Volkswagen představil dva dny před začátkem autosalonu Auto Shanghai nejnovějšího člena rodiny ID., studii ID. Roomzz. Pětimetrové SUV s nulovými emisemi zaujme mimo jiné unikátním systémem otevírání dveří, podobně jako jistý jeho konkurent.
foto: Volkswagen
Koncept elektromobilu Volkswagen ID. Roomzz kombinuje budoucí systémy IQ.DRIVE. Díky tomu nabízí funkci zcela automatizované jízdy (úroveň 4) v režimu „ID. Pilot“. Cestujícím jsou informace zobrazovány v interaktivních světelných zónách.
Zcela nový koncept interiéru nabízí podle Volkswagenu „dosud nevídané možnosti individualizace a variability“. Různé konfigurace sedadel se přizpůsobí nejen osobním požadavkům cestujících, ale také příslušnému jízdnímu režimu.
NEPŘEHLÉDNĚTE Volkswagen představil elektrické SUV I.D. Roomzz i první fotku elektrického hatchbacku
Aktivuje-li řidič režim zcela automatizované jízdy, mohou si cestující individuálně otočit svá sedadla o 25 stupňů směrem k podélné ose vozidla. V interiéru tak vznikne atmosféra luxusního salonku, v němž mohou cestující snadno navzájem komunikovat.
Při zcela automatizované jízdě lze kromě toho pro každé sedadlo samostatně aktivovat režim „ID. Pilot Relax“. Každý cestující si díky tomu může individuálně uvést své sedadlo do lehátkové polohy.
foto: Volkswagen
Volkswagen ID. Roomzz nemá přístrojovou desku v podobě, která je v současnosti běžná. V manuálním režimu „ID. Drive“ má řidič pocit, že se před ním vznáší „Digital Cockpit“ včetně volantu. „Digital Cockpit“ je kompletně tvořen panelem se skleněným povrchem. Koncepčně je do panelu integrován digitalizovaný volant.
Mimořádné jsou také materiály v interiéru. Například sedadla jsou čalouněna materiálem AppleSkin™, novým produktem, vyráběným z obnovitelných surovin. Zóny ve výplních dveří s funkcí „ID. Light“ jsou navíc opatřeny speciálně zpracovaným obložením z ušlechtilého dřeva. Aktivní filtrační systém „CleanAir“ se stará o čistotu vzduchu v interiéru i při špatné kvalitě ovzduší.
foto: Volkswagen
ID. Roomzz přesvědčí také dlouhým dojezdem. Akumulátory s kapacitou 82 kWh umožňují na jedno nabití dojezd až 450 km (WLTP), resp. 475 km (v čínské verzi kombinovaného cyklu EU). Akumulátory studie lze nabít na 80 % kapacity za půl hodiny systémem rychlého nabíjení stejnosměrným proudem o výkonu 150 kW.
Dva elektromotory s celkovým nejvyšším výkonem 225 kW pohánějí přední a zadní nápravu (elektrický pohon všech kol 4MOTION). ID. Roomzz zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy a jeho nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 180 km/h. Stejně jako u všech elektromobilů má řidič k dispozici maximální točivý moment od okamžiku rozjezdu.
Veřejnosti bude ID. ROOMZZ představen ve dnech 18. až 26. dubna na jednom z největších autosalonů v Číně, Auto Shanghai 2019.
z těch čísel (82kWh a 450km dojezd) vychází spotřeba
z těch čísel (82kWh a 450km dojezd) vychází spotřeba 18kWh na sto…tomu snad ani oni nevěří, když e-tron jezdí min za 28 a auta jsou podobně velká
Mozna se mi to jen zda, ale to auto vypada pomerne velike; v
Mozna se mi to jen zda, ale to auto vypada pomerne velike; v CN jsem nebyl a myslim, ze je to vzrustove mensi narod, nez my tutok v eu a tak je to zbytecne velike a tim padem i drahe.
Číňané kteří na to mají chtějí velká auta.
Číňané kteří na to mají chtějí velká auta. Například BMW vyrábí svoje modely které jdou do Číny s prodlouženou karosérií oproti evropské verzi.
Proč, když je to od začátku nově vyvíjený elektromobil,
Proč, když je to od začátku nově vyvíjený elektromobil, má to tvar jako by se tam musel vejít podélně uložený šestiválec OHV?
Protože jinak skončíte s čumákovitými Teslami, které na
Protože jinak skončíte s čumákovitými Teslami, které na svůj nic moc vnitřní prostor zabírají neuvěřitelně moc v Evropě a Číně nejdůležitějšího podélného parkovacího prostoru.
Čumákovitej si možná ty, ale Tesla M3 rozhodně ne.
Čumákovitej si možná ty, ale Tesla M3 rozhodně ne.
Taky se do ní hovno vejde. Už Sko je druhé řadě malé.
Taky se do ní hovno vejde. Už Sko je druhé řadě malé.
Tvoje houno se do toho určitě nevejde 😀
Tvoje houno se do toho určitě nevejde 😀
A proč nemá vrtulky? :O Chtělo by to ještě přidělat
A proč nemá vrtulky? :O Chtělo by to ještě přidělat mnoho věcí, třeba raketový motor, křídla… vše co za milion let auta budou potřebovat. 🙂
Tesla jasně ztrácí.
Na koncepty a studie to projíždí
Tesla jasně ztrácí.
Na koncepty a studie to projíždí zcela jasně 11:0!
Jsem trochu rozčarován. Furt jen studie. Kdyby udělali
Jsem trochu rozčarován. Furt jen studie. Kdyby udělali opravdové lidové elektro auto, lidé jim utrhají ruce.
Autonomie je zatím nesmysl, zatím to je jen změť pomocníků (udržování v jízdním pruhu, autonomní parkování atd.) Kdyby udělali auto bez těch fičurin s jen základními věcmi, jako např Dacia (ta je zatím bohužel bez elektropohonu, pokud vím). Nechci ji nějak vyzdvihovat, ale její auta jezdí a je trojka na trhu v ČR. Osobně bych si ji nekoupil, ale respektuji to.
Musíte si holt zvykat. Nikdo Vám nedodá tolik druhů
Musíte si holt zvykat. Nikdo Vám nedodá tolik druhů elektrických aut, kolik Vám koncern VW nakreslí a vymodeluje konceptů a studií. A skoro co týden kus. Po každé hodině výtvarné výchovy a modelářského kroužku pro zaměstnance :-)))
Radovane, až přijde I.D. tak se z toho poserete. Prodávat
Radovane, až přijde I.D. tak se z toho poserete. Prodávat se bude násobně líp než Model 3.
Ani nevíte, jak rád bych měl ten elektrický průjem.
Ani nevíte, jak rád bych měl ten elektrický průjem. Jenže v případě celého koncernu VW mám od 2014 trvalou zácpu 🙁
možná ale „až přijde“ 🙂 2025 ? nebo 2030 :)) do tý doby
možná ale „až přijde“ 🙂 2025 ? nebo 2030 :)) do tý doby se změní tolik věcí si to „rozmyslí“ anebo to zas „nepůjde“ a přijde až 2045 :DDD
Kup si sklad hajzpapíru, určitě na tom vyděláš majlant.
Kup si sklad hajzpapíru, určitě na tom vyděláš majlant. Ve Vlkohradu ti na to rádi půjčej. :)))
To vypadá dobře. Jen si odmyslet ten volant a všechny
To vypadá dobře. Jen si odmyslet ten volant a všechny konceptový blbinky. Ale VW to dá. Jen houšť a víc. Čím víc EV, tím líp pro všechny. Sám Musk řekl že jen Tesla to změnit nedokáže.
off
Sono Motors čelí krádeži! Někdo jim čmajznul jeden z
off
Sono Motors čelí krádeži! Někdo jim čmajznul jeden z prototypů a dokonce se jim i možná ozval. Jmenuje se Sven. Že by průmyslová špionáž? Že by Sven z Wolfsburgu :-/
#whosawtheSION
https://www.facebook.com/sonomotors/photos/a.306946649502287/957322364464709/?type=3&theater¨
https://bit.ly/2DcXSQ4
Z těch nápadů konzervy se jeden může akorát tak
Z těch nápadů konzervy se jeden může akorát tak pozvracet. Velebnosti já už du …
Off:
Já myslel, že hořej jen Tesly
Off:
Já myslel, že hořej jen Tesly 🙂
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/mrazovka-pozar-auto-poskozeni.A190415_123051_praha-zpravy_zuf
Not a Tesla
https://www.facebook.com/Not.a.Tesla/
Not a Tesla
https://www.facebook.com/Not.a.Tesla/
A ja naivka myslel, ze konecne predvedou nejake normalni auto
A ja naivka myslel, ze konecne predvedou nejake normalni auto za normalni penize, se kterym se bude dat normalne jezdit na elektrinu.
Hlavě reálné, zítra ke koupi.
Hlavě reálné, zítra ke koupi.
Nekdo z vedeni si asi vsiml prodeju TM3 a tak sel na vyvojove
Nekdo z vedeni si asi vsiml prodeju TM3 a tak sel na vyvojove oddeleni a rika jim “hele chlapi udelejte to jako ta Tesla”. A tak dali hlavy dohromady prosli si co Tesla vlastne vyrabi a co na nich kazdeho zaujme a vymysleli hodne divnou palubku s velkym displayem, podivne se otevirajici dvere, autonomni rizeni a kupu dalsich zbytecnosti a Roomzz byl na svete.
Takove auto uz existuje a jmenuje se Kia Niro.
Takove auto uz existuje a jmenuje se Kia Niro.
Jj. 🙂
Jj. 🙂
Za normální peníze rozhodně není. Při průměrné mzdě
Za normální peníze rozhodně není. Při průměrné mzdě v ČR 30000.
Bude zvladat urcite i letani! Cokoliv si reknete vam
Bude zvladat urcite i letani! Cokoliv si reknete vam nakreslime!
„Volkswagen I.D. Roomzz bude zvládat i autonomní jízdu“
Tak
„Volkswagen I.D. Roomzz bude zvládat i autonomní jízdu“
Tak určitě, ale až to Audi dodělá. S Taycanem už maj rok zpoždění, takže Taycan jde na trh bez AP a v Porše jsou maximálně nasr@ný.
Audi už není inovačním tygrem. Manažeři čelí soudům, na inženýry si stěžuje i partnerské Porsche
https://www.e15.cz/zahranicni/audi-uz-neni-inovacnim-tygrem-manazeri-celi-soudum-na-inzenyry-si-stezuje-i-partnerske-porsche-1355840
Když vídíme jak dlouho to trvá Tesle tak to stejně dlouho
Když vídíme jak dlouho to trvá Tesle tak to stejně dlouho může trvat i VW. Autonomie bude větší sousto než si všichni mysleli.
A hlavně je většinou na h…., což zjistí nejpozději
A hlavně je většinou na h…., což zjistí nejpozději díky buzeraci EU v 2022 i většina obyvatel Evropy, a začnou na ní hromadně nadávat, jak majitelé nových aut tak i ten zbytek, co bude neustále bourat do automaticky krizově brzdících.
Ale jděte. Hysterické zadupnutí brzd je spíš typická
Ale jděte. Hysterické zadupnutí brzd je spíš typická reakce pro živého řidiče, protože buď nedával pozor nebo není schopen vyřešit danou situaci přiměřenějším manévrem. A pokud do něj stejně někdo narazí, tak je to zpravidla proto, že nedodržuje bezpečnou vzdálenost, jak je na našich silnicích nedobrým zvykem.
Mimochodem, co se má stát v roce 2022? Asi ztrácím přehled.
Urcite bude vediet aj lietat.
Urcite bude vediet aj lietat.