Audi údajně plánuje snížit výrobu Audi e-tron, na vině je nedostatek baterií?

Nový elektromobil Audi e-tron se vyrábí v továrně koncernu Volkswagen v Bruselu. Podle belgických novin L’ Echo původně letos koncern plánoval vyrobit 55 830 těchto vozů. To se ale nestane.

Výroba elektromobilů Audi e-tron v továrně Volkswagen v Bruselu.
foto: Audi

Novinám L’ Echo se podařilo získat výpověď továrního insidera, který řekl, že „s LG, kteří dodávají bateriové články, jsou tuny problémů“. Jestli to náhodou nebude kvůli tomu, že Volkswagen by si chtěl postavit vlastní baterkárny, což se LG pochopitelně nelíbí.

Ale co víc, článek spekuluje, že problémy s dodávkami baterií nemusí být jediný důvod pro snížení výroby. Na vině může být i nižší poptávka. Řada testů elektromobilu Audi e-tron totiž ukazuje, že auto trpí mnoha dětskými nemocemi a vysokou spotřebou, a tedy podprůměrným dojezdem.

V současné době továrna vyrobí 160 kusů elektromobilu denně, v plánu je zvýšení na 293 e-tronů do konce září 2019. Výše uvedené problémy budou také nejspíš znamenat odložení výroby plánované verze Audi e-tron Sportback z letoška na příští rok.

106 Comments on “Audi údajně plánuje snížit výrobu Audi e-tron, na vině je nedostatek baterií?”

  1. Čím dál, tim víc se utvrzuji v tom, že Audi a některé
    Čím dál, tim víc se utvrzuji v tom, že Audi a některé další automobilky vyvíjely +-40 let elekromobily ne proto, aby se k eletromobilitě posunuly, ale proto, aby dokázaly, že to nejde. Jinak by nemohly mít po tolika letech vývoje tak mizerné výsledky. How-know mají, jako kdyby začínali úplně z nuly.

      1. asi by se hodilo dodat, že zde zmíněný etron se skutečně
        asi by se hodilo dodat, že zde zmíněný etron se skutečně do výroby dostal v podobě Audi R8 etron. Bylo to ve zkratce jedno velké zhmotněné neštěstí. Bohužel dnes se čím dák tím víc rýsuje, že současný e-tron moc velké ponaučení nepřinesl. 🙁

        1. Vždyť to všude píšu už několik let, že Audi už
          Vždyť to všude píšu už několik let, že Audi už prodávalo velkobaterkáče a lidi na to koukaj jak z jara. Donce jsem to hned musel vpálit samotnýmu Audi pod jejich video při odhalení etrona v Americe, kdy tam jejich 2. CEO (protože 1. CEO byl zrovna ve vazbě za Dízlgejt ;-)) říkal že to je jejich první elektroauto! Zřejmě se za svoje první elektroauto styděj, když musej takhle lhát :))))
          Nejen že ho vyráběly, ale dokonce si ho i pár lidí koupilo. Ale napálili takovou cenovku, že do toho šlo jen pár opravdu otrlejch jedinců. Současnej etron je už jejich druhej velkobaterkáč.

      2. Když jsem před lety četl zážitek jednoho Teslisty jak na
        Když jsem před lety četl zážitek jednoho Teslisty jak na SC někde v okolí Ingolstadu přifrčela v Evropě tehdy ještě nedostupná Tesla X, z ní plavmo vyskočil pán v bundičce Audi a chtěl si nabít a pak byl celej zmatenej, že mu do tý americký káry jaksi nepaduje evropskej konektor, tak jsem si říkal že v tom Audi fakt musej bejt samí profíci co maj „náskok díky technice“. :))))

            1. úplně přesně to je ČÉZky typako :)) v zemi polostátním
              úplně přesně to je ČÉZky typako :)) v zemi polostátním monstrem ovládanou, na svobodných elektromobilních stránkách psanou, ty seš tady celkem novej coo? 😉

              ps: pro vysvětlenou je to nejspíš hejtr, psal příspěvky mojím neregistrovaným nickem 😉

      1. noo hoši a holky tak 124km je samozřejmě katastrofální
        noo hoši a holky tak 124km je samozřejmě katastrofální bída. Ale je fakt že průměrná rychlost 168 km/h je z pěkný houpačky 90 až 201 jesi dobře vidím to není moc objektivní… Navíc etron difoult nerekuperuje ale PLACHTÍ !!! CO TAM TEN FERDA NASTAVIL ZA UROVEN REKUPERACE ?? A kolipak dá za techto podmínek X 100D ??

        youtu.be/C8CgeT_qpB0?t=271

        objektivnější by byl test klasikou konstantní dálniční 130 až 160 kolik to dojede? tipuju na etrona 200 km 😉

      2. noo hoši a holky tak 124km je samozřejmě katastrofální
        noo hoši a holky tak 124km je samozřejmě katastrofální bída. Ale je fakt že průměrná rychlost 168 km/h je z pěkný houpačky 90 až 201 jesi dobře vidím to není moc objektivní… Navíc etron difoult nerekuperuje ale PLACHTÍ !!! CO TAM TEN FERDA NASTAVIL ZA UROVEN REKUPERACE ?? A kolipak dá za techto podmínek X 100D ??

        youtu.be/C8CgeT_qpB0?t=271

        objektivnější by byl test klasikou konstantní dálniční 130 až 160 kolik to dojede? tipuju na etrona 200 km 😉

  2. U Audi probíhá výrobní peklo? Ale to přeci není možné,
    U Audi probíhá výrobní peklo? Ale to přeci není možné, vždyť má tolik zkušeností s miliony a miliony aut. Ježíšmarjá německej autozázrak padnul na hubu a ryje držkou v zemi! Na koho se teď můžem spolehnout? Panenkomarijá!!!! Ty jejich slibovaný miliony elektroaut jsou v ohrožení. Bože!!!

  3. Chlapy (a devcata) no tak neblbnete. Kupte si toho zrouta
    Chlapy (a devcata) no tak neblbnete. Kupte si toho zrouta nekdo at se zase nezacne tvrdit, ze auta na elektrinu vlastne nikdo nechce.
    Je to prece ta Nemecka kvalita. Na fDrive si do toho museli brat pri testovani plenky, jak si z toho ucvrkavali.

              1. Velmi pekne napsany clanek. Mnohem vice uzitecnych a
                Velmi pekne napsany clanek. Mnohem vice uzitecnych a pravdivych informaci nez na Ceskem fDrive, kde hlavne nezapomneli v kazdem druhem odstavci zminit jak je e-Tron lepsi nez Tesla. O spotrebe pak napsali uplne nesmysly, jakoze ujede 350 az 380km vtipalci.

                Po precteni tohohle clanku bych mozna uvazoval o tom ho koupit. Paklize bych se ovsem smiril s tim dojezdem, coz bohuzel nesmirim.

                1. Tiež som o ňom uvažoval, ale ta spotreba a pre mňa
                  Tiež som o ňom uvažoval, ale ta spotreba a pre mňa nezmyselné ovládanie rekuperácie (už v 30-ročných elektromobiloch sa sila rekuperácie ovláda prostým stlačením plynového pedála – akcelerátora, čo je absolútne vávykové vec a bez toho už nechcem auto), milión čudlíkov…
                  V Audi majú klasické spalovacie myslenie – liter-dva spotreby navyše oklameme na papieri a nikto si to ani nevšimne. Lenže v elektromobile to tak nefunguje. Elektromobil nie je o plytvaní, ale o šetrení, a to v každom ohlade. V tomto smere chválim Korejcov, že sa im podarilo urobiť efektivitu pohonu takú o akej môžu v Audi len snívať. Keby bola eNiro 4×4, tak hneď mením za Teslu.
                  E-tron by musel byť za inú cenu, aby som bol ochotný ho skúsiť a zmieriť sa s tým, že tam, kde zajazdím s Teslou lahkou nohou za 17kWh, tak s týmto žrútom za 27kWh. Na pekný interiér a súmerné špáry ma nikto nenamotá 🙂
                  Vyzerá to tak, že v Audi majú pred sebou ešte dlhú cestu než pochopia, že takto to nefunguje.

                2. Pro me je to nepouzitelne z nekolika duvodu.
                  Jako pracovni

                  Pro me je to nepouzitelne z nekolika duvodu.
                  Jako pracovni auto pro zamestnance je to drahe.
                  Pro me:
                  – kratky dojezd
                  – absence rychlych nabijecich stanic
                  – nesmyslne ovladani rekuperace
                  – pouze petimistne usporadani

                  Je to skoda. Snad si to nejake zakazniky najde a nebude to zase lidi od elektromobility spise odrazovat.

                  Tesla ma sve chyby a neni jich malo, takze budu doufat dal, ze se objevi i v premiovem segmentu neco co by ji dokazalo nahradit, a ze do te doby bude sit 150kW+ nabijecek dostatecne husta.

                3. Nie ze keby bolo eNiro 4×4, ale keby bolo eNiro vobec k
                  Nie ze keby bolo eNiro 4×4, ale keby bolo eNiro vobec k dispozicii 🙁

                4. Ja už som jeden kus videl 🙂
                  Ja už som jeden kus videl 🙂

    1. Protože na fDrive jsou pitomci, co možná rozumí mobilům,
      Protože na fDrive jsou pitomci, co možná rozumí mobilům, ale o (elektro) autech vědí asi jako redakce Prima TV Autosalon. Tedy úplný hovno. Ale přesto jim to zjevně nezabránilo udělat si MeToo web o EVčkách. Asi proto, že web o elektro autech má dnes každý, a každý tomu rozumí, tak proč ne oni. 😀

      1. víš kulový, fDrive tomu rozumi vic než vy všeci tady
        víš kulový, fDrive tomu rozumi vic než vy všeci tady dohromady, etron je 100x lepší než nějaká rozpadlá tesla se zničenejma poloosama!!! zeptej se mišelina, ten ti poví jak to je ty teslí ovce

        kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/vw-audi-e-tron/

    2. micheline, chci ti jen poděkovat že si všem tady sundal ty
      micheline, chci ti jen poděkovat že si všem tady sundal ty jejich teslí brejle:)))….a ukázal jak to skutečne s těma poloosam je, se dívej jak mě tady za pravdu o tesle všeci hejtujou :))) hnupi autodebilové, užs je s nima ámen !

      1. No jeste, ze ty jsi toho tolik v te Tesle nebo jinem ev
        No jeste, ze ty jsi toho tolik v te Tesle nebo jinem ev najezdil, ze to tak muzes posoudit.

        eTron je pro me osobne rozhodne mnohem vetsi zklamani nez Tesla. A aktualne bych tedy koupil na 100% zase Teslu i s jejima problemama, ktere pri mem vysokem najezdu resim, ale prave pri mem najezdu je jednoznacne mnohem pouzitelnejsi nez ten zrout s krouzky na kapote.

        PS: Mimochodem ty poloosy, co ti lezi v zaludku evidentne vic nez me dostanu ted uz v nove verzi, ktera bude odolnejsi. A budu na ne mit zaruku dva roky. Tedy i kdybych je musel za dalsi dva roky koupit opet nove, pri mem najezdu 60tis. rocne, tak to dela 0,5Kc/km, a tedy jezdim stale nejmene o 3Kc levneji nez s vyfukem.

          1. Já proti Cipískovi nic nemám. Občas trochu ulítne, ale
            Já proti Cipískovi nic nemám. Občas trochu ulítne, ale občas dodá i nějakej zajímavej odkaz.

            No napsal jsem to jak to je.
            Tesla mě sice některými věcmi štve. Zejména přístupem servisu v poslední době, ale stále je to ona kdo mi ukázal jinou lepší cestu a kdo to umí prostě nejlépe.

            Na druhou stranu to neznamená že nefandím i ostatním. Právě naopak. A v eTrona jsem hodně doufal, jako v možného konkurenta Tesly. Tedy mě to o to víc mrzí, že v tom nejdůležitějším takhle selhal.

                1. mimozemštani nebo respektive předlidi odpočívají,
                  mimozemštani nebo respektive předlidi odpočívají, čerpají energii, spí tisíciletým spánkem před další dlouhou cestou, říká se jim taky cestovatelé z hvězd. můžeš je „zkusit“ vyrušit ty fejková nulo 😉

                  extrastory.cz/zahada-nepokoritelne-hory-tibetsky-kailas-je-pribytkem-bohu-ve-tvaru-pyramidy.html

        1. dyt to sem já, původní neregistrovaný Franta Koudelka STS
          dyt to sem já, původní neregistrovaný Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod ted už registrován a přihlášen. Ale po přihlášení se u příspěvků zobrazuje pouze zkrácená verze jména a to „Franta Koudelka…“

          takže od ted : původní Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod (bez ověření) se mění na „Franta Koudelka…“ A TO JSEM JÁ

          Pokud se ještě někde objeví Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod (bez ověření) tak to NEJSEM JÁ.

          P90D, P100D to nevadí to bude +/- podobný, kolik by dalo dálnicí 130-160kmh ?

          1. Kdysi ze začátku jsem jel v parném létě s klimatizací na
            Kdysi ze začátku jsem jel v parném létě s klimatizací na plné kule z centra Zadaru
            https://www.plugshare.com/location/109921
            na SC u Mariboru. Najel jsem tehdy 386km. Prvních asi 100km rychlostí 120km/h. Bylo to stoupání od moře do hor, takže spotřeba vypadala hrozivě. Pak už mi bylo jasné, že to dám, taže jsem přidal na 130km/h. A do cíle jsem dovezl 7%. Celkový dojezd tehdy vycházel na 415km, a to byl profil tratě do kopce, a s překonáváním hor po cestě.

            Jinak v počasí dnešních dnů se mi daří aktuálně dosahovat při rychlostech mezi 150-160km/h (chápejte, ne na tempomat nonstop, ale v běžném provozu, tedy občas zpomalení na opravovaných úsecích, časté zpomalení za někým kdo vás brzdí, atd.) spotřeby 260 až 280Wh/km, tedy při 270Wh/km by to bylo i z mé dva roky staré baterky, která má nakrouceno 121tis. 333km.

            Já, ale většinou jezdím tak, že si určím kde budu nabíjet, s tím aby rozestupy nebyli delší než cca 250km. Protože delší etapy už moc nebaví nejen děti, ale ani dospělé.
            Podle spotřeby na první etapě, kdy jsem vyjížděl s plnou, a mohl tedy uhánět svižně si spočítám kolik procent budu potřebovat na další etapě a tolik tedy nabiju. Většinou, ale spíše více. Neboť nikdy se mi nepodaří dostat celou posádku do auta na povel, a i když ten povel vydám s předstihem, nebo si po příjezdu spočítám jak dlouho budeme nabíjet a tedy v kolik odjíždět, tak se to stejně nikdy nestihne. Nicméně na další etapě pak tempo zvýším tak abych dojel zase s rezervou 5 až 10%.
            Tedy mám spotřebu pokaždé jinou a pokaždé takovou jakou potřebuji abych dojel s rezervou, kterou si určím, jen tempo se mění.

            Mohu ještě připojit včerejší zkušenost kdy jsem jel od McDonalds u Lokte na 66km D1 do Vestce rychlostí 180km/h (hrůza, pirát silnic, zavřít až zčerná), protože jsme se měli u toho Lokte původně cestou z Moravy sejít s někým kdo jel naopak na Moravu. Bohužel se ukázalo, že nestihli ještě ani vyjet z Prahy, takže jsme tu schůzku operativně přesunuli na SC ve Vestci. Kromě dvou opravovaných úseků kde jsem zpomalil na 130km/h jsem udržoval stále těch stoosmdesát. Provoz byl mírný, takže to nebyl žádný hazard. Do Vestce jsem přijel se spotřebou 330Wh/km. Bylo to ale z kopce. Tedy předpokládám, že kdybych to vzal stejným tempem i zpět dosáhl bych celkového průměru někde kolem 370Wh/km, což znamená, že bych ujel tímto tempem z mé už trochu unavené baterky 243km.

            1. moc díky za skvělý praktický zkušenosti, výborně
              moc díky za skvělý praktický zkušenosti, výborně popsáno, obrázek dojezdu si ted už dokážu představit. Počítám teda že etron v porovnání s Teslou zaostává v praktickým dojezdu zhruba na 60%. Tzn etron má minimálně o třetinu nižší praktický dálniční dojezd když budu doufat že při 160kmh těch 200km dá… to se ještě ověří

              hmmm co se týče pohonu Tesla je jednička

              1. Tesla testovala auta pár let na lidech a tyhle zkušenosti se
                Tesla testovala auta pár let na lidech a tyhle zkušenosti se nedají nasimulovat v laboratoři. Podle mě i jen úpravy ve FW mohou Audi posunout na lepší výsledky. Další úspory bych hledal v návrhu elektroniky. Podle mě je honba za zrychlením stejná pitomost jako honba za Mpix ve foťáku. Je potřeba řešit efektivitu a ne výkon.

                Co se týká spotřeby, tak spotřeba ve 180 km/h v Čechách bude diametrálně odlišná od potřeby 200 km/h v Německu.

                1. Kdyby tu spotrebu jeste poladili softwarove, to by bylo faj.
                  Kdyby tu spotrebu jeste poladili softwarove, to by bylo faj. Myslim, ale ze zazraky se zase cekat nedaji.
                  S aerodynamikou uz asi nepohnou a nejvetsi problem eTronu je velky buffer baterky, ktery si nechali a tedy prilis nizka vyuzitelna kapacita.
                  Ono to na druhou stranu umoznuje to rychle nabijeni. Nejprve jsem nechapal jak muze do 100% nabijet vykonem 50kW. Pak uz mi to bylo jasne. Totiz 100% je ve skutecnosti 86,4%, a do teto hodnoty zvlada i Tesla takovyto nabijeci vykon. Stejne tak nabijeni plnym vykonem 150kW na 80% je ve skutecnosti nabijeni jen na 58%. Tesla zvlada nabijet plnym vykonem (pravda jen 120kW) do 55%, takze opet se zadny velky zazrak nekona.
                  Teoreticky by tedy mohli nechat vyuzivat vetsi kapacitu baterky, jenze tim znacne snizi jeji zivotnost pokud nemaji opravdu dobre zmakle chlazeni a pokud by take nedodelali managment nabijeni jako ma Tesla, kdy si muzete vybrat na kolik procent se ma nabijet.

                2. Problem eTronu ale nebude najviac v aerodynamike, keďže aj v
                  Problem eTronu ale nebude najviac v aerodynamike, keďže aj v meste a po okreskách má vysokú spotrebu.
                  Nechápem kde je problém okopírovať techniku Tesly, niečo vylepšiť, pridať svoje osvedčené a musí z toho byť lepšie auto.

                3. Tak jednoduché to asi nebude, podobný problém teď zřejmě
                  Tak jednoduché to asi nebude, podobný problém teď zřejmě řeší v Arianespace 🙂

                4. Dojezd by šel řešit navýšením kapacity baterie, ale
                  Dojezd by šel řešit navýšením kapacity baterie, ale myslim, že pokud vyřeší efektivitu pohonů, bude ta kapacita stačit. Spotřeba i ve městě bude tragická v porovnání s malými auty typu Soul, Kona, Niro apod.

                5. On je dobry duvod proc to ma Etron takto.Z fyzikalnich duvodu
                  On je dobry duvod proc to ma Etron takto.Z fyzikalnich duvodu to totiz nemuze udelat jak Tesla. Etron pouziva ty „sackove“ baterie nacpane do krabice, ktere se pak chladi pouze po stranach. Jen Tesla pouziva „tuzkovky“, kde chladici kapalina proudi hezky prubezne mezi vsemi clanky. Z toho duvodu umi Tesla nadherne chladit baterky pri nabijeni a muze si dovolit takove divociny jako 250kW u TM3. Na nektere veci je i software kratky 🙂

  4. Pořád ty vaše poloosy.Logicky poloose se nic nestane ani u
    Pořád ty vaše poloosy.Logicky poloose se nic nestane ani u Tesly leda ze by se překroutila o čemž pochybuju.Jediný co se může unavit jsou homoklouby který dělají kravál u kdejakýho auta jenže to nikdo přes to TDIčko neslyší a najezdí to dalších 150k.
    Cena je nastavena servisem a u stejně draháho auta jiné značky nebudou cena jiná.
    Kdyby byla druhovýroba bude to za 200Eur komplet .

  5. Se mi nějak nezdá, že by Audi plánovalo kapacitu výroby,
    Se mi nějak nezdá, že by Audi plánovalo kapacitu výroby, aniž by neměla smluvně zajištěné dodávky komponent.
    LG se sice nemusí líbit výstavba baterkárny Volkswagenu, ale uzavřené smlouvy se plní, vzhledem k sankcím si nedovedu představit neplnit smlouvu jen tak z rozmaru. Samsung také dodává Applu komponenty do iPhonu, byť na trhu s mobily si navzájem konkurují s Galaxy.
    Jelikož německé Audi mi po několikaměsíčních odkladech samo vrátilo rezervaci, místní dealer mi není schopen nabídnout jediné auto k otestování, tak mi spíše přijde, že spíše nestíhají, než aby museli snižovat kapacitu výroby kvůli nezájmu.
    Za rok uvidíme, jak to dneska bylo… 🙂

  6. Dětské nemoci? Myslím si, že ty jsou trhem tolerovány jen
    Dětské nemoci? Myslím si, že ty jsou trhem tolerovány jen průkopníkům v oboru. Těm co byli první a neměli tolik zkušeností…. Ale obecně platí, že ten, kdo do oboru vstupuje ve druhém sledu už by měl mít výrobek „vymazlený“, tam už se neodpouští nic…. Ten průkopník vždy jde do nesmírného rizika ve snaze objevit nový segment trhu, který ještě nikdo nezná, nebo jsou všichni přesvědčeni, že je ten segment neperspektivní…. No a takovému vizionáři se leckdy lecos odpustí. Ale ti ostatní….. ti už opravdu musí přijít s něčím lepším a precizním, aby si získali trh…
    Podívejte se například na Teslu, promíjí se horší kvalita výroby, neplnění termínů a podobně… Ale byli první… Další, třeba Nissan Leaf – i zde je horší úroveň vnitřního vybavení, přehřívající se akumulátory a přesto se prodává….
    Ale od těch ostatních trh už požaduje něco navíc, aby se začaly jejich auta prodávat….. No a AUDI by naopak mělo splňovat nejen standard, ale naopak nadstandard. Vždyť je to prémiová značka…

        1. hele ty polooso tu prostě už nevodkecáš, je provařená,
          hele ty polooso tu prostě už nevodkecáš, je provařená, to se už nevrátí, navíc vodevřela pandořinu skřínku vo novodobým 2019 teslím přístupu a filo. A to je myslí větší průser….

          Takže přestan škodně prudit a přilož pazour k dílu začni sypat moudra at ten servisní filo průser dostatečně definujem dřív než se ho chytnou žraločí prestituti 😉

                1. nejdřív se podepiš srabe nebo spíš sračko?? 🙂 až potom
                  nejdřív se podepiš srabe nebo spíš sračko?? 🙂 až potom si hon vocas 🙂 lepší? to ti ještě fpalici nedošlo že tudy cesta nevede… 😉

        1. no když myslíš chlapče 😉 hele hypo kdyby nám o nich
          no když myslíš chlapče 😉 hele hypo kdyby nám o nich mišelin neřekl, byli bysme hloupější a bláhoví jak to skvěle šlape… ale stejně by mu vodešli že ? a za 2600€uro podobně jako xxx dalším… Nebo myslíš ze byl snad jedinej s vadným X ze 150.000 vyrobených kusů X na světě??? :)))) neee jens o tom díky teslí politice nevěděl! Ty chceš snad být nadále pitomí (bláhově opitý) a sladce žít v nevědomosti a koupit si podezřele levný jetý Xksko ?? budiš, máš na to právo, užijsi ale víc se neser! je to jenom tvoje volba 😉

                1. nikoli to ty žvaníš kraviny. ted sem četl sáhodlouhou
                  nikoli to ty žvaníš kraviny. ted sem četl sáhodlouhou diskuzi kde se vo kravinu do krve hádáš s epavlem. ty seš poslední dobou fakt debil !! co se s tebou tyvole?

                2. Vem si dovolenou už ti hrabe. A nezapomeň přibalit poloosy.
                  Vem si dovolenou už ti hrabe. A nezapomeň přibalit poloosy.

                3. tyoe to fakt neukecáš, s markem ses hádal taky sprostě mu
                  tyoe to fakt neukecáš, s markem ses hádal taky sprostě mu nadával… jesi ti to čumění do monitoru neleze na mozek. Jako je obecně známo že rizikový akciový investování mění psychiku, člověk se může i zbláznit, to není žádná vyjimka…. 😉

                4. Jen se dál ukecávej, že si úplně normální.
                  Jen se dál ukecávej, že si úplně normální.

          1. Nemyslím si, že Michelin je jediný ktorý má so svojim
            Nemyslím si, že Michelin je jediný ktorý má so svojim Xkom problémy ale zasa poznám aj takých ktorí nemajú s Teslou žiadny problém. Klasické automobilky majú problémov až až a nikto sa nad tým nepozastavuje.
            Ak tie poloosy budú hromadne odchádzať, tak mimo záruky to bude pre šikovnú firmu dobrý biznys aby to dokázali vyrobiť za tretinovú cenu oproti originálnemu dielu.

            1. Klasické automobilky sou samozřejmě hajzlové těžkýho
              Klasické automobilky sou samozřejmě hajzlové těžkýho kalibru že nezveřejnují pozáruřní poruchovost i když něco existuje třeba vaculík nakupuje servisní buletiny z autodata, jenže Tesla měla být přeci jiná! A taky servisovala ochotně… navíc se do spolku autodebilek neřadí data neposkytuje všechno si tají aby mohla hrát hru 😉 Navíc autodebilky mají servis za každým rohem a bohatý áftrmárket. Tesla je nejbližší v norimberku/vídni užs to tam někdy zkusil táhnout na valníků?? a vyklepávat ji hlinikový bouchlý blatnít je prý oprava za 150. NO A TO JE SAKRA ROZDÍL !! proto by tesla měla hrát férově a jestli bude tutlat nadále nemůže se divit o vzniku podpultovek, fám a jedna paní povídala. Je to její věc !

Napsat komentář