Jak uzavřít výhodné povinné ručení

Povinné ručení pro většinu lidí představuje jakousi nezbytnost. Ano, skutečně pojistku na auto tímto způsobem většina lidí chápe. A není se čemu divit. Vždyť při bezškodném průběhu jde prakticky pouze o pravidelné platby, jež nám fakticky nic nedávají.

Poradíme, jak uzavřít výhodné povinné ručení
foto: creditka.cz

Stačí ale jedna jediná nehoda a situace může být úplně jiná. Platit ze svého v případě nehody škodu na cizím voze nebo v horším případě na zdraví jiných může být pro člověka finančně doslova devastační. Navíc při neuzavřeném povinném ručení hrozí motoristům pokuty až ve výši 40 000 korun, což také není málo.

Povinné ručení vás ale také může solidně chránit a fakticky si z tohoto finančního produktu nemusíte ihned dělat nepřítele. Než se podíváme na to, jak vybrat správné povinné ručení, charakterizujeme tento specifický produkt.

Co je z povinného ručení hrazeno a k čemu slouží?

Na základě toho, co je z této pojistky hrazeno, je jasné, k čemu vlastně povinné ručení slouží. Z povinného ručení se tedy platí především škody, jež vzniknou v souvislosti s újmou na zdraví nebo usmrcením jiné osoby. Jedná se ale také o výdaje na léčbu a samozřejmě na škody vzniklé na vozidle druhé osoby.

Jinak se ale z této pojistky mohou hradit i škody mající povahu zisku, jenž poškozenému za dobu jeho rekonvalescence ujde. V neposlední řadě z něj jdou také prostředky na uhrazení výdajů spojených s angažováním právního zastoupení.

Orientujte se hlavně podle ceny a srovnávejte

Naše první dobře mířena rada při výběru povinného ručení tkví v precizním porovnávání několika totožných produktů. Bylo by mylné si myslet, že na trhu existuje jedno unifikované povinné ručení, které dostanete za jednu jedinou cenu. Tento typický finanční produkt nabízí hned několik různých prodejců, a to samozřejmě za různé ceny.

Je to podobné jako u havarijního pojištění. Tady je zapotřebí také srovnávat. Naštěstí dnes na internetu existuje spousta různých specifických srovnávačů povinného ručení, takže o výhodnosti konkrétního produktu budete mít jasno velmi rychle. Stačí zadat jen několik základních údajů o vás i vozidle a budete mít vyhráno. Jistě pak z již předem vybraných zvolíte ten správný produkt.

Doplňková připojištění k povinnému ručení

Velmi důležitá jsou také různá doplňková připojištění, jež jsou k dispozici. Z těch nejznámějších vybíráme především pojištění čelního skla. Právě to je totiž ve velké permanenci. Vždyť odlétnuvší kamínek není ničím zvláštním. Stejně tak lze pojistit auto před střetem se zvěří. Pokud budete chtít, lze si připojistit i cenná zavazadla, případně osoby ve vozidle.

Důležité jsou i asistenční služby a jejich rozsah. V porovnání pojistek si přímo online jednotlivé charakteristiky pohodlně najdete. Bez práce nebudou koláče. Ostatně najít výhodnou hypotéku a jiné půjčky také není jednoduché.

placená inzerce

21 Comments on “Jak uzavřít výhodné povinné ručení”

  1. V článku je napsáno, že je možné si připojistit k
    V článku je napsáno, že je možné si připojistit k povinnému ručení i osoby ve vozidle… ??? Jak tomu mám rozumět??? Vždyť povinné ručení se vztahuje i na spolujezdce ve vozidle, protože když způsobím nehodu, tak se z mého povinného pojištění hradí nejen škoda na druhém vozidle, ale i poškození zdraví spolucestujících v mém vozidle, protože jsem provozem vozidla způsobil škodu i jim, jako třetím osobám….. Prosím vysvětlete, co to tedy znamená připojistit si osoby ve vozidle….
    Děkuji

    1. Povinne ruceni se nevztahuje na rodinne prislusniky. Hezky
      Povinne ruceni se nevztahuje na rodinne prislusniky. Hezky priklad je, ze kdyz jedete autem a manzelka za vami druhym autem a na semaforu vas naboura, tak pojistovna jejiho auta vam nic nezaplati. Rodina je rodina … To same plati kdyz je spolujezdec a vy ji zmrzacite. A plati to i trochu dal nez v rodine. Staci spolecna domacnost. Treba pritelkyne vaseho syna take nic nedostane, kdyz bydli u vas.

  2. Paráda takže pohodlně se usaďte dámy a pánové a vězte
    Paráda takže pohodlně se usaďte dámy a pánové a vězte že:

    elektromobil má ze zákona povinné ručení jako nejmenší obsah fosilu takže celých 1.000 Kč ročně za TMS/X/3 …. Berte to jako dar státu za to, že jezdíte elektromobilem a tím pádem netrávíte spoluobčany raka 😉 aleluja

    kcc-hho.webnode.cz/akce/koupit-elektromobil/

    1. To je paráda a není na pojištění nejdůležitější co a
      To je paráda a není na pojištění nejdůležitější co a jak kryje? Všichni řeší, aby to, co nejméně stálo, ale ono je spíš důležité, aby to, co nejlépe krylo, kdo má na Teslu, tak už ho pár tisícovek nezabije…

      1. Aby to krylo co? Důležité je, podle mě, dát si vyšší
        Aby to krylo co? Důležité je, podle mě, dát si vyšší limit. Protože náhoda je blbec, způsobíš škodu za desítky milionů a najednou narazíš na limit pojištění. To je důležité a ne co to kryje… kryje škodu, kterou způsobíš, co tam máš co řešit jiného? Max. kryjou tobě nějaký odtah nebo asistenci, ale to jsou prkotiny a moc se neliší.

        1. Dejme tomu, že máte limit pojištění na 40 milionů Kč.
          Dejme tomu, že máte limit pojištění na 40 milionů Kč. Většina nehod se do této částky vejde. Kolik nehod bylo nad tuto škodu ? I hromadná nehoda před lety na dálnici byla řešena jako soubor nehod a všechny se vešly do limitu s obrovskou rezervou. A dále. Máte limit 40 milionů, způsobíte škodu za 41 milionů. Ano, milion platíte ze svého. A co když způsobíte škodu za 50 milionů. Platíte 10 milionů ze svého. A máte je ? Při této částce už je jedno, jestli způsobíte škodu za 50, nebo 200 milionů. Stejně to nikdy nezaplatíte.

          1. Ano, většina nehod se vejde i do 10 milionů. Nejde jenom o
            Ano, většina nehod se vejde i do 10 milionů. Nejde jenom o způsobenou škodu na autech, ale třeba i na nákladu – kamion veze hodně drahé zboží, které se poničí vaší vinou. Nebo nedejbože někdo zemře nebo někoho zmrzačíte, platíte příbuzným odškodné a nebo tomu zrzačenému člověku ušlý zisk za zbytek života. Nebo další příklad, když vaši vinou třeba zablokujete železniční přejezd, vlaky nejezdí a ČD musí vypravit pro cestující náhradní busy. To bude pak chtít po vás jako po viníkovi nehody. A těch příkladů by se jistě našlo. A to můžou být desítky milionů škody.

            1. Ano, vím, na co je povinné ručení. Ale kolik bylo škod
              Ano, vím, na co je povinné ručení. Ale kolik bylo škod nad těch 40 milionů i s veškerým placením za posledních 30 let ? Ani jedna. A jak píšu ,jestli je ručení za 40 milionů a vy způsobíte škodu za 50, nebo 200 milionů, tak je to jedno, stejně to nikdy nezaplatíte. (Pokud zrovna nejste milionář)

              1. Já nevím, kolik těch škod nad 40 milionů bylo, nepracuji
                Já nevím, kolik těch škod nad 40 milionů bylo, nepracuji v pojišťovně a ani nemám statistiku. Nový občanský zákoník platí pár let, ten už přiznává vysoké odškodné, takže je možné že ty případy budou.

                Já nemám limit 40, ale tuším 100 nebo 150 mil., dal jsem si vyšší limit, protože rozdíl v pojistném je pár stovek, to mě při celkových nákladech na auto v řádu desítek tisíc ročně, nezabije. A když způsobím škodu za 50 milionů, nebudu platit nic, na rozdíl od situace, kdybych si platil limit 40 mil.

                Každý si to vyhodnotí po svém. Já radši zaplatím páe stovek ročně navíc a když, nedej bůh, způsobím škodu za 50, 80 mil., tak pojišťovna zaplatí a nemusím být do konce života žebrák, jako bych byl, kdybych škudlil těch pár stovek a platil si nejnižší limit.

                Druhá věc je, jaká je pravděpodobnost, že se mi něco takového přihodí. Já doufám, že nulová…

                1. Ani já nedělám v pojišťovně, ale co jsem sledoval
                  Ani já nedělám v pojišťovně, ale co jsem sledoval média, tak škoda (opět píšu ze vším dohromady, různé bolestné, doživotní platby atd…) dosud v ČR nepřesáhla právě ten minimální limit 40 milionů.

                2. To ale neznamená, že se to nemůže přihodit. Jak říkám,
                  To ale neznamená, že se to nemůže přihodit. Jak říkám, každý si to vyhodnotí po svém, těch pár stovek navíc ročně klidně zaplatím. A ne abych si pak rval vlasy, když způsobím škodu za 50, 60, 100 milionů… a budu žebrák do konce života 🙁

                3. Nezlobte se, ale vaše přesvědčení, že když o takové
                  Nezlobte se, ale vaše přesvědčení, že když o takové nehodě nevíte, tak že se nestala, je opravdu hloupé.
                  Např. při nehodě kamionu a pendolína ve Studénce (v roce 2015) je odhadovaná škoda 210 miliónů jenom na vlaku.

                  Nicméně předpokládám, že tímto prostým faktem si své přesvědčení nenecháte zkazit a maximálně svůj názor upravíte na „kromě tohoto jediného případu dosud nikdy škoda nepřesáhla…“, že?

                4. No tak vidíte, potom by pánovi, který si platí navíc
                  No tak vidíte, potom by pánovi, který si platí navíc „pár stovek“ za povinné ručení nepomohlo. Když ho má „jen“ do 100 či 150 milionů. A není potom už jedno, jestli dluží 10 milionů, nebo 100 milionů ? Myslíte, že co nezaplatí pojišťovna, zaplatí ten polský řidič kamionu ?

                5. O tom jsem vůbec nepsal, přečtěte si můj příspěvek
                  O tom jsem vůbec nepsal, přečtěte si můj příspěvek ještě jednou, prosím.

                6. Tam neměl pojištění řidič, ale majitel vozidla, polská
                  Tam neměl pojištění řidič, ale majitel vozidla, polská firma a ta asi zkrachuje.

                7. Nic pod sto mil nemá smysl.
                  Stačí se podívat takto – 100

                  Nic pod sto mil nemá smysl.
                  Stačí se podívat takto – 100 mil Kč, jsou necelé 4 mil eur, stačí na dálnici nechtěně sundat auto s manažerem z Německa, co bude půl roku v pracovní neschopnosti a vše pod 100 mil Kč je málo…

    1. Samozřejmě je to placená reklama a ne článek. A odkazy na
      Samozřejmě je to placená reklama a ne článek. A odkazy na mecenáše máte v té reklamě, dokonce dva. Tváří se to jako dva různé odkazy na povinné ručení a havarijní pojištění, ale vedou na jednu společnost. Která snad poskytuje i rychlé půjčky.

      Ale tak z něčeho redakce musí žít, když za články se neplatí a banery s reklamou to nepokryji…

Napsat komentář