Přinášíme žebříček TOP 10 nejrychlejších elektromobilů, které nejspíš ani neznáte.
foto: Renovo
Venturi Buckeye Bullet 3
Venturi Buckeye Bullet 3 vypadá více jako stíhačka než auto, ale jde o jeden z nejrychlejších elektromobilů planety. Francouzský výrobce dokonce drží rekord s tímhle 11 m dlouhým a metr širokým vozem, který je vyrobený z uhlíkových vláken. V září roku 2016 se totiž na solných pláních v Bonneville prohnalo elektroauto s designem navrženým studenty rychlostí 550,62739354 km/h.
foto: Venturi
NEPŘEHLÉDNĚTE 5 nejlevnějších praktických elektromobilů do města
Lucid Air
Připravovaný elektromobil Lucid Air je pravděpodobně nejbližším konkurentem Tesla Model S, který disponuje výkonem přes 1000 koní, dosáhl nejvyšší rychlosti 378,19584 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,58 s. Automobilka Lucid Motors chce prodávat sériový model už letos, a to ve dvou verzích – slabší s výkonem přes 400 koní za cirka 1,4 milionu korun a silnější naladěnou na více než 1000 koní za 2,3 milionu korun.
foto: Lucid Motors
Toroidion 1MW
Elektrické superauto z Finska má svůj nejvyšší výkon v názvu (jeden megawatt) – přesahuje totiž 1360 koní díky práci čtyř elektromotorů. Mimo jiné je koncept vyroben z lehkých materiálů a umožňuje rychlou výměnu akumulátorů. Bližší technická data pro Toroidon 1MW zatím výrobce nesdělil, ale maximální rychlost přesáhne 320 km/h.
foto: Toroidon
Genovation GXE
Jestli jste někdy toužili po elektrické Corvette, váš sen se brzy splní. Auto bude mít dokonce poháněnou jen zadní nápravu, navzdory zástavbě dvou elektromotorů, které dohromady vyprodukují přes 800 koňských sil. Kromě ideálního rozložení hmotnosti 50 na 50 výrobce slibuje, že kromě automatu si budete moci dopřát také 7rychlostní manuál.
foto: Genovation
Maximální rychlost elektromobilu Genovation GXE bude přes 350 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zabere 3,1 s. Na trh má jít supersport už letos v počtu 75 kusů, přičemž každý z nich vyjde minimálně na 17 milionů korun.
Vanda Dendrobium
Singapurská společnost Vanda chce už za rok vstoupit na trh s tichým, agresivním a expresivním supersportem Dendrobium, který se jmenuje podle jednoho druhu orchideje. Výkon má být přes 1000 koní, zrychlení z 0 na 100 km/h zabrat jen 2,8 s a maximální rychlost přesahovat 320 km/h.
foto: Vanda
Detroit Electric SP:01
Detroit Electric SP:01 má sice název jako nějaký faxovací přístroj, ale jde o čistý elektrický sporťák s výkonem 286 koní, zrychlením z 0 na 100 km/h za 4 s a maximální rychlostí skoro 250 km/h. Karoserie z uhlíkových vláken a uložení baterií přispívá k vynikajícímu rozložení hmotnosti a poměru vůči výkonu.
foto: Detroit Electric
Renovo Coupe
Tohle auto možná ani neznáte, ale jde o jedno z nejstylovějších elektrických aut vůbec. Z 0 na 100 km/h se dostane za 3,5 s, ale zaplatíte za něj přes 12 milionů korun. Na druhou stranu jde o nezaměnitelný vůz s nádechem klasiky a podle výrobce se máme ještě na co těšit.
Plasma Boy Racing White Zombie
Myslíte si, že auta ze staré školy nemohou jezdit na baterie? Plasma Boy Racing White Zombie je důkazem, že to jde. Základ vozu tvoří Datsun 1972 a baterie, které byly původně vyvinuté pro námořnictvo. Abyste měli představu, jak moc byl takový projekt nákladný, podívejte se jen na cenu akumulátorů – ty vyjdou na 2,3 milionu korun. Moderní elektrovozy bude sice sofistikovanější, rychlejší a nabídnou menší aerodynamický odpor, nicméně Plasma Boy je skutečná klasika v elektrickém pojetí.
foto: Plasma Boy
Blood Shed Zombie 222
Blood Shed Zombie 222 je elektrickou verzí Fordu Mustang z roku 1968. Výrobce inspirovaný projektem Plasma Boy do vozu zastavěl dva elektromotory (800 koní), dosáhl nejvyšší rychlosti 280 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za necelých 2,5 s. Tři dvojky v názvu značí 2 motory, 2 ovladače a slovní hříčku too fast (anglicky 2 = two, čteno too – „tů“). Výrobce se chce nadále zdokonalovat, proto pracuje na verzi s nejvyšší rychlostí 290 km/h.
foto: Blood Shed Zombie
Lola Drayson Racing B12/69
S elektromotorem o výkonu přes 850 koní a zrychlením z 0 na 100 km/h za 3,1 s si Lola Drayson Racing B12/69 zaslouží titul jednoho z nejlepších neznámých elektroaut světa.
Lola to rozpálí nejvýše na necelých 320 km/h, ale to není to nejlepší. Konstrukce vozu umožnuje měnit rozložení hmotnosti, což je skvělé především pro závodní okruhy. A co se děje v laboratořích automobilky? Probíhá tam vývoj lithium-fosfátových baterií a pohonné jednotky o výkonu přes 2700 koní.
foto: Lola Drayson
La Jamais Contente
Poslední, ale ne nejpomalejší elektromobil La Jamais Contente si zaslouží čestnou zmínku. V dubnu roku 1899 nastoupil Belgičan Camille Jenatzy do vozu a zajel světový rychlostní rekord, když překonal hranici 100 km/h. Přesto, že auto vážilo přes tunu, dokázal elektromotor vyprodukovat výkon přesahující 100 koní a předstihnout tehdejší auta s benzinovými agregáty.
foto: changeforwatt.com
Nadpis je zavádějící, když půlka aut ještě není na
Nadpis je zavádějící, když půlka aut ještě není na světě.
Ale nejlepší je ten poslední bourák, v něm můžete uhánět s větrem ve vlasech. 🙂
Ten posledni kousek je takovym vysvedcenim pro EV. Uz tenkrat
Ten posledni kousek je takovym vysvedcenim pro EV. Uz tenkrat to byl vysoce vykony a vysoce neprakticky a nekonkurenceschopny stroj. Jedine, co se za tech 100 let zmenilo jsou dotace.
Děkujeme za tvé moudro.
Děkujeme za tvé moudro.
Zato dotace do ropy a uhlí se za těch 100 let furt sypou
Zato dotace do ropy a uhlí se za těch 100 let furt sypou dál. Tam se nic nezměnilo. 😀
Takovej mazlik muze byt klidne i na benzin, je to auto na
Takovej mazlik muze byt klidne i na benzin, je to auto na hrani a pro radost… a zvuk 8-valce je proste nadhera, ale to zrychleni 1000W elmotoru musi byt asi taky k sezrani :-)))
+1
+1