3 s dotací a následně si necháte za tisíc dolarů odblokovat baterku, a máte Teslu (s o 1000 USD) menší dotací. 🙂

      Kreativita Tesly mne nepřestává týden co týden udivovat, takže vůbec nemám strach, že by si neporadili s tím co spolková vláda nastaví.

      1. V Kanadě je to myslím trochu jinak.
        Na tamním trhu musí

        V Kanadě je to myslím trochu jinak.
        Na tamním trhu musí být v nabídce základní model do nějaké ceny, a pak může být dotace poskytnuta i na model za vyšší cenu. Tesla ten základní model s nižší cenou ořezala tak, že si ho nikdo nekoupí (není-li šílený – žádné odemknutí neexistuje!), ale koupí si standartní model s dotací.

        Takhle jsem to z videa na Now You Know pochopil já.

        1. Též za to ruku do ohně nedám, protože jsem to četl na
          Též za to ruku do ohně nedám, protože jsem to četl na internetu (na jiném serveru) přeložené, takže detaily mohou (a téměř zevrubně bráno určitě i budou) jinak.
          Každopádně informace spočívala v tom, že dotace byla omezena tak aby nešlo koupit libovolný tip TM3 ve vazbě na velikost baterie a článek byl právě o tom, jak to v podstatě Tesla obešla softwarovým blokem baterie, který následně po zakoupení šlo za poplatek odblokovat.
          Ale třeba ani nevím , zda šlo o dolar americký nebo kanadský atd…

Napsat komentář