Tesla Model 3: rekordní prodeje v Norsku, ale i zbytku Evropy

Norská náklonnost k elektromobilům je dobře známý fakt, ovšem míra norské náklonosti k novince Tesla Model 3 překonala i ty nejoptimističtější odhady.

Elektromobil Tesla Model 3 se stal v Norsku prakticky ihned bestsellerem. Prodejní čísla překonávají veškerá očekávání, a to jsme teprve na začátku.
foto: Tesla

Tesla Model 3 začíná pomalu přebírat vládu nad prodejem elektromobilů na jednotlivých evropských trzích. V Německu, tedy na trhu, kde se Tesle v minulosti nevedlo nejlépe, zaznamenala značka 500 % nárůst tržeb, kdy jen za minulý měsíc dodala přes tisíc kusů Modelu 3.

Zájem o novinku je také v Nizozemsku, kde elektromobil Tesla Model 3 s 473 dodanými kusy za únor 2019 ovládl tamní žebříček nejprodávanějších elektromobilů a ukázal záda konkurenci od automobilek Hyundai, Nissan i Kia.

Svou pozici vůz upevňuje také v zemích, jako jsou Španělsko či Francie. Zde však automobilka neočekává tak výrazný zájem jako v jiných evropských státech.

Kde byl očekáván zájem veliký, bylo samozřejmě i Norsko. Již před týdnem bylo jasné, že se tato očekávání potvrdí. Jen do 12. března zde proběhlo 1300 nových registrací Tesla Model 3 a čísla nadále rostla.

K dnešnímu dni se vyšplhala na 2500 dodaných kusů Modelu 3, což znamená, že od zahájení dodávek se na norských silnicích pohybuje již přes 3 tisíce elektrických kompaktních sedanů s logem Tesla na přídi.

Pro Teslu se tak Norsko stává, co do poměru počtu obyvatel a počtu majitelů jejich vozů, největším trhem na světě. Celkově je zde registrováno již 34 720 vozů tohoto kalifornského výrobce elektromobilů.

Tato statistika zaznamenala téměř 10% nárůst jen za několik posledních týdnů, kdy začal být v Norsku Model 3 dodáván s tím, že nejvýraznější byl uplynulý týden po masivní dodávce vozů přímo do Osla.

Jedná se o další potvrzení toho, jak moc je elektromobilita v tomto severském státě oblíbená. Jen za loňský rok zde prodej elektromobilů vzrostl o 40 %, přičemž 31,2 % všech prodaných osobních vozů bylo elektrických. Rukavice konkurenci je hozena a je otázkou, kdo ji sebere jako první. Bude to Nissan, nebo někdo jiný?

Tesla

59 Comments on “Tesla Model 3: rekordní prodeje v Norsku, ale i zbytku Evropy”

  1. Tak jsem se na Apmpéru podíval na S, X i 3 TESLU. Každému
    Tak jsem se na Apmpéru podíval na S, X i 3 TESLU. Každému se líbí něco jiného a to je rozhodující. Nicméně já bych o něco větší dojezd za to vnitřní zpracování nevymněnil. I karosařina vykazovala na první pohled vady a o plandající liště nemluvě. TESLE díky za rozhýbání elektromobility, ale pro koho není mantra jen o něco lepší dojezd, tak půjde do E-trona nebo Jaguára. Manželce koupím e-Golfa ikdyž jsem TESLU 3 chvíli zvažoval. Za týden najezdí tak 300 km, tak si 1,5 x nabije. FVE na baráku při hezkém počasí dá až 35 kWh, už včera 29,6 kWh vyrobila ( 4,86 kWp ). Pro mne do budoucna něco s dojezdem 300 km, jsem skromný:). Bude to pro radost, tak ať si to „žere“ třeba 35kWh /100 km. AUDI e-Tron GT bych asi mohl, uvidíme cenu:)

                1. Jo jo. Ty prvni to odnesou nejvic. Cekam cekam, abych do ty
                  Jo jo. Ty prvni to odnesou nejvic. Cekam cekam, abych do ty doby neumrel. Jeste na konfiguraci zavesu.

                2. To já ten kombík už asi nestihnu :)))
                  To já ten kombík už asi nestihnu :)))

                3. Nekde ho predelavaji na kombik a i jsem videl na pohrebak. To
                  Nekde ho predelavaji na kombik a i jsem videl na pohrebak. To by jako velky kombik a na tahani bordelu nebo pro remeslnika bylo super. Nezoufej, to das. Nebo rozbrusku kus plechu a hodne kyru.

      1. Ale naměřená spotřeba je nižší než u Tesly X, dokonce
        Ale naměřená spotřeba je nižší než u Tesly X, dokonce i než u Tesly S, to snad uznáš ne?

        Preference má každý jiné, někomu bude víc vyhovovat ten Jaguar, i když nemá (zatím), takovou hustou síť nabiječek jako Tesla.

        Ale co jsem koukal teď na trasu, kterou jezdím z ČR do DE, tak jsou tam 2 superchargery po cestě a 1 v cíli. Ionity nabíječky jsou 3 po cestě a v cíli je jedna ve výstabvbě. To není špatné, v DE už se i tím Jaguarem dá jezdit. A to nemluvím o ostatních nabíječkách, kde je alespoň těch 50 kW.

    1. hlupáci nepochopí, proto fosilní teroristi, co vyrábějí
      hlupáci nepochopí, proto fosilní teroristi, co vyrábějí auta, ještě nevyrobili EV auto, co by se dalo skutečně použít, nejsou nabíječky… samozřejmě záměrně….

      ale stejně se najdou blbečci, co si koupí EV Jaguara za 2 mega a používajího jako městské, malé autíčko za 100 tis. kč, když můžou nabíjet rozumě jen doma přes noc 😀

      1. protože norsko je šíleně bohatá země, napakovalo se na
        protože norsko je šíleně bohatá země, napakovalo se na těžbě ROPY, je to ropný stát a jelikož z toho výsavnýho žije teď celá zem jsou to tedy ROPÁCI 🙂 a žijou si tam jak barneverden v žitě ;))

        kcc-hho.webnode.cz/business/norway/

        1. A ty s tím máš očividně problém 😀
          Norsko ať si

          A ty s tím máš očividně problém 😀

          Norsko ať si utrácí svoje peníze za co chce a pokud je hodlá utratit za čistší vzduch, zdravější obyvatelstvo a menší závislost na ropě (kterou pak můžou prodat hlupákům), tak je to jedině dobře. Zvlášť když má Norsko 98 procent energie z čistých zdrojů.

        1. lži, prodalo, bo mají peněz jak šlupek… navíc nemusí
          lži, prodalo, bo mají peněz jak šlupek… navíc nemusí na EV auta platit DPH a můžou jezdit v pruzích pro autobusy…. bo stejně kupovali S i X ve velkém měřítku, takže je to o hlavně o penězích a přístupu k ekologii, ne o daních či jiných výhodách

          1. no je to právě o těch výhodách, v Norsku mají nespočet
            no je to právě o těch výhodách, v Norsku mají nespočet výhod na EV navíc levnou elektřinu a spalováky jsou tam znevýhodňovány tak že běžné auto co stojí 400 tis, v Norsku po několika letech vyjde s různými daněmi na 800 tis, takže tu nemel šračky

              1. hochu ty si to nepochopil ale vůbec si to nepochopil 😀
                hochu ty si to nepochopil ale vůbec si to nepochopil 😀 samozřejmě že je to o penězích, proto tam kupují to co je pro ně východnější finančně a to je EV a proč je to výhodnější? protože je tam podporojí, už to chápeš. Luxusní BMW tam stojí např. 1,5 – 2 mil. po několika letech placení daní za spalovák to auto vyjde na 2,5 mil, Tesla která tam stojí 2,5 mil po zvýchodnění je za 1,7 a jelikož tam energie je téměř zdarma tak není moc co řešit, takže znovu opakuji nemel sračky, kdyby stejné podmínky byly u nás tak tu bude taky EV mnohem víc, mozek zapoj spíš ty než něco napíšeš

  2. Svět bude na baterie. Chtělo by to vyměňovat baterie v
    Svět bude na baterie. Chtělo by to vyměňovat baterie v autě, stejně jako se vyměňují tužkové baterie u spotřebičů. Dvě sady v autě, dvě sady v powerwallu. Až budu chtít jet dál, přihodit ty z powerwallu do auta a mít dojezd 400-500km. 🙂 Proč tahat těžkou baterii po městě na pár km?
    Dnes asi bláznivý nápad. Za 20let ….??

    1. To jste vymyslel teda neco. Jako ze auto bude velky jako tesla
      To jste vymyslel teda neco. Jako ze auto bude velky jako tesla x a bude mit mensi baterku a kus v powerwallu a bude se s tim jezdit do prace? A na dalku se pridaji baterky? Hm asi odsouzene k zaniku. Co takhle dve auta v rodine? Jedno mensi pro mesto a deuhy vetsi pro dalky? To vetsi se pripne k baraku a dela powerwall kdyz jsou lidi doma. Kdyz odjedou pryc tak barak powerwall nepotrebuje

Napsat komentář