POZVÁNKA: 4. elektromobilní sraz v Olomouci proběhne 4. května

I letos pořádá Lubomír Kaštovský sraz elektromobilistů v Olomouci. Přijeďte se seznámit a propagovat elektromobilitu!

Elektromobil Hyundai Ioniq Electric se na srazu bezesporu také objeví.
foto: Hyundai

Hlavním účelem akce je podle Lubomíra Kaštovského „seznámit se mezi sebou a také propagovat elektromobilitu jako takovou“. A to především u veřejnosti, představením a případně i svezením návštěvníků v elektroautech.

Sraz bude probíhat dne 4. května v sobotu v Olomouci na Horním náměstí, naproti orloji a po poledni i naproti hlavnímu vchodu do radnice (dopoledne je toto místo vyhrazeno pro svatebčany). Oficiálně bude sraz probíhat od 9 do 15 hodin, ale je samozřejmě možné přijet dříve a zdržet se déle.

Počet aut, která mohou vjet až na Horní náměstí je omezen -jde o pěší zónu a současně v té době budou dopoledne probíhat svatební obřady. Elektromobilisté ale budou mít vyhrazený prostor naproti orloji, povolení platí pro 50 aut. Vjezd na Horní náměstí je nejlepší Pavelčákovou ulicí a po objetí radnice zaparkovat naproti orloji.

Na náměstí bude jako každoročně zajištěno nabíjení přes Mennekes 22 kW a také pětikolík 16A a 32A 400V. Samozřejmě bude k dispozici i několik 1f zásuvek s 16 A. Redukce a prodlužovací kabely s sebou! Vše je pro účastníky zdarma.

Od prvního setkání v Olomouci se již stihlo nainstalovat několik rychlonabíječek, mezi posledními třeba ČEZ spustil dvě u tamního McDonalds. Čipy pro ČEZ a EON budou zdarma k zapůjčení.

Kdo budete mít zájem se akce zúčastnit, napište prosím na Lubomírův email své jméno, typ vozu a odkud přijedete. Lze ale samozřejmě přijet i bez ohlášení.

vlastní

56 Comments on “POZVÁNKA: 4. elektromobilní sraz v Olomouci proběhne 4. května”

  1. Děkuji všem, kteří se zúčastnily srazu elektromobilů v
    Děkuji všem, kteří se zúčastnily srazu elektromobilů v Olomouci.
    Počasí nám vyšlo na výbornou, celý den bylo bez deště a několikrát svítilo i sluníčko.
    Předpokládám, že si elektromobilisti naživo prohlédli novou Teslu M3 a také si popovídali s ostatními i svých zkušenostech a sami se nějaké dozvěděli a také se seznámili s novými přáteli.
    Ještě jednou děkuji a za rok Vás rád zase uvítám.

    Lubomír Kaštovský

  2. Tak dnes ráno 4.5 v Olomouci slunečno.
    Snad to vydrží po

    Tak dnes ráno 4.5 v Olomouci slunečno.
    Snad to vydrží po celý den i když je chladněji.
    Na náměstí je příjezd Pavelčákovu ulicí, na náměstí budou jen zásuvky AC a v okolí je dost DC nabíječek pro plynulé nabíjení všech co by potřebovali. Pokud se u mne přihlásí o nabití, zajistím aby to bylo pro něj zdarma.

    4. Srazu elektromobilů v Olomouci zdar!

    1. Zdravím,
      ano jedou i z okolí Prahy, tak snad se ti někdo

      Zdravím,

      ano jedou i z okolí Prahy, tak snad se ti někdo ozve.
      Dokonce oproti jiným rokům, kdy EV měla malý dojezd, teď se hlásí i elektromobilisté ze Plzně, Kladna a i od Teplic.
      Místa bude odpoledne dost a s nabíjením i na DC nabíječkách v Olomouci to také nebude problém, už jich je tu celkem 6.
      Kdo mi ale napíše, tak to má jisté.

      Tak ta Tesla M3 tam bude také, už mi to majitel ze Slovenska potvrdil.

      Jen si přeji pěkné počasí bez deště 🙂

    1. Klimatické změny byly a vždy budou takto zmizely celé
      Klimatické změny byly a vždy budou takto zmizely celé civilizace například Mayové, člověk na to má pramalý vliv, akorát namyšlení si myslí, že jsme zlikvidovali celou planetu prostřednictvím CO2. Kdyby planeta chtěla, tak by si s námi poradila za den.

      1. noo to sice ano ale uvolnění energie uhlí a ropy do
        noo to sice ano ale uvolnění energie uhlí a ropy do atmosféry bude mít následky, prostě v atmosfeře budou přebejvat a vyvolají změnu. A člověk není tak rychle aklimatizovatelný, nebo respektive asi přežije ale budou ztráty 😉

        extrastory.cz/zahada-nepokoritelne-hory-tibetsky-kailas-je-pribytkem-bohu-ve-tvaru-pyramidy.html

        1. To je pravda, ale rozprostreno v case je to zanedbatelne
          To je pravda, ale rozprostreno v case je to zanedbatelne mnozstvi energie proti te, kterou nasi planetu obdari slunce.
          Co se emisi tyka tak jedno vetsi psouknuti sopky uvolni do atmosfery to co lidstvo ani za rok.
          “Mezi jednu z největších katastrofálních sopečných erupcí novodobé historie došlo v roce 1783 poblíž sopky Laki, následkem byl hladomor na velké části severní polokoule planety, dávaný do příčinné souvislosti s Velkou francouzskou revolucí (1789).” – z Wikipedie.

          Kazdopadne nesmrdet ve mestech z vyfuku a oprostit se od zavislosti na rope je spravne, ale prirozenym globalnim zmenam klimatu tim urcite nezabranime.

      2. Nelikvidujeme planetu, ale likvidujeme prizniove zivotni
        Nelikvidujeme planetu, ale likvidujeme prizniove zivotni prostredi (pro nas a i jine druhy – chudaci ty druhy, protoze za to nemuzou) a snizujeme schopnost planety vyhlazovat extremni vykyvy. Jsem rpesvedcen, ze problem je kaceni (a dnes u nas schnuti) lesu. Nebo mi chcete rici, ze za trvani lidstva neni zalesneno nejmensi uzemi?

        1. Chováme se jako viry (viz film Matrix) a souhlasím, že si
          Chováme se jako viry (viz film Matrix) a souhlasím, že si životní prostředí likvidujeme a budeme za to „bohatě odměněni“. Jen pro zajímavost, když zanikla Mayská civilizace, po 300 letech se skoro nedalo najít města a po 800 letech to tak tak hledáme i nejdůmyslnější technikou. Za 2000 let by tu přistála mimozemská civilizace a nenašla by ani stopy po civilizaci a mezi námi, zhlediska stáří Země jsou 2 tisíce let mrknutí oka. No nic nějak to už tady doklepeme, budeme dělat že jsme EKO a přehlížet schylující se boj na život a na smrt…..

          1. Vidm to tak, ze nam nasi potomci budou chodit plivat na hroby.
            Vidm to tak, ze nam nasi potomci budou chodit plivat na hroby. Nic lepsiho si ani nezaslouzime, jelikoz vse prepocitavame na to, zda se to vyplati nam a nemyslime na to, kolik zaplati (nejen financne, zdravim ale i pohodlim, ktereym dnes argumentujeme) nase deti.

    1. Jen ať se vykecávají. Ostatně to je z hlediska BEV to
      Jen ať se vykecávají. Ostatně to je z hlediska BEV to jediné, co umí a co jim jde (omluva, VW ještě umí hezky kreslit a dělat modely a vize). Ostatní, kteří neví, proč to nejde, mezitím BEV zavedou a rozjedou. Bez nich.

        1. Já v to taky pevně doufám, bylo by to super. A kdyby se to
          Já v to taky pevně doufám, bylo by to super. A kdyby se to i masově prodávalo bylo by to ještě víc super. Ale myslím, že ta masovost nastoupí až pozdějc až vychytaj problémy. Jsem na to zvědaj jak moc jim to ukousne z prodeje spalováků.

                1. Stačí když je budou chtít desítky tisíc (každoročně).
                  Stačí když je budou chtít desítky tisíc (každoročně).

                1. Jak to ze nemaji. Ted nedavno tu probehla zprava ze si je
                  Jak to ze nemaji. Ted nedavno tu probehla zprava ze si je zajistili v Cine.

                2. Zajistili si jednu ze surovin pro výrobu.
                  Zajistili si jednu ze surovin pro výrobu.

                3. Ja predpokladam ze kdyz maji tak velky plany ze to maji
                  Ja predpokladam ze kdyz maji tak velky plany ze to maji zajisteny.

                4. Tomáši jak vás tak sleduju, vy používáte dost
                  Tomáši jak vás tak sleduju, vy používáte dost polovičatých informací. Dohledávejte si je a upřesňujte ať máte celý obrázek. Protože pak jsou to spíš doměnky a dojmy než fakta. Na diskuzi jste nositelem informací, tak k tomu přistupujte zodpovědněji. Titulky a člány i relativně solidních webů často svádějí k dezinterpretacím nebo jimi rovnou jsou, takže pozor na to. Důvěřujte, ale ověřujte. 😉

  3. off
    Elektroauta mají 10x méně požárů než

    off

    Elektroauta mají 10x méně požárů než spalováky.

    Instruktážní video pro hasiče jak hasit elektroauta a hybridy s reálnou ukázkou.
    https://www.youtube.com/watch?v=8n5Wf7TlGrU

    Hasiči namířili na přední část baterie Tesly M3 hořák s plamenem 1600 st. C po dobu 13 minut aby se jí povedlo zapálit, ale poškodilo to jen 2 moduly. Zajímavé. Co by to udělalo s vodíkovým autem? Vůbec nemám představu. Ten uhlík s pryskyřicí na těch vodíkovejch nádržích vydrží prd a ještě jen po krátkou dobu. Mimochodem to je také důvod proč SpaceX upustil od uhlíku u té nové rakety a přešel na nerezovou ocel, ketrá vdrží vysokejm teplotám odolávat delší dobu.

    Jak zasahovat v případě nehody u Modelu 3 a jak vystříhat řidiče z auta.
    https://youtu.be/2X_WorH4pUw

    Teď bych chtěl ještě vidět video pro to jak hasit a rozporcovat vodíkový auta?

    1. Zkouška odolnosti bateriové krabice v peci/teplotní komoře
      Zkouška odolnosti bateriové krabice v peci/teplotní komoře (neřeknu teď konkrétní teplotu ani čas ani další podmínky) je jednou z podmínek homologace u většiny silničních vozidel. Divil bych se, kdyby podobný test nemusela absolvovat ta vodíková nádrž.

    2. A nebo další způsob hašení
      A nebo další způsob hašení baterií.
      autorevue.cz/takto-se-hasi-doutnajici-hybrid-hasici-topili-bmw-i8-ve-vodni-nadrzi-celych-24-hodin

      S tím, že není vůbec jisté, že je vůz definitvně uhašen. Tohle jste už asi četli co?
      elektrickevozy.cz/clanky/tesla-zacala-horet-ve-chvili-kdy-byla-zkoumana-protoze-uz-jednou-horela

      Ale notááák, na téma bezpečnost a vodík se tu již diskutovalo. Nemá cenu znovu mlátit vymlácenou slámu. Napovím ta poslední vrstva je skelné vlákno. Teplota tání je někde přes 1100°C. Max. tlak v nádrži byl testován na 225%. A požární testy určitě nespočívaly ve vystavení tlakové láhve po stanovenou dobu, při stanovené teplotě, vlastně ani nemá přetlakový ventil.
      hybrid.cz/v-par-i-z-i-bude-jezdit-600-vodi-kovy-ch-taxi-toyota-mirai

        1. A jenom protože k tomu není nějaký debilní video, tak
          A jenom protože k tomu není nějaký debilní video, tak neexistují instrukce/manuál pro hasiče? Není to náhodou i součást schvalování do provozu, aby výrobce instruoval hasiče, jak postupovat v případě požáru? Bude to jistě podobný postup jako u CNG, které je tlakem dost podobné. Jak odstavit veškeré vozové baterie, čím hasit a čím ne a jak se chovat k tlakové nádobě po požáru. Otázka je jestli po tom mohutným požáru, kdy auto shoří na plech, vůbec někdy zůstane nějaký tlak v nádrži (nejsem hasič abych to potvrdil). Přetlakový ventil může taky veškerý tlak upustit kontrolovaně do ohně a pak už je to jen obyčejný vrak. S tím, že netvrdím něco o bezchybnosti, ty se stávají a čím víc vozů je v provozu, tím je větší šance na průser. Je taky snaha je co nejvíc eliminovat. Dřív nebo později doje i onomu požáru, „to je statisticky dokázáno“, ale nebude to první ani poslední auto s tlakovou láhví v ohni. Stejně tak, jako se tu dávno šířil blud o absolutní nehořlavosti nejmenovaných EV. Tuším, že jistý KUK to tu šířil. A nebyla šance mu vysvětlit hořlavost Lion-článku. Že z tisíce článků stačí, aby jeden selhal. No musel jen vydržet do prvního selhání baterie, aby dal s takovou blbinou pokoj.

            1. No nic pro velký ůspěch ještě jednou. Přečtěte si tuto
              No nic pro velký ůspěch ještě jednou. Přečtěte si tuto větu ještě jednou. Pak hluboký nádech, napočítat do deseti a dlouze přemýšlet o jejím obsahu.

              A jenom protože k tomu není nějaký debilní video, tak neexistují instrukce/manuál pro hasiče?

              1. Debilní videa sleduješ evidentně akorát ty a jelikož
                Debilní videa sleduješ evidentně akorát ty a jelikož žádný nemáš tak se to snažíš vokecat hromadou keců, který už nechtěj poslouchat ani tvý kámoši v hospodě. Nemáš ani ty instrukce, který sem furt cpeš. Máš prostě úplný hovno a hromadu keců a dojmů. Typickej chytroprd.

                1. DNFTT
                  I já přeji hezký den…. 🙂

                  DNFTT
                  I já přeji hezký den…. 🙂

                2. Pokud bez toho někdo nemůže spát, je myslím dost
                  Pokud bez toho někdo nemůže spát, je myslím dost složité použít Google a najít:
                  Bojový řád 5/D odst. c -zatím pro LPG,CNG, až bude v provozu i častěji vidět vodíkové vozy, bude jistě doplněno i o instrukce pro H2.
                  Nebo P/32 pro hašení tlakových láhví

                  Je tam i zmíňka o Hybridech a bateriích.

                  hzscr.cz/clanek/bojovy-rad-jednotek-pozarni-ochrany-v-dokumentech-491249.aspx

                  A jde to i bez videa. 🙂

                3. Otázkou je, co na lokální prudké ohřívání řekne
                  Otázkou je, co na lokální prudké ohřívání řekne tlaková nádrž. Je pravda, že ohřívat tlakovou nádrž kyslíkovým plamenem asi nikdo nebude. Teda nikdo normální. Prakticky by k výbuchu dojít nemělo. Teoreticky… Bych se bál.

  4. off
    Sono Sion bude vyráběn na hrobečku automobilky SAAB ve

    off

    Sono Sion bude vyráběn na hrobečku automobilky SAAB ve švédské fabrice NEVS. Začnou 2020 a chtěj se dostat na produkci 43 000 vozů ročně, to jest 3 500 aut měsíčně, čili 875 týdně. Tak zlomte vaz študáci.

    Sono Motors To Be Produced By NEVS In Former SAAB Plant In Sweden
    https://insideevs.com/sono-motors-nevs-saab-sweden/

  5. off
    Dvoudení prezentace tahačů Nikola
    ukázali 5

    off

    Dvoudení prezentace tahačů Nikola
    ukázali 5 vehiklů
    1. vodní skůtr
    2. vojenská 4kolka
    3. zábavná 4kolka
    4. americkej tahač Nikola Two, od 2022
    5. bezčumákovej evropskej tahač Nikola Tre, od 2023
    tahače ve vodíku i v BEV verzi

    Sranda je, že celý dva dny žvanili hlavně o vodíku a ne o baterkách :)))

    https://www.youtube.com/watch?v=2Dc8J3iSLw4

    přehled
    https://insideevs.com/closer-look-nikola-world-vehicles-debut-analysis/

    Shrnutí a analýza
    https://insideevs.com/closer-look-nikola-world-vehicles-debut-analysis/

Napsat komentář