Volkswagen a Northvolt zakládají Evropskou bateriovou unii

Skandinávská společnost Northvolt, kterou vedou bývalí vysocí manažeři Tesly, chce v Evropě vybudovat velkou baterkárnu. Nutně tedy musí spolupracovat s Volkswagenem, což už se děje.

Northvolt má ambice stát se jedním z nejvýznamnějších výrobců baterií v Evropě, potažmo i na světě. Doufejme, že se mu to podaří.
foto: Northvolt

Volkswagen už před rokem investoval do Northvoltu skze svou značku Scania. Zhruba ve stejné době navázalo spolupráci i BMW a zapojila se i Evropská investiční banka.

Účast podniků tak těžké váhy dává tušit, že tady nepůjde o žádné plané snílky. To potvrzuje i aktuální přímé navázání spolupráce s koncernem Volkswagen. Společně Northvolt a VW založili konsorcium European Battery Union (EBU).

Partneři z celkem sedmi zemí v něm budu společně zkoumat vše od základních materiálů, přes technologii bateriových článků a procesy jejich výroby až po recyklaci. Aktivity se zaměří na vývoj a stavbu výrobních technologií umožňujících udržitelnou a konkurenceschopnou výrobu bateriových článků v Evropské unii.

Severský Northvolt nedávno začal se stavbou zkušebního provozu v městečku Västerås nedaleko švédského Stockholmu. Malý zkušební závod by měl mít výrobní kapacitu 125 MWh ročně. Velkovýrobna, která bude vybudována později ve městě Skellefteå, má mít roční výrobní kapacitu až 32 GWh (v roce 2020 začne na 8 GWh, do roku 2023 má dosáhnout plné výroby).

Northvoltu se podařilo získat 52,5 mil. eur z evropského fondu InnovFin určeného pro inovativní energetické projekty. Kromě toho nejspíš získá finance také od německé vlády.

105 Comments on “Volkswagen a Northvolt zakládají Evropskou bateriovou unii”

    1. horko bude kupujúcim produktov koncernu
      – prezentovali

      horko bude kupujúcim produktov koncernu
      – prezentovali ZVÝŠENIE cien nových automobilov (najmä naftových);
      – bol zaznamenaný dovoz VYRADENÝCH (dýzlgejt) automobilov (neviem či európskych, či z tých státisícov z amíckych púští)

  1. Nechápu to všeobecné glorifikování Tesly a nekonečný
    Nechápu to všeobecné glorifikování Tesly a nekonečný hejt n VW, jak jsou jeho elektromobily zaostalé, jak málo jich vyrábí, a jak moc se podobají na spalováky… Nikdo nehejtuje Toyotu nebo Hondu, že jim ujel vlak (vlastně jej dobrovolně ujet nechali). Nevím jestli to vidím jenom já ze svého pohledu, který není ovlivněn těmi fantastickými zprávami z fan stránek Tesly, ale podle mě je na tom VW velmi dobře. Už nějakou dobu má v nabídce 2 plně elektrické modely, takže je na tom podobně jako Hyundai/Kia, o kterých se tady píše jen v dobrém. Krom toho má dva plug-in hybridy a letos představí novou generaci elektrického auta. Nevím jestli si to uvědomujete, ale VW je mnohem větší firma než Tesla a nevěnuje se čistě výrobě elektromobilů. Pro takovéto automobilky je přechod na novou technologií zdlouhavým procesem a myslím si že to VW opravdu myslí vážné, jelikož má máslo na hlavě v podobě kauzy Dieselgate. Vidím tady pouze samá negativa, ale co má podle vás chytráků z diskuzního fóra taková automobilka dělat? Snahu vynakládá dostatečnou. Co byste udělali vy? Zavřeli továrny, doprodali spalováky a všechna další auta stavěli na platformu MEB? Propustit zaměstnance, vyměnit technologii jen proto abyste dohnali Teslu? Já si V horizontu 1 roku zvažuji koupi ojetého EV do půl milionu a VW E-Golf se mi ze všech těch EV na trhu s ojetinami líbí nejvíce. Jako jeden z mála EV vypadá jako normální uživatelsky pŕíjemné auto a ne laboratoř na 4 kolech. Technika slušná, výkon dostatečný a co se týče degradace baterky, budu po tom muset trochu zapátrat. Snad to nebude tak rapidní jako u Nissanu Leaf 1. generace. Říkám to zcela nezaujatě – mě se elektrická strategie VW líbí a fandím mu.

    1. Jenze to co vyrabi VW je zatim technologicka katastrofa,
      Jenze to co vyrabi VW je zatim technologicka katastrofa, podivejte se napriklad na obrovsky rozdil v dojezdu (a tedy spotrebe) mezi Model X a Audi e-tron, ktere maji skoro stejne velkou baterku. VW totalne zaspal a snazi se ted rychle neco delat, bohuzel ovsem z donuceni, ne z presvedceni. Bez Tesly by zadny e-tron ani e-golf nikdy nevznikl. Nedivte se tedy odporu lidi k takovymto producentum, bojkotujicim pokrok jak nejdele to jde.

      1. Samozřejmě, že EV dělá VW z donucení. Ostatně, jako
        Samozřejmě, že EV dělá VW z donucení. Ostatně, jako všichni ostatní kromě Tesly. Tak ale je to logické, když mají zavedené kšefty se spalovacími auty, ne? Proč vyvíjet drahou platformu a drahé EV s nejistou budoucností, když nemusí?

        Teď už musí, kvůli novým předpisům a emisím. Tak do toho půjdou, no… ale zase, jenom tak, aby z toho měli co nejvyššíprofit. Ono se není čemu divit, žádná automobilka nechce dobro zákazníka (ani ta některými až božsky uctívaná Tesla), ale zisk pro sebe 🙂

        A zákazník, chtě nechtě, bude muset na tu elektromobilitu taky časem přistoupit.

        1. Jenze ta Tesla je mnohymi bozsky uctivana z urciteho duvodu –
          Jenze ta Tesla je mnohymi bozsky uctivana z urciteho duvodu – Konecne donutila ostatni investovat do elektromobility a zaroven posunula souvisejici technologie vyrazne dopredu. Myslim, ze to jsou dost dobre duvody pro bozske uctivani 🙂

            1. Ano, zrovna Nissan ve sve dobe jako jeden z mala vyrobcu mimo
              Ano, zrovna Nissan ve sve dobe jako jeden z mala vyrobcu mimo Tesly opravdu udelal vazne mineny elektromobil, ktery chtel i prodavat. To, ze tehdy ne vsechno bylo dokonale, je jasne, ale jako prvni krok super a palec nahoru pro Nissan. Nelze srovnavat s VW.
              BMW i3 je neco jineho, je to auto, ktere BMW vlastne nikdy nechtel prodavat. Pokud vim, ve sve dobe to bylo nesehnatelne auto (nevim jak ted).

              1. Aha, takže v Nissanu jenom pracují idioti, a ta jejich
                Aha, takže v Nissanu jenom pracují idioti, a ta jejich totálně nevhodná vlastní konstrukce přehřívané baterie tak nebyla schválně, kvůli promyšlené blokaci rozvoje elektromobility.
                Kdežto superzáludní géniové ve VW prodávali e-Golf v malém množství a s malou baterkou, né proto že byla malá dostupnost vhodných baterií, ale protože chtěli neviditelností svá elektroauta promyšleně znemožnit.

                1. Je ti dobře? Vypadá to že máš amok.
                  Je ti dobře? Vypadá to že máš amok.

        2. Souhlasím, většina automobilek dělá elektromobily
          Souhlasím, většina automobilek dělá elektromobily protože je k tomu prostě trh nutí, je to podobný případ, jako když byl představen první iPhone. Pokud výrobci mobilních telefonů nepřistoupili na vývoj dotykových telefonů (viz Blackberry), jednoduše do pár let skončili. Takhle to jednoduše funguje. A bohužel, soudě dle morálky některých diskutujících zde se dá o tom iPhone efektu mluvit i v oblasti EV.

    2. A jéje další fňukálek co to nevyjedchává. Kolik vás
      A jéje další fňukálek co to nevyjedchává. Kolik vás jeďtě bude? Pleteš si dojmy s pojmy a hlavně sis nezjistil fakta. Tojotu i Hondu i jiný tu kritizujem nonstop tak nekecej. Jestli si podělanej z toho jak je VW veliká, tak je z tebe akorát slepá VW ovce. Už milionkrát se tu konkrétně zmínilo i s faktickejma odkazama proč je VW pozadu a jak jen slibuje a pak nic nedodá, ale i co by měla dělat a hlavně co měla udělat už dávno. Evidentně sis to ješte zpětně nenastudoval a místo toho sis rovnou přišel pobrečet jak malej chlapeček protože to nechápeš jak taková velká zavedená značka může bejt tak ignorantsky nepružná a tězkopadná. S toudle úzkostí si radši dojdi na terapii ke cvokaři misto do internetovejch diskuzí.

      Pokud si to ještě nepochopil, tak si tu kromě jenjy každej přeje aby VW teď chrlil kvanta elektroaut. Já si dokonce přál aby VW ID získalo daleko víc objednávek než Model 3. To by bylo skvělé. Ale toho sis taky nevšimnul ty fňukale, že jo.

      1. Nic si z toho nedělejte, ono pan Kuk je na tomto webu
        Nic si z toho nedělejte, ono pan Kuk je na tomto webu proflákly primitiv, který každému tyká a ještě si myslí, že se to tak v diskuzích dělá. Krom toho má problémy s fyzikou a logickým myšlením. Ale ideologicky, to je soudruh na výši. Ten tu hlavu nezapne ani za nic.

            1. Poridil jsem pred par lety 2014 jety egolf z reichu, nyni mam
              Poridil jsem pred par lety 2014 jety egolf z reichu, nyni mam 150tkm. Investice byla jedina – nechaval jsem si promazat predni ramena, nebot vrzali – nejspise slabina vsech golfu a v EV to je sakra slyset 🙂 Jinak servis je za cca 1500,- Baterka nyni vyuzitelna kapacita cca 19kWh, dojezd dle spotreby 🙂 Baterku nijak nesetrim. Da se jet krvave oci pod 10kWh/100km pri 40kmh, dle predpisu 12-16 kWh, pri -20C cca 24-27kWh, papirova je 12,7kWh. Dle mych testu se s tim da jezdit usporneji nez s i3 a ten je jen 2+2 kdezte egolf je 5ti mistne (4+1:-) Skoda ze nedelali kombajna s vetsi baterkou ;p

              1. Souhlas, eGolf i e-up! jsou rozhodně dobře udělaná auta a
                Souhlas, eGolf i e-up! jsou rozhodně dobře udělaná auta a eGolf v mnohém překoná i Leafa. Ale v tuhle chvíli už v tomto segmentu jasně vedou Korejci, kteří vám za stejnou cenu nabízí dojezd ve stovkách km a rychlejší dobíjení, takže pokud chce VW ovládnout segment, tak by musel přes noc zvednou kapacitu akumulátoru minimálně 2x a ještě celé auto minimálně 2x zlevnit. A o tom se dá s úspěchem pochybovat.

            2. Ale na to ti přece odpověděl sám Herber Diess, když
              Ale na to ti přece odpověděl sám Herber Diess, když řekl, že Tesla má tu výhodu že nemusí řešit svoje portfolio spalováků a může se zabejvat jenom elektrickými vozy. Co pak jsi to nečetl? Copak ty bedlivě nesleduješ zprávy o VW?

              Ale podle mě jsou to od něj jen alibistický kecy. Podívej se na pidiautomobilku Jaguár, mimochodem taky dinosaur, která se s velkým předstihem vrhla na vytvoření čistě elektrické platformy a dala na trh pěkný iPace, který má dispozici i technická řešení hodná elektromobilu. Sice to podělali mizernou spotřebou, neefektivním nakládaním s energií, opravdu tristním odporem vzduchu o falešné masce chladiče nemluvě, ale ukázali že to jde.
              VW moloch už mele o svý MEB platformě spousty let, ale první auto na ní bude až ID za rok či dva. Všechny jejich dosavadní BEV auta jsou jen z nouze cnost, čili překopávky spalováků a to včetně etrona.

              Myslím, že za půl milionu žádnej elektromobil neseženeš. Jenom oježděný malobaterkový Leafy, Fiaty 500 a trojčata. To se tu probírá furt. Na to jsou tu jiní odborníci.
              Možná ještě todle Zoe co je včetně baterky
              https://www.tipcars.com/renault-zoe/hatchback/elektro/renault-zoe-intens-vcetne-baterie-17010816.html

              1. Proč je dle tebe ta spotřeba Jaguaru
                Proč je dle tebe ta spotřeba Jaguaru mizerná?

                mobilmania.cz/Client.Gallery/show.aspx?id_file=979183101&article=1344619

                Jasně, na Konu nebo Ioniq nemá, ale to jsou malá auta, aerodynamicky na tom lépe. Má velmi podobnou spotřebu jako Zoe nebo Leaf, dokonce o něco lepší než Tesla S a podstatně lepší než Tesla X.

                1. Opravdu.
                  To co dáváš link, je ale test na dálnici. V tom

                  Opravdu.

                  To co dáváš link, je ale test na dálnici. V tom testu, co jsem dával odkaz byl lepší Jaguar. Je tam i přesný popis jak se jezdilo. A teď otázka, který z těch testů je blíže tomu, co budou uživatelé jezdit 🙂

                2. What car test jezdili dokolečka na 37 km okruhu, ale nevím
                  What car test jezdili dokolečka na 37 km okruhu, ale nevím zda do vybití baterie nebo jak.
                  Zajímavé je, že ti britové netestovali i Model S 100D nebo M3 LR. Ale to už by asi spadla ta jejich indicko-britská chlouba z Rakouska na 4. místo 😀

                  Zde je ješte test od Bjorna z reálného provozu.
                  https://youtu.be/blqZ_rZ7WFI

                  Sem zvědaj kdy a zdali vůbec daj 60 kWh baterku do IONIQa. To by byl asi velkej prodejní trhák s tou pidispotřebou.

                3. Hele, nic naplat v tomhle s Kukem musím souhlasit. V Jaguáru
                  Hele, nic naplat v tomhle s Kukem musím souhlasit. V Jaguáru jsem měl možnost se svést a řídit ho. A i když je to pěkný auto, jezdí se v něm hezky, má tomožnost dokopit si head-up display, který je super a navýkový. Ale jak psal Kuk, podělali, ne přímo to pos…. slabou střídávou nabíječkou, jen 7kW pro 90kWh baterii! To jako fakt nikdo u nich nemyslí hlavou?
                  Mizerný Cx o proti o hodně většímu X-ku, co tam v té automobilce pracuje za pitomce? A s tím související spotřeba která je mizerná.

                  Ten kdo si koupí Jaguára chce přeci to nejlepší, ne to nejhorší. A všichni so c tom autě jeli byli překvapení tou mizernou spotřebou a lží o dojezdu.

                  Tak asi tak. Od Jaguáru fakt na jednu stranu hezké auto, na druhou tam nasekali cca 3 faktické chyby, které jsou pro elektromobil kritické a které se neodpouští.

                4. Já osobní zkušenost, samozřejmě, nemám. Jenom jsem
                  Já osobní zkušenost, samozřejmě, nemám. Jenom jsem vycházel z testu What Car, kde testovali ty elektroauta za jasně daných a stejných podmínek, dokonce dvakrát. Co jsem četl metodiku, tak mi to přišlo až přehnané, ale to je z důvody toho, aby se ty spotřeby daly srovnat. No a ve spotřebě vyšel ten Jaguar lépe než Tesla X. Já jim věřím.

                  Zase v dálničnám testu Němci naměřili lepší spotřebu u Tesly. Tam ale nevím, jaké byly podmínky testu, jestli byly cca. stejné pro každé auto, stejný provoz, zrychlování a tak…

                5. Vykašlete se na všechny testy , auto si půjčte,
                  Vykašlete se na všechny testy , auto si půjčte, vyzkoušejte a uvidíte sám, že je to průser. Zkuste např. Dekomsystem Hradec Králové.

                6. Těch 25 cm rozdílu na délce nevidím jako zase tak velký
                  Těch 25 cm rozdílu na délce nevidím jako zase tak velký rozdíl. Skoro 470cm nepovažuju za malý autíčko.

                  d2t6ms4cjod3h9.cloudfront.net/wp-content/uploads/2018/09/Tesla-Model-X-75D-Jaguar-Model-X-compared-898×505.jpg

                7. Rozdiel v dlzke nie je 25cm ale 35.5cm, ale tiez sirka X-ka je
                  Rozdiel v dlzke nie je 25cm ale 35.5cm, ale tiez sirka X-ka je o 17,5cm vecsia a vyska tiez o 6,4cm. Kedze vsetky rozmery su vecsie a niektore podstatne, tak v sumare to podstatne vecsie auto.

              2. Nedomnívám se, jiź teď se dá u západních sousedů
                Nedomnívám se, jiź teď se dá u západních sousedů koupit olítaný e-Golf, případně Ioniq do 20 000€. S nastupující generací mid- a long-range elektromobilů očekávám ještě další pokles ceny takže toho že za ty prachy seženu akorát Leaf se zbytkovým dojezdem 60 km opravdu strach nemám 🙂

      2. Článek z roku 2017 o tom jak VW v roce 2015 zaříz vývoj
        Článek z roku 2017 o tom jak VW v roce 2015 zaříz vývoj svůj “Model S” protože by nedokázali konkurovat Tesle
        https://electrek.co/2017/03/09/tesla-model-s-screwed-vw-phaeton/

        Herbert Diess
        „We were quite far advanced with the next Phaeton but it became clear it wasn’t enough of a leap forwards. A modern large saloon has to be competitive and have an advantage over the Tesla, which is the benchmark and in many regions dominates the segment. Now, if we go back there, we have to take Tesla seriously, and of course that is what we are doing with our electric strategy.”

      3. A jéje, takové hrubé chování nejspíš znamená že jsem
        A jéje, takové hrubé chování nejspíš znamená že jsem se dotknul citlivého tématu 🙂 Nepotřebuji se tady ničeho a nikoho zastávat, pouze říkám že tohle všeobecně není jednoduché. Kdo nepracoval ve vyšším managementu firmy, absolutně nemůže tušit jak složité je rozšířit portfolio produktů o výrobek z dosud téměř neprozkoumané oblasti. Představte si že máte továrnu na výrobu nábytku a najednou musíte do svého portfolia zařadit elektrospotřebiče vlastní výroby. Netvrdím že to nelze urychlit a VW možná opravdu chrlí jednu poloprázdnou tiskovou zprávu za druhou, jenom všeobecně platí, že čím je korporát větší, tím se všechny procesy spomalují a kopat kvůli tomu do VW který si v porovnání s ostatními automobilkami vede celkem dobře mi přijde jako šikanovat tlustou osobu ve středním věku za to, že nasadila redukční dietu a začala cvičit. Toť můj názor. A ne, nepotřebuji tady brečet, stačí jen trochu upustit od toho enthuziasmu kolem, použít kritické myšlení a podívat se na to, co se aktuálně v portfoliu jednotlivých automobilek nachází.

        1. Ano citlivého tématu přecitlivělých VW fňukálků,
          Ano citlivého tématu přecitlivělých VW fňukálků, kteří nechápou proč je VW najednou na druhý koleji a kteří si nenastudovali fakta, podrobně nepřečetli předešlé diskuze a hlavně odkazy na toto téma a furt si tu choděj vylévat srdéčko.

          Mimochodem stačil sis všimnout proč asi se těmto firmám říká dinosauři? V tom pojmu najdeš spoustu odpovědí na své otázky.

          1. V portfoliu automobek se může nacházet co chce, ale když
            V portfoliu automobek se může nacházet co chce, ale když nemaj baterky, který do toho narvou tak je jim takový portfólio na hovno. Viz rapidní pokles produkce jinak pěkné Kony. Je to smutné, ale je to tak.
            https://insideevs.com/hyundai-reduce-kona-electric-production/

            Tesla je malá firma, ale vyrábí víc než polovinu světový produkce baterek. Tady je vidět, kde ty velký automobilky tlačí bota. Proč ti velemoudří mužové bohatě placení za to aby za svou firmu mysleli 10, 20 i více let dopředu už aspoň teď nemají velké gigabaterkárny před dokončením? Co dělali posledních 20 let? Kopali se do prdele a doufali že přežijou na věky s rakovinometama a spalovákama? Proč teď nejsou připravení a nevytáhnou ze šuplíku hotové řešení elektromobilu, které už 40 let testují??? Protože maj hovno a nechali se načapat se staženejma kalhotama. Zůstala jim jen huba plná keců.

            K čemu jim bylo vyhazování peněz za 40 let testovaní, když výsledkem je nic. A nakonec jim natrhne prdel začátečník, kterej ještě včera neexistoval. V takovejch firmách pak už ani ty chytrý mozky nechtěj pracovat protože viděj že jejich práci akorát pak spláchnou nějací kravaťáci do hajzlu.

            1. Vidím že tvůj mozek je příliš vytížen copy-paste
              Vidím že tvůj mozek je příliš vytížen copy-paste procesem všech těch informací z diskuzí na fan stránkách Tesly, takže kritické myšlení, nebo pouhé zamyšlení se nad tím na co vlastně reaguješ je už kapacitelně nezvladatelný problém 🙂 ´Budiž ti odpuštěno. Já v žádném případě nepopírám, že VW je vedle Tesly v oblasti EV na vedlejší koleji a nechápu proč si pořád myslíš že pokud někoho zajímají elektromobily tak musí některou značku opravdu zbožňovat a zbytek nenávidět. Není to trochu psycho? Takový trošku… řekněme efekt davové psychózy? Jediný co tvrdím je, a za tím si stojím, že VW patří mezi automobilky které jsou na tom v oblasti elektromobility poměrně dobře vzhledem k tomu co nabízí a v jaké kvalitě to dodává. Jestli je převálcuje Tesla nebo konkurence z Číny je již věc druhá. Každopádně si myslím že jakákoliv snaha dostat elektromobily na trh se cení a zavrhovat to kvůli špatnému renomé značky z minulosti je dosti krátkozraké a primitivní.

              1. Kritické myšlení spíš chybí tobě, tvůj mozek je línej
                Kritické myšlení spíš chybí tobě, tvůj mozek je línej číst a přemejšlet na novejma věcma a místo argumentů se radši zaštiťuješ pseudointelektuálníma blábolama o fan stránkách, fanaticích, davové psychóze apod. termínech, načež to zaklopíš extra obecným sdělením, že je na tom VW v elektromobilitě „poměrně dobře“. :)))

                Tak a teď se Máro soustřeď, zamysli se, nasaď svoje kritické myšlení na maximální obrátky a sděl nám čímpak si to hodnocení VW poměřoval? Metrem, půllitrama, svejma dojmama, prodejema VW, splněnejma slibama VW, pohledem do kávový sedliny, nebo se zeptal místní hajzlbáby? Teď se ukaž, protože todle je fakt nároz dobrej akorát, tak k vám do hospody mezi strejce co už maj svejch 5 kousků za sebou a ne sem do diskuze. S takovýmhle žvástem nepřevedčíš ani uklízečku z provinčního autosalónu. :)))

                Ty si takovej předpokakanej latentní elektrofanda. Chtěl by si elektroauto, ale máš strach aby tě okolí hned nepovažovalo za ekofašistu nebo nedejbože za teslafandu tak máš potřebu se vůči všemu vymezovat. Ale neboj tedle syndrom postihl už moc lidí před tebou a postihne je i po tobě :)))

            2. Tesla si nic napevno do budoucna nezajistila. Panasonica jí
              Tesla si nic napevno do budoucna nezajistila. Panasonica jí nakonec letos pod nosem koupil nejbohatší autodinosaurus Toyota.
              Autoprůmysl je jedním z nejkonkurenčnějším odvětvím světa se záplavou velkých firem s nic moc zisky, to bateriových gigantů je daleko méně a s podstatně větší ziskovostí.
              Takže spíš by jsi mohl nadávat proč Samsung prodal svou malou autodivizi Renaultu a raději místo toho tato z nejbohatších firem světa nekoupila sama Renault, a v Koreji a Evropě nezačala vyrábět přelomová elektroauta masově ještě před Američany.

            3. Kuk má hodně prořízlej jazyk, ale s tímhle příspěvkem
              Kuk má hodně prořízlej jazyk, ale s tímhle příspěvkem se nedá nic jiného než naprosto souhlasit.

              VW měl testuje elektromobily už strašně dlouho. Vzpoměňme třeba na docela dobrý kus VW Storm, nebo jak se jmenoval. Ještě nekolik kousků jezdí a kdyby to nezabil, tak mohl mít 100-tisíce prodáaných elektromobilů dávno před Nissanem.

              Ale jak trefně napsal Kuk, je to dinosaurus, který se nechal přejet vlakem úplného začátečníka a outsidera.

    3. No, já bych si EV pořídil jako auto pro popojíždění
      No, já bych si EV pořídil jako auto pro popojíždění kolem komína. To ano. Na chatu, nákupy to je super. Jen se mi nechce vyhodit 800k za další auto. To taxi vyjde levněji.

      VW mě naštval ve spalovácích. Diesel je super, jen kdyby nezmenšovali objem. Tak třeba v EV předženou snadno Teslu, protože nebudou dělat chyby, které Tesla jako průkopník udělala. To je ale prostě cena za to, že Tesla byla první.

    4. Asi takhle, VW by měl teď všechny prostředky věnovat
      Asi takhle, VW by měl teď všechny prostředky věnovat výhradně na vývoj a výrobu EV, momentálně má rozpočtu a plánech stále vyšší náklady na vývoj spalováků, to prostě nepochopíš… Starý spalováky ať si ještě klidně pár let vyráběj a vydaj připravený modely, ale zbytek už musí jít do EV hardwaru, do softwaru, a do baterek, nejlépe vlastní chemie a vlastní výroba, nebo aspoň polovlastní výroba a la Tesla. Při své velikosti si to právě VW může dovolit, místo toho prosí kde koho aby mu ty baterky udělal a díky tomu jich bude mít nedostatek na dalších deset let a ještě mu vyjdou dráž. Zisky má, prachy má, prodávat umí, tak proč to tak brzdí?

  2. Co je na týdle zprávě novýho? Vůbec nic.
    O tom že

    Co je na týdle zprávě novýho? Vůbec nic.
    O tom že Northvolt bude dělat baterky pro VW už se tu psalo už před rokem!!! 😛

    25. 1. 2018
    Volkswagen investuje do baterkové továrny Northvolt
    http://www.hybrid.cz/volkswagen-investuje-do-baterkove-tovarny-northvolt

    Bych doufal že toudle dobou už budou chrlit baterky nebo aspoň ladit výrobu a ne jen vydávat další buhvíkolikátý už nezajímavý prohlášení. To už je na úrovni těch komediantů z HE3DY, ale ty už maj aspoň halu a ukazují i jakési baterie, když už nic jinýho.

  3. Tohle bude spíš celoevropský projekt na válcové baterie
    Tohle bude spíš celoevropský projekt na válcové baterie pro přenosnou elektroniku.
    Největší dotace co poskytne Německo a pak Francie půjdou jen na jejich území, a to budou teprv ty největší továrny na nejmodernější baterie pro budoucí automobily a do energetiky.

        1. No VW o tom bezne informuje, v evrope se fabrika finishuje
          No VW o tom bezne informuje, v evrope se fabrika finishuje (prestavba z „fosilni“ a v prestavbe jsou dalsi 3, v cine si nejsem jisty jestli uz stavi. Produkce kazde fabriky na masove auta bude u VW minimalne 300 000 aut/rok (jedna linka ve standarndim taktu, bez pracovnich vikendu).

  4. Poradne baterky do EVs a klidne i ty horsi do kazde obce, na
    Poradne baterky do EVs a klidne i ty horsi do kazde obce, na kazdy barak FVE, ubude potreba silne prenosove site 🙂 Tesim se pak az bude nejen nemecko, svycarsko ale cela zapadni EU jako norsko na 99% a vice na OZE, jak tady budeme mit rozestavenych 10 JE a porad rikat ze bez fosilie to nejde ;p I zde je videt, ze patrime proste do vychodni evropy..

    1. Jsou tu dvě roviny. Domácnosti lze většinou bez obřích
      Jsou tu dvě roviny. Domácnosti lze většinou bez obřích nákladů převést na OZE. O tom žádná. Ovšem pak je tu druhá rovina, a tou je průmysl a na něm zcela závislá ekonomika našeho státu. Řezat si větev, na které sedí hospodářský zázrak naší republiky asi nebude zrovna nejchytřejší. Proto OZE rozhodně ano a k tomu jednu nebo dvě jaderky. Případně malé modulární reaktory a tím tu síť trochu decentralizovat. Na to ovšem není připravená a stálo by to spoustu peněz.

      1. No ideální by bylo, pro potřeby průmyslu a vyrovnání
        No ideální by bylo, pro potřeby průmyslu a vyrovnání sezonních výkyvů obnovitelných zdrojů, energii ,kterou OZE vyrobí ve špičkách uskladňovat dlouhodoběji v uhlovodících. Ať už methan, lépe zkapalněný, nebo syntetická nafta. Nebo alespoň vodík, kde jsem ale skeptický se skladováním. Z lediska dlouhodobého přežití je třeba mít strategické zásoby. Strategické zásobi pro přežití civilizace – až se země zahalí na rok do tmy kvůli výbuchu sopky, pádu asteroidu, nebo whatever by mohly zůstat stávající fosilní zdroje, když je mezitim nevytěžíme 🙁

        1. Strategické zásoby jsou moc hezké, ale vy tím pádem
          Strategické zásoby jsou moc hezké, ale vy tím pádem budete muset udržovat funkční uhelky nebo plynovky. To je nesmysl, bude to stát všechno obrovský majlant. Navíc technologie E2G je v plenkách, fakticky se nikde ve větším měřítku nepoužívá a i když se jí věští obří budoucnost, nějak se to asi někde zadrhlo, technicky je totiž vše vyřešeno, jen ty náklady nedávají smysl.

                1. Protože je to kšeft těch, co to politicky protlačili, aby
                  Protože je to kšeft těch, co to politicky protlačili, aby z toho měli vejvar. S ekologií to nemá co dělat.

                2. A s komunismem to bylo jinak? A fasismus? Vzdyt je to porad to
                  A s komunismem to bylo jinak? A fasismus? Vzdyt je to porad to same, pod plastikem pekne myslenky je treba krast a vladnout. Tak nerikejte, ze to nema s ideologii nic spolecneho.

                3. A ekologie je ideologie jak vysita. Vsak se taky na ni da
                  A ekologie je ideologie jak vysita. Vsak se taky na ni da hodne vydelat.

          1. Udržovat strategické zásoby nedává ekonomicky smysl, tedy
            Udržovat strategické zásoby nedává ekonomicky smysl, tedy dokud je nepotřebujete. Ekonomicky to může dávat smysl například v případě smlouvání o cenách plynu, kdy nůž na krku vás řízne až s určitým zpožděním. Ale v případě nějaké závažnější katastrofy jsou tyto zásoby otázkou přežití.

            1. Dlouhodobý život na planetě Země je nemožný. Za miliardu
              Dlouhodobý život na planetě Země je nemožný. Za miliardu let bude průměrná teplota vyšší než 100C. Proč? Proto fůze ve Slunci začne produkovat více energie.

              Proto ty ekologické snahy jsou hloupost, jeden z rozumných postupů, netvrdím jediný:
              1. Redukce počtu lidí na planetě (1/2 lidí = 2x více času na vývoj.)
              2. Výzkum fyziky, vyvoj technologie, osídlování jiných planet.
              3. Ideálně schopnost cestovat nadsvětelnou rychlostí, warp pohon i přesto, že dnes to je jen sen. (vytvoření warpové bubliny je zcela mimo naše možnosti). Ale stejně jako na Slunci funguje fůže, cestování nadsvětelnou rychlostí také kdysi fungovalo – velký třesk – Alan Guth a teorie inflace. Takže jít to jde, ale nevíme jak.

      2. Jaderku si postav na zahradě. Jakmile se zbavíme spalováků
        Jaderku si postav na zahradě. Jakmile se zbavíme spalováků pak extrémě zeštíhlí obrovká spotřeba ropných rafinérií a tím i potřeba průmyslu a zbytek v pohodě vykryjou moderní plynový elektrárny. Sen o jádru je předpotopní nesmysl.

      3. To máte těžké, tahle uvažuje většina národa. Ono ani
        To máte těžké, tahle uvažuje většina národa. Ono ani to převedení domácností na OZE nebude tak úplně jednoduché a hlavně se to musí vyplatit víc než jaderka. Proč? Protože to jinak nemá smysl, proč zvyšovat riziko, když mi to nic nepřinese. Jádro produkuje CO2 srovnatelně s OZE (samotné přirozeně žádné neprodukuje, ale při stavbě jaderky atd.)

        Ale tady na webu je spousta uvědomělých soudruhů, co nejraději vše řeší zákazy. Ti neuvažují racionálně. Někdo jim řekl, jádro ne, to je špatné. Slyší jadro, říkají NE. Jak snadné Watsone. EU přikáže/zakáže a rázem se změní přírodní zákony. Jen čekám, kdy EU zakáže gravitaci. To se pak bude cestovat do vesmíru. Nebo snad ne? (to bych si nikdy nedovolil pochybovat, že vševědoucí EU nedokáže změnit fyziku)

      4. Stávající jaderky průběžně generálkovat, to ano, ale
        Stávající jaderky průběžně generálkovat, to ano, ale nic víc! Ne tak reaktor “do každé rodiny”, jak jich začne přibývat, pravděpodobnost havárie půjde nahoru. Spolu s cenami el. energie. Za deset, dvacet let nebude žádných JE třeba.

    2. Tak třeba hlavní ideolog EU Francie má pouze v
      Tak třeba hlavní ideolog EU Francie má pouze v saabdlouhodobém výhledu snížení podílu jádra na elektřině ze 75% na 50%, ale když se vezmou v potaz budoucí požadavky v energetice, tak to bude hlavně navyšováním i jiné výroby, než nějakým přílišným omezováním té jaderné.

    1. Jenže bohužel VW jede pořád na desetiletky…viz jejich
      Jenže bohužel VW jede pořád na desetiletky…viz jejich příprava na elektromobilitu… než příjde první pořádky BEV jako měla tesla v roce 2012 tak bude rok 2022. Bohužel pánové až loni zjistili, že jsou do toho potřeba i baterie, takže to bude trvat počítám tak do roku 2028 než rozjedou pořádné továrny na baterky 🙁 a teprve budou moci chrlit milioný těch skvělých BEV co jsou lepší než Tesla za polovinu ceny. Do té doby je předpokládám předběhne i Toyota.

        1. Mám pocit, že už jich tam pár přišlo a říkali jim to.
          Mám pocit, že už jich tam pár přišlo a říkali jim to. Teď o tom předpokládám vedou diskuze. Jestli to jako mají postavit za svoje ??? A nebo raději tlačit na státy, ať to postaví za peníze daňových poplatníků, to bude určitě lepší !!!

    2. VW a elektromobily to je stejný pŕíběh jako Hitler a jeho
      VW a elektromobily to je stejný pŕíběh jako Hitler a jeho zázračné zbraně. Dlouho se slibují, davy se radují a když přijdou, zjistí se, že je jich málo a už je vlastné pozdě. Na rozjeté globální situaci uź nic nezmění.

Napsat komentář