Volkswagen postaví v Německu vlastní továrnu na baterie, bude je i recyklovat

Zdá se, že spory mezi LG Chem a Volkswagenem ohledně stavby baterkárny v Evropě jsou urovnány. Volkswagen schválil stavbu baterkárny v Dolním Sazsku poblíž dolnosaského Salzgitteru.

Volkswagen plánuje už v roce 2025 vyrábět asi 1 milion elektromobilů ročně. To znamená, že nejpozději kolem roku 2040 bude recyklace baterií významnou součástí výrobního řetězce.
foto: Volkswagen

Volkswagen plánuje investovat do stavby vlastní továrny na bateriové články něco kolem 1 mld. eur. Stavby se zúčastní ještě partnerská společnost, ale zatím není jasné, o koho přesně půjde (v úvahu připadají LG Chem či SK Innovation).

Důležité strategické rozhodnutí o stavbě vlastní baterkárny aktuálně schválila dozorčí rada koncernu Volkswagen. Koncern tím významně posílí vlastní vertikální integraci a přiblíží se tak v tomto ohledu např. automobilce Tesla.

Jde o důležitý okamžik také pro Evropu, která v oblasti elektromobily a zejména výroby elektromobilů a jejich komponent, primárně baterií, významně zaspala a nyní se snaží náskok asijské, potažmo americké konkurence kvapem dohnat.

Důležitým faktem je i to, že Volkswagen nedávno oznámil, že v Salzgitteru příští rok vyroste také zařízení pro recyklaci vysloužilých baterií. Počáteční kapacita má být 1200 tun baterií ročně (tedy z asi 3000 aut).

V dlouhodobém výhledu plánuje Volkswagen recyklovat až 97 % nerostných surovin z bateriových packů. Dnes je to asi 53 %, recyklační zařízení v Salzgitteru zvládne asi 72 %. Po Salzgitteru mají následovat i další recyklační zařízení.

tisková zpráva

101 Comments on “Volkswagen postaví v Německu vlastní továrnu na baterie, bude je i recyklovat”

      1. 10 GWh to je 160 000 EV s 60 kWh baterkou v letech 2022-2023.
        10 GWh to je 160 000 EV s 60 kWh baterkou v letech 2022-2023. Kde teda chce VW vzít baterky pro slibovaných milion EV ročně v roce 2025??? Neslyšel jsem že plánujou postavit 7 dalších továren. Jak mi na to odpoví zastánci VW? Tím že ve „VW určitě nejsou žádní blbci“ a podobnejma zoufalejma plkama? :)))

        1. dle vyjádření šéfa VW má koncern nasmlouváno u
          dle vyjádření šéfa VW má koncern nasmlouváno u dodavatelů baterie pro 50 milionů aut, naleje do toho desítky miliard eur a proto jen CATL hlavní dodavatel VW již staví v německu továrnu a v roce 2021 začne vyrábět, v roce 2026 až 100GWh, třikrát víc než bude schopná v tu dobu Tesla, když jsou prachy tak jde všechno a samozřejmě takový počet rapidně sníží cenu

        1. Ta reportaz o ceste do Parize je 2dilna. V 1. dile byla online
          Ta reportaz o ceste do Parize je 2dilna. V 1. dile byla online reportaz na twitter. Treba takovy prispevek:“Aby Tesla zaparkovala sama, potřebuje minimálně 6 metrů podélně nebo 2,9 metru kolmo. Tak to asi to pařížské parkování bude na mně“.
          Kdyz je auto dlouhe 5 m a siroke pres 2 metry, tak co ocekava? Popisuje to jako ze automaticke parkovani je spatne.
          Nebo vytvari dojem ze vsude stoji nabijeno 20kc/kwh. Ja mam v DE nabijeni za 0,25 EUR/kwh. Ten clanek tendencne zdiskredituje EV a Teslu.
          Kdyz pise ze se v Parizi pokusi najit nabijeni, tak je to vrchol nesolidnosti. Pritom sam pise ze SC jsou v navigaci.
          Komentare vsech ropaku tu hloupost jen dokresluji.

          1. Já ten dojem z článku vůbec nemám. Ostatně nejde o dojem
            Já ten dojem z článku vůbec nemám. Ostatně nejde o dojem ale o to co v něm reálně je.

            Nepopisuje že je automatické parkování špatně, pouze suše konstatuje kolik potřebuje místa.

            Diskreditaci tesly ani ev tam nevidím. Naopak je tam několikrát chválena.

            Dojem že všude stojí nabíjení 20kc/kwh máte zřejmě vy, ale v článku se to též nikde nepíše. Dokonce se tam píše že Tesla má nabíjení zdarma.

            Zřejmě budete jen příliš vztahovačný.

            1. Vsichni ctenari co ten clanek komentuji pouzivaji presne ty
              Vsichni ctenari co ten clanek komentuji pouzivaji presne ty argumenty, ktere autor chtel prenest. S parkovanim si to jeste prectete. Autor tvrdi ze to pres tu automatiku zustane na nem. Kdyz nepoznate manipulativne psany text, tak vim koho volite.

      1. Nezlobte se ale me to pripada ze Teslu clanek spis chvali. Co
        Nezlobte se ale me to pripada ze Teslu clanek spis chvali. Co se vam tam tolik nezdalo?
        Tak pardon, ted jsem si vsiml ze jste na podobnou vytku jiz reagoval nize. Mate pravdu ze ta prvni cast je kritictejsi, to ano ale ten clanek je podle me uplne v pohode.

  1. „Ukázalo se, že existuje více způsobů využití
    „Ukázalo se, že existuje více způsobů využití autopilota, než jsme si představovali,“ reaguje Elon Musk ;)))

    idnes.cz/auto/zpravodajstvi/tesla-video-porno-autopilot-autonomni-rizeni.A190513_112923_automoto_fdv

    zvraceny.cz/content/84250-sukani-v-aute-za-jizdy

    1. Nejvýznamnější výrobce modulů a autosoučástek a
      Nejvýznamnější výrobce modulů a autosoučástek a exkluzivní dodavatel automobilky Hyundai Motor Manufacturing Czech společnost MOBIS Automotive Czech, s.r.o. hledá kandidáta/kandidátku do svého týmu na pozici:
      Specialista/stka oddělení údržby- baterie do elektromobilů (Mošnov)
      inzerát na jobs – víte o tom něco??

    1. No jo, je to gigant takže mu to par let ( asi 7 nebo 8) trvá
      No jo, je to gigant takže mu to par let ( asi 7 nebo 8) trvá než začne něco konkrétního dělat. Pravda je , ze nebýt úspěchu Tesly v USA a částečně i v EU a samozřejmě podvodu s emisemi na který amici přišli, tak by se do dneska vůbec nic nezměnilo VW by nadále plánoval ještě čistější diesly.

    2. Ještě je taky třeba vzít v potaz jak kvalitní baterie
      Ještě je taky třeba vzít v potaz jak kvalitní baterie budou dělat? Vemte si kolik let vývoje tomu jiní (specialisté na baterie) již věnovali aby se dostali tam kde jsou. Než VW vyrobí baterii s obstojnou a konkurence schopnou hustotou na kg uteče hodně vody (tedy hodně konkurenčních let). VW se v příštích (tipuji) pěti letech bez subdodávek neobejde, a to je jeho obrovská slabina.

        1. tesla je dotovaná vlastníkom, má pôžičky (alebo ako to
          tesla je dotovaná vlastníkom, má pôžičky (alebo ako to nazvať), vyberá výpalné od fiatu, …
          a fauwé krváca, pretože musí stavať nabíjačky, opravovať podvodný SW, zlikvidovať vyradené autá (ešte stále sú v púšťach, nevedia ani DOHOTOVIŤ posledný (8?) model golfa, sľúbené malé BEV nehovoriac (inovovaný eUP! mal vyjsť z Ba továrne už v jeseni) – ich peniaze sú imaginárne.

          1. A Tesla nemusí snad stavět nabíječky? Co to je za
            A Tesla nemusí snad stavět nabíječky? Co to je za argumnet? VW zadotoval výrobu Veyrona 3 milardama $ ani nemrk, takže říci o něm že krvácí protože postavil nabíječky za 2 milardy $, který nota bene možná někdy budou využívat jeho auta je opravdu komické. :)))

                1. To se přece děje. Elektrická auta mají zvýhodnění v
                  To se přece děje. Elektrická auta mají zvýhodnění v podobě absence spotřební daně. Naproti tomu spalovací autům jsou diktována kritéria výroby, zákazy vjezdu do center měst atd. To není volný trh.

                2. Takže navrhujete ve jménu „volného trhu“ zrušit emisní
                  Takže navrhujete ve jménu „volného trhu“ zrušit emisní normy?

                3. Píšu snad někde něco takového? Odpovězte prosím ano/ne.
                  Píšu snad někde něco takového? Odpovězte prosím ano/ne.

                4. Ano, píšete to sám nepřímo ve všech třech bodech, co
                  Ano, píšete to sám nepřímo ve všech třech bodech, co jste uvedl. Zamezení vjezdu především starých dieselů do několika málo městských center = emise. Stále tvrdší normy se týkají hlavně emisí (vše ostatní musí splnit vozidla na jakýkoliv pohon). Zavedení spotřebních daní PHM (a taky alkohol, cigarety atd..) byly v počátku vedeny bohulibou myšlenkou jako brzda jejich spotřeby a zároveň mít fond na řešení následků spotřeby těchto komodit, ať už na zdraví nebo prostředí.

                5. Zkusim pouzit analogii k Vasemu prispevku se zvyhodnenim.
                  Zkusim pouzit analogii k Vasemu prispevku se zvyhodnenim. Firmy svazejici a likvidujici odpad maji vyhodu pred producenty odpadu, protoze ti musi platit daleko vice penez za jejich likvidaci misto aby je vypustili do rek, kanalu ci zapalili. Takze producentum odpadu je diktovano, co se svym odpadem mohou delat. To neni volny trh!
                  Analogicky nas vzduch vypada nejak takto, jen to neni tak videt.

              1. Ostrakizace je zajímavý termín. Naštěstí už na
                Ostrakizace je zajímavý termín. Naštěstí už na hliněné střepy nemusíme psát. Máme na to internet. 🙂

                Tak trh s automobily v ČR je podporovaný od doby co máme demokracii a zejména ty spalovací, jenže to je nepřímá podpora např. při stavbě továrny, „daňové prázdniny“ atd. nehledě na dotace pro zpracovatele PHM.

                Nic není černobílé. Ale pro osoby, kterým záleží na životním prostředí je prostě elektromobil přijatelnější volba. A samozřejmě státy se zavázali plnit mezinárodní dohody o snížení produkce CO2, takže je to plnění smluv. Jestli je to dobře nebo špatně nehodnotím.

                1. Na spotrebni dani + DPH za PHM stat vyinkasuje pres 100
                  Na spotrebni dani + DPH za PHM stat vyinkasuje pres 100 gigaCZK. Kolik ze to narve zpatky do zpracovatelu?

                2. Spotřební daň je nepřímá selektivní daň, kterou
                  Spotřební daň je nepřímá selektivní daň, kterou zavádí stát za účelem regulovat cenu určitých komodit na trhu. Účelem může být buď zvýšit příjmy státního rozpočtu nebo snížit prodávané množství zboží, jehož spotřeba je považovaná za škodlivou pro jednotlivce a/nebo pro společnost. Toť Wikipedie.

                  přibližná čísla: Na spotřební dani za pohonné hmoty si ČR v roce 2015 vzala dohromady 80,45 miliard Kč a DPH 37,96 mld. zpráva MDČR.

                  Podle mne spotřební daň je v pořádku. Stejně jako u cigaret a alkoholu. Prostě to škodí společnosti a škody způsobené jsou do vysokých čísel, nechci je sypat z rukávu a na hledání nemám čas. Představte si vodku za 70Kč, kolik lidí by se uchlastalo, bylo na záchytce a kolika by odešli játra.
                  K argumentu, že elektřina je z uhlí uvedu jen, že existují emisní povolenky, které taky nejsou zadarmo. V ČR je podíl uhlí na energetickém mixu cca 47% a stále klesá.

                  Pokud se bude zvyšovat počet elektromobilů, taky na ně dojde s nějakou daní, ale bude to za hodně dlouho.

                3. Otázka zněla úplně jinak.
                  Když bude vodka za 70 tak se

                  Otázka zněla úplně jinak.

                  Když bude vodka za 70 tak se půjdete uchlastat? No já ne. Neměl byste soudit ostatní podle sebe.

                4. No vy ne. Ale dost lidí bohužel přitopí pod kotlem.
                  No vy ne. Ale dost lidí bohužel přitopí pod kotlem.

                5. pil, umrel. nepil, umrel tiež.
                  sú ľudia, ktorým ani

                  pil, umrel. nepil, umrel tiež.
                  sú ľudia, ktorým ani vysoká cena nezabráni chlastať, na druhej strane ani tí, ktorí majú alkoholu plné pivnice (sklípky) sa neupijú k smrti.

                6. Ono asi nejde o smrt, ale kolik stat stoji leceni, nemocenska
                  Ono asi nejde o smrt, ale kolik stat stoji leceni, nemocenska a jine vydaje s tim, ze clovek nemaka (neplati dane).

                7. bol taký výskum, ale ho označili za neetický. hoci jedine
                  bol taký výskum, ale ho označili za neetický. hoci jedine peňažné vyjadrenie má dať/dal je správne. zvyčajne slopkovia veľa nevytvoria, takže je ich liečenie kontraproduktívne.

                8. Kolik to stojí milej pane nikdo neví. Takže proč se na tom
                  Kolik to stojí milej pane nikdo neví. Takže proč se na tom otáčet? Lidem škodí skoro vše, takže když začnete argumentovat tímto stylem nebude to nikdy dávat smysl. Vy si teď kazíte zrak když čtete můj příspěvek. Taky bych se mohl zepta kolik nás to bude stát.

                9. Tak je nechte, nic vám do toho není.
                  Tak je nechte, nic vám do toho není.

                10. Ukrok stranou hezky (a vase soukrome problemy s levnym
                  Ukrok stranou hezky (a vase soukrome problemy s levnym alkoholem bych do toho netahal), nicmene podstata veci je naznacovani, ze by se zpracovatele PHM bez dotaci neobesli, coz je lez.

                11. Úkrok stranou to úplně nebyl, jen jsem chtěl ukázat, že
                  Úkrok stranou to úplně nebyl, jen jsem chtěl ukázat, že kalkulovat se spotřební daní je nesmysl. Přiznám se, že nelze v ČR na výše podpory pro fosilní paliva v dopravě dohledat. Protože to nikdo nesleduje (např. ČSÚ, MPO nebo MD).
                  Ale existuje článek ve kterém je uvedeno, že 11 evropských států mezi lety 2014–2016 vyplatilo na podporách na neobnovitelné zdroje 112 miliard euro (téměř 3 biliony korun). Hlavním příjemcem pak bylo právě odvětví dopravy, které získalo na dotacích více než 49 miliard eur.
                  Největší podíl z částky dotací pro dopravu připadá na Velkou Británii, Itálii a Francii. Nejmenší pak na Maďarsko a Řecko.

                  Problémy s alkoholem ve společnosti má 25% mužů a 10% žen. Evidentně vy k nim nepatříte a mohu říct, že ani já.

                12. Aha, takze argumentovat jakousi podporou pro prumysl smysl ma
                  Aha, takze argumentovat jakousi podporou pro prumysl smysl ma a tim, ze z teto cinnosti plyne radove vyssi prijem smysl nema. To mi asi staci…

                13. je to oveľa širšie – dá sa tam zahrnúť aj odborné
                  je to oveľa širšie – dá sa tam zahrnúť aj odborné školstvo, …
                  a vrátiac sa k chlastu a cigaretám – tiež do ich odborného školstva štát investuje, tabačiarne ani paliarne si odborníkov sami nevychovávajú
                  🙂
                  myslím to vážne, nie ako sarkazmus.

                14. Krásná diskuze a argumentace.
                  Děkuji za ní.
                  Že to nepadlo

                  Krásná diskuze a argumentace.
                  Děkuji za ní.
                  Že to nepadlo na úrodnou půdu neřešte. Je spousta inteligentních lidí co si to tu přečtou, a ačkoli nereagují tak si z toho odnesou to co je zřejmé.

                15. Existence článku je hezká věc, ale to z toho nedělá
                  Existence článku je hezká věc, ale to z toho nedělá fakt. Navíc když ani nevíte na co ty peníze šly. Podpora dopravy může být cokoliv a nemusí to vůbec souviset s výrobou paliva. Argumentovat spotřební daní je naprosto logické, je to značný výběr do státního rozpočtu. Prokažte opak, ale ne článkem.

                16. Ano, to samé se nedávno říkalo o biopalivech. Komu
                  Ano, to samé se nedávno říkalo o biopalivech. Komu záleží na životním prostředí, ten podporuje ekologická biopaliva. Stejně jako dnes s EV, ani tenkrát nebylo prokázáno že to v praxi esmise sníží. Jak to dopadlo všichni víme. Takže proč chybu opakovat znovu?

                17. Biopaliva jsou upozaděna většinou evropských států. Tedy
                  Biopaliva jsou upozaděna většinou evropských států. Tedy kromě ČR, kde největší výrobce rozhoduje, zda se budou povinně přimíchávat.
                  Je prokázáno, že elektromobily škodí výrazně méně než auta se spalovacím motorem. zdroj
                  Takže srovnání není na místě.

                18. …dospěla analytická společnost Bloomberg New Energy
                  …dospěla analytická společnost Bloomberg New Energy Finance…

                  a ja bych dodal stejne prekvapive jako kdyz nemecke automobilky dospeji k tomu, ze to tak neni.

                19. Sorry, ale článek v euru fakt není důkazem.
                  Biopaliva

                  Sorry, ale článek v euru fakt není důkazem.

                  Biopaliva upozaděny nejsou. Upozaďují se bioplaiva 1. generace a jsou nahrazeny 2. generací. Nesmyslnost je stále stejná. I kdyby byla zcela upozaděna (díky za ten korektní výraz) tak to ovšem nic nemění na tom že to byl a je průšvih, který fungoval přesně obráceně než měl.

                20. Pokud pro Vasneni dukazem clanek v Euru, pak budte tak hodny a
                  Pokud pro Vasneni dukazem clanek v Euru, pak budte tak hodny a sepiste nam tady vypocet vsech skodlivin, ktere vypoiusti elektroauto u nas a v pripade, kdy by 100% elektriny bylo na uhli v nasich podminkach (klidne i s tezbou a dopravou uhli). No a pak to same udelejte pro benzin/ropu s pripoctenim pouze jeji rafinace (bez dopravy a tezby).
                  Dekuji za snahu a moc se tesim na vysledek.

            1. Skoda, ze v CR neexistuji Tesla Fora, jako treba v USA, BRD,
              Skoda, ze v CR neexistuji Tesla Fora, jako treba v USA, BRD, VB, USA..kde si majitele aut Tesla vymenuji sve osobni nazory , zkusenosti, problemy, rady… Tady na ne clovek narazi spis nahodou . Holt musi mit tady v tomto stesti. Ale jsme na internetu, coz….

                1. Ano, kazdopadne lepsi,(vcetne Vasich prispevku ), nez ceske,
                  Ano, kazdopadne lepsi,(vcetne Vasich prispevku ), nez ceske, kde se nedeje vubec nic. Ale s holandsko-belgickym a nemeckym se to neda srovnat, tam je spoustu kategorii a denne desitky prispevku k veci.

                2. v česku máte viacero fór, dokonca na jednom admin už musel
                  v česku máte viacero fór, dokonca na jednom admin už musel deliť príspevky, keď sa vlákna rozrástli …
                  s západniarskymi sa ako othereurope porovnávať nemôžeme – taký ionik tam mal stovku prispievateľov, v čase, keď na slovensku sa dodalo desať.

                3. Diky. Nicmene taky zadna slava, co se tyka frekvence provozu..
                  Diky. Nicmene taky zadna slava, co se tyka frekvence provozu..

                4. po registrácii, prejdení si celého fóra používam
                  po registrácii, prejdení si celého fóra používam tlačítko aktivní témata. a každý deň je niečo nové.

Napsat komentář