Teslu opustí čtyři významní členové představenstva, ztrácí Musk podporu?

Během letošního a příštího roku opustí představenstvo společnosti Tesla čtyři její významní členové. Představenstvo má být díky tomu efektivnější.

Co se v Tesle děje? Posílí odchodem významných členů představenstva odpůrci Elona Muska?
foto: Tesla

Brad Buss, Antonio Gracias, Stephen Jurvetson a Linda Johnson Rice opustí představenstvo společnosti Tesla na konci svých volebních období během letošního a příštího roku a nebudou už dále usilovat o znovuzvolení.

Představenstvo je volený výbor, který řídí běžnou činnost akciové společnosti. Zajišťuje řádné vedení účetnictví, předkládá valné hromadě ke schválení účetní uzávěrky a v souladu se stanovami také návrh na rozdělení zisku nebo úhradu ztráty.

V představenstvu Tesly dnes kromě čtyř výše uvedených zasedají také Elon Musk, Robyn M. Denholm, Ira Ehrenpreis, Larry Ellison, James Murdoch, Kimbal Musk a Kathleen Wilson-Thompson.

Že zhruba třetina členů radu opouští nebývá obvykle dobrá zpráva. Navíc když např. Antonio Gracias a Stephen Jurvetson jsou dlouholetými přáteli Elona Muska a zejména Jurvetson je jednou z klíčových postav Tesly.

Také Buss patří mezi dlouholeté podporovatele Muska. Linda Johnson Rice přišla do správní rady v okamžiku, kdy bylo nutné získat nezávislejší členy představenstva.

120 Comments on “Teslu opustí čtyři významní členové představenstva, ztrácí Musk podporu?”

  1. Tohle vypada ze asi opravdu maji problem s poptavkou. Ten
    Tohle vypada ze asi opravdu maji problem s poptavkou. Ten program pred nedavnem prece zrusili s tim ze je moc nakladnej. Pak ho zase obnovili a ted tohle. To nedava jinej smysl nez ten ze hledaji jakykoliv zpusob jak zvednout prodeje. Teda me to jinej smysl nedava. Co si o tom myslite vy? Napiste mi do komentaru a reknete o tom svym znamym…..
    https://electrek.co/2019/04/28/tesla-boosts-referral-program/

    1. V původním programu rozdávali Roadster pomalu každýmu
      V původním programu rozdávali Roadster pomalu každýmu druhýmu youtuberovi. Tohle je proti tomu úplný prd. Supercharger na 7500 km je zhruba počítejme 1500 kWh, což je pro Teslu v nákupu elektřiny dle lokace 2500 až 5000 Kč, tedy 100-200 dolarů za to, že jí dohodíte prodej auta za 40 až 100 tisíc dolarů, tedy „odměna“ se bude pohybovat mezi 0,1 až 0,5 % z obratu. Jak se říká, za to bych ani nevylez z postele :). Mimochodem na top klíčová slova na Googlu se platí běžně i desítky dolarů za proklik, tedy to mají místo pár desítek prokliků, když už neinzerujou.
      A k té druhé části – následující rok mají vyrobit 500 tisíc aut a daj do slosování 10 aut (předpokládám, že to bude 1x Roadster a 9x TMY), tedy taky nic velkolepého oproti původnímu Referralu.

    1. No, ja kdybych ted o koupi Tesly uvazoval, tak bych se hodne
      No, ja kdybych ted o koupi Tesly uvazoval, tak bych se hodne rozmyslel. Zatim jsem treba s Toyotou (pouzitou, i 20 let starou) v podstate nemel problemy. A to se o Tesle evidentne rict neda. Chapu ze jsou relativne mlada firma ale zase pokud si koupite luxusni karu za majlant a pak resite ze servis trva tydny. Ne, sorryjako.

  2. off
    Scott Keogh, CEO Volkswagen AG USA,
    komentář o Tesle M3

    off

    Scott Keogh, CEO Volkswagen AG USA,
    komentář o Tesle M3 na setkání National Automobile Dealers Association

    “We have not seen in the history of the auto business, a company going from zero to fourth place in luxury in a matter of a few years.”

  3. Off
    CT24 o článku ve Financial

    Off

    CT24 o článku ve Financial Times:

    https://ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika/2799308-automobilky-nejsou-pripraveny-na-pokuty-za-emise-bude-znamenat-konec-malych-vozu

    Už i ve “vyspělých” zemích straší ovečky jako v automontovně zvané ČR.
    Stručně: jedno velké bububu, že pokud nebude lid dál poslušně vyrábět spalováky a platit ropné lobby, bídně zahyne. Prostě ráno do práce a celý den vyrábět popelnice, odpoledne si z vydělaných peněz ten nespolehlivý krám udržovat v chodu. A nevěřit pohádkám, že existuje alternativa co míň škodí zdraví i přírodě a ti šťastnější si “natankují” sami doma.

  4. off
    jen nějaký titulky z ivnestičního webu
    – Renaultu v

    off

    jen nějaký titulky z ivnestičního webu

    – Renaultu v letošním prvním čtvrtletí klesly tržby meziročně o 4,8 %
    – Provozní zisk Daimleru kvůli nízkému odbytu klesl o 16 %
    – Ford má o 34 % nižší zisk, překonal však očekávání
    – Automobilce PSA kvůli slabšímu prodeji mimo Evropu klesly tržby
    – Odbyt koncernu Volkswagen v prvním čtvrtletí klesl téměř o 3 %
    – Nissan čeká v době aféry kolem Ghosna prudký pokles zisku
    „Japonský výrobce automobilů Nissan Motor zhoršil odhad zisku za uplynulý finanční rok. Podle nové prognózy by měl provozní zisk podniku vykázat propad o 45 % na nejnižší úroveň za téměř deset let. Oznámila to ve středu firma, která se potýká se slabou poptávkou, růstem nákladů a negativními důsledky kriminálního vyšetřování bývalého předsedy správní rady Carlose Ghosna.“

  5. off
    Tesla M3P od začátečníků z Fremontu podrtila na

    off

    Tesla M3P od začátečníků z Fremontu podrtila na okruhu 30 let vývoje BMW M3 a nandala mu 2 sekundy a ještě je levnější. To nasere. 😀

    Tesla Model 3 Performance Crushes Fossil BMW M3 Around Race Track
    https://cleantechnica.com/2019/04/25/tesla-model-3-performance-crushes-fossil-bmw-m3-around-race-track/

    Obě auta jsou stock a řídil je stejný řidič.

  6. off
    Příští týden začíná prodej M3 s pravostranným

    off

    Příští týden začíná prodej M3 s pravostranným řízením v Anglii. Pak následuje Žaponsko, Austroška, NZ a HK.

    „UK Model 3 order page goes live next week, followed shortly thereafter by Japan, Australia, New Zealand & Hong Kong“

    1. Já tedy ještě včera v Hong Kongu, viděl v prodejně Tesly
      Já tedy ještě včera v Hong Kongu, viděl v prodejně Tesly M3 ale nedíval jsem se jestli má pravostranné řízení, z fotky přes výlohu to nejde poznat jestli tomu tak. Ale všechny Tesly co tam jezdily, měly pravostranné řízení.

    1. Pokud by to tak skutečně bylo (38kWh za 420tKč s DPH), tak
      Pokud by to tak skutečně bylo (38kWh za 420tKč s DPH), tak je z toho okamžitě nejprodávanější EV v EU, protože by to nahradilo Zoe, které se stejnou baterií stojí více jak 2x tolik.

      Citigo G-tec s použitelnou výbavou je ovšem za 380tis.

      Mám tedy dost problém té cenovce uvěřit, ale pokud to bude za ty peníze k mání, tak je to pecka a pro velkou skupinu lidí to může dávat ekonomicky smysl. Ale…

      1. Oni jdou toho opravdu schopny. Mam kamose ve Skodovce a rikal
        Oni jdou toho opravdu schopny. Mam kamose ve Skodovce a rikal ze to budou dotovat. Je to pro ne levnejsi nez platit pokuty za co2. Navic ty trojcata se budou vyrabet pouze jako EV tak jich bude vyrobenejch mraky cela kapacita v Bratislave a musej to prodat.

          1. Určitě v každém případě, myslím že jsou donuceni
            Určitě v každém případě, myslím že jsou donuceni dělat EV všechny automobilky , mimo Tesly . Je v tom politika.

            jen sem někde četl že FIAT EV dělat nebude a tak bude platit Tesla za to že v EU se budou její vozy počítat společně s Fiatem.

            Možná to bude výhoda pro toho kdo si uvědomí , že mu EV vyhovuje a tak si ho výhodně koupí a zatím budou pár let výhody jak spec RZ a zatím se ani nepřipravuje zdanění elektřiny na pohon motorů.

        1. Dotovat to mi nedává vůbec žádný smysl, to je přece
          Dotovat to mi nedává vůbec žádný smysl, to je přece musí zákonitě jednoho dne doběhnout. Ale tak vydělá na tom zákazník. Ovšem ta dotace za tuto cenu musí být celkem vysoká.

          Bude to předpokládám nový model Citiga? Protože třeba konfigurátor Škody nabízí už jen skladové vozy. To mi pak dává smysl, protože jsem před nějakou dobou slyšel, že Škoda elektrické Citigo odpískala – což bylo asi myšleno ve stávajícím modelu, který už měl být dávno v prodeji.

        2. Jinak bych pochválil přístup ve smyslu začít
          Jinak bych pochválil přístup ve smyslu začít elektrifikací městských modelů, to mi přijde mnohem rozumnější než začínat u Kodiaqa jak to dělá většina automobilek.

          I ta baterka je slušná, řekl bych pro auto podobného zaměření naprosto dostatečná.

      2. Nejprodávanější to bude pokud toho budou vyrábět mraky.
        Nejprodávanější to bude pokud toho budou vyrábět mraky. A budou toho vyrábět mraky? Asi tězko když nemaj podchycenou výrobu baterek protože nemaj gigatovárnu a kvůli nedostatku baterek museli 2x odložit nástup etrona a teď dokonce omezili jeho produkci. Takže kde Vlkohrad vezme baterky, když mu jeho dodavatel LG dal nůž na krk a kromě toho, že dělá fóry ani nestíhá dodávat co má.
        Ani Hjůndaj lokální korejský výrobce nemá dost baterek, aby vyloženě chrlil jedno EV za druhým. IONIQi vyráběl do foroty bez baterek a jak mu postupně po kusech docházeli tak je do nich motoval a šoupal na trh.

    2. Za příplatek bude rychlonabíjení, rádio, reproduktory,
      Za příplatek bude rychlonabíjení, rádio, reproduktory, zadní sedačky, zadní dveře, nárazník v barvě vozu, dálkové odemykání, zrcátka v barvě vozu, …. ve finále to je stejně 2x dražší než fosilní verze a ani ta není extrémně úspěšný vůz.
      Kdyby to Škodovka myslela vážně, dají baterie do Superba. Jenže oni dnes potřebují plnit jen emisní normy.

    1. To ako „zuno“? eee… nie. 🙂
      Keď sa spätne pozrieme kedy

      To ako „zuno“? eee… nie. 🙂

      Keď sa spätne pozrieme kedy Tesla hovorila že bude RHD verzia.
      Niekedy v máji minulého roka Musk písal že „LHD európa a ázia v prvej polovici budúceho roka. RHD pravdepodobne v polovici budúceho roka.“

      https://electrek.co/2018/05/28/tesla-model-3-international-expansion-early-mid-2019-elon-musk/

      A teraz keď sa ten stanovený termín blíži a Tesla teda +- plní čo predpovedali, tak sa to vykreslí ako problém?
      Ako viem si predstaviť, že by pre nich bolo lepšie predať 70% produkcie v Kalifornií a zvyšok niekde inde v USA a mať menej variácií (iné svetlá USA a EÚ, iné konektory, a možno kopec iných drobností), ale zas ak nezačnú dodávať aj na ďalšie trhy, budú tie isté osoby písať, ako to je zas problém lebo… (doplniť podľa aktuálnej potreby)

  7. Zdejsi experti nam jiste vysvetli ze tomu tak bezpochyby neni.
    Zdejsi experti nam jiste vysvetli ze tomu tak bezpochyby neni. V pripade nesouhlasnych nazoru vam vynadaji, uvedou nejaky horsi priklad, nebo se vas zeptaji na neco co s tim vubec nesouvisi.

    A jeje. Nejdriv jsem si mel precist diskuzi. Experti se jiz vyjadrili.

  8. OFF: Viděli jste aktuální obrázky Gigafactory v číně?!
    OFF: Viděli jste aktuální obrázky Gigafactory v číně?! Ty kráso, to budou mít postavený ještě do prázdnin :). Tak snad to stihnou i zprovoznit a začít vyrábět…. Držím palce i když poslední dobou teda kotrmelce….

      1. Vy se selektivní slepotou to sice popíráte, ale že byla
        Vy se selektivní slepotou to sice popíráte, ale že byla Tesla před krachem přiznal zpětně i Musk. Jasně že v té době dělal ramena a tvářil se že je vše v pohodě a představoval jeden model na papíře za druhým. Já jí to nepřeju, je to jen můj typ. A je mi jasný že pokud se tak stane, přihrnete se s teoriema že to tak Musk vlastně od začátku chtěl, že to byl jeho záměr a o peníze mu nikdy nešlo. Že chtěl změnit svět, aby naše děti neumírali na splodiny a to se mu samozřejmě povedlo.. uvidíš sám. Teda ty ne, ale já to uvidím.

          1. Tezla bankrotuje non stop už 11 let.
            2008
            Tesla Death Watch

            Tezla bankrotuje non stop už 11 let.

            2008
            Tesla Death Watch 17: Fifteen Cars?
            https://www.thetruthaboutcars.com/2008/08/tesla-death-watch-17-fifteen-cars/

            2011
            Elektrické vize šéfa Tesly začínají připomínat pohádku
            http://www.autoforum.cz/zajimavosti/elektricke-vize-sefa-tesly-zacinaji-pripominat-pohadku/

            2018
            Tesla — Dead For 10 Years
            https://cleantechnica.com/2018/08/29/tesla-bankrupt-for-10-years/

                1. a vůbec netuší co s ní udělat.
                  a vůbec netuší co s ní udělat.

              1. Snad se nechceš věšet? Chápu, chtěl si vyjádřit svoje
                Snad se nechceš věšet? Chápu, chtěl si vyjádřit svoje osobní dojmy a my tě tu rušíme faktama. To je pech. 😀 Máš to těžký, nečekal si že jiný lidi taky budou vyjadřovat svůj názor na to tvoje blábolení. :)))
                Radši si zajdi do kostela, tam tě vždycky vyslechnou.

                1. Není nasvětě síla, která by dokázala aby si blbec (ty
                  Není nasvětě síla, která by dokázala aby si blbec (ty Kuku) uvědomil že je blbec.

          2. Mimochodem nevím vo jakejch teoriích to tu mluvíš protože
            Mimochodem nevím vo jakejch teoriích to tu mluvíš protože ílon mele vo změně myšlení výrobců aut a vo zachraňováni planety non-stop, akorát ty sis toho ještě jaksi nepovšim. To ses probudil teprv teď? :)))

            https://electrek.co/2018/12/07/tesla-consider-buying-shuttered-gm-factories-elon-musk/
            “The whole point of Tesla is to accelerate the advent of electric vehicles…sustainable transport and trying to help the environment. It’s the most serious problem that humanity faces.”

                1. hele anonymníteplouš, co tě to prosimtě zas napadlo za
                  hele anonymníteplouš, co tě to prosimtě zas napadlo za ptákoviny?? flákni bednou vo zed at se ti fpalici zas ty teploušský usazeniny prokvedlaj :))

        1. Jojo. I kdyby Musk ten bankrot sam oznamil tak tady tomu pulka
          Jojo. I kdyby Musk ten bankrot sam oznamil tak tady tomu pulka lidi neuveri. No napsal jste to neljip. A ja jen dodavam ze porad doufam ze nezbankrotuji. Ale porad se mi zda ze EV neni propravena na opravdu masovy rozsireni. Pomer cena/rychlost nabijeni/dojezd pro vetsinu lidi jeste asi ne. Ale treba se pletu.

          1. no rozhodně se pleteš dokonce ve více věcech, ale jelikož
            no rozhodně se pleteš dokonce ve více věcech, ale jelikož letos stejně nezaprší a tím zdraží žrádlo 50x a ty típneš hlady, tak to máš fuk, to je jako když si flusneš na lokomotivu, to nevyřešíš :)))

          2. Nemůžeš to brát pohledem občana ČR. Cena není problém.
            Nemůžeš to brát pohledem občana ČR. Cena není problém. Viz tabulky příjmů:

            https://www.finance.cz/489646-nejvyssi-prumerna-mzda/

            Rychlost nabíjení??? No problém. U Tesly máš každé ráno plnou nádrž na 350-500km.
            Dojezd?? Kdo jezdí větší trasy než 350km bez zastávky?? Ani řadiči kamionů to nedávají. Dokonce ani nesmí kvůli bezpečnosti. Pauza je nutná. Magor co jede nonstop 800km do Chorvatska je nebezpečný sobě i svému okolí.

            Zeptám se. Kolikrát v životě jsi jel delší trasu než 400-500km v kuse bez zastávky??

            1. Takhle. Souhlasim. Az na ty ceny, preci jen jsou ty auta i na
              Takhle. Souhlasim. Az na ty ceny, preci jen jsou ty auta i na zapade drazsi nez obdobne spalovaky. Se zbythem souhlasim, problem je v tom ze lidi kteri se o to nezajimaji tak maji totalne zkreslene predstavy. Jinak by se prodavaly EV urcite vic uz ted.
              S tou delkou trasy mate taky pravdu. Ale z pohledu cloveka kterymu je jedno jesi ma spalovak nebo EV muze byt proti srsti i ten fakt ze bude muset byt jen jednou jedinkrat za rok cestu trosku planovat a nekde postat (vim, musi se na zachod najist atd.). Ale proste s tim spalovakem natankujete proti EV bleskove (Taycan to zacne konecne lamat) a treba me ukazuje Prius dojezd na plnou 960km. A kdyz vezmete ze to EV je drazsi tak jen tohle podle me zpusobi ze hodne lidi sahne po spalovaku. Ale rozumim vam. Ja si dneska byl vyzvednout auto (Prius Plugin r.v.2012) z technicky a tady (v Japonsku) dostane clovek od servisu na tu dobu jiny auto. Ja dostal starsi Toyotu Fan CarGo. Kdyz jsem za dva dny dneska sedl do myho Priusu (a jakoze to neni nic luxusniho), mel jsem dojem ze sedim v Rollsu. 🙂 Zadny vibrace, ticho atd…

              1. Dnes mají v rodinách běžně dva vozy. Ideální stav je
                Dnes mají v rodinách běžně dva vozy. Ideální stav je například jeden Prius plug in hybrid a druhý vůz elektromobil s dojezdem cca 200km. Pak máte problém vyřešen. Na dovolenou bez omezení pravděpodobně s manželkou 🙂 Priusem bez omezení. Na cesty po okolí a do práce dojedete i třeba v el.Citigu, nebo v Tesle, dle finančních možností.Řekněme 90% cest jedete na elektřinu bez emisí.

                Jen tak mimochodem,když už jedete tu trasu 900km, tak máte šanci na cestě navštívit mnoho zajímavých míst. Kdyby jste jel elektromobilem, tak objevíte místa, která tim spalovacím vozem jen projedete a přitom je to velká chyba je nenavštívit. Já díky nabíjení objevil zajímavá místa v ČR i v Německu. Například nabíjení v Drážďanech u Skleněné manufaktury. Její prohlídka byla opravdu inspirativní a škoda tam nezastavit a nenabíjet.

                1. To samozrejme a tuhle zkusenost mam i ja protoze nabijim kde
                  To samozrejme a tuhle zkusenost mam i ja protoze nabijim kde se da i kdyz bych nemusel. Ale chtel jsem ukazat ze pro dost lidi je rozdil ze ta mista se spalovakem poznavat muze kdezto s EV tak nejak „musi“. Hodne lidi by na EV zmenilo nazor jakmile by si je vyzkouseli. O tom nepochybuji. Nejsilenejsi je cist diskuze na iDnes a tak. Me nevadi ze nekdo i treba EV nenavidi ale stve me ze vidite ze tam lidi pisou doslova hovadiny jako ze baterky hned odejdou, nemame pro EV dost elektriny a tak dal a tak podobne.

                2. Při počtu a platech těch presstitutů, kteří jim to
                  Při počtu a platech těch presstitutů, kteří jim to denně vtloukají do kebule na webu, v novinách, rádiu a televizi, podporovaných politiky napříč stranami, v čele s Andym Řepkovým Prvním, se není čemu divit. Postavíte se u trafiky a vidíte nákupy – Blesk, Supr, Aha, Extra, Chvilka pro tebe….. – drtivá většina lidí, co se tam stavili. Bohužel ti, co si odtamtud odnášejí Dnes, Právo, Lidovky či Deník konzumují totéž. Jen v černobílém textu, s menšími písmenky a minimem obrázků….. 🙁

                3. Jojo. Takova iDnes uz nekdy nejde rozpoznat od Blesku. Ale ono
                  Jojo. Takova iDnes uz nekdy nejde rozpoznat od Blesku. Ale ono bohuzel vsude na svete ma nejvetsi naklad bulvar.

                4. To už nejde rozpoznat 10 let. Ty si vážne zpožděnej.
                  To už nejde rozpoznat 10 let. Ty si vážne zpožděnej. Zbytek jedou podle šablony a prefabrikátů kde jen vyměněj datum.

                5. Pane Krupko tyhle argumenty jsou caste ale velmi absurdni.
                  Pane Krupko tyhle argumenty jsou caste ale velmi absurdni. Tvarite se ze prinos ev je v tom ze s nim muzete navstivit mista ktera se spalovakem ne. Reknu vam tajemstvi. Ja si s tim spalovakem muzu zajet naprosto kam chci. Muzu kkidne i hodiny sedet v dohledu nabijecky a tvarit se jako ze nabijim.

                6. Teď si predstavte kdyby jste mel parni vuz. Tolik krasnych
                  Teď si predstavte kdyby jste mel parni vuz. Tolik krasnych mist ktere byste navstivil pri nakladce dreva…

                7. Řekněte nám, proč Váš spalovací vůz nemá výfuk
                  Řekněte nám, proč Váš spalovací vůz nemá výfuk zavedený do kabiny vozu? Proč žádný majitel spalováku nechce dýchat to co za ním dýchá někdo jiný? Je to ospravedlnitelé, že jeden se veze a druhý na ulici dýchá to co ten první vypustil do vzduchu?

                8. S těmi více auty v rodině svatá pravda. Kolem RD se dvěmi
                  S těmi více auty v rodině svatá pravda. Kolem RD se dvěmi generacemi dnes běžně stojí i pět aut. Jestli VW začne chrlit nové BEV za 420tKč, rychle se ukáže inteligence těchto lidí. Do dvou, tří let si jako jedno z aut mohou pořídit jeté BEV a společně využívat k potahování po vesnici, na nákupy do města…

    1. A doporučuji alespoň něco nastudovat o bankrotu. Ještě
      A doporučuji alespoň něco nastudovat o bankrotu. Ještě ani nejsou v první fázi (prodlení s platbami závazků) a cesta k úplnému bankrotu přes nedostatek financí a neschopnost platit závazky by v tomto případě rozhodně nemohla trvat jen půl roku. Navíc, kdyby chtěli, tak se o ně investoři poperou, aby jim půjčili miliardy dolarů. A i kdyby nic z toho nebylo, tak stát jen tak nenechá padnout zaměstnavatele 50 tisíc lidí. Takže klid.

          1. Nevěřím že je to jeho pravé jméno. Nikdo normální by
            Nevěřím že je to jeho pravé jméno. Nikdo normální by tu nepsal to co on pod svým pravým jménem, protože by se styděl. To by ei dal spíš třeba nick Franta Koudelka. Mimochodem ten nick jste někomu ukradl? Dřív tu jeden takový byl, ale ten byl občas vtipný.

    2. Jo, jo, Herbert Diess a Bob Lutz to věští taky. Pak to bude
      Jo, jo, Herbert Diess a Bob Lutz to věští taky. Pak to bude chtít trochu přitlačit na vlády, aby zakázaly ty přihlouplé emisní normy a posílit dotace a fosily mají přežití zajištěné na dalších sto, ne tisíc let. 🙂

Napsat komentář