Brno bude mít čtyři nové rychlonabíjecí stanice pro elektromobily

Čtyři nové veřejné rychlodobíjecí stanice pro elektromobily vystaví Teplárny Brno. Práce začnou v červnu, hotovo má být letos na podzim.

Kromě stavby čtyř rychlonabíjecích stanic připravují Teplárny Brno také výměnu více než osmi kilometrů parovodů za horkovody. Lidé tak ušetří až 2 tisíce korun ročně za teplo. Po celém Brně už z rozsáhlé sítě zbývá nahradit jen 17 kilometrů parovodů.
foto: Statutární město Brno

Tři z těchto stanic budou při velkých výrobních zdrojích Tepláren Brno: Špitálka, Červený mlýn a Staré Brno. Čtvrtou vybudují teplárny na parkovišti v Galerii Vaňkovka.

„Vybraná místa nebyla zvolena náhodou. Naše provozy splňují základní předpoklady pro instalaci zařízení. Jsou umístěny blízko komerčních či obytných celků, mají dostatečnou připojovací výkonovou kapacitu a současně disponují dostatečnou plochou pro umístění samotné stanice i pro parkování,“ upřesnil manažer projektu Ing. Jiří Šamánek.

Umístění představuje pro majitele elektromobilů výhodnější cenu „paliva,“ kterou nebude navyšovat poplatek za distribuci elektřiny nebo za pronájem místa. Stanice v Galerii Vaňkovka je zase výhodná vzhledem k dostupnosti. Jedna stanice vyjde Teplárny asi na milion korun.

tisková zpráva

27 Comments on “Brno bude mít čtyři nové rychlonabíjecí stanice pro elektromobily”

  1. neplatí se cena za distribuci…to je zajímavé
    bylo by

    neplatí se cena za distribuci…to je zajímavé
    bylo by třeba článek co všechno má schováno v ceně (3CZK) Eon, musí platit daň z elektřiny ? (i když ta je marginální…tuším cca 30 czk/ MWh)
    dále jestli tam je „výpalné“ za solary 495 Kč/MWh ? to bych pro nabíjení EV úplně zrušil, platit za bezemisni vozidlo poplatek OZE, už takhle vyberou mld a energie pro EV je jaksi navíc, jinak by ji za „hubičku“ vyvezli resp. exportovali mimo ČR

    1. Máš pocit, že elektromobil nespotřebuje elektřinu z OZE?
      Máš pocit, že elektromobil nespotřebuje elektřinu z OZE? Proč by měl mít úlevy? A pokud nabíjím vůz ze své FVE tak mi někdo vrátí část peněz které jsem dal za FVE abych nebyl jako výrobce samozásobitel znevýhodněn při nabíjení elektromobilu? A kdo potom ty OZE poplatky bude platit? Daňový poplatník?

  2. Kdy uz ty neznalci pochopi, ze rychlonabijeci stanice nepatri
    Kdy uz ty neznalci pochopi, ze rychlonabijeci stanice nepatri do mesta, ale na tranzitni silnice. Kdyby za ty mega prachy postavili radeji 20 nabijecich mist s AC nabijenim 7kW v obchodnich centrech a u bytovych domu. Kdo se potahne rychlonabijet do mesta? Kdo bude ve meste po 30min. rychlonabijeni chodit preparkovavat? To je tak, kdyz vystavbu nabijecich stanic planuji lidi, co jezdi na naftu. Fakt pitomost.

    1. Ono se o tom pomalem dobijeni dobre teoretizuje. Ale (alespon
      Ono se o tom pomalem dobijeni dobre teoretizuje. Ale (alespon v Praze) je to s parkovacimi misty naprd uz ted, kdyz jich jeste par ukousnou a vyhradi pro EV, tak je pri pristich volbach sezerou. A i kdyby existovaly, pokud nebudou rezervovane pro konkretni auto, tak to ve meste bez „zachranne brzdy“ v podobe rychlonabijeni pujde tezko.

        1. Ja ti nevim, ale me porad ty markety a pomale nabijeni az tak
          Ja ti nevim, ale me porad ty markety a pomale nabijeni az tak prinosne neprijdou. Jasne, je to prijemny bonus, pokud tam nekdo stravi s rodinou odpoledne, ale pro cloveka, ktery nema domaci nabijeni, to problem neresi – prece nebude obden korzovat tri hodiny po nakupaku (do bezneho auta s 2-7kW nabijeckou za 20-60 minut, co stravim nakupem, toho moc nenaleze).
          U toho P+R, co psal UDA nahore beru, tam to smysl ma, auto tam typicky stoji cely den (kazdy den).

          1. Jako typický příklad ti dám Globus market, přijedu
            Jako typický příklad ti dám Globus market, přijedu připojím se na DC vydržím u auta těch 20 minut a při 85% se odpojím a kdyby vedle měli AC zásuvky přeparkuji k nim, spustím AC nabíjení a jdu za rodinou nakupovat, obědvat atd. Měl bych dobrý pocit, že uvolním RN dalšímu a že v době kdy nakupuji mi nikdo nebude odpojovat auto. Až přijdu k autu, mám nabito na 100% případně i vytopeno či vychlazeno a spokojeně odjíždím.
            Víše popsaný model má smysl i pro lidi co bydlí v bytovkách v malích obcích kde není nabíjení, tito často dojíždí do marketů za nákupy a pokud nabijí tak aby odjeli domů a druhý den do zaměstnání tak to dává smysl….

            1. No jasne, ale porad tam pocitas s tim rychlonabijenim. Kdyz by
              No jasne, ale porad tam pocitas s tim rychlonabijenim. Kdyz by se RN eliminovalo uplne (jak navrhuje puvodni prispevek, na ktery jsem reagoval) a bylo jen pomalonabijeni, tak za ten obed a nakup nacucnes kolik, 30km? Coz nejspis s bidou pokryje tu cestu do Globusu a zpatky.
              Jeste jednou, urcite to neni nezajimave, ale podle me to neni vsespasne.

                1. Přesně, bych ty starý popelnice s nabíječka má pod 10kWh
                  Přesně, bych ty starý popelnice s nabíječka má pod 10kWh vůbec neřešil.Stejnejich je jich jen pár a svoji úlohu průkopníka už odsloužili.

                2. Bohuzial vacsina v sucasnosti predavanych elektromobilov
                  Bohuzial vacsina v sucasnosti predavanych elektromobilov vratane Standard Range verzie Tesla Model 3, Kona, eNiro ma stale iba jednofazove nabijacky do 7.2kW. Takze neviem o akych „starych popelnicich“ to pises.

                3. Muj typicky patecni nebo sobotni nakup trva 30-40 minut. Tzn,
                  Muj typicky patecni nebo sobotni nakup trva 30-40 minut. Tzn, pokud bych chtel nahodou dobijet, tak tuto dobu.

                4. Prosím Tě a která auta byla uvedena na trh v roce 2020?
                  Prosím Tě a která auta byla uvedena na trh v roce 2020? Zase jeden fosil který po vzoru Bolševiků žije v představách že zítra již znamená včera.

          2. Provozovat elektromobil a nemít doma možnost nabíjení je
            Provozovat elektromobil a nemít doma možnost nabíjení je dost špatná teorie. To je partyzánština 🙂 Dneska už jsou možnosti, jak si zřídit nabíječku na lampě, u trafačky, na bytovém domě u parkovacího stání, ale i spoupek v zeleni u parkování. Pokud budou po městě, kde běžně parkuješ, možnosti AC nabíjení, alespoň 7kW, tak rychlonabíječku ve městě fakt nepotřebuješ, a když budeš mít krizi, tak si zajedeš na kraj města, k tranzitní silnici, kde mají rychlonabíječky být. Teď je to tak, že Ti, co jedou po tranzitní silnici a potřebujou nabít po cestě, jedou 10min do města a tam stojí u rychlonabíječky a pak 10min z města. To je špatně. Nejdou do města, ale z 90% čekají na nabíječce na jedou dál. Maximálně si dají kafe, nikoliv oběd, protože by rychlonabíječku blokovali. Vím to, potkávám ty blokaře dost často. Třeba Globus teď nově zamkne DC konektor a druhé auto si ho nemůže vzít. To je hrůza.

        2. teorii máš dobrou, tak pro to něco udělej ! Napiš pár
          teorii máš dobrou, tak pro to něco udělej ! Napiš pár mailů a poraď vedení našich marketů, kteří netuší co potřebujeme. Nebudeš první ani poslední a věř, že kdyby jsme několik let neotravovali Kauflandy a Globusy a další, ještě teď by tam nestála žádná nabíječka a musíme je otravovat dál ! Rychlonabíječky jsou první fáze, musíme po nich chtít pomalé dobíjecí body a oni je časem udělají. Oni chtějí naše peníze a časem udělají co zákazníci vyžadují jen jim nesmíme dát pokoj a pořád je otravovat.

    2. Tak stím naprosto souhlasím. Když už jedu třeba z Liberce
      Tak stím naprosto souhlasím. Když už jedu třeba z Liberce do Prahy tak tam třeba na P+R na černém mostě není nabíjčka, jen v obchodáku, ale tam zase po dvou hodinách (to se ani nestihne nabít) platíte parkovné. Je to ostuda že ani do našeho hlavního města nemůže člověk v klidu přijet elektromobilem.

      A čekat na nabíjení na DC je v dnešní době nepřijatelné a odejít od toho na půl dne je zase sobecké vůči ostatním kolegům.

      Vyřeší to vozy s delším dojezdem, ale na druhou stranu zbavujte se miláčka , který ještě není „zaplacen“ a nové EV s dostatečným dojezdem stojí 1,2 mil.

    3. co to meleš ty blbosti ty demente ! Zvedni prdel, vyramuj
      co to meleš ty blbosti ty demente ! Zvedni prdel, vyramuj mamě vkladní knížku a objeđ 10 zemí v evropě a dobře se dívej ty hñupe. Dobře se dívej v Paříži, v Londýňě, v Mnichově a ve městech rozlohou a počtem obyvatel srovnatelným s Brnem ! Nebo nejezdi nikam, zavří klapačku a pusť si Plugshare, máš tam nabíječky na mapě i s fotkama. Dost jsem jich do Plugshare zadaval já po Eu, tak se podívej jak se zo má dělat a mýsto blbejch kidú tady raděj napiš Kauflandúm, Elektroworldúm apd. ať konečně začnou pro svoje zákazníky bedovat na svých parkovištích ac zásuvky. Není nutný předražený wallbox s mennekesem, za cenu 2 wallboxú vybavim červenym pětikolikem celou řadu velkyho parkoviště. Dále piš na ministerstvo dopravy ať vybudují nabijecky u dálnic ale to by museli vyměnit celý ŘSD ne jen vola ťukťuka.

    4. Omyl. Nejvíce nabíjení se uskuteční právě ve městech.
      Omyl. Nejvíce nabíjení se uskuteční právě ve městech. AC nabíjení 7kW budou postupně poskytovat hotely, restaurace, … bazény, zahrady, divadla, kina…. prodejci čehokoliv. Na instalaci AC 7kW dosáhne běžný podnikatel,na stanici za milión už je to horší.

Napsat komentář