Tesla je opět v hluboké ztrátě, uvažuje o továrně v Německu

Tesla zveřejnila finanční výsledky za první čtvrtletí letošního roku. Čistá ztráta činí $702 mil. Hlavním důvodem je prý zdržení dodávek elektromobilu Tesla Model 3 v Evropě a v Číně.

Elektromobil Tesla Model S zažil, spolu s Xkem, významný propad prodejů. Důvodem je bezesporu i kanibalizace ze strany Tesla Model 3.
foto: Tesla

Příjmy automobilky za 1. čtvrtletí 2019 činily $4,5 mld. Analytici přitom očekávali $5,779 mld. A také zhruba 4x nižší ztrátu. Tesla vysvětluje, za nižší příjmy a vyšší ztrátu může zpoždění dodávek elektromobilů Tesla Model 3 v Evropě, Číně a nakonec i doma v .

I malé zpoždění v doručení auta zákazníkům totiž způsobilo, že se dodání započítá až do 2. čtvrtletí 2019. Peněžní zásoba Tesly se významně snížila na $2,2 mld.

Během 1. čtvrtletí bylo vyrobeno 63 000 elektromobilů Tesla Model 3. Zároveň Tesla dodala pouze 12 100 elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X, což je významný pokles proti předchozím čtvrtletím, kdy se obou dodávalo dohromady zhruba 25 000.

Narozdíl od elektromobilů Model S/X se elektromobily Tesla Model 3 vyrábějí „na sklad“, nikoliv na objednávku. Skladové zásoby všech elektromobilů na konci 1. čtvrtletí představovaly podle Tesly prodeje na 30 dní, což je polovina běžné doby pro americký automobilový průmysl.

„Model 3 je prvním krokem směrem k platformě, kterou dokážeme rentabilně a rychle replikovat v různých částech světa a v různých provedeních,“ stojí ve finanční zprávě pro Q1 2019. „Jejím vývojem jsme strávili řadu let a Gigatovárna v Šanghaji a plánovaná výroba Modelu Y budou první, kdo bude sklízet plody této investice.“

Kromě nevalných finančních výsledků se také na Twitteru Elona Muska objevilo potvrzení toho, o čem se spekuluje už delší dobu, a to že Tesla zvažuje stavbu evropské továrny v Německu. Už dříve Musk naznačil, že největší smysl by dávalo pomezí Německa, Francie a Beneluxu.

Zároveň Musk na Twitteru vysvětlil, proč byly v posledních měsících tak nízké dodávky bateriového systému Powerwall. „Výroba Powerwallu se teď rychle zvyšuje. Tesla měla minulý rok nedostatek bateriových článků, takže jsme museli přepnout linky na výrobu packů pro auta, což znamenalo, že výroba Powerwallů přežívala ze zbytků.“

tisková zpráva

198 Comments on “Tesla je opět v hluboké ztrátě, uvažuje o továrně v Německu”

  1. Ještě mě ji nedodali. Beru to tak, že si kupuji dobrý HW,
    Ještě mě ji nedodali. Beru to tak, že si kupuji dobrý HW, který bude neustále využívat SW vylepšení. Ověřil jsem si to na elektromotorce (ZERO SR), takže vím, o čem to je a nebojím se do toho investovat. A že je cena vysoká? Ano, bohužel, ale to by si člověk nikdy nic nekoupil…

    1. Podle logiky by to mělo být i s Čínou 2500 kusů za
      Podle logiky by to mělo být i s Čínou 2500 kusů za týden. Protože Elon říkal, že první polovinu čtvrtletí dělali jen auta pro Evropu a Čínu a druhou polovinu čtvrtletí pro USA. A celková týdenní produkce je už 5 tisíc vozů. Ale kolik je z toho pro Evropu těžko říct. Dá se předkládat minimálně polovina z těch 2500 kusů.

  2. 920 mil. $ dluh zaplacený, tak teď mají na rok a kousek
    920 mil. $ dluh zaplacený, tak teď mají na rok a kousek relativní klid. Ještě 566 mil. $ v listopadu, to by neměl být žádný problém, ale pak budou muset pořádně máknout na 1,54 mld. $ dluh splatný v červnu příštího roku a z nejhoršího se na dlouhou dobu dostanou až při splacení 1,38 mld. $ dluhu v březnu 2021.

      1. Nebo „Škoda time“ ty rovnou demntujou sami sebe
        Nebo „Škoda time“ ty rovnou demntujou sami sebe 😀

        2012
        První sériový elektromobil Škoda se objeví už za dva roky
        https://ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika/1198420-prvni-seriovy-elektromobil-skoda-se-objevi-uz-za-dva-roky

        2013
        Škoda neplánuje elektrické nebo hybridní automobily
        https://www.auto.cz/skoda-neplanuje-elektricke-nebo-hybridni-automobily-74587

                1. Ty opět nesleduješ co se děje teď.
                  Celkové prodeje už

                  Ty opět nesleduješ co se děje teď.
                  Celkové prodeje už klesají a v Číně jakbysmet.

                  12/2018
                  ANALÝZA: Auta se přestávají prodávat a bude hůř, začíná hladovka
                  https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/prodeje-aut.A181225_184030_automoto_fdv

                  2/2019
                  Automobilky vsadily miliardy na Čínu, teď se o své peníze bojí. Prodeje už sedmý měsíc za sebou klesají, splnit cíle bude mít problém i Škoda
                  https://archiv.ihned.cz/c1-66485190-automobilky-vsadily-miliardu-na-cinu-ted-se-o-sve-penize-boji-prodeje-uz-sedmy-mesic-za-sebou-klesaji-splnit-cile-bude-mit-problem-i-skoda

                1. hezky umis googlit, ted doporucuji se naucit googlit relativni
                  hezky umis googlit, ted doporucuji se naucit googlit relativni informace

              1. No ted to vypada ze ID se bude vyrabet se ztratou az do roku
                No ted to vypada ze ID se bude vyrabet se ztratou az do roku 2025. Zatim to neni potvrzena informace ale nedivil bych se tomu. Pokud je to pravda tak to zatim asi fakt nejde. Nema Toyota preci jen pravdu? Ja sam nesnasim skutecnost ze dejchame co dejchame ale ono to neni cernobile. Pokud by se ted naridily jen elektroauta, tak by zrejme zpusobilo velky problemy a hned budete mit v ulicich zluty vesty.

        1. A kdo říká že jo?
          Postaví to ty informace pěkně do

          A kdo říká že jo?
          Postaví to ty informace pěkně do perspektivy. Dinosauři neslibují většinou nic, ale elektromobilitu slibují horem dolem už léta a howno z toho. Proč asi? :))) Prostě Green washing. Tváří se že něco udělají pro čistčí vzduch a pro planetu, ale howno z toho. Jen dál lifrovali rakovinomety a podváděli co to šlo. Až teprve Dízlgejtem se konečně střelili do koulí. A k tomu jim odhalili i největší kartely v historii, které brzdili nástup nižšich emisí.

          1. Tady je pro úplnost ukázka „GM time“ to jsou taky velmi
            Tady je pro úplnost ukázka „GM time“ to jsou taky velmi zdatní kašpaři ve slibování.

            V roce 2009 GM slibovalo že bude mít v roce 2012 14 hybridů…

            24. 6. 2009
            GM Promises 14 Hybrids by 2012
            http://www.motortrend.com/news/gm-promises-14-hybrids-by-2012-we-id-the-potential-lineup-4659/

            A výsledek? V roce 2017 měli jen 2 hybridy, slovy DVA…a jednu elektriku. Navíc prodávali jen někde a v omezeném množství.

            V roce 2017 GM slíbil touto dobou (4/2019) představit další 2 EV, ale představil velký kulový.

            GM promised to introduce 2 new EVs by now, where are they?
            https://electrek.co/2019/04/02/gm-promised-new-electric-cars/

        2. O jakém průšvihu to mluvíte? Tesla je automobilka nyní v
          O jakém průšvihu to mluvíte? Tesla je automobilka nyní v roce 2019 již s obratem okolo 28 mld. dolarů, umí být zisková, pokud zrovna nestaví novou továrnu nebo zrovna neexpanduje se stěžejním modelem na 2 nové kontinenty v jednom čtvrtletí a dluhy má jen 10 mld. dolarů, tedy je zde ještě velký prostor na půjčování, kdy jí úroky nijak extrémně nezatíží. Srovnejte třeba s Uberem – obrat 12 mld. $ ročně, ztráty každé čtvrtletí pravidelně miliarda dolarů, zisky v nedohlednu a očekává se, že bude mít tržní hodnotu po vstupu na burzu 90 mld. dolarů, tedy 2x více než Tesla, to přijde mě jako průšvih.

          1. Tak ja nevim ale nejen shorteri a neprejicnici se uz
            Tak ja nevim ale nejen shorteri a neprejicnici se uz pozastavuji nad poslednimy vysledky. Navic Tesla neuvedla ze za ty cerveny cisla muze expanze a tovarny. Uvadeli hlavne logistiku a to se mi nejak nezda. Jako 16 miliard korun vam prijde malo? Navic Musk pred nekolika mesici tvrdil ze kapital navysit nepotrebuje, ted uz to pripousti. Produkce Semi odlozena na pristi rok. Samoridici auto melo prejet USA kdy ze to melo bejt? Robotaxi pristi rok? Podle me no way, tak jednoduchy to nebude. Ale Tesla se v tomhle pripade muze vzdycky vymluvit na regulatory. No Uber me nezajima, tady je rec o Tesle.

            1. Souhlasím s tím, že ty čísla rozhodně nejsou dobrý, jen
              Souhlasím s tím, že ty čísla rozhodně nejsou dobrý, jen prostě nesouhlasím s tím průserem. Tesla má stále na autech i po těch slevách a uspokojení poptávky po drahých modelech zisk 20 %, to není rozhodně špatný. 16 miliard korun je dost, ale zase v kontextu 600 miliard ročního obratu to není nic mimořádného ani pro zavedenější firmy. Proto jsem to srovnával s Uberem a nejen tím, investoři klidně nasypou miliardy i do Faraday Future, tak proč by neměli do Tesly. To je ten důvod, proč považuju nějaký krach za nesmysl. Ano, spoustu věcí posunujou a odkládaj, ale i s tím co mají teď jsou o parník před konkurencí. Všichni na to totiž koukáme v kontextu tech snovejch cílů, proto to přijde jako špatný, ale zkusme to srovnat třeba s e-Tronem – století zavedená značka má problém se dostat na 1000 ks týdně v dávno postavený továrně a my tu řešíme, proč malinká Teslička v ani ne dva roky běžící továrně nemůže dát přes 5000/týden.
              Jsem prostě optimista i když taky moc nevěřím, že robotaxi, Semi a ani nový Roadster příští rok nebudou.

                1. Palce držím. Takové šílené tempo růstu, expanze a
                  Palce držím. Takové šílené tempo růstu, expanze a budování je vždycky risk. Já ve svém podnikání jedu všechno na jistotu, investice do rozvoje jen co jde ukrojit ze zisku a žádné půjčky. Výsledkem je ale jen 5-10% roční růst. Těch 10 % ročně ale znamená dostat se z výroby 100 tisíc aut na 500 tisíc za celých 17 let, tak je jasné, že s tímto přístupem bychom o Tesle nikdy neslyšeli.
                  Teď jen jde o to, zda si neukrojili až příliš velké sousto (60-70% roční růst), třeba jak teď ZOOT, kterej to taky trochu přepískl s expanzí až k ochraně před věřiteli.

                2. Je to asi trochu vabank. Kdo chvili stal, stoji opodal. Muze
                  Je to asi trochu vabank. Kdo chvili stal, stoji opodal. Muze zkrachovat a nebo naopak bejt velice uspesna. kdyby to rozjeli pozdejc, uz by zase byla mozna vetsi konkurece ale zase levnejsi a lepsi baterie. Ale ja jsem optimista v tom smyslu ze i kdyby zkrachovali, tak to cely s nejvetsi pravdepodobnosti hranicici s jistotou nekdo koupi a pojede se dal. Takze zasluhu ze trh s EV Tesla rozjela uz ma jistou. Hlavni vyhody Tesly je to rychle nabijeni a sit Superchargeru. No ale to vy vite taky 🙂

          2. no LIFT je po IPO na polovině a Uber si holt myslí že burzu
            no LIFT je po IPO na polovině a Uber si holt myslí že burzu podojí ještě před velkým resetem a to mu má poskytnout milijardy na další ztrátový období do tý doby dokud bud nezačne vydělávat anebo nepadne 🙂 možná ho pak někdo levně koupí 😉

  3. Vetsim problemem nezli ztrata je nezaujem ze strany zakazniku
    Vetsim problemem nezli ztrata je nezaujem ze strany zakazniku a extremne malo prodanych kusu. Zejmena v Americe je o Tesly maly zajem. Zadny vyrobce aut nemuze byt v zisku pokud neproda alespon milion aut rocne. Dokud Tesla nezacne prodavat mnohem vic,bude to konec.

    1. To není nezájmem. Mají jen jednu továrnu pro uspokojení
      To není nezájmem. Mají jen jednu továrnu pro uspokojení celého světa. I blbá Škodovka má po světě 13 fabrik. Kdyby měla jen jednu, tak i kdyby chtěl Škodovku každý na celém světě, tak má drtivá většina lidí smůlu, protože Škoda to není schopná vyrobit.

        1. Ale hovno. Vyrábějí to na „sklad“ protože ho zatím
          Ale hovno. Vyrábějí to na „sklad“ protože ho zatím posadí na loď a během tý doby si nekdo úplně stejný objedná a oni už ho už přitom mají na půlce cesty do Evropy. Kdyby ho nevyráběli na „sklad“ tak by to vypadalo stejně jako v každé jiné automobilce. Člověk si auto nakonfiguruje a objedná, dealer pošle objednávku do fabriky, fabrika až na objednávku přijde řada auto vyrobí, až auto vyrobí pošle ho na loď. No a po půl roce si konečně zákazník auto vyzvedne. Podobně na hovno to funguje i u blbý Fabie.

            1. Tohle totiž není žádný sklad. Že to tak nějaký
              Tohle totiž není žádný sklad. Že to tak nějaký vtipálek nazval a vy jste se toho chytnul neznačí o hlouposti Tesly. 😀
              Sice je Tesle vyčítáno, že nemá tisíce výbav a serepetiček, ale zase na druhou stranu si mohou dovolit toto. Protože na Model 3 máte vlastně celkem pouze 30 možných kombinací výbav – tři typy x 5 barev x 2 interiéry. A ještě zdaleka nejvíce se prodává černá barva v černým interiérem. Takže lidi by si to objednali tak jako tak. Takže proč už se na to nepřipravit dopředu, když stejně většina si koupí long range v černé barvě a černém interiéru. Spíš by to bylo pěkně hloupý, kdyby věděli, že budou muset vyrobit půlku těhle kombinací a stejně by čekali až na objednávky. Ale tím by se to celé zpozdilo minimálně o měsíc. A navíc lidi jsou šťastný, že mají auto tak rychle. Nikomu se nechce čekat. Ale chápu, vy kdybyste si nevystál frontu na Favorita, tak byste si ho ani neužil. 😀

                1. Že je černá nejprodávanější říkal Elon v nějakém
                  Že je černá nejprodávanější říkal Elon v nějakém videu. Lidi jsou konzervativní a pak černá je min. o tisíc dolarů levnější. A taky se stačí podívat na videa z dodávek. Pak je myslím Midnight Silver Metallic, modrá a bílá nejméně. Se světlým interiérem je to podobné. Je to méně praktické a příplatek je taky tisíc. Ale já bych určitě černou s černým interiérem nechtěl. 😀

                2. no právě, ani já bych černou/černou taky nechtěl, takže
                  no právě, ani já bych černou/černou taky nechtěl, takže se divím co s ní asi tak v rozpálený kalifornii jako dělají, se mi to moc nezdá

                3. To si rozhodne nemyslim. Naopak, cernych bude nejmin. Kazdy
                  To si rozhodne nemyslim. Naopak, cernych bude nejmin. Kazdy poll na forech o TM3 co se barvy tyce ukazuje ze cervena/bila jsou nejcastejsi, potom modra s midnight a cerna uplne nakonec. Interier netusim, ale skoro bych se nedivil ze je to pul napul.

                  Ostatne staci se podivat na podobne fotky a je hned jasne jake barvy sou nejcastejsi

                  https://twitter.com/TeslaShort/status/1026051763370172417

                4. To říkal Elon. A na tom obrázku neberte to podle pocitu.
                  To říkal Elon. A na tom obrázku neberte to podle pocitu. Červena a bílá samozřejmě více vystupuje. A pak ne všechna auta co jsou bílá, jsou opravdu bílá. Je to jen ochranný oblek. A jsou všechna auta opravdu Model 3? Navic tohle je video z doby kdy se prodával jen LR a Performance. A dá se celkem ocekavat, že když je někdo ochotný si připlatit 20 tisíc, tak si bude i více ochotný připlatit za barvu. Spočítejte všechna auta a dělejte si u každé barvy čárky a pak mi přijďte říct.
                  Pak to bude opravdu průkazné. 🙂

                5. No mrkni treba sem
                  No mrkni treba sem :

                  https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/what-is-the-least-attractive-color-for-model-3-from-your-observations.116644/

                  pozor jedna se o NEJMENE oblibene barvy. Ano,vzorek neni velky ale precejen. Navic z toho polliu vychazi jakonejmene oblibena barva „silver“ a presne tu Tesla zarizla a prestala vyrabet. A kdyz si vygooglis vic tehlech hlasovani tak sem nenasel jedine kde by cerna vedla. Jako u auta za 50k$ nikdo na barve setrit nebude, vzdy si ten litr,dva priplatis abys mel to s cim si spokojeny a budes se na to koukat kazdy bozi den.

                6. Jj, četl jsem. Jen dotazník – ne skutečně objednané
                  Jj, četl jsem. Jen dotazník – ne skutečně objednané barvy. Já taky chci červený Ferrari ale nakonec budu jezdit ve stříbrný škodovce. 😀
                  Tady vidím něco úplně jiného. https://www.youtube.com/watch?v=gUWMeszxW6Y

                7. Ok,priznavam ze na tom video to vypada dost „cerne“ 🙂
                  Ok,priznavam ze na tom video to vypada dost „cerne“ 🙂

            1. Není pravda. Si jdi koupit blbou Fábii s nestandardní
              Není pravda. Si jdi koupit blbou Fábii s nestandardní výbavou a barvou. Nebo nedej bože něco, co se vyrábí třeba v Japonsku. Teslu můžeš mít po objednání reálně i do týdne.
              Na sklad samozřejmě vyrábí hodně automobilek. Mají akční modely atd. Se podívej na jejich stránky. Myslíš, že to znamená, že to jsou ležáky jen, co se neprodávají? Naopak některé kusy jsou právě ty, co se prodávají nejvíce a proto je vyrábějí aniž by si je někdo nakonfiguroval. Kupce si najdou až potom.

      1. Jsem proti 😀
        heslo mám jen v linuxu a rebootovat abych se

        Jsem proti 😀
        heslo mám jen v linuxu a rebootovat abych se příhlásil a napsal komentář – to se radši nezůčastním (holt nepatřím mezi lidi co mají jedno zařízení na všechno, nebo jsem paranoik na síťovou bezpečnost)

      1. Chtěli postavit továrnu v Číně a Čína jim půjčila i
        Chtěli postavit továrnu v Číně a Čína jim půjčila i když média a analitici stále melou o bankrotu. Lucid chtěl taky postavit továrnu a dosud postavil starou belu. Nestačí mít jen nápad či parádní prototyp, podnikání je o umění sehnat prachy a samozřejmě pak s nima i hospodařit. Elon umí sehnat prachy, zda umí hospodařit to se ještě uvidí. Dosud ale na všech svých předešlých firmách uměl vydělat slušnej balík. Na příkladu jiných je vidět že neuměj sehnat prachy – Lucid, nebo i když je maj – Faraday Future, Fisker… tak zas neuměj hospodařit.

    1. Nevím, kdo se rozplýval že to bude úžasné. Už dřív
      Nevím, kdo se rozplýval že to bude úžasné. Už dřív bylo jasné že za první čtrvletí zisk nebude, akortá ne že to bude taková ztráta. Výroba jednotlivých modelů byla taktéž známa už od začátku měsíce. Dále víme že mají problémy s linkami Panasonicu v Gigafactory, které nedodávají dostatek článků a že náběh výroby na 10 tisíc týdně je stále pomalý. To jsou řešitelné problémy.

      Jak jsem psal jinde, Tesla má stále několik výhod: stále velkou poptávku i s minimálním marketingem, největší síť rychlých nabíječek, rozjetou výrobu aut s velkým dojezdem, jsou nakročeni k plně autonomnímu řízení už příští rok, mají vlastní hardware i software, a hlavně už mají půl milionu aut na silnicích, ze kterých sbírají data na vylepšení autopilota, čemuž se nikdo jiný ani neblíží. Jo a mají prakticky vlastní výrobu baterií i účinných motorů.

      Když bude potřeba tak se určitě najde investor, kterým jim pomůže překlenout období (rok až dva) než začnou pořádně vydělávat na službě Robotaxi fleet, to je skutečný cíl Tesly a velmi výnosný.

      1. Jestli si myslis ze toto je snad neco nove u Tesly, tak tu s
        Jestli si myslis ze toto je snad neco nove u Tesly, tak tu s nami asi moc dlouho nejsi. Tesla byvala v velkych srackach. Napriklad ja velkou ztratu vitam, znamena to ze Tesla investuje a neusina na vavrinech, to neco stoji, doufam ze bude ztratova co nejdyl, dokud investori budou pujcovat, jen at expanduje, zplatit dluhy muze kdykoliv behem pul roku, ale to absolutne neni zadna priorita.

  4. Tovaren v Nemecku je posledny kus skladacky, ktory chyba k
    Tovaren v Nemecku je posledny kus skladacky, ktory chyba k dokonalosti. Odpadne tym clo, ktore sa momentalne premieta do ceny Modelu 3 v Europe. Ak sa budu auta vyrabat v EU, hned sa moze cena na nasich trhoch znizit o 10% a Tesly budu este viac konkurencieschopne oproti ostatnym automobilkam.

  5. Se přiznám, že taková ztráta překvapila i mě,
    Se přiznám, že taková ztráta překvapila i mě, největšího optimistu. Bylo jasně, že když budou auta 14 dnů na moři, že nemůžou vydělávat. Ale čekalo se nějakých 100-200 miliónů. Ne 700.
    Ještě více zarážející je pro mě obrovský pokles tržeb o 2,6 miliardy. To je 52 tisíc Modelů 3 s průměrnou cenou 50 tisíc dolarů – což je skoro celá jejich produkce za čtvrtletí.

    1. Prodala se ani ne polovina modelů S/X, to udělá tak půlku
      Prodala se ani ne polovina modelů S/X, to udělá tak půlku toho poklesu příjmů. A taky píšou, že nejenom v Evropě a Číně (kde to plave po moři), ale zpožděné dodávky modelu 3 byly i v USA. A je otázka, jestli jsou to opravdu jenom zpožděné dodávky, nebo pokles zájmu. Uvidí se další kvartál.

      1. Jj, vím, že méně Modelů S a X… Ale to začali říkat
        Jj, vím, že méně Modelů S a X… Ale to začali říkat až po zveřejnění prodejů. Do té doby se tvrdilo, že S/X se prodá stejně a bude jen ztráta za nějaké kusy Modelu 3 na moři. Takže možná budou na nule možná lehce v mínusu. Ale 700 mega fakt není lehce. 😀

            1. jen jesi na to neměl vliv ta lonská podzimní změna
              jen jesi na to neměl vliv ta lonská podzimní změna servisního přístupu z teslí ochoty na tvrdý (někdy i nelogik) cálování, to lidi totiž zaručeně donutí myslet, počítat a nasrr 😉

              no hodně na 1Q S/X poklesu mělo vliv asi čekání až na nový fejslift 2019, takže další 2Q2019 poví víc… 😉

              …ale jesi to byly ty poloosy… :))))
              …doufám že se nevyserou ještě i falkonky to by byl už fakt průser! :)))))))))))))))))

                1. od podzimu 2018 těžce přitvrdili v servisní politice,
                  od podzimu 2018 těžce přitvrdili v servisní politice, nově co nejvíc tvrdě za prachy. Jde to rukuvruce s tím propouštěním, uzaviranim storů, utlumení výstavby sc…. prostě šetřením kde se dá od tý doby co se Elon rozhod že Tesla „už bude“ zisková

                2. Ok. Nějaký články, nebo tak by nebyly?
                  Ok. Nějaký články, nebo tak by nebyly?

                3. tyjo to sou veřejně dostupný info ale pokusím se 🙂 o
                  tyjo to sou veřejně dostupný info ale pokusím se 🙂 o servisní tvrdosti potvrzeno v praxi od mišelína…

                  fdrive.cz/clanky/tesla-zavira-showroomy-propousti-a-soustredi-se-na-online-prodej-3457

                  hybrid.cz/tesla-opet-ohlasila-mirny-ctvrtletni-zisk-letos-chce-minimalne-utracet

                  fdrive.cz/clanky/tesla-propousti-dalsi-zamestnance-duvodem-je-model-3-i-agresivni-konkurence-3268

                  connect.zive.cz/clanky/tesla-setri-a-konci-s-bezplatnym-nabijenim-svych-elektromobilu/sc-320-a-195098/default.aspx

                  hybrid.cz/tesla-ve-svych-autech-zpoplatni-pripojeni-k-internetu

                  hybrid.cz/tesla-propusti-skoro-desetinu-zamestnancu

                  všecko tady, čtete vůbec tudle studnici informací?
                  kcc-hho.webnode.cz/tesla/

                  zbytek info hledej na jinych serverech ekonomicky ladených bez teslých brejlí

                1. podepiš se jinak nic nedostaneš 🙂
                  podepiš se jinak nic nedostaneš 🙂

    2. Vzpomínám si na tvoji hádku s runnerem42. Ten teď musí
      Vzpomínám si na tvoji hádku s runnerem42. Ten teď musí být na koni.
      Včera jsem četl předběžná čísla prodejů za duben a jestli to tak opravdu je, tak se o Teslu vážně obavám. TM3 oproti březnu Norsko -81%, Belgie -75% apod. Prodeje S a X skoro nula.
      To nevypadá dobře.

          1. Na business stránky vůbec nekoukejte. Nebo si klidně
            Na business stránky vůbec nekoukejte. Nebo si klidně koukejte, jestli vám nevadí, že z vás někdo dělá debila a vysloveně lže. Tahle informace (stejně jako jiné podobné) pochází od „analytiků“ ze Seeking Alpha (a spol.). A pak se to dostane na další business stránky a pak na další a další… To je jako byste věřil stavu ekonomiky USA podle článků z rudého práva, nebo ČST. Je to velký business. Stačí zajistit, aby se jediný takový článek masově rozšířil a akcie letí dolů. A kdo myslíte, že na tom vydělává? Přeci ti slavní analytici, jako Jim Chanos, Gordon Jonson, Mark Spiegel a další.
            https://cleantechnica.com/2019/03/06/jim-cramer-explains-how-short-sellers-manipulate-stocks-like-tesla-tsla/

            1. Nizozemí – Prosinec 1558ks, duben 2ks Modelu S.
              Je jasné,

              Nizozemí – Prosinec 1558ks, duben 2ks Modelu S.
              Je jasné, že obě strany provádějí výklad čísel ke svému prospěchu. Ovšem chybnému číslu lze oponovat pouze tak, že uvedeme správné číslo.
              Tedy kolik prodala v dubnu Tesla v Nizozemí modelů S, když zdroje citované shortery se pletou?

              1. Jak můžou mít čísla za duben, když ani neskončil?
                Jak můžou mít čísla za duben, když ani neskončil? 😀
                Nepřijde vám to ani trocho divné?
                Schválně, mají tam nějaký skutečný zdroj informací? Jako třeba v ČR z dopravního inspektorátu z počtu registrací? Nebo něco podobně prokazatelného? Nebo jen NĚKDO postoval NĚJAKOU tabulku kterou NĚKDE četl? Vy v tom opravu nevidíte žádný rozdíl? Přestavte si, že byste byl obviněný za vraždu a někdo by vám na základě takových „důkazů“ chtěl dát doživotí. I kdyby byla pravda, že jste někoho zabil, tak byste sakra protestoval, že TO PŘECI DO PRDELE NENÍ ŽÁDNÝ DŮKAZ! 🙂

                1. to je anonym sračka – zaplacen k hejtování, neřešit
                  to je anonym sračka – zaplacen k hejtování, neřešit

      1. To je naprosto normální a běžné už několik let jedno
        To je naprosto normální a běžné už několik let jedno každé čtvrtletí. Vždy začátkem kvartálu se vyrábějí auta pro trh mimo Ameriku, ale ty jsou 4-6 týdnů na cestě, takže první měsíc není doručené skoro nic ani v USA ani v zahraničí. Poslední měsíc kvartálu je produkce výhradně pro domácí trh, které se doručí v řádu dnů a mezitím dojedou do Evropy a Číny ty co byly na cestě, takže březnové, červnové, zářijové a prosincové prodeje jsou několikanásobné proti ostatním měsícům. Proto Musk každé čtvrtletí stále a stále dokola opakuje, proč nezveřejňuje prodejní výsledky každý měsíc (naposledy ani ne týden zpátky).

  6. Ono by to také pro porovnání chtělo vidět ztráty VW (za
    Ono by to také pro porovnání chtělo vidět ztráty VW (za toho jejich E-trona) a jiných automobilek. Ty to radeji ani nezveřejnují, aby se věřitelé a investoři nezděsili.

    Ale jinak ztráta je blbá zpráva, a moc Tesle držím palce aby se to obrátilo k lepšímu.

    1. Ale no tak… to je tak těžké najít výsledky
      Ale no tak… to je tak těžké najít výsledky hospodaření koncernu VW?
      https://www.investicniweb.cz/news-vysledky-volkswagen-2018/

      Samozřejmě, je to za celý koncern, výsledky zveřejňuje třeba i ŠKoda Auto:
      https://byznys.ihned.cz/c1-66531590-skode-loni-klesl-zisk-na-29-miliard-hospodareni-automobilky-ovlivnil-brexit-i-investice-do-elektromobility

            1. Ale akcionáře zajímá celkový zisk a vyplacená dividenda
              Ale akcionáře zajímá celkový zisk a vyplacená dividenda na akcii. Kolik přesně který model vydělá/prodělá je celkem jedno. No, asi ne úplně jedno, ale zisk se z modelu na model liší, samozřejmě.

              V tom má právě VW (a jiní) oproti Tesle výhodu. Případné ztráty z jednoho modelu pokryjí zisky z jiných modelů. A postupně i ty EV vychytají a nakonec budou ziskové.

              1. Nezajímat se o to, z čeho plyne zisk (dividenda) by byla
                Nezajímat se o to, z čeho plyne zisk (dividenda) by byla hloupoloupost. To je jako by se investor do telekomunikací chlácholil tím, že 3G stále funguje a je ziskové, tak proč se zajímat o nějaké 4G, nebo dokonce 5G to přece TED skoro nikdo nepoužívá, tudíž z toho zisk neplyne tak se o to nebudeme zajímat.
                Nejsem investor ani obchodník na burze atd…, ale podle mne by taková zaslepenost vedla dříve či později ke ztrátám a možná nenapravitelnému úpadku.

                1. Tak jistě… snad nejsou hlupáci a mají kšeft
                  Tak jistě… snad nejsou hlupáci a mají kšeft naplánovaný „na pár let“ dopředu.

                  Chtěl jse výsledky koncernu, dal jsem vám je, plyne z nich, že koncern na rozdíl od Tesly velmi slušně vydělává i když má drahou aféru dieselgate, předtím měl ztrátové modely jako Phaeton, Veyron a pod. a pořád ho to nepoložilo. Takže nějakých pár kusů možná prodělečného eTronu ho jistě nesloží 🙂 Mají nahrabáno dost, aby úspěšně zvládli přechod na EV… postupně. A pokud ne, tak zkrachují a přežije ten, kdo se přizpůsobí, je to jednoduché.

                2. Jj, prezijou, kdyz se zfuzujou tak s dalsima 3ma
                  Jj, prezijou, kdyz se zfuzujou tak s dalsima 3ma automobilkama, tak muzou hrat druhe housle tesle.

                3. To se za pár let uvidí, kdo jaké housle bude hrát. Zatím
                  To se za pár let uvidí, kdo jaké housle bude hrát. Zatím je realita taková, že VW je hodně v zisku a Tesla skoro permanentně ve ztrátě.

                  Jinak spojenectví mezi automobilkama funguje už dnes a nejenom v rámci VW, kde je cca. 10 značek. Třeba sdílení motorů mezi Daimler a Renault, BMW a PSA, atd… to všechno už funguje i bez fúzí.

                4. Mam pro tebe male zamysleni. Tesla mohla byt ziskova hned
                  Mam pro tebe male zamysleni. Tesla mohla byt ziskova hned prvni rok po vyrobeni Roadsteru a zustat v zisku az dodnes. Byl bys pak spokojeny?

                  Nemluvim o spojenectvi, mluvim o tom ze pulka automobilek pujde do krachu a ostatni je koupi/slouci se aby vubec prechod na EV a autonomiii co nas za par let ceka ustaly.

                5. Ale mě je úplně fuk jestli je Tesla v zisku, ve ztrátě a
                  Ale mě je úplně fuk jestli je Tesla v zisku, ve ztrátě a kolik. Nemám její akcie, nejsem zainteresovaný, je mi to vážně fuk. Celá ta diskuse vznikla z toho, že Kerosin tady psal, že VW ani nezveřejňuje výsledky, tak jsem mu je nalinkoval.

                  A taky je mi fuk, kolik tady bude automobilek, kdo s kým sfůzuje a proč. Ostatně, toto se dělo i bez elektromobility, kdo už dnes vzpomene na takový Saab… a našlo by de jich víc.

                6. Ja prepokladal ze te to zajima a hraje to pro tebe roli, kdyz
                  Ja prepokladal ze te to zajima a hraje to pro tebe roli, kdyz je to to jedine co zminujes :“VW je v zisku a Tesla ztratova“. Treba fakt ze VW dela stare poplenice, kterene nemaji budoucnost, technologicky zaostava tak dobrych 7let za Teslou,nema baterkarnu ani poradne EV, Autopilota, sit nabijecek, to jsou treba pro me dulezitejsi faktory, podle kterych hodnotim kdo bude hrat ty 2. housle.

                7. Kerosin se ptal, tak jsem mu zodpověděl…
                  Jak říkám, kdo

                  Kerosin se ptal, tak jsem mu zodpověděl…
                  Jak říkám, kdo jaké housle bude za pár let hrát, se uvidí právě za těch pár let, teď jsou to pouhé dohady. A osobně je mi to jedno, pokud individální doprava zůstane i nadále dostupná, tak mi je fakt jedno v čem budu jezdit (v jakém autě od jaké automobilky) a na jaké palivo.

                8. Mohla bejt zisková, ale ona nechtěla. A ne a ne a ne.
                  Mohla bejt zisková, ale ona nechtěla. A ne a ne a ne.

  7. Mě by vážně zajímalo, jestli je za těmi mizernými
    Mě by vážně zajímalo, jestli je za těmi mizernými výsledky ppravdu problém s výrobou, nedostatkem baterií nebo logistikou (všechny tyto problémy se dají relativně snadno vyřešit nebo časem změnit) a nebo je problém v nedostatku zákazníků (u modelů S/X bych to ještě pochopil, ale jestli i u modelu 3, tak má TESLA velký problém).

    1. Vše dohromady. Tesly přístup sedí čím dál méně lidem,
      Vše dohromady. Tesly přístup sedí čím dál méně lidem, auta nejsou spolehlivá (množí se recenze se zkušenostmi), problémy se servisem – opět následek neznalosti toho, co je to řídit velkou automobilku. A narůstá konkurence, byť možná horších aut, ale jsou to automobilky, které mají svoje zákazníky, kteří prostě tu značku chtějí a auto od jiné firmy nechtějí.
      Pro Teslu teď bude postupně nejhorší období – etablovat se na trhu, kdy už nebudou odpouštěny chyby a problémy dosud tolerované z geek auta se stává mainstreamem

    2. Obávám se, že největší podíl bude z toho třetího
      Obávám se, že největší podíl bude z toho třetího důvodu. Logistika se na tom určitě taky podepisuje (vozit auta přes půl planety se prostě musí prodržit), ale bohužel si myslím, že zejména Evropský trh není na Teslu (poměr cena / výkon) nastaven. TM3 se hodí do USA a podobných zemí, kde jsou zvyklí na delší vzdálenosti a na to, že všude jezdí autem. V Evropě máme vše blízko, a velmi propracovanou sít veřejné dopravy.
      Ergo o auto byt s dojezdem okolo 500km+ za 1,5 mega není takový zájem jako o konkurenci za dve tretiny ceny byt s dojezdem okolo 300km. To prostě v Evropě většině populace stačí.
      Osobně doufám, že to vykompenzuje postupná obměna podnikových flotil. Firmám se na rozdíl od osobního používání dlouhý dojezd na jedno nabití pro obchodáky hodí. Jenže pokud firma nakoupila flotilu před více než rokem (kdy TM3 nebyla k mání) tak ted ji musí dojezdit do nějakého určitého bodu (než se zaplatí, nebo účetně odepíše) aby ji mohla odprodat a nakoupit novou. Takže tento efekt čekám až tak za tři čtyři roky.

      A malou, leč také roli v tom bude hrát i patriotismus. Američan si prostě koupí AMERICKE auto, protože (United we stand), kdežto Evropan cizí zemi původu nebere jako negativum.

            1. Ani se jim nedivim. Kdyz je nekdo zvyklej na D3 v cene
              Ani se jim nedivim. Kdyz je nekdo zvyklej na D3 v cene 1.5milionu a vice a potom si sedne do Tesly 3 tak to je jako sedet v dacii. Nic na tom nezmeni dobre pohonne ustroji. Zpracovani Tesly ani zdaleka nedosahuje kvalit D3 a cumet na upatlanej tablet, to je pekna zoufalost. Kupovat Teslu nebo EV v dnesni dobe se zatim ekonomicky nevyplati. A nemci umi pocitat moc dobre. Tesle by pomohlo zvysit kvalitu zpracovani, nabidnout priplatit si lepsi vybavy co maji auta za 1.5- 2mega, klimatizovane – „masirovaci“ sedacky i vzadu,polohovatelny sedacky v vzadu, hed up display, tv v aute apod. A mit moznost misto tabletu nabidnou druhou variantu klasickou pristrojovou desku v interieru.

              1. Klasická přistrojová deska je pro neustále se měnící,
                Klasická přistrojová deska je pro neustále se měnící, updejtovaný sytém auta a ovládací rozhraní naprostej nesmysl i vzhledem k budoucímu robotaxi. Prostě koule na noze dobrá tak pro dinosaury, který po dokonćení auta už nechtěj lautr nic měnit 😀

                1. Presne, to uz pochopil Steave Jobs v roce 2007, ale nekteri
                  Presne, to uz pochopil Steave Jobs v roce 2007, ale nekteri lidi to nechapou dodnes. A jestli bude nekdo namitat neco o tom ze v aute musim mit porad oci na stopkach a cumet na cestu, tak asi nikdy neridil Teslu s AP a do budoucna to bude jen a jen lepsi. Opet, nemixovat srackomety s Teslou v srackometu by tablet jako v Tesle neuspel

                2. I pokud bude auto plne autonomni (a na displeji budes sjizdet
                  I pokud bude auto plne autonomni (a na displeji budes sjizdet diskuzi na hybridu), tak porad z hlediska ergonomie je podle me lepsi PRO DELSI SLEDOVANI displej („pristrojovka“) na ktery se divas kolmo nez stredovy tablet, na ktery se divas docela pod uhlem…

                3. Jiste, uplne nejlepsi je 65 palcova televize u ktere se sedis
                  Jiste, uplne nejlepsi je 65 palcova televize u ktere se sedis v kresle a zeres popkorn. Bohuzel mame tu nejake dalsi faktory ktere se musi zohlednit a musi se delat kompromisy 🙂

                4. Tak financne by asi problem narvat televizi misto celeho
                  Tak financne by asi problem narvat televizi misto celeho predniho skla problem nebyl 😉
                  Spis to beru tak, ze v 99% aut (nejen) v americe sedi jeden clovek, ktery se o ten displej s nikym delit nemusi. Tak proc mu ho nedat do pokud mozno optimalni pozice (nebo alespon stranove naklonitelny). Schvalne si zkus pocitac/tablet posunout o trictvrte metru stranou (nez natoceni) a chvili tak cist nebo sledovat video, ne jen rychle mrknout na navi a zase vratit pohled pred sebe. Me to docela vadi.

                5. No to lze posoudit az pri delsi jizde, takze sam nevim, je
                  No to lze posoudit az pri delsi jizde, takze sam nevim, je mozny ze to neni uplne komfortni. Nicmene chvili sem v TM3 sedel a nezdalo se mi to jako problem a ani recenze od lidi co s TM3 jezdi delsi dobu toto nezminuji jako nedostatek. Predpokladam ze to tak hrozne nebude ale taky kazdy sme jiny, nekoho to muze srat dost, jiny nad tom mavne rukou.

                6. Ono brzy taky nastoupi AR bryle na trh a tyto udaje budes moct
                  Ono brzy taky nastoupi AR bryle na trh a tyto udaje budes moct mit ve vyhledu porad tak jak tak.

                7. Vy děláte, jako by Tesla byla první a jediná, co má
                  Vy děláte, jako by Tesla byla první a jediná, co má přístrojovku uprostřed. A taky mi ukažte jediný auto, na kterém teď v kapličce místo budíků můžete koukat na Game of Thrones? 😀
                  Na žádném si nepustíte film. Všichni musí kroutit krkem ke středové konzoli. Až bude opravdu auto bez volantu, tak je možné, že budou i dva, nebo rovnou 4 displeje pro každého pasažéra jeden. Zatím nemá displej na zadních sedačkách ve standardu ani Bentley. 😉

                8. Ve standardu asi ne… ale měl jsem auto, co nové stálo 1,5
                  Ve standardu asi ne… ale měl jsem auto, co nové stálo 1,5 mega a ty displeje v zadních sedačkách mělo. Na dlouhé cesty s dětmi super, pustíš jim film a dají pokoj 🙂

                  Nemohu soudit ze zkušenosti, ale mohli do té trojky dám alespoň HUD, co by promítal pár základních údajů a třeba i mavigační pokyny, aby člověk matlal na ten tablet co nejméně. Ale nejel jsem v tom, pak bych to možná viděl jinak.

                9. Ale to oni přeci vědí. Mohli by tam dát i hodinky s
                  Ale to oni přeci vědí. Mohli by tam dát i hodinky s vodotryskem, kdyby chtěli. Ale kdo to pak zaplatí? Vy? Ok. Tak si pak kupte bavoráka, který tyhle sarapetičky má. Ale za to neumí vyrobit žádný elektro auto alespoň ve velikosti Golfa, protože s tímhle vším by to stálo 3 mega a stejně by na tom pořád prodělávali. Když chce někdo elektro auto, tak je pro něho myslím klíčový, aby tam byl ten elektro motor, a ne hud. Pro koho je důležitější ten HUD, tak si určitě radši koupí trojkový bávo.

                10. kdo to pak zaplatí navíc jeden blbej rejžáckej tablet
                  kdo to pak zaplatí navíc jeden blbej rejžáckej tablet před řidičem za pár dolarů?? to si děláš snad srandu!! a kdo zaplatí 1,5 mega za TM3 krumpl s jedním blbým tabletem uprostřed???? :)))))

                  za ty prachy je nutný racionální komfort, jinak si stím můžou vytřít prdel, protože to jim na ty $1,54 mld. splatný 06/2020 nevydělá

                11. Nemyslím nutně HUD. Ale prostě něco, kde před sebou
                  Nemyslím nutně HUD. Ale prostě něco, kde před sebou jasně vidím pár základních údajů a nemusím otáčet hlavu na stranu k tabletu.

                  Ale jo, někomu to vadit nemusí.

                12. A ja tvrdim, ze Tesla ma, jiny nema…?
                  Jen zpochybnuju

                  A ja tvrdim, ze Tesla ma, jiny nema…?
                  Jen zpochybnuju vhodnost pro to, cim se tohle usporadani zduvodnuje a to pouziti pro konzumaci obsahu.

                  Ale je mi jasne, ze jen touzis se hadat/urazet (jako ve vetsine tvych prispevku), ne diskutovat.

                13. Protože tady je to překvapivě tak snadné. Zvláštní, že
                  Protože tady je to překvapivě tak snadné. Zvláštní, že odborníci na elektro auta tady, jsou snad ještě chytřejší, než na autofóru. A to je co říct. 😀 Přečtěte si někdy diskuzi na takovém webu CleanTechnica. Takové hovadiny, co tady platí za odborné znalosti a obecně potvrzenou pravdu, by si tam mysleli, že mluví s docela inteligentní opicí. 😀
                  Jj, v Čechách je holt ještě Země placatá. To přeci každý ví. Kdežto ve Státech si klidně lítají do kosmu a jen na to tady koukají shůry. 😀

                14. srr na weby a fóra a selskym rozumem nic ti nebrani si ten
                  srr na weby a fóra a selskym rozumem nic ti nebrani si ten monitor pošoupnout a prakticky zkusit. já jak viděl tm3 poprvý věděl hned bez rozvahy že je ten tablet uprostřed volovina, protože desítky let předem sem si s volovinama jako čumění do boku na poči hrál 😉 jasný jak facka odzkoušel že je to nepraktický, nepohodlný, únavný, zdravotně špatný 😉 Chvíli pár jízd to vydržíš…, ale každý den do práce a z5t po 20 let ?? 😉 a ještě za to dát 1,5 mega…

                  ušetřili pár dolarů a nasrali půlku světa, stálo to za to??

                  kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-3/

                15. O tom jak autopilit v tesle blbě funguje se toho dá i tady
                  O tom jak autopilit v tesle blbě funguje se toho dá i tady najít dost a dost.

              2. Co je D3?
                Jinak samozřejmě logika správná a tihle lidi to

                Co je D3?
                Jinak samozřejmě logika správná a tihle lidi to tak uvidí asi až do smrti. Ale to neznamená, že si to myslí mládež, co BMW nikdy neměla. A až na to budou mít prachy, tak si ho už stejně nekoupí, protože od mala slintaj po Tesle. Ohraná písnička, ale stejný jako s mobilama.
                I ředitel Microsoftu se v televizi do očí smál iPhonu, že to nemá klávesnici a další vymoženosti. To jsem ještě před 10 lety poslouchal jako kolovrátek. Jak se na tom má do prdele psát? A podobný kecy. Znak luxusu je přeci pořádně nadupaná Nokia s výměnnými barevnými kryty a super klávesnicí. Ale kdo to dneska má, tak podle všech, není frajer, co si zakládá na luxusu, ale největší socka. Nebo nějaký magor.
                Jestli se bavorák a spol rychle nezmění podle Tesly tak brzo bude prodávat auta maximálně důchodcům na eldéence nebo tak na hřbitově.

                1. D3 audi, bmw,mercedes. Proc by se mel bavorak ridit nakou
                  D3 audi, bmw,mercedes. Proc by se mel bavorak ridit nakou automobilkou,ktera preziva jen diky slepe duvere investoru?
                  V Bmw nejsou idioti,moc si teslu idializujete.Je evidentni, ze pokles prodeje aut Tesly je zavineny mensim zajmem kupujicich a bude hure.Jestli napr. mi mladi slintaji pro Teslu,nikoliv ani jeden neslinta.-)Slintaji spise na Maseratti kdyz uz.Za ty prachy se daji koupit lepsi kary, Tesla neni zadna modla,spise predrazenej pekac. technika je ok, zbytek katastrofa.

                2. Tohle si před 10 lety Nokia říkala o nějakém iPhonu taky.
                  Tohle si před 10 lety Nokia říkala o nějakém iPhonu taky. 😀 iPhone se taky neprodával přes noc po sta milionech…
                  Ale ono ani nejde přímo o Teslu. Jde obecně o ten přístup. 1. Elektro auta. 2. Smart funkce, internet atd. a to v aktuální podobě. Je pěkný že nový bávo má novou navigaci, ale za 5 let je to jen k smíchu i novýmu Peugeotu. Telefon a jeho SW je za 5-10 let úplně mimo. Schválně jak starý telefon máte? 10 let? A přijde vám to jako poslední výkřik techniky za který byste i dneska pořád měl dát třeba 20 tisíc? Asi ne co? Ale u BMW ne, tam bude i blbá navigace, co je horší, než v čínským tabletu za 3 tisíce z Alzy stát 40 litrů. Naprosto směšné, resp. smutné.

                3. Teď jsem kupoval vmw 540i. Navigace byla zdarma.
                  Teď jsem kupoval vmw 540i. Navigace byla zdarma.

                4. kolik ti zrádci dostávaj vod ropáka revandž dotaci za
                  kolik ti zrádci dostávaj vod ropáka revandž dotaci za každýho prodanýho fosila závislýho na jejich ropě 😉

                5. FYI: https://pbs.twimg.com/media/D5BCEPCUIAEQhZf.jpg
                  Když už

                  FYI: https://pbs.twimg.com/media/D5BCEPCUIAEQhZf.jpg
                  Když už i takoví dlouhodobě zapřísáhlí odpůrci všeho do Tesly, jako je Top Gear, jsou takhle brutálně optimističtí, tak už to zjevně něco znamená. Zjevně názor anglické automobilové veřejnosti je jednoznačný.
                  Ale chápu, k nám se to ještě nedostalo, v Čechách stále pořád dokola opakují Top Gear z roku 2010 a BMW 750iL je pro nás svatý grál automobilismu. U nás platí to, co v Anglii před deseti lety. A zkuste říct, že technika je důležitější, než masážní sedačky! 😀

                6. vidim tu zazracnou techniku od Tesly,jak se na okruzich
                  vidim tu zazracnou techniku od Tesly,jak se na okruzich prehriva.
                  Mne Tesla nevadi,naopak ji vcelku fandim. Techniku ma dobrou. ale vse ostatni je podprumer. Zpracovani interieru na urovni auta za 500tisic u TM3, jizdni vlastnosti nic moc.Pokud tady nekdo pise ze Tesla S je luxusni,tak si rikam ze bere drogy nebo je totalni zoufalec,ktery sedel max v Superbu.
                  Na Ev je jeste cas,az bude solidni dojezd ev aut a ceny klesnou na rozumnou uroven, pote po fosilech nestekne ani pes.
                  Rad si takove auto za par let koupim.
                  Na prodeji Ev aut je videt mizerny zajem kupujicich a kdyby jednotlive staty nedavaly dotace na koupe Ev aut, jejich prodej bude naprosto mizivy, tak to proste je.

                7. TM3 se na okruhu nepřehřívá, nedávno tu bylo docela
                  TM3 se na okruhu nepřehřívá, nedávno tu bylo docela pěkné video jak držela krok se supersporty

                8. Ne neprehriva? TM3 okruh v Nurburgringu nedojela,protoze se
                  Ne neprehriva? TM3 okruh v Nurburgringu nedojela,protoze se prehrivalala to same Esko od Tesly.-).Neujela ani 21km na okruhu,takze asi tak. Vice napr. na autoforu.

                9. autoforu?? tom desinformačním webu? :))) hod sem link hochu
                  autoforu?? tom desinformačním webu? :))) hod sem link hochu at se taky trochu pobavíme ;)))

              3. Tahle „hloupá“ mládež dnes nepovažuje za luxus kůži,
                Tahle „hloupá“ mládež dnes nepovažuje za luxus kůži, masáž a podobný blbosti. To jim spíš připomíná nějaký středověký naškrobený šlechtice. Jak baroko. Všude samý kudrlinky a píčoviinky a pak nemají ani hajzl. Stejně jak u těch mobilů je luxus miliony aplikací a smart funkce. A ne píčovinky okolo. Jako kožený sedačky jsou pěkný, ale když budete mít „luxusní“ byt a pak budete muset srát na chodbě, tak to žádná kůže nezachrání. A pro ně je nemít tyhle všechny chytrý funkce v autě stejný jako nemít doma záchod. Přes to prostě nejede vlak a žádný masážní sedačky to fakt nenahradí.
                Ale dnešní německý šlechtic (manažér) dá radši přednost těm píčovinkám a srát do kýble mu nevadí. Naopak to považuje za největší výhodu. Nemít nějaký upatlaný displeje. 😀

                1. Ty záchod nepotřebuješ. Sereš si rovnou do huby.
                  Ty záchod nepotřebuješ. Sereš si rovnou do huby.

                2. jsi dost mimo chlapce, chapu vase modla jde ke dnu,tak se to
                  jsi dost mimo chlapce, chapu vase modla jde ke dnu,tak se to spatne zkousava.
                  Mylite se a je to videt na prodejich Ev aut bida na vsech frontach at se neketre staty snazi sebevic, vice pitomcu co chce koupit ev auto ne a ne najit…

    3. obecně určitá skupina obyvatelstva nahlíží na 3jku jako
      obecně určitá skupina obyvatelstva nahlíží na 3jku jako na zpizděnou mldku ajemsory takova je realita, takže spásu hledá až v Ylonku, kde doufá ty průsery alespon částečně opraví. Na jednu stranu se jim není co divit, páč je až s podivem jak to při těch kvantách investovaných prachů a už i se zkušenostmi S/X mohli tak zmrvit 😉

      kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-3/

      Na druhou stranu to auto není zas tak špatný, dost toho je vylepšenýho, lecos má špičkový ovšem otázkou je jesi to u zákazníka za ty prachy přebije i ty negativa 😉

      1. Já bych byl v klidu, jakmile rozjedou naplno M3 a následně
        Já bych byl v klidu, jakmile rozjedou naplno M3 a následně Y, tak mohou klidně S a X segment přenechat „luxusním“ značkám a soustředit se na masovou výrobu a třeba začít vyrábět ještě další levnější a lidovější model v obrovských číslech. To je to, na co lidi čekají a klasické automobilky jim to ještě tak 5 let nenabídnou…

        1. Pochopitelně a když nebude zájem o M3m mohou vyrábět
          Pochopitelně a když nebude zájem o M3m mohou vyrábět třeba šlapací kola. To by bylo ještě ekologičtější.

          Já se těm lidem nedivím. Uvažoval jsem o Tesle S. Ale ty materiály a interiér to je prostě peklo. Když přecházíš z audi, mercedesu, bmw tak se ti to prostě líbit nebude. Taky bych si radši koupil za polovic Teslu M3.

      2. Od koho jsou ty peníze? Od investorů. Podlézat je třeba,
        Od koho jsou ty peníze? Od investorů. Podlézat je třeba, aby bylo refinancování dluhů, jinak je TESLA mrtvá. Když si půjčíte peníze, tak musíte přesvědčit investory, že to minimálně dlouhodobě dává smysl. Jinak příště dostanete „VELKÝ PRD“ 🙂 A na ten dojedete jenom do PR…. 🙂

        1. Tak pokud je koupil někdy v 2013 za cenu kolem 40 USD, tak v
          Tak pokud je koupil někdy v 2013 za cenu kolem 40 USD, tak v pohodě 🙂 Jinak, na jedné diskuzi na autorevue,cz jeden člověk (držitel akcií) prorokoval stoupání ceny „v nejbližší“ době až k 600 USD. To bylo někdy v létě 2018 a od té doby to jde spíš opačně. Ale tak uvidí se…

Napsat komentář