ČEZ hlásí 150 nabíjecích stanic po celém Česku

Metu 150 instalovaných stanic pokořila síť veřejných dobíjecích míst pro elektromobily provozovaná Skupinou ČEZ. Jubilejní stanice je ode dneška řidičům elektromobilů k dispozici na Letišti Leoše Janáčka v Ostravě.

Za posledních 10 měsíců s síť veřejných dobíjecích stanic ČEZ rozrostla o třetinu. Zvyšující se poptávce po řešením z oblasti elektromobility vychází Skupina ČEZ vstříc výstavbou dalších, především rychlodobíjecích stanic, kterých je momentálně 92, a také nabídkou souvisejících produktů a řešení pro všechny typy zákazníků.
foto:

Na letišti Leoše Janáčka v Ostravě-Mošnově byla dnes zprovozněna 150. veřejná dobíjecí stanice pro elektromobily provozovaná Skupinou ČEZ v ČR. Z toho 92 tvoří rychlodobíjecí stanice a 58 stanice normálního dobíjení. V Mošnově jde současně o první letištní lokalitu v síti ČEZ.

Síť veřejných dobíjecích stanic Skupiny ČEZ, která už se svým rozsahem vyrovnává větším řetězcům klasických čerpacích stanic, začala vznikat v roce 2012. V lednu před sedmi lety zahájila pod vlajkou ČEZ provoz první klasická dobíjecí stanice a 20. září stejného roku ji následovala první rychlodobíjecí stanice umístěná před centrálou společnosti v Duhové ulici.

Od té doby se dobíjecí stanice ČEZ staly vyhledávanou adresou – celá síť dodala loni do baterií elektromobilů celkem 959 115 kWh elektřiny. Jen za letošní první tři měsíce letošního roku nateklo na stojanech ČEZ do baterií elektromobilů celkem 384 876 kWh elektřiny.

„Letos bychom loňské už tak vysoké tempo výstavby chtěli nejen udržet, ale ještě více vystupňovat a do konce roku překonat hranici 200 stanic v naší síti. Převažovat by přitom měly veřejností stále poptávanější rychlodobíjecí lokality. Tento nárůst v kombinaci s více než třemi tisícovkami elektromobilů, které do konce roku budou jezdit po českých silnicích, by měly posunout objem elektřiny odebrané letos na našich stojanech až k hranici 1,5 milionu kWh, což je např. ekvivalent více než 40 tisíc plných dobití elektromobilu střední třídy,“ říká Pavel Cyrani, člen představenstva a ředitel divize obchod a strategie ČEZ.

Výstavba veřejných stanic rychlého dobíjení je z části financovaná díky prostředkům z dvojice grantů evropského programu CEF (Connecting Europe Facility), v jehož výzvách ČEZ loni a předloni uspěl. Evropská komise touto cestou podporuje propojování Evropy budováním dobíjecích stanic podél hlavní silniční sítě TEN-T.

Z tohoto zdroje byla financována také výstavba stanic na ostravském letišti. Souběžně ČEZ rozšiřuje síť také z vlastních prostředků. Skupina ČEZ na severovýchodní Moravě a ve Slezsku aktuálně provozuje 21 veřejných dobíjecích stanic, z toho 9 rychlodobíjecích. Ty elektromobilisté najdou vedle Ostravy také ve Frýdku-Místku, Karviné a Třinci. V přípravě jsou v dohledné době stanice v dalších lokalitách.

Nabídka Skupiny ČEZ pokrývá oblast elektromobility komplexně. Společnost ČEZ Prodej začala letos na jaře poskytovat elektromobilitu jako komplexní službu pro domácnosti a živnostníky. Společně s koupeným vozem (k dispozici jsou tři značky a pět typů elektromobilů) nabízí také wallbox, kontrolu dostatečné robustnosti elektroinstalace pro domácí dobíjení, čip pro dobíjení ve veřejných stanicích nebo zelenou elektřinu pro domácnosti elektromobilistů.

ČEZ Prodej nabízí zároveň financování koupě elektromobilu prostřednictvím výhodného úvěru. Nabídka garantuje, že spotřeba zákazníkovy domácnosti byla pokryta elektřinou z obnovitelných zdrojů. Společnost ČEZ ESCO současně nabízí širokou paletu souvisejících služeb a produktů pro firmy, municipality a kraje.

Jde např. o návrh a instalaci dobíjecích stanic na klíč, elektrifikaci automobilových flotil, platformy pro dobíjení, včetně IT řešení, pronájmy či prodeje elektromobilů nebo wallboxy a kabely pro dobíjení.

Pro samosprávy ČEZ nabízí realizaci a provoz dobíjecích stanic pro elektrobusy či návrhy konceptu elektromobility pro jednotlivá města a regiony. Mezi významné zákazníky poslední doby patří Dopravní podnik hl. m. Prahy nebo Ústecký kraj.

V České republice je aktuálně registrováno více než 2500 elektromobil. V roce 2017 přibylo 400 vozů na elektrický pohon, loni 725 elektromobilů a letos do konce dubna 221 e-aut. Odhady dalšího vývoje hovoří v horizontu několika let o ročních prodejích v řádu tisíců elektromobilů a plug-in hybridů.

Podobně jako v dalších vyspělých zemích Evropy, i v České republice se elektrická auta definitivně stávají běžnou součástí zejména městského provozu. Vyšší dojezd nových typů elektrických vozů v kombinaci s hustší sítí veřejných dobíjecích stanic také definitivně otevírají pro elektromobilitu cestování mezi městy.

tisková zpráva

48 Comments on “ČEZ hlásí 150 nabíjecích stanic po celém Česku”

  1. Jsem rád, že se to povedlo a to dokonce v rychlonabíjecím
    Jsem rád, že se to povedlo a to dokonce v rychlonabíjecím standardu. Původně jsme se se spolužákem z gymplu, Jaromírem Radkovským, nyní ředitelem Letiště Mošnov, bavili spíše o pomalých pro delší parkování na nově budovaném parkovišti.
    Ale tohle je super, protože na trase Ostrava-Olomouc není rychlonabíječka žádná. Ani na D1, ani na staré cestě přes Nový Jičína a Hranice na Moravě. Pokud máte malobaterkáč, nezbývá než jet hodně úsporně na olomoucké Amigo nebo si zbytečně zajet do Valmezu. Takto je stanice v Mošnově vhodná jak pro cesty z Těšínska, tak opačným směrem před příjezdem do Ostravy z Olomoucka.

      1. Zase chapu ze zatim v ceske kotline tolik aut ktera ty vysoky
        Zase chapu ze zatim v ceske kotline tolik aut ktera ty vysoky vykony vyuziji nejezdi a ty vykonejsi nabijecky jsou drahy ale aspon by mohly bejt upgradovatelny. Jinak to za par let budou muset cely prekopavat. To je des v Japonsku kde max je 50kW a mnohdy ma „rychlonabijecka“ jen 20kW a tak podobne. Krome Superchargeru kterych tu ale neni nijak moc. Az ted by melo Porsche zacit budovat svoji sit pro Taycan. No jinak by ho asi moc lidi nekoupilo….

    1. Pokud myslite „elektro tankovat“, tak info jsou zde:
      Pokud myslite „elektro tankovat“, tak info jsou zde: http://www.hybrid.cz/zkusenosti-elektromobilem-hyundai-ioniq-electric-do-alp-zase-zpatky
      http://www.hybrid.cz/praxe-elektromobilem-hyundai-ioniq-electric-do-rakouska

      Pokud chcete jednorazove nabijet a neplanujete jezdit do Rakouska pravidelne, tak staci aplikace Plugsurfing – tam jde platit pres kartu.

  2. Nabídka Skupiny ČEZ pokrývá oblast elektromobility
    Nabídka Skupiny ČEZ pokrývá oblast elektromobility komplexně.

    Řešení pro všechny typy zákazníků.

    Jaké řešení nabízí někomu kdo bydlí v paneláku a má plug in hybridní vůz?? Za paušální poplatek nabíjet někde dál od bydliště se takovým lidem nevyplácí.
    Tak kdo mi prozradí co si představit pod pojmem komplexně?

          1. Což se ví už poměrně dlouho, přesto se lidi furt ptají:
            Což se ví už poměrně dlouho, přesto se lidi furt ptají: „Vejce kladené na souši (čímž vylučujeme „neskořápkatá“ vejce obojživelníků) existovala řádově o desítky milionů let dříve než slepice, respektive kur bankivský, z něhož lidé vyšlechtili kura domácího. Vejce na souši kladly i želvy, o kterých se ne nadarmo mluví jako o žijících fosiliích. Takže celý vtip je v nepochopení otázky. Nikdo se totiž neptá, zdali byla dříve slepice, nebo slepičí vejce. Jen vejce.“ https://zoommagazin.iprima.cz/velikonoce-svatky-jara-i-oslava-zmrtvychvstani/vejce-nebo-slepice-zname-jasnou-a-nevyvratitelnou

    1. Jedna technicko-prakticka RE:
      Od 1.4.t.r. jakoby mavnutim

      Jedna technicko-prakticka RE:
      Od 1.4.t.r. jakoby mavnutim proutku „zmizelo“ obrovske mnozstvi BEV a to proto, ze e.on zpoplatnil 100jany.
      Takze ano, lidickove si mohou nakoupit, nebot nabijecich mist jsou miliony (rozumnej ty domaci zásuvky).

    1. To je zhruba 4,5-5 milionů km, dle spotřeby. Těch EV aut je
      To je zhruba 4,5-5 milionů km, dle spotřeby. Těch EV aut je v ČR minimum, píšou tam 2500. Tak kolik je to na jedno auto? Zhruba 2000 km? A to je jenom v síti dobiječek ČEZ. Spousta lidí dobíjí hlavně doma a taky jsou tu i jiné nabíječky. Mě to přijde akorát.

      Druhá věc je, že to bude asi těžce neefektivní, neekonomické. Nevím, kolik jeden takový stojan stojí a za kolik je 1 kWh, ale z těch čísel myslím, že se to nikdy nemůže přeci zaplatit.

              1. Chápu, proto opět opakuji, že budu rád když mě opravíte
                Chápu, proto opět opakuji, že budu rád když mě opravíte a hodíte sem nějaký odhad kolik to tak průměrně může být. Všechny paušály v loňském roce + všechna placená nabíjení, tak tedy 5 mil. Kč? Nebo ještě méně?
                Stejně si ale myslím, že po všech těchto akcích, až bude elektromobilů nezanedbatelné procento, to dokulminuje někam mezi 8 a 10 Kč za kWh a může to být pro elektrárenské společnosti ohromně ziskové. Dnes mají maximálně 5 Kč/kWh se všemi daněmi, OZE příspěvky…, tedy hrubý zisk v tom nejlepším případě tak 2 Kč/kWh a zanedlouho jim bude stačit obrazně řečeno postavit pár budek a vydělávat i třeba 3x tolik. Trh s palivy má nyní „obrat“ zhruba 100 miliard ročně a může se z velké části přesunout „k ČEZu“.

                1. To je zajimava otazka, ale obavam se, ze pocet aktivnich cipu
                  To je zajimava otazka, ale obavam se, ze pocet aktivnich cipu (a procento pres ne odebrane) vi jenom CEZ (muj odhad – par stovek cipu a 90% energie pres ne).

        1. :)) jedno šademo s blbým parkování věčně vobsazený na
          :)) jedno šademo s blbým parkování věčně vobsazený na 100tisícový město??

          https://cs.wikipedia.org/wiki/Hradec_Kr%C3%A1lov%C3%A9

          jo a u elektrárny 11kW menekes nodobrý hlavně že je hned vedle nábřežní parkování s 50ti parkovacíma místama 😉 ještě že máme v čezku nakvedlaný ROZUMNÝ NĚMECKÝ LIDL :))))))))))

            1. no dyt říkám LIDL i ČEZ U JAGUÁRU oba krapet zruky daleko
              no dyt říkám LIDL i ČEZ U JAGUÁRU oba krapet zruky daleko z centra protože lidi nejezdíá na kafe do průmyslový oblasti ale DO CENTRA co nejblíže NÁMĚSTÍ a PARKUJÍ NA NÁBŘEŽÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ. Ale jo na mapě.cz JAGUÁR vypadá fakt dóst dobře :)))) skvělá vizitky týdle díry

              https://mapy.cz/zakladni?x=15.8621429&y=50.2147687&z=18&pano=1&source=firm&id=13202241&pid=56938729&fov=1.257

              1. Lidlacka je na hlavni trase na Brno (dokud nedostavej D35 a to
                Lidlacka je na hlavni trase na Brno (dokud nedostavej D35 a to jeste hodne dlouho nedostavej), nabijim tam cca 1x tydne, a prave na tranzitu nabijecky ocekavam, v centru me jsou k prdu, do centra nepotrebuju jezdit autem, a kdys tam jedu autem mam nabito z domova

                1. no ty možná nepotřebuješ, ale tisíce hradečáků co by
                  no ty možná nepotřebuješ, ale tisíce hradečáků co by si chtěli/museli vyměnit dízlpopelnici za elektromobil a parkujou v centru protože nemají garáže nebudou dojíždět nabíjet na kafe do prdeleférije hradce 🙂 Proto je 11kW čez menekes navíc jen pár metrů u čez elektrárny jako jediná nabíječka v centru Hradce Králové na rok 2019 tak trochu směšná 😉 Nesmíš myslet jenom na sebe a víc myslet ve více dimenzích pak nebudu muset ti to vysvětlovat natřikrát 😉

                2. Hele Ty chytrolíne… a jakýmpak autem tam na ten Hučák
                  Hele Ty chytrolíne… a jakýmpak autem tam na ten Hučák jezdíš dobíjet?

Napsat komentář