Tvůrci elektrického pick-up trucku Rivian získali půl miliardy dolarů od Fordu!

Jsou to pouhé dva měsíce, co Rivian získal investici $700 mil. vedenou Amazonem. Nyní do firmy nasypal další půlmiliardu dolarů také Ford.

Rivian slibuje u svého plně elektrického pick-up trucku dojezd až kolem 650 km na jedno nabití.
foto: Rivian

RJ Scaringe, zakladatel a šéf společnosti Rivian, který vyvíjí a hodlá vyrábět velké elektrické pick-up trucky R1T a SUV R1S, řekl, že jde o další klíčový pokrok směrem k urychlení přechodu na udržitelnou mobilitu. Tento cíl je nápadně podobný tomu, který má Elon Musk a jeho Tesla.

Ford využije platformu vyvinutou v Rivianu k tomu, aby na ní postavil vlastní elektromobil. Ostatně, Rivian už dnes využívá v USA nesmírně populární pickupy Ford F-150 jako testovací muly pro svůj elektrický pohon.

Obě společnosti ale potvrdily, že nový elektromobil, který Ford na platformě Rivianu postaví, nebude elektrický F-150. Ten Ford vyvíjí samostatně společně s Mustangem inspirovaným crossoverem na elektřinu.

Podle Jima Hacketta, šéfa Fordu, bude pro výrobu platforem pro jeho automobilku využita část z kapacity 250 000 aut ročně budoucí továrny Rivian. Kromě toho tisková zpráva dodává, že obě firmy zkoumají další možnosti spolupráce.

tisková zpráva

17 Comments on “Tvůrci elektrického pick-up trucku Rivian získali půl miliardy dolarů od Fordu!”

    1. Vydrží, proč by ne? Tesla má několik výhod: stále
      Vydrží, proč by ne? Tesla má několik výhod: stále velkou poptávku i s minimálním marketingem, největší síť rychlých nabíječek, rozjetou výrobu aut s velkým dojezdem, jsou nakročeni k plně autonomnímu řízení už příští rok, mají vlastní hardware i software, a hlavně už mají půl milionu aut na silnicích, ze kterých sbírají data na vylepšení autopilota, čemuž se nikdo jiný ani neblíží. Jo a mají prakticky vlastní výrobu baterií i účinných motorů.

      Když bude potřeba tak se určitě najde investor, kterým jim pomůže překlenout období (rok až dva) než začnou pořádně vydělávat na službě Robotaxi fleet, to je skutečný cíl Tesly a velmi výnosný.

    1. Otázka je, jestlu je to auto opravdu k dispozici. Kupoval
      Otázka je, jestlu je to auto opravdu k dispozici. Kupoval jsem před rokem pro známou i30 a většina skladovek, co měli na webu Hyundai, už nebyla k mání.

      Ale pokud toto opravdu k mání je, tak to je tam už min. měsíc, co jsem na to koukal. Takže o to zájem moc není, jinka by se to už prodalo, když elektromobilisté tvrdí, že výrobci nestačí EV vyrábět.

      Jinak v Německu jich jsou taky mraky, jen výbava je Trend a Style, nevím jak to pasuje na tu Ultimate nebo Future.

      1. Nedohledával jsem to do detailu, ale Trend je základ jako u
        Nedohledával jsem to do detailu, ale Trend je základ jako u nás Future, Style má tepelné čerpadlo, vyhřívaná sedadla a volant, led světla atd…
        Podobně je to s rozdíly ve výbavě Confort=Trend a Premium (které jsou tuším v Holandsku či Belgii)

      2. Nedohledával jsem to do detailu, ale Trend je základ jako u
        Nedohledával jsem to do detailu, ale Trend je základ jako u nás Future, Style má tepelné čerpadlo, vyhřívaná sedadla a volant, led světla atd…
        Podobně je to s rozdíly ve výbavě Confort=Trend a Premium (které jsou tuším v Holandsku či Belgii)

Napsat komentář