Fenomén současné elektromobility, značka Tesla, plní stránky médií prakticky denně. Jednou jde o nový model, podruhé o nějaký problém. Jak na tom je Tesla Model S z autopůjčovny, vlajková limuzína severoamerické automobilky, kterou už vystřídaly stovky řidičů?
Na tachometru testovaného elektromobilu Tesla Model S 90D svítilo necelých 90 tisíc kilometrů. Amortizace tomu odpovídala: všechny disky odřené, šrámy na karoserii, rozvrzané sedačky i palubní deska a opotřebené kožené čalounění, které vypadalo podobně jako u Kia Sportage druhé generace.
foto: archiv autora
Také volant už byl zajetý, nikoli však poškozený, hmatově nás vracel zpátky do “jedničkové” Octavie. Tohle umí asi jenom Tesla, tedy spojit hypermoderní techniku, jakou je obří dotykový tablet s podrobným rozhraním a laciné materiály.
NEPŘEHLÉDNĚTE Tesla vylepšuje autonomní schopnosti svých elektromobilů
Ergonomie je celkem mizerná, výrobce sází spíše na hlasové pokyny a dotykovou obrazovku než na desítky dedikovaných ovladačů. Multimédia pracují s vestavěnou SIM kartou, takže jste neustále připojeni k internetu.
Díky tomu můžete stahovat updaty, využívat aktuální mapy, informace o dopravě, dokupovat funkce nebo si zpříjemnit cestování aplikací Spotify s rozsáhlou databází skladeb. Na druhou stranu, vůz neustále hlásí svoji pozici, takže automobilka přesně ví, kde jste a co děláte.
foto: archiv autora
Technicky jde o nadčasové auto. Díky baterii o kapacitě 90 kWh zvládne reálně ujet v plném komfortu svižnější jízdou na jedno nabití okolo 250 km. Jenže při rychlostech nad 120 km/h dovnitř proniká rušivý aerodynamický hluk, který musíte řešit zesílením audia.
Tesla hraje na bezpečnost, digitální přístrojový štít neustále zobrazuje dění okolo vozu, senzory hlídají jízdní pruhy, vzdálenost od překážek a graficky vykreslují ostatní auta.
X-faktor v plné síle
Silný zážitkem je mocná akcelerace, kdy se vám pod kůži vryje pár “géček” přetížení. Ovšem řízení je tupé a nebýt dynamického profilu, tak prakticky bez odezvy. Sportovní svezení a zážitky v Modelu S nehledejte, jde spíše o komfortní GT, které jde vybavit volitelným vzduchovým odpružením a pohodlí ještě zvýšit.
foto: archiv autora
Tesla je automobilka s cenovkami na úrovni současných luxusních značek, těm také přetáhla zákazníky, kteří si místo nadupaného fosilního sedanu pořídili strohé, lacině působící, ale technologicky vybavené auto na baterky.
Navíc i dnes Tesla Model S vzbuzuje pozornost okolí. Lidé si elektromobil fotí, ptají se, obdivuhodně mávají. To se vám u zajetých značek většinou nestane, pokud neřídíte kousky typu BMW i8, Lexus LC500 nebo Mercedes-AMG GT.
foto: archiv autora
Autpůjčovna eviduje na Modelu S 90D jen menší závady, například přestala svítit část hlavního diodového světlometu, což bylo opraveno v rámci záruky. Měnila se i prosklená střecha – praskla při provozu, škoda byla 1047 euro (asi 27 tisíc) a jeden klient zničil odrazku na víčku dobíjení, nicméně kvůli tomu je nutné vyměnit celou nabíjecí část za 1200 euro (cirka 30 tisíc).
Jako komplikovanější vidí pracovníci půjčovny dostupnost servisů, v Drážďanech a Vídni neměli dobré zkušenosti, tak změnili na rakouský Linz, kde jsou spokojeni. Klíčový tak bude klientský přístup vznikající pražské pobočky, která by měla otevřít snad už 1. dubna 2019.
foto: archiv autora
V rámci provozních závad jednou spadlo LTE, přestalo hrát rádio, Spotify a vypadl zvuk – vyřešil to reset rozhraní. Severoamerické karosářské zpracování se s evropským nedá srovnávat, dveřmi musíte zbytečně „třískat“ a komponenty karoserie nesedí v linii, o čemž se přesvědčili zaměstnanci Rentpointu také u Tesla Model X.
Nezaplatíš, nejezdíš
S pravidelnými aktualizacemi se občas mění grafika nebo prvky nastavení. Zkoušený Model S měl od výroby dočasně aktivovaného autopilota, ten šel dokoupit nastálo za 2500 euro, v přepočtu asi za 64 tisíc.
foto: archiv autora
Dnes už je mnohem dražší. Automobilka má také bič na neplatiče. Půjčovna Rentpoint, která nám vůz zapůjčila, se v minulosti opozdila s platbou faktury. Rychle přišla urgence s pohrůžkou snížení výkonu na minimum. Zkrátka nezaplatíš, nejezdíš.
Zpětná vazba od nájemců je podle projektového manažera firmy Martina Blažka pozitivní. Vůz si půjčují i potenciální zájemci o koupi nebo zvědavci. Lidem se líbí hlavně akcelerace, rekuperace a „feeling“ budoucnosti. Druhým dechem dodává, že kámen úrazu je stále dobíjení a lidský faktor.
foto: archiv autora
Pronajímat žádaný elektromobil má i svá úskalí. „Stalo se nám, že klient přijel vůz vrátit a ztratil klíč. Netušili jsme, jak se mu to podařilo, proto jsme museli auto zavřít do garáže, klíč objednat a dojet na programování do Rakouska. Tehdy přišla vhod nativní aplikace, která umožnuje zjistit dojezd, odemknout, nastartovat, měnit teplotu, sledovat nebo zastavit auto on-line přes mobil,“ dodává Blažek.
Tesla Model S podle mého názoru v každém případě stojí za vyzkoušení. Ale o adekvátnosti pořizovací ceny vůči celku stále trochu pochybuji.
TMX 90D, půjčovna, 110tkm, 3 roky. Reálně využitelná
TMX 90D, půjčovna, 110tkm, 3 roky. Reálně využitelná kapacita baterie v zimě nebyla ani 70kWh, spíš 67. Dojezd 200km s malou rezervou svižnějším tempem s topením na jízdu v tričku, spotřeba 29-35kWh/100km. Kdyby to reálně mělo těch 90-100kWh použitelných, bylo by to úplně o něčem jiném. Ale takhle je to hodně omezující, respektive použitelné po ČR na denní ježdění.
Ukazovalo to pořád strašný nesmysly, jako dojezd 400km apod. Povětšinou ubylo na 1km reálný jízdy 2km dojezdu. Ukazatel vůbec nerespektuje mráz nebo třeba minulou jízdu. Je to spíš urážka smyslů než pomocník.
Proč to auto mělo tak malou kapacitu opravdu netuším. Kapacitu jsem odhadl podle odebraných kWh z baterie na palubním štítu a zmizelým stavu % baterky. Prošel jsem to 3x mezi 100 a cca 20%. Odebraný proud s přepočtením nějakých ztrát nabíjením (řekněmě 20%) odpovídal realitě naměřený na zásuvce.
lži od závistivé socky 🙂
uživatelé hlásí 400
lži od závistivé socky 🙂
uživatelé hlásí 400 km:
goo.gl/PYTM3i
jinak dobrá práce, Teslo, skvělý přístup oproti fosilním zlodějům:
„Tesla’s vehicle reliability makes way for as-needed service, no annual maintenance needed“
goo.gl/E1FrLB
No jo pouč nás ty Rothschilde…
Hádám, že si to auto
No jo pouč nás ty Rothschilde…
Hádám, že si to auto neviděl ani v protisměru…
Zasah do parametrů vozu na základě faktury po splatnosti mi
Zasah do parametrů vozu na základě faktury po splatnosti mi přijde v ČR za hranou zákona. Pochopím penále, pochopím soud, exekuci atp. Ale co mají co zasahovat bez svolení uživatele do soukromého majetku. Je možné, že to mají ve smlouvě, to může fungovat u anglosaského práva,ale pochybuji, že s tím pochodí ve všech právních systémech. Každopádně vůz, který vám patří, ale automobilka o vás ví všechno a kdykoliv vám ho může, třeba na žádost policie, nebo whatever, zablokovat, mi nepřijde jako výhra, ale jako Big Brother z 1984. Na druhou stranu bude asi jen otázka času, kdy zlatý český ručičky hacknou všechno, co lze softwarově natavit výkon, povolená kapacita atp.
Trik bude v tom, ze software si nekupujes, jen pravo na jeho
Trik bude v tom, ze software si nekupujes, jen pravo na jeho pouzivani.
výhodou TESLY je že když nebudeš řádně splácet tak
výhodou TESLY je že když nebudeš řádně splácet tak prostě ti auto nadálku vodstaví :))))) to je dobrý
simku si nevodděláš jak fétronu
přesatelit tě najdou vždy
nóoo hoši a holky, má to svý výhody 🙂
Jen pro info, jako majitel 4 ročního Ska 70D ( 125000km)
Jen pro info, jako majitel 4 ročního Ska 70D ( 125000km) mám v zimě při jízdě lehce nad povolenym limitem vždy dojezd na dálnici 270 km a po okreskách i přes 300km. Trochu tedy nechápu kde autor vzal 250 km. Jinak občas jezdím k maximálnímu dojezdu a vím ze ujedu i 10 km když baterie ukazuje 0:)
Rozdíl bude ve zžití řidiče s autem. Pokud ho má z
Rozdíl bude ve zžití řidiče s autem. Pokud ho má z půjčovny, tak vůbec neví, co úsporná jízda s daným vozem, bez plýtvání energií a vhodným využíváním rekuperace, znamená. V tom bude ten kilometrový rozdíl.
Tak jejich (RP)Tesla 75D ukazovala 320 po plném dobití.
Tak jejich (RP)Tesla 75D ukazovala 320 po plném dobití. Vaše musí ukazovat ke 400..? Po dálnici by do Brna nedojela tempomatových 125kmh ani omylem.
A Vašich 22kwh/100km s Teslou S při rychlosti 140kmh..občas se spíš z kopce podíváte na 140, ne? No rozhodně to nebude průměr 100-110 Praha-Brno.
I přesto že mám jen Sko 70D tak ukazuj dojezd 350 km po
I přesto že mám jen Sko 70D tak ukazuj dojezd 350 km po plném dobití:) Pokud chcete rád vás vyvezu a osobně přesvědčím že to opravdu jde:)
Mam za to, ze vas spor by mohl pramenit z ruzneho nastaveni
Mam za to, ze vas spor by mohl pramenit z ruzneho nastaveni zobrazeni dojezdu:
https://postimg.cc/Js4PQRBK
Lze zvolit aby se zobrazovali procenta (to pouzivam ja) nebo dojezd s volbou zda chcete videt typicky a nebo vypocitany ze spotreby za posledni kilometry. Obe hodnoty se casto dost lisi.
Nepsal jsem to já? Nepsal, měl jsem totiž půjčenou tu
Nepsal jsem to já? Nepsal, měl jsem totiž půjčenou tu druhou Teslu S…75D. Každopádně její dojezd se v únoru a teplotách mírně pod nulou, topením na 21st zkrátil pod 200. Já neměl odvahu to testovat, ale vím, že 150km po dálnici 125kmh by udělala, ale 200 spíš ne.
To je divný. Mám na S najeto přes 125 tis. a ještě se mi
To je divný. Mám na S najeto přes 125 tis. a ještě se mi nestalo, že bych i při velmi „neusporné“ jízdě (přeloženo- jízda co to dá) měl dojezd menší než 270 km. Jezdím Ústí – Brno. dobíjím u Humpolce tj. po cca 230 km a vždy tam mám kolem 60-80 zbytek. Většinu cesty levým pruhem dálnice.
Otázkou je, co udělá půjčovnový provoz s životností
Otázkou je, co udělá půjčovnový provoz s životností baterie. Nevím jak přesně má udělaná Tesla chlazení baterie, ale pokud tomu každej uživatel stojí na krku 110tkm a nabíjí na rychlonabíječce, je možný, že to kapacitu baterie o třeba těch 20% za 3 roky poníží.
Za 4 roky zaznamenávám degradaci tak o 5%, ale je pravda že
Za 4 roky zaznamenávám degradaci tak o 5%, ale je pravda že na SCH nabíjím tak 10 x za rok, jinak 380 v garaži
Víte jaký auto je nejrychlejší?
Auto z půjčovny. 😀
Víte jaký auto je nejrychlejší?
Auto z půjčovny. 😀
Já slyšel, že Avia.
Ta je totiž vždycky první v koloně.
Já slyšel, že Avia.
Ta je totiž vždycky první v koloně. 🙂
off
Čínská Giga bude hotová coby dup
off
Čínská Giga bude hotová coby dup 🙂
https://youtu.be/bi_xqNRgFmU
kůůůva tyjedou jako draci, rejžáci se doslova na teslí
kůůůva tyjedou jako draci, rejžáci se doslova na teslí techno u nich doma přímo třepou, to aby si to totiž elon s trumpetou ještě na poslední chvíli nerozmysleli ;))
Pěkný popis, líbí se mi, že to není takové to
Pěkný popis, líbí se mi, že to není takové to fanatické obdivování, jak bývá často zvykem.
Spotify si pustím i v mém 6 let starém autě, to není nic, co by bylo něco moderního a výjimečného. Stačí mobil s datovým tarifem a BT ve voze, který podporuje příslušný profil. Pak jde celé přehrávání ovládat ovladači auta a na mobil není potřeba šáhnout.
Ostatně, konektivitu dnes nabízí snad všechna moderní auta (Apple Car play, Android Auto) a dokonce i bez toho, aby mě výrobce špehoval, kde se momentálně nachází, co dělám, jak jezdím a pod. O to opravdu nestojím.
Jinak recenze dobrá a jejím přečtením jsem se definitivně utvrdil, že koupě ojeté Tesly není dobrý nápad. V mém současném autě mám najeto 3x tolik, sedačky nevržou, kůže vypadá pořád dobře a zachovale, volant je neošahaný a nepoškozený, vše tam pěkně lícuje a funguje a vypadá pořád jako zánovní vůz… na rozdíl od té Tesly, co je popisovaná v recenzi. A to bylo jako nové auto i levnější.
když se ti líbí lži, pak není třeba ti oponovat…
když se ti líbí lži, pak není třeba ti oponovat… dojzed 250 km, když reálně uživatelé hlásí 400 km
goo.gl/PYTM3i
za tohle bych někoho vyhodil, asi závistivá socka psala článek 🙂
Strasne zavisi na rychlosti, kdo daval pozor ve skole tak vi,
Strasne zavisi na rychlosti, kdo daval pozor ve skole tak vi, ze E=1/2*m*v^2. Tedy, ze mnozstvi energie roste s druhou mocninou rychlosti. Ve skutecnosti je to kvuli treni a valivymu odporu jeste horsi. Takze jet dvakrat rychlejc, znamena spotrebovat minimalne 4x tolik energie z baterky.
Tenhle vzorec neni uplne ono – je urceny pro dostani se na
Tenhle vzorec neni uplne ono – je urceny pro dostani se na danou rychlost. To, co hraje roli behem jizdy, je 1/2*C*S*ro*v^2 (odpor vzduchu). Ale ta druha mocnina rychlosti je tam taky.
Ano, přesně tak. Ta energie (E=1/2*m*v^2) by se teoreticky
Ano, přesně tak. Ta energie (E=1/2*m*v^2) by se teoreticky měla rekuperací při brzdění vrátit zpět do baterie.
Jízdu ovlivňuje odpor vzduchu a valivý odpor pneumatik.
FYzika pánové fyzika
90 Kwh kapacita, reálně využitelná
FYzika pánové fyzika
90 Kwh kapacita, reálně využitelná s rezervou dojezdu a degradací při 90 tis. Km počítejme tedy 75 Kwh / 3 = 25 litrů benzínu.
Přesně to sedí při 10 litrové spotřebě jakou podobná benzínová podobně velká a těžká limuzína bude při běžné dálniční jízdě mít.
Ovšem pokud se budete plazit za kamionem 90-100 Km/h a budete mít ekvivalent 6 litrové spotřeby, tak těch 400 Km uděláte.
90kWh je méně energie než uchovává 10 litrů
90kWh je méně energie než uchovává 10 litrů benzínu
75kWh odpovídá 7 litrům benzínu
jinak pokud byste na těch 75kWh dal 400 km, tak jste na na 187.5Wh na kilometr – což by bylo nádherné číslo.
To sice ano, ale to počítáte jen spalné teplo.
Na kola se
To sice ano, ale to počítáte jen spalné teplo.
Na kola se dostane tak 30% toho tepla a zrovna dálnice je pro spalovací motor optimální provoz, narozdíl od elektomobilu.
Jak píšete míže za tu spotřebu Vám nepojede na dálnici ani Leaf natož S.
lži, degradace není taková, což reálně uživatele v
lži, degradace není taková, což reálně uživatele v daném odkaze potvrzují, lživá socko 😉
Hele máš vůbec elektromobil, nebo aspoň hybrida?
Hele máš vůbec elektromobil, nebo aspoň hybrida?
…nekrmte trolla….
…nekrmte trolla….
Jo a britská vědecká společnost hlásala , že jízdu
Jo a britská vědecká společnost hlásala , že jízdu vlakem nad 60 KM/h člověk nepřežije a že je potřeba zrušit patentovýn úřad, protože vše už je vynalezeno
Máš tady zkušenosti uživatelů a co tam já vidím, tak
Máš tady zkušenosti uživatelů a co tam já vidím, tak při svižné jízdě opravdu potvrzují, že ten dojezd se blíží těm 250 km. Když vezmeš do ůvahy fakt, že je to auto z půjčovny, tak je to reálné. Prostě v režimu „půjčovna“ to auto jezdí jistě podstatně svižněji než soukromé auto u uživatele.
Takže bych to uzavřel s tím, že to nebyla lež, ale osobní zkušenost provozovatele půjčovny. A spíš budu věřit jemu + dalším uživatelům tady než jendovi teoretikovi, který žádnou Teslu neprovozuje. Nebo máš Teslu a dokážeš dát svoje data z provozu? Tak sem s nimi…
Za me je lepsi mit opotrebovany interier nez motor pod
Za me je lepsi mit opotrebovany interier nez motor pod kapotou. Sice to neni tak videt, ale on se o slovo prihlasi nebojte.
🙂
Ale ano, souhlasím. Proto jsem vzal Lexus hybrid, který
Ale ano, souhlasím. Proto jsem vzal Lexus hybrid, který platí za docela povedený a spolehlivý.
Od prémiového vozu, kterým Tesla S chce být, bych očekával obojí – spolehlivost pohonu i ostatních částí auta (podvozek) a s tím ruku v ruce i hodnotnost a trvanlivost interiéru postaveného z kvalitních materiálů.
Ale pokud jste spokojený, je to v pořádku, každý má svoje preference.
PS:
Jak je to s tím dojezdem při svižné dálniční jízdě, prosím?
No bohuzel celkova spolehlivost pohonu je u Tesly take na
No bohuzel celkova spolehlivost pohonu je u Tesly take na stiru viz. napriklad poddimenzovane poloosy u Xka v performance verzi.
Spotreba viz. odpoved nize.
A muzete me prozradit jakou mate na tom Lexusu spotrebu?
A
A muzete me prozradit jakou mate na tom Lexusu spotrebu?
A prosim trochu realnou ano.
Diky
Jistě:
spritmonitor.de/de/detailansicht/1022407.html
Jistě:
spritmonitor.de/de/detailansicht/1022407.html
To me staci diky 🙂
To me staci diky 🙂
Je to zimní spotřeba od půlky listopadu, počítam že v
Je to zimní spotřeba od půlky listopadu, počítam že v létě bude lepší. Pozoruji rozdíl, když je odpoledne tepleji, tak ten elektromotor se zapíná dříve. Uvidíme…
S80 při velmi svižné jízdě po dálnici – 270- 80 km. Při
S80 při velmi svižné jízdě po dálnici – 270- 80 km. Při normálně svižné (tempomat na 125-130) 310-330 km
Díky.
Díky.
Člověcě, nebuď naivní, mobily a jejich appky tě
Člověcě, nebuď naivní, mobily a jejich appky tě špehují i celou tvou rodinu nostop všude. Vyhodnocují o čem se bavíš a podle toho ti pak cpou reklamy do obsahu, který si prohlížíš. Nějaký auto už to pak může težko vytrhnout.
To auto z půjčovny bude dostávat násobně větší bídu.
To auto z půjčovny bude dostávat násobně větší bídu. Na zahraničních inzertních webech jsou občas k vidění Ska s namotanými 500+ tkm a podle fotek ty interiéry zase nevypadají tak zle, až mě to překvapuje.
ten článek mi přišel od počátku podezřelej, ale po
ten článek mi přišel od počátku podezřelej, ale po přečtení „dojezd 250 Km u 90kWh“, což je nehorázná lež, u mě Hybrid asi brzo končí
tohle je jasně napsaný článek hatera, podřadného závistivce a lháře 🙂
ten podřadný autor je lhář prvního stupně. Doufám, že
ten podřadný autor je lhář prvního stupně. Doufám, že Hybrid z tohoto článku vyvodí důsledky.
Reálné dojezdy uživatelů verze 90kWh, 400 km:
goo.gl/PYTM3i
hele už ti to vysvětlovaly, to je individuální, s 250
hele už ti to vysvětlovaly, to je individuální, s 250 započítali nepříznivý klima i těžkou nohu na dálnici kombi, je jasný že na vokrskách to dá i 350 dle stylu jízdy tak se hnedka nečil 😉
hochu, s mým autem můžu mít spotřebu při nenormální
hochu, s mým autem můžu mít spotřebu při nenormální jízdě 20 L, když reálně je do 5L, ale nenapíšu o tom lživý článek, Hybrid si zadělává na fake news jako ČT, idnes, Respekt apod., hochu 🙂
Já tam čtu tohle:
„Díky baterii o kapacitě 90 kWh zvládne
Já tam čtu tohle:
„Díky baterii o kapacitě 90 kWh zvládne reálně ujet v plném komfortu svižnější jízdou na jedno nabití okolo 250 km.“
Pochopil bych to tak, že se jedná o svižnější* dálniční jízdu, nijak se neomezuje topení/klíma a jede se tak, že v baterce zbyde nějakých 10% jako rezerva. V tom případě mi vychází spotřeba na 32 kWh/100 km. Co se ti na tom nezdá? Máš Teslu a můžeš to srovnat se svými zkušenostmi? Já ne a proto radši budu věřit někomu, kdo s ní zkušenosti má.
* tady je klíčové, co se myslí tím pojmem svižnější, jaká konkrétne rychlost
Mohl by se k tomu dojezdu vyjádřit nějaký majitel tesly S?
Mám Teslu 85 D . Najeto 115 tis km, reálná spotřeba v
Mám Teslu 85 D . Najeto 115 tis km, reálná spotřeba v letě 175, v zimě 230, celkem průměr za celou dobu 202 . Nejezdím po dálnici, nejezdím po městě, spíš okresky. Auto má studený odchov, což myslím je v zimě zásadní, stále si ohřívá baterky. Pneu 19”.
S75D, opakovana trasa tak 2/3 dalnice, zbytek okresky,
S75D, opakovana trasa tak 2/3 dalnice, zbytek okresky, spotreba cca od 22 az po 27 letos v zime (nejvetsi mrazy).
A staci cedak nebo vitr a ta spotreba leti nahoru taky.
teslamotors.free.fr
Simulátor dojezdu modelu Tesla S. Dá se
teslamotors.free.fr
Simulátor dojezdu modelu Tesla S. Dá se zvolit model podle kapacity baterky, zapnout topení/klima, světla a v tabulce je dojezd podle rychlosti a okolní teploty. Jenom do 140 km/h, ale i to už se blíží těm 250 km dojezdu, takže pokud člověk chce nějakou rezervu v baterce, tak dojezd těch 250 km svižnou dílniční jízdou odpovídá… zvlášť po těch 90 tisících najeto, kdy už batewrka si nemá tu využitelnou kapacitu jako za mlada.
Ale ať se radši vyjádří nějaký majitel, samotného mě to zajímá.
Započítejte jako faktor člověka, co nikdy s žádným EV
Započítejte jako faktor člověka, co nikdy s žádným EV nejel. Pokud budu s i3 jezdit v létě bez klimy jako se svižným spalovákem, pojedu za 16–17 kWh/100 km. Pokud budu jezdit normálně, tak za 11 kWh. To samé platí i o Modelu S. Pokud s tím pojede někdo normální, dostane se na 300–400 km, ale půjčující uživatelé tomu budou asi dávat spíš na prdel rozjezdy apod.
Ano, to je bez nepohybně pravda. Člověk, co si to auto
Ano, to je bez nepohybně pravda. Člověk, co si to auto půjčí, nebude jezdit eko stylem 🙂 Ale i tak, velký vliv na spotřebu a dojezd má ta rychlost, při 140 km/h už se to opravdu blíží těm 250, jak je v tom simulárotu.
Mam Xko P100D bez par dnu dva roky stare. Najeto 115tis. a
Mam Xko P100D bez par dnu dva roky stare. Najeto 115tis. a tuto zimu jsem mel pri jedne ceste nejhorsi dojezd 270km cele po dalnici. Jinak jsem se povetsinou pohyboval kolem 290km. V zime jezdim mezi 130-140km/h.
Jak se ted zacalo oteplovat uz mi zase rapidne klesa spotreba.
Jinak kolegovo Sko je na tom s dojezdem minimalne o 50-70km lepe a pritom performance verze ma o 3% horsi ucinnost motoru, takze ta verze 90D by mela mit o 7% mensi dojezd. Ty cisla mi tedy take spise moc nesedi.
Jinak kvalita materialu opravdu neni nijak zazracna, ale zase takova hruza jak se tu pise to take neni. Obcas neco nekde vrze, ale sedacky to nejsou. Nejvice mi vrzou nejake plasty na patych dverich, ale jen kdyz je teplo. Pres zimu byl klid. Pak mi obcas trochu povrzava leve stinitko.
Asi se na tom hodne podepsalo to pujcovani.
Díky za info.
Jasně, to že je to auto v půjčovně se
Díky za info.
Jasně, to že je to auto v půjčovně se jednak podepisuje na tom dojezdu a taky na tom interiéru. Soukromé auto na tom bude určitě lépe.
Jeste bych mozna dodal, ze tuhle zimu jsem jezdil s vypnutym
Jeste bych mozna dodal, ze tuhle zimu jsem jezdil s vypnutym range modem aby to poradne topilo, coz mi take o neco zvedlo spotrebu. Lonskou zimu, kdy jsem mel najetou asi necelou polovinu km a jezdil jen v range modu jsem se pohyboval s dojezdem vzdy nad 300km.
Celkovou spotrebu mam 28,9kWh/100km
Celkovou spotrebu mam 28,9kWh/100km
https://postimg.cc/75BZDJKM
S tim, ze v lete jezdim 150-160km/h, takze se pohybuji kolem 27kWh/100km a v zime 130-140km/h se spotrebou kolem 31kWh/100km. Vyuzitelnou kapacitu mam aktualne neco pres 89kWh tedy zimni dojezd vychazi na tech 290km. Letni pak 330, ale s tim, ze kdybych zpomalil bude to mnohem vice.
Super, díky. Ono to teda zhruba sedí s tím, co uvádí ten
Super, díky. Ono to teda zhruba sedí s tím, co uvádí ten člověk z půjčovny. Protože tam je potřeba ještě k té svižné jízdě připočítat i časté zrychlování, prostě každý si chce zkusit, co to auto dá, je to pochopitelné.
A věřím tomu, že eko stylem se dá dosáhnout těch 400 km, ale kdo si koupí výkonné a velké auto, aby s tím pak jezdil po dálnici stovkou, že? 🙂
Jj.
Už jsem to tu také psal několikrát. Loni na jaře jsem
Jj.
Už jsem to tu také psal několikrát. Loni na jaře jsem zvládl jedinkrát za tu dobu co to auto mám ujet něco přes 300km ukázněně na prvotřídkách 100km/h a na dálnici 130km/h (poměr byl zhruba 1:1), s tím, že jsem vyjel z domova a zase se domů vrátil, takže nehrálo roli převýšení. Bylo to v období kdy jsem už netopil a ještě neklimatizoval a i na zimních pneumatikách jsem dosáhl spotřeby 19,6kWh/100km. Přivezl jsem tehdy z plné baterky domů 33%, takže mi vycházel dojezd přes 460km.
Jinak loni v létě, když jsem jednou neměl čas nabíjet jsem pak úspornou jízdou na dálnici 120km/h a mimo dálnici 100km/h dosáhl spotřeby 22,5kWh/100km, takže jsem se pohyboval kolem těch 400km dojezdu a stejně tak předloni v létě jsem na Chorvatské dálnici ve 130km/h zvládl ujet téměř 400km s tím, že mi zbylo 7%, takže celkový dojezd tehdy vyšel asi 415km.
Tedy těch 400km se dosáhnout mimo zimní období celkem snadno dá i bez toho aby se člověk trápil na dálnici stovkou, ale v praxi je to tak, že si raději udělám častěji nabíjecí přestávku a pak se neomezuji v rychlosti. Ono je to i rychlejší, pokud je možnost nabíjet na superchargerech.
Vrzani – u S je jeste oblibeny bok sedacky ridice o stredovou
Vrzani – u S je jeste oblibeny bok sedacky ridice o stredovou operku (je to blbe navrzene, moc blizko). Ale mozna to u X neni. V Tesle pry resi tim, ze kuzi necim namazou.
V jednu chvili mi to zacala delat sedacka spolujezdce. Tak
V jednu chvili mi to zacala delat sedacka spolujezdce. Tak jsem zacal zkoumat proc najednou a zjistil jsem, ze ji nekdo myslim, ze snizil (uz si presne nepamatuji jestli prizvedl nebo snizil) a ona se trochu vyboulila do boku a zacala taky skripat o stredovou operku. Tak jsem ji zase prizvedl a byl klid.
To kdyz vezu nekoho hodne vypaseneho vzadu, tak se s nim trochu hybe sedacka a jak jsou vsechny samostatne tak pak trochu vrzou kuzi o sebe, ale jen kdyz vezu jednoho konkretniho cloveka, kterej ma asi 130kg.
Jinak dneska jsem se na to soustredil a vsiml si, ze jeste vrzou prave falkonky (ty pouzivam nejvice), kdyz jedu pres nerovnosti. Mozna by stacilo pritahnout zamek nebo tak neco, ale prdim na to neni to nic hroznyho.
přesně to samé jsem si říkal, ale to IQ či některých
přesně to samé jsem si říkal, ale to IQ či některých komentujících takové myšlení „normálnosti“ nemají, takoví navíc nemají na to ani psát články, jen tím ničí pověst Hybridu 🙂
Fenomén současné elektromobility ?? poddaný lid obdivuje
Fenomén současné elektromobility ?? poddaný lid obdivuje 16 let zavedenou značku Tesla hmmmmm
A Jak na tom je 7 let starý Model S z autopůjčovny?? dííívno vodvařená vlajková limuzína severoamerické automobilky…
1) Spotify nepoužívá, mám vlastní flešku s MP3 nazdar
2) 90 kWh zvládne reálně ujet v plném komfortu svižnější jízdou na jedno nabití vokrskama 300 km na dálnici i jen 200
3) jooo panečku prosklená panoramaticky debilní střecha za 27.000 CZK to se vyplatí soudluzi :)))
PS: zapoměli ste se zmínit jak se na zadních 180+ fláká vosklo dopalice 😉
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-model-s/
ale jooo docela dobrá recenze, praktické zkušenosti jsou vítané !!
No, s tou panoramou bych brzdil. Má ji hromada aut a ty ceny
No, s tou panoramou bych brzdil. Má ji hromada aut a ty ceny odpovídají. Při ceně 27000 Kč není Tesla o nic dražší než třeba Ford a další.
nevím jak u jiných aut sem ji neviděl ale ještě že TMS
nevím jak u jiných aut sem ji neviděl ale ještě že TMS ji má jen příplatkovou (doufám) protože se 180 cm sem na zadních seděl a nechtěl bych tam zažít jakýkoli výmol či dokonce karambol, holt tvrdý sklo je tvrdý sklo a nač za to ještě platit že 😉 Mě je logičtější měkce polstrovaná germánská plechová střecha navíc zvýšená 😉
když na to nemáš, tak nebreč, socko 🙂
když na to nemáš, tak nebreč, socko 🙂
já nebrečím že na ni nemám to je už 5 let stará
já nebrečím že na ni nemám to je už 5 let stará historie 😉 ale brečím jak je ta kára udělaná, protože ted už lidi ty plůsely časem prokukují (nedá se to déle tajit) a odráží se to na akcijích a tím pádem mým investyčním majetku víš ftáku uotvíráku :))
jasně ovládají své tržní podíly, všichni ostatní
jasně ovládají své tržní podíly, všichni ostatní padají a cena akcií dlouhodobě neustále roste, tak nelži, socko 🙂
PRostě jedním slovem amerika.
PRostě jedním slovem amerika.
Já mám od roku 1999 druhou „ameriku“. Nejprve Chrysler
Já mám od roku 1999 druhou „ameriku“. Nejprve Chrysler Grandvoyager, teď asi šest let Dodge Yourney. ( Fiat Freemont ). Ano máte pravdu, s takovými problémy, co mají majitelé „prémií“ vyrobených západoněmeckými soudruhy, jsem se opravdu nesetkal.
nojo jenže to je ta druhá strana ameriky, ta špatná, ta
nojo jenže to je ta druhá strana ameriky, ta špatná, ta ropácká prasácká zaprodaná a ničit jde dycky 10x snadněji než tvořit 😉