ZKUŠENOSTI: Tesla Model S z půjčovny – Drobné bolístky, ztracené klíče a nadšení klientů

Fenomén současné elektromobility, značka Tesla, plní stránky médií prakticky denně. Jednou jde o nový model, podruhé o nějaký problém. Jak na tom je Tesla Model S z autopůjčovny, vlajková limuzína severoamerické automobilky, kterou už vystřídaly stovky řidičů?

Elektromobil Tesla Model S se vyrábí už od roku 2012.
foto: archiv autora

Na tachometru testovaného elektromobilu Tesla Model S 90D svítilo necelých 90 tisíc kilometrů. Amortizace tomu odpovídala: všechny disky odřené, šrámy na karoserii, rozvrzané sedačky i palubní deska a opotřebené kožené čalounění, které vypadalo podobně jako u Kia Sportage druhé generace.

Pohodlné sedačky elektromobilu Tesla Model S

Pohodlné sedačky elektromobilu Tesla Model S
foto: archiv autora

Také volant už byl zajetý, nikoli však poškozený, hmatově nás vracel zpátky do “jedničkové” Octavie. Tohle umí asi jenom Tesla, tedy spojit hypermoderní techniku, jakou je obří dotykový tablet s podrobným rozhraním a laciné materiály.

Ergonomie je celkem mizerná, výrobce sází spíše na hlasové pokyny a dotykovou obrazovku než na desítky dedikovaných ovladačů. Multimédia pracují s vestavěnou SIM kartou, takže jste neustále připojeni k internetu.

Díky tomu můžete stahovat updaty, využívat aktuální mapy, informace o dopravě, dokupovat funkce nebo si zpříjemnit cestování aplikací Spotify s rozsáhlou databází skladeb. Na druhou stranu, vůz neustále hlásí svoji pozici, takže automobilka přesně ví, kde jste a co děláte.

Prostému interiéru dominuje dotykový tablet.

Prostému interiéru dominuje dotykový tablet.
foto: archiv autora

Technicky jde o nadčasové auto. Díky baterii o kapacitě 90 kWh zvládne reálně ujet v plném komfortu svižnější jízdou na jedno nabití okolo 250 km. Jenže při rychlostech nad 120 km/h dovnitř proniká rušivý aerodynamický hluk, který musíte řešit zesílením audia.

Tesla hraje na bezpečnost, digitální přístrojový štít neustále zobrazuje dění okolo vozu, senzory hlídají jízdní pruhy, vzdálenost od překážek a graficky vykreslují ostatní auta.

X-faktor v plné síle

Silný zážitkem je mocná akcelerace, kdy se vám pod kůži vryje pár “géček” přetížení. Ovšem řízení je tupé a nebýt dynamického profilu, tak prakticky bez odezvy. Sportovní svezení a zážitky v Modelu S nehledejte, jde spíše o komfortní GT, které jde vybavit volitelným vzduchovým odpružením a pohodlí ještě zvýšit.

Tesla Model S

Elektromobil Tesla Model S se již ve verzi 90D neprodává. V prodeji jsou už pouze verze Long Range a Performance, obě vybavené 100kWh baterií. Cena začíná na €88 730 vč. DPH (v Německu).
foto: archiv autora

Tesla je automobilka s cenovkami na úrovni současných luxusních značek, těm také přetáhla zákazníky, kteří si místo nadupaného fosilního sedanu pořídili strohé, lacině působící, ale technologicky vybavené auto na baterky.

Navíc i dnes Tesla Model S vzbuzuje pozornost okolí. Lidé si elektromobil fotí, ptají se, obdivuhodně mávají. To se vám u zajetých značek většinou nestane, pokud neřídíte kousky typu BMW i8, Lexus LC500 nebo Mercedes-AMG GT.

Kůže v interiéru je podobná jako v SUV Kia Sportage druhé generace.

Kůže v interiéru je podobná jako v SUV Kia Sportage druhé generace.
foto: archiv autora

Autpůjčovna eviduje na Modelu S 90D jen menší závady, například přestala svítit část hlavního diodového světlometu, což bylo opraveno v rámci záruky. Měnila se i prosklená střecha – praskla při provozu, škoda byla 1047 euro (asi 27 tisíc) a jeden klient zničil odrazku na víčku dobíjení, nicméně kvůli tomu je nutné vyměnit celou nabíjecí část za 1200 euro (cirka 30 tisíc).

Jako komplikovanější vidí pracovníci půjčovny dostupnost servisů, v Drážďanech a Vídni neměli dobré zkušenosti, tak změnili na rakouský Linz, kde jsou spokojeni. Klíčový tak bude klientský přístup vznikající pražské pobočky, která by měla otevřít snad už 1. dubna 2019.

Design auta je relativně prostý a účelový.

Design auta je relativně prostý a účelový.
foto: archiv autora

V rámci provozních závad jednou spadlo LTE, přestalo hrát rádio, Spotify a vypadl zvuk – vyřešil to reset rozhraní. Severoamerické karosářské zpracování se s evropským nedá srovnávat, dveřmi musíte zbytečně „třískat“ a komponenty karoserie nesedí v linii, o čemž se přesvědčili zaměstnanci Rentpointu také u Tesla Model X.

Nezaplatíš, nejezdíš

S pravidelnými aktualizacemi se občas mění grafika nebo prvky nastavení. Zkoušený Model S měl od výroby dočasně aktivovaného autopilota, ten šel dokoupit nastálo za 2500 euro, v přepočtu asi za 64 tisíc.

Tesla Model S

Tesla Model S
foto: archiv autora

Dnes už je mnohem dražší. Automobilka má také bič na neplatiče. Půjčovna Rentpoint, která nám vůz zapůjčila, se v minulosti opozdila s platbou faktury. Rychle přišla urgence s pohrůžkou snížení výkonu na minimum. Zkrátka nezaplatíš, nejezdíš.

Zpětná vazba od nájemců je podle projektového manažera firmy Martina Blažka pozitivní. Vůz si půjčují i potenciální zájemci o koupi nebo zvědavci. Lidem se líbí hlavně akcelerace, rekuperace a „feeling“ budoucnosti. Druhým dechem dodává, že kámen úrazu je stále dobíjení a lidský faktor.

Elektromobil Tesla Model S

Elektromobil Tesla Model S
foto: archiv autora

Pronajímat žádaný elektromobil má i svá úskalí. „Stalo se nám, že klient přijel vůz vrátit a ztratil klíč. Netušili jsme, jak se mu to podařilo, proto jsme museli auto zavřít do garáže, klíč objednat a dojet na programování do Rakouska. Tehdy přišla vhod nativní aplikace, která umožnuje zjistit dojezd, odemknout, nastartovat, měnit teplotu, sledovat nebo zastavit auto on-line přes mobil,“ dodává Blažek.

Tesla Model S podle mého názoru v každém případě stojí za vyzkoušení. Ale o adekvátnosti pořizovací ceny vůči celku stále trochu pochybuji.

vlastní

71 Comments on “ZKUŠENOSTI: Tesla Model S z půjčovny – Drobné bolístky, ztracené klíče a nadšení klientů”

  1. TMX 90D, půjčovna, 110tkm, 3 roky. Reálně využitelná
    TMX 90D, půjčovna, 110tkm, 3 roky. Reálně využitelná kapacita baterie v zimě nebyla ani 70kWh, spíš 67. Dojezd 200km s malou rezervou svižnějším tempem s topením na jízdu v tričku, spotřeba 29-35kWh/100km. Kdyby to reálně mělo těch 90-100kWh použitelných, bylo by to úplně o něčem jiném. Ale takhle je to hodně omezující, respektive použitelné po ČR na denní ježdění.

    Ukazovalo to pořád strašný nesmysly, jako dojezd 400km apod. Povětšinou ubylo na 1km reálný jízdy 2km dojezdu. Ukazatel vůbec nerespektuje mráz nebo třeba minulou jízdu. Je to spíš urážka smyslů než pomocník.

    Proč to auto mělo tak malou kapacitu opravdu netuším. Kapacitu jsem odhadl podle odebraných kWh z baterie na palubním štítu a zmizelým stavu % baterky. Prošel jsem to 3x mezi 100 a cca 20%. Odebraný proud s přepočtením nějakých ztrát nabíjením (řekněmě 20%) odpovídal realitě naměřený na zásuvce.

    1. lži od závistivé socky 🙂
      uživatelé hlásí 400

      lži od závistivé socky 🙂

      uživatelé hlásí 400 km:
      goo.gl/PYTM3i

      jinak dobrá práce, Teslo, skvělý přístup oproti fosilním zlodějům:
      „Tesla’s vehicle reliability makes way for as-needed service, no annual maintenance needed“
      goo.gl/E1FrLB

  2. Zasah do parametrů vozu na základě faktury po splatnosti mi
    Zasah do parametrů vozu na základě faktury po splatnosti mi přijde v ČR za hranou zákona. Pochopím penále, pochopím soud, exekuci atp. Ale co mají co zasahovat bez svolení uživatele do soukromého majetku. Je možné, že to mají ve smlouvě, to může fungovat u anglosaského práva,ale pochybuji, že s tím pochodí ve všech právních systémech. Každopádně vůz, který vám patří, ale automobilka o vás ví všechno a kdykoliv vám ho může, třeba na žádost policie, nebo whatever, zablokovat, mi nepřijde jako výhra, ale jako Big Brother z 1984. Na druhou stranu bude asi jen otázka času, kdy zlatý český ručičky hacknou všechno, co lze softwarově natavit výkon, povolená kapacita atp.

  3. Jen pro info, jako majitel 4 ročního Ska 70D ( 125000km)
    Jen pro info, jako majitel 4 ročního Ska 70D ( 125000km) mám v zimě při jízdě lehce nad povolenym limitem vždy dojezd na dálnici 270 km a po okreskách i přes 300km. Trochu tedy nechápu kde autor vzal 250 km. Jinak občas jezdím k maximálnímu dojezdu a vím ze ujedu i 10 km když baterie ukazuje 0:)

    1. Tak jejich (RP)Tesla 75D ukazovala 320 po plném dobití.
      Tak jejich (RP)Tesla 75D ukazovala 320 po plném dobití. Vaše musí ukazovat ke 400..? Po dálnici by do Brna nedojela tempomatových 125kmh ani omylem.

      A Vašich 22kwh/100km s Teslou S při rychlosti 140kmh..občas se spíš z kopce podíváte na 140, ne? No rozhodně to nebude průměr 100-110 Praha-Brno.

  4. Nepsal jsem to já? Nepsal, měl jsem totiž půjčenou tu
    Nepsal jsem to já? Nepsal, měl jsem totiž půjčenou tu druhou Teslu S…75D. Každopádně její dojezd se v únoru a teplotách mírně pod nulou, topením na 21st zkrátil pod 200. Já neměl odvahu to testovat, ale vím, že 150km po dálnici 125kmh by udělala, ale 200 spíš ne.

    1. To je divný. Mám na S najeto přes 125 tis. a ještě se mi
      To je divný. Mám na S najeto přes 125 tis. a ještě se mi nestalo, že bych i při velmi „neusporné“ jízdě (přeloženo- jízda co to dá) měl dojezd menší než 270 km. Jezdím Ústí – Brno. dobíjím u Humpolce tj. po cca 230 km a vždy tam mám kolem 60-80 zbytek. Většinu cesty levým pruhem dálnice.

      1. Otázkou je, co udělá půjčovnový provoz s životností
        Otázkou je, co udělá půjčovnový provoz s životností baterie. Nevím jak přesně má udělaná Tesla chlazení baterie, ale pokud tomu každej uživatel stojí na krku 110tkm a nabíjí na rychlonabíječce, je možný, že to kapacitu baterie o třeba těch 20% za 3 roky poníží.

  5. Pěkný popis, líbí se mi, že to není takové to
    Pěkný popis, líbí se mi, že to není takové to fanatické obdivování, jak bývá často zvykem.

    Spotify si pustím i v mém 6 let starém autě, to není nic, co by bylo něco moderního a výjimečného. Stačí mobil s datovým tarifem a BT ve voze, který podporuje příslušný profil. Pak jde celé přehrávání ovládat ovladači auta a na mobil není potřeba šáhnout.

    Ostatně, konektivitu dnes nabízí snad všechna moderní auta (Apple Car play, Android Auto) a dokonce i bez toho, aby mě výrobce špehoval, kde se momentálně nachází, co dělám, jak jezdím a pod. O to opravdu nestojím.

    Jinak recenze dobrá a jejím přečtením jsem se definitivně utvrdil, že koupě ojeté Tesly není dobrý nápad. V mém současném autě mám najeto 3x tolik, sedačky nevržou, kůže vypadá pořád dobře a zachovale, volant je neošahaný a nepoškozený, vše tam pěkně lícuje a funguje a vypadá pořád jako zánovní vůz… na rozdíl od té Tesly, co je popisovaná v recenzi. A to bylo jako nové auto i levnější.

      1. Strasne zavisi na rychlosti, kdo daval pozor ve skole tak vi,
        Strasne zavisi na rychlosti, kdo daval pozor ve skole tak vi, ze E=1/2*m*v^2. Tedy, ze mnozstvi energie roste s druhou mocninou rychlosti. Ve skutecnosti je to kvuli treni a valivymu odporu jeste horsi. Takze jet dvakrat rychlejc, znamena spotrebovat minimalne 4x tolik energie z baterky.

      2. FYzika pánové fyzika
        90 Kwh kapacita, reálně využitelná

        FYzika pánové fyzika

        90 Kwh kapacita, reálně využitelná s rezervou dojezdu a degradací při 90 tis. Km počítejme tedy 75 Kwh / 3 = 25 litrů benzínu.

        Přesně to sedí při 10 litrové spotřebě jakou podobná benzínová podobně velká a těžká limuzína bude při běžné dálniční jízdě mít.

        Ovšem pokud se budete plazit za kamionem 90-100 Km/h a budete mít ekvivalent 6 litrové spotřeby, tak těch 400 Km uděláte.

          1. To sice ano, ale to počítáte jen spalné teplo.
            Na kola se

            To sice ano, ale to počítáte jen spalné teplo.

            Na kola se dostane tak 30% toho tepla a zrovna dálnice je pro spalovací motor optimální provoz, narozdíl od elektomobilu.

            Jak píšete míže za tu spotřebu Vám nepojede na dálnici ani Leaf natož S.

      3. Máš tady zkušenosti uživatelů a co tam já vidím, tak
        Máš tady zkušenosti uživatelů a co tam já vidím, tak při svižné jízdě opravdu potvrzují, že ten dojezd se blíží těm 250 km. Když vezmeš do ůvahy fakt, že je to auto z půjčovny, tak je to reálné. Prostě v režimu „půjčovna“ to auto jezdí jistě podstatně svižněji než soukromé auto u uživatele.

        Takže bych to uzavřel s tím, že to nebyla lež, ale osobní zkušenost provozovatele půjčovny. A spíš budu věřit jemu + dalším uživatelům tady než jendovi teoretikovi, který žádnou Teslu neprovozuje. Nebo máš Teslu a dokážeš dát svoje data z provozu? Tak sem s nimi…

      1. Ale ano, souhlasím. Proto jsem vzal Lexus hybrid, který
        Ale ano, souhlasím. Proto jsem vzal Lexus hybrid, který platí za docela povedený a spolehlivý.

        Od prémiového vozu, kterým Tesla S chce být, bych očekával obojí – spolehlivost pohonu i ostatních částí auta (podvozek) a s tím ruku v ruce i hodnotnost a trvanlivost interiéru postaveného z kvalitních materiálů.

        Ale pokud jste spokojený, je to v pořádku, každý má svoje preference.

        PS:
        Jak je to s tím dojezdem při svižné dálniční jízdě, prosím?

    1. Člověcě, nebuď naivní, mobily a jejich appky tě
      Člověcě, nebuď naivní, mobily a jejich appky tě špehují i celou tvou rodinu nostop všude. Vyhodnocují o čem se bavíš a podle toho ti pak cpou reklamy do obsahu, který si prohlížíš. Nějaký auto už to pak může težko vytrhnout.

    1. Já tam čtu tohle:
      „Díky baterii o kapacitě 90 kWh zvládne

      Já tam čtu tohle:

      „Díky baterii o kapacitě 90 kWh zvládne reálně ujet v plném komfortu svižnější jízdou na jedno nabití okolo 250 km.“

      Pochopil bych to tak, že se jedná o svižnější* dálniční jízdu, nijak se neomezuje topení/klíma a jede se tak, že v baterce zbyde nějakých 10% jako rezerva. V tom případě mi vychází spotřeba na 32 kWh/100 km. Co se ti na tom nezdá? Máš Teslu a můžeš to srovnat se svými zkušenostmi? Já ne a proto radši budu věřit někomu, kdo s ní zkušenosti má.

      * tady je klíčové, co se myslí tím pojmem svižnější, jaká konkrétne rychlost

      Mohl by se k tomu dojezdu vyjádřit nějaký majitel tesly S?

      1. Mám Teslu 85 D . Najeto 115 tis km, reálná spotřeba v
        Mám Teslu 85 D . Najeto 115 tis km, reálná spotřeba v letě 175, v zimě 230, celkem průměr za celou dobu 202 . Nejezdím po dálnici, nejezdím po městě, spíš okresky. Auto má studený odchov, což myslím je v zimě zásadní, stále si ohřívá baterky. Pneu 19”.

    2. teslamotors.free.fr
      Simulátor dojezdu modelu Tesla S. Dá se

      teslamotors.free.fr

      Simulátor dojezdu modelu Tesla S. Dá se zvolit model podle kapacity baterky, zapnout topení/klima, světla a v tabulce je dojezd podle rychlosti a okolní teploty. Jenom do 140 km/h, ale i to už se blíží těm 250 km dojezdu, takže pokud člověk chce nějakou rezervu v baterce, tak dojezd těch 250 km svižnou dílniční jízdou odpovídá… zvlášť po těch 90 tisících najeto, kdy už batewrka si nemá tu využitelnou kapacitu jako za mlada.

      Ale ať se radši vyjádří nějaký majitel, samotného mě to zajímá.

      1. Započítejte jako faktor člověka, co nikdy s žádným EV
        Započítejte jako faktor člověka, co nikdy s žádným EV nejel. Pokud budu s i3 jezdit v létě bez klimy jako se svižným spalovákem, pojedu za 16–17 kWh/100 km. Pokud budu jezdit normálně, tak za 11 kWh. To samé platí i o Modelu S. Pokud s tím pojede někdo normální, dostane se na 300–400 km, ale půjčující uživatelé tomu budou asi dávat spíš na prdel rozjezdy apod.

          1. Mam Xko P100D bez par dnu dva roky stare. Najeto 115tis. a
            Mam Xko P100D bez par dnu dva roky stare. Najeto 115tis. a tuto zimu jsem mel pri jedne ceste nejhorsi dojezd 270km cele po dalnici. Jinak jsem se povetsinou pohyboval kolem 290km. V zime jezdim mezi 130-140km/h.
            Jak se ted zacalo oteplovat uz mi zase rapidne klesa spotreba.
            Jinak kolegovo Sko je na tom s dojezdem minimalne o 50-70km lepe a pritom performance verze ma o 3% horsi ucinnost motoru, takze ta verze 90D by mela mit o 7% mensi dojezd. Ty cisla mi tedy take spise moc nesedi.
            Jinak kvalita materialu opravdu neni nijak zazracna, ale zase takova hruza jak se tu pise to take neni. Obcas neco nekde vrze, ale sedacky to nejsou. Nejvice mi vrzou nejake plasty na patych dverich, ale jen kdyz je teplo. Pres zimu byl klid. Pak mi obcas trochu povrzava leve stinitko.

            Asi se na tom hodne podepsalo to pujcovani.

              1. Jeste bych mozna dodal, ze tuhle zimu jsem jezdil s vypnutym
                Jeste bych mozna dodal, ze tuhle zimu jsem jezdil s vypnutym range modem aby to poradne topilo, coz mi take o neco zvedlo spotrebu. Lonskou zimu, kdy jsem mel najetou asi necelou polovinu km a jezdil jen v range modu jsem se pohyboval s dojezdem vzdy nad 300km.

                1. Super, díky. Ono to teda zhruba sedí s tím, co uvádí ten
                  Super, díky. Ono to teda zhruba sedí s tím, co uvádí ten člověk z půjčovny. Protože tam je potřeba ještě k té svižné jízdě připočítat i časté zrychlování, prostě každý si chce zkusit, co to auto dá, je to pochopitelné.

                  A věřím tomu, že eko stylem se dá dosáhnout těch 400 km, ale kdo si koupí výkonné a velké auto, aby s tím pak jezdil po dálnici stovkou, že? 🙂

                2. Jj.
                  Už jsem to tu také psal několikrát. Loni na jaře jsem

                  Jj.
                  Už jsem to tu také psal několikrát. Loni na jaře jsem zvládl jedinkrát za tu dobu co to auto mám ujet něco přes 300km ukázněně na prvotřídkách 100km/h a na dálnici 130km/h (poměr byl zhruba 1:1), s tím, že jsem vyjel z domova a zase se domů vrátil, takže nehrálo roli převýšení. Bylo to v období kdy jsem už netopil a ještě neklimatizoval a i na zimních pneumatikách jsem dosáhl spotřeby 19,6kWh/100km. Přivezl jsem tehdy z plné baterky domů 33%, takže mi vycházel dojezd přes 460km.

                  Jinak loni v létě, když jsem jednou neměl čas nabíjet jsem pak úspornou jízdou na dálnici 120km/h a mimo dálnici 100km/h dosáhl spotřeby 22,5kWh/100km, takže jsem se pohyboval kolem těch 400km dojezdu a stejně tak předloni v létě jsem na Chorvatské dálnici ve 130km/h zvládl ujet téměř 400km s tím, že mi zbylo 7%, takže celkový dojezd tehdy vyšel asi 415km.

                  Tedy těch 400km se dosáhnout mimo zimní období celkem snadno dá i bez toho aby se člověk trápil na dálnici stovkou, ale v praxi je to tak, že si raději udělám častěji nabíjecí přestávku a pak se neomezuji v rychlosti. Ono je to i rychlejší, pokud je možnost nabíjet na superchargerech.

              1. V jednu chvili mi to zacala delat sedacka spolujezdce. Tak
                V jednu chvili mi to zacala delat sedacka spolujezdce. Tak jsem zacal zkoumat proc najednou a zjistil jsem, ze ji nekdo myslim, ze snizil (uz si presne nepamatuji jestli prizvedl nebo snizil) a ona se trochu vyboulila do boku a zacala taky skripat o stredovou operku. Tak jsem ji zase prizvedl a byl klid.

                To kdyz vezu nekoho hodne vypaseneho vzadu, tak se s nim trochu hybe sedacka a jak jsou vsechny samostatne tak pak trochu vrzou kuzi o sebe, ale jen kdyz vezu jednoho konkretniho cloveka, kterej ma asi 130kg.

                Jinak dneska jsem se na to soustredil a vsiml si, ze jeste vrzou prave falkonky (ty pouzivam nejvice), kdyz jedu pres nerovnosti. Mozna by stacilo pritahnout zamek nebo tak neco, ale prdim na to neni to nic hroznyho.

  6. Fenomén současné elektromobility ?? poddaný lid obdivuje
    Fenomén současné elektromobility ?? poddaný lid obdivuje 16 let zavedenou značku Tesla hmmmmm
    A Jak na tom je 7 let starý Model S z autopůjčovny?? dííívno vodvařená vlajková limuzína severoamerické automobilky…

    1) Spotify nepoužívá, mám vlastní flešku s MP3 nazdar

    2) 90 kWh zvládne reálně ujet v plném komfortu svižnější jízdou na jedno nabití vokrskama 300 km na dálnici i jen 200

    3) jooo panečku prosklená panoramaticky debilní střecha za 27.000 CZK to se vyplatí soudluzi :)))

    PS: zapoměli ste se zmínit jak se na zadních 180+ fláká vosklo dopalice 😉

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-model-s/

    ale jooo docela dobrá recenze, praktické zkušenosti jsou vítané !!

      1. nevím jak u jiných aut sem ji neviděl ale ještě že TMS
        nevím jak u jiných aut sem ji neviděl ale ještě že TMS ji má jen příplatkovou (doufám) protože se 180 cm sem na zadních seděl a nechtěl bych tam zažít jakýkoli výmol či dokonce karambol, holt tvrdý sklo je tvrdý sklo a nač za to ještě platit že 😉 Mě je logičtější měkce polstrovaná germánská plechová střecha navíc zvýšená 😉

      1. já nebrečím že na ni nemám to je už 5 let stará
        já nebrečím že na ni nemám to je už 5 let stará historie 😉 ale brečím jak je ta kára udělaná, protože ted už lidi ty plůsely časem prokukují (nedá se to déle tajit) a odráží se to na akcijích a tím pádem mým investyčním majetku víš ftáku uotvíráku :))

    1. Já mám od roku 1999 druhou „ameriku“. Nejprve Chrysler
      Já mám od roku 1999 druhou „ameriku“. Nejprve Chrysler Grandvoyager, teď asi šest let Dodge Yourney. ( Fiat Freemont ). Ano máte pravdu, s takovými problémy, co mají majitelé „prémií“ vyrobených západoněmeckými soudruhy, jsem se opravdu nesetkal.

Napsat komentář