Tesla softwarovou aktualizací zvyšuje dojezd i výkon Modelu 3, k tomu nabídne i tažné zařízení

Rok od zahájení produkce elektromobilu Tesla Model 3 začala Tesla navyšovat jeho maximální dojezd a také maximální rychlost. Majitelé však do servisu nemusí, vše se děje automaticky skrze softwarový update.

Tesla pro elektromobily Tesla Model 3 a Model Y nabídnou tažné zařízení
foto: Tesla

Se zahájením prodejů nejlevnější verze Tesla Model 3 za $35 tisíc přislíbil kalifornský výrobce několik vylepšení pro stávající verze Modelu 3 skrze softwarový update. V minulém týdnu se dočkali první majitelé Modelů 3 ve verzích Long Range, Mid Range (nyní již zrušená) a Long Range Dual Motor, kterým byl navýšen dojezd jejich vozů o 24 km.

Nyní se Tesla zaměřila na zvyšování výkonu a vydává firmware 2019.8.2. Ten přináší přibližně 5% navýšení výkonu, lepší akceleraci a také novou maximální rychlost vozu. U verze Performance Tesla očekává navýšení na 260 km/h.

Během představování nejlevnější varianty Tesla Model 3 se Elon Musk nechal slyšet, že je velmi rád, že Tesla může posunout hranice baterií a motoru Modelu 3 na novou úroveň. Vycházela při tom z dat, které Model 3 nasbíral za rok provozu na silnicích.

Kromě těchto příjemných updatů Tesla pro majitele Modelu 3 chystá ještě další překvapení. Tesla začne pro Model 3 nabízet přídavné tažné zařízení, díky kterému bude možné za vůz připojit třeba přívěs.

Kdy přesně začne Tesla tuto novinku nabízet momentálně není jasné. Víme však, že tažné zařízení bude dostupné pro Tesla Model 3, tak i pro novinku Tesla Model Y. Norskému magazínu Elbilen to potvrdil Franz von Holzhausen, šéfdesignér automobilky Tesla.

Tesla

219 Comments on “Tesla softwarovou aktualizací zvyšuje dojezd i výkon Modelu 3, k tomu nabídne i tažné zařízení”

  1. OFF TOPIC
    Vzhledem k tomu, že jsem zde vedl nespočet

    OFF TOPIC

    Vzhledem k tomu, že jsem zde vedl nespočet rozvinutých vláken na téma tažného zařízení na TM3, tak se mi nechce psát reakci jednotlivě všem diskutujícím, tak mi odpusťte tu univerzální odpověď.
    Včera jsem si TM3 detailně prohlédl na Ampéru, a i téma taženého diskutoval se zástupci Tesly.
    Sice si nadále myslím, že si si TM3 kupují převážně lidé co se běžně taháním (libovolného tipu) přívěsu nezabývají…
    ALE beru zpět svou představu o technické nevhodnosti. Je to skutečně dostatečně mohutný a technicky způsobilý sedan, u kterého tažené nebude neefektivní, jak jsem si myslel.

    Uznávám že jsem se mýlil, a měli jste pravdu.

    1. Posunuto na středeční půlnoc amerického času (chtějí
      Posunuto na středeční půlnoc amerického času (chtějí tradičně nahnat prodeje na konci čtvrtletí). Evropské ceny se tvořily ještě z těch starých před zlevněním a i po tomto zdražení se nedostanou na původní úroveň, takže dost pravděpodobně evropské ceny zůstanou stejné.

  2. U takovéhoto auta považuji tažné za naprostou zbytečnost.
    U takovéhoto auta považuji tažné za naprostou zbytečnost. Na Teslu nemám (a nikdy asi ani mít nebudu), ale kdybych si ji mohl nějakou shodou okolností jednou koupit (třeba ojetou), tak si ji budu hýčkat a rozhodně si z ní neudělám pracovní auto, za kterým bych tahal vozejk.
    A co se týče obytného přívěsu, tak myslím, že kategorie lidí, co dají milion a více za auto na dovolenou s přívěsem opravdu nejezdí.
    Určitě existuje skupina lidí, kteří tažené využívají (a možná i denně), ale jako velký bude průsečík množin lidí co tažné využívají s množinou lidí co si koupí Teslu???

    PS: pro běžné lidi, k čemu dnes vozík? Možná párkrát za život. Všechny nadrozměrné náklady jsou dnes s možností dovozu a výnosu do patra (leckdy i se smontováním či zapojením). A co se odvozu odpadu týče, tak sběrné suroviny (případně technické služby) si sváží na zavolání veškeré druhy za cenu, která se nerovná ani ceně paliva kterou by jste s vozíkem projel. A na těch pár případů, kdy se nedá využít ani jedna z těchto možností, si tedy párkrát za život můžu auto s koulí a vozíkem půjčit v půjčovně.

        1. Ten kdo tahá tento tip nákladů k tomu nebude používat
          Ten kdo tahá tento tip nákladů k tomu nebude používat Teslu. A jestli ano, tak kolik takových bude?
          Pokud se nějakou takovou činností zabýváte – ježdění na vodním skůtru, člunu, jachtě, koni nebo motorce pravidelně, a pravidelně je převážíte (že se Vám nevyplatí si jejich převoz objednat), tak pochybuji, že zvolíte k takové činnosti TM3 nebo TMY

          1. Uznávám, že je to asi jedno z nejrozumnějších
            Uznávám, že je to asi jedno z nejrozumnějších vysvětlení (důvodů) co jsem tu četl.
            I tak si myslím, že co se těch kol týče, tak by bylo lepší vyrábět nosič na tři nebo čtyři kola na střechu než montovat na tip auta jako je TM3 kouli. S lyžema je to ještě jasnější, to bych to viděl a rakev.
            Ale to Vaše vysvětlení tedy beru.

            1. Zase ta hlava. Samozrejme ze je lepsi mit drzak na kouli nez
              Zase ta hlava. Samozrejme ze je lepsi mit drzak na kouli nez na strese. Uz jste nekdy montoval kolo na strechu? A uz jste jel treba se 4ma kolama130 – 140 na dalnici? Proc tu hlavu nejak nelecite. Lyze pokud mate tunel nebo dlouhy kufr a carwingy je lepsi take strcit do auta nez na strechu. Staci malo.a piskaji

            2. Zase ta hlava. Samozrejme ze je lepsi mit drzak na kouli nez
              Zase ta hlava. Samozrejme ze je lepsi mit drzak na kouli nez na strese. Uz jste nekdy montoval kolo na strechu? A uz jste jel treba se 4ma kolama130 – 140 na dalnici? Proc tu hlavu nejak nelecite. Lyze pokud mate tunel nebo dlouhy kufr a carwingy je lepsi take strcit do auta nez na strechu. Staci malo.a piskaji

            3. tyole kola na skleněnou střechu… ?? to není noumáuní
              tyole kola na skleněnou střechu… ?? to není noumáuní úďo to není noumáuní :))) ale je fakt že je to dobrý na posilovaní rukou, ramen a výhodný v při kontrole jesis ty kola „neztratil“ to se stačí kouknout do stropu uoe :))

                1. Proc vrtat? Vzdyt TM3 ma sloty kam ten roof rack normalne
                  Proc vrtat? Vzdyt TM3 ma sloty kam ten roof rack normalne pripevnis.

                2. Pisou tady ze videli drzak jenom na 2kola a ne na 4. Tak na
                  Pisou tady ze videli drzak jenom na 2kola a ne na 4. Tak na dalsi dve kola prisavky nebo sroubky. Ale shodli jsme se ze nejlepe na kouli. Teda s vyjimkou jednoho experta tady. Ten kouli na T3 kompletne zavrhuje a vsem rozmlouva. Mam strach ze zavola Muskovi a ten tu kouli kvuli nemu zrusi a jsme v pici.

    1. Lidí, co dají milion za auto a pak mají přívěs je docela
      Lidí, co dají milion za auto a pak mají přívěs je docela dost. On takový lepší přívěs za auto jaksi taky stojí milion. Nový obytňák 4 miliony a víc, aby to za něco stálo. Auto je pro mě auto a je mi jedno, že stálo milion. BMW i3 taky používám jako dělníka. Překvapivě mu to nijak zásadně neškodí, není podrápané, příliš špinavé apod.

      1. Ponechme stranou, že JÁ nepochopím, proč někdo investuje
        Ponechme stranou, že JÁ nepochopím, proč někdo investuje takové peníze do přívěsu. Já je mít, jednoznačně volím dovolené letecky mezi hotely – ale dejme tomu, že je to prostě kult, je to životní styl.

        Přívěs za milion není vozík, bude něco vážit, a bude mít aerodynamiku jako pluh na vzduch. To chcete tahat TM3??? Na kolik to asi sníží dojezd? Kolikrát budete za cestu do destinace nabíjet víckrát, než kdyby jste jel bez přívěsu do tamního ubytování?

            1. Já taky. Ale ono v elektrice nemáte moc na výběr. Buď
              Já taky. Ale ono v elektrice nemáte moc na výběr. Buď Model X, Audi Etron nebo kompromisní PHEV Outlander. Nic dalšího není. Takže každá vlašťovka se počítá. Navíc Model 3 je docela velké a těžké auto, srovnatelné s Octavií, která utáhne obytný přívěs v pohodě.

              1. Ve svém výčtu vozového parku v zápatí máte Citroen C0 a
                Ve svém výčtu vozového parku v zápatí máte Citroen C0 a Nissan eNV200. Kdyby jste měl jedno z nich vybavit koulí? Které by to asi bylo? ťik ťak, ťik ťak… ééééé – a odpověď zní?

                Nezpochybňuji význam vozíků, a nezpochybňuji TM3. Jen zpochybňuji jejich kombinaci. Když mám životní styl, že pravidelně něco tahám (vozík, loď, koně, obytňák), tak mi přijde nerozumná volba TM3
                Toť celé.

                1. Vybavuji si NV200, bohuzel pouze schvaleny na 420kg. Ale zatim
                  Vybavuji si NV200, bohuzel pouze schvaleny na 420kg. Ale zatim staci. I na to c Zero bych ho dal kdyby to slo. Stacilo by na 2 kola klidne i se sundanym prednim kolem. C zero je uzky tak aby kola neprecuhovala. Vyhlizim tm3 a stoprocentne se zavesem. Pak uz pujde do cudu i zalozni octavka kombi 4×4 se zavesem na 1600kg. Nirvana

                2. Vybavuji si NV200, bohuzel pouze schvaleny na 420kg. Ale zatim
                  Vybavuji si NV200, bohuzel pouze schvaleny na 420kg. Ale zatim staci. I na to c Zero bych ho dal kdyby to slo. Stacilo by na 2 kola klidne i se sundanym prednim kolem. C zero je uzky tak aby kola neprecuhovala. Vyhlizim tm3 a stoprocentne se zavesem. Pak uz pujde do cudu i zalozni octavka kombi 4×4 se zavesem na 1600kg. Nirvana

                3. to že máte životní styl neznamená že tisíce jiných
                  to že máte životní styl neznamená že tisíce jiných lidí na planetě má životní styl stejný jako vy. NE, spousta dalších si v svým TM3 chce čas od času něco odtáhnout, proto taky TESLA přehodnocuje debilní názor (stejný jako tvůj) a tažný do TM3 i do TMY (což je opravená verze TM3) propříště jak je v článku dodá. Takže když i gigant TESLA uznala chybu a opravila svůj názor na tažný, ZAVŘETE UŽ i VY DEBÍL tu hubu ?? :))

                  PS: už se ty vaše žvásty vážně nedají číst 😉 leze to na mozek, ste jak droga!! :))

                4. To kvituji. Začal psát chujovinu a vnucovat jiným svůj
                  To kvituji. Začal psát chujovinu a vnucovat jiným svůj názor, a teď se to snaží za každou cenu nějak obhájit.
                  Já když vidím ten nick, tak se mi chce …

            2. Najedu mesicne 6t km. Setrim mesicne 18t proti spalovaku a
              Najedu mesicne 6t km. Setrim mesicne 18t proti spalovaku a neresim opravy. Prave bych bral tm3 abych mene casu travil nabijenim. Resp treba zadny cas nabijenim. Rano bych vyrazil z baraku dobity do 100% a k DC bych jel jenom z piety kdyz si dam obed.

      2. Prave, taky mam pocit, ze lidi co maji karavany, privesy apod
        Prave, taky mam pocit, ze lidi co maji karavany, privesy apod jsou povetsinou spise lepe situovani a jezdi s nimi na dovolenou proto, ze je to bavi, ne proto aby usetrili (predstava ze dovolena v karavanu je nejake setreni je dost mimo 😀 )

                1. Ja za nic nebojuju. Jen je mi jasne ze drtiva vetsina lidi
                  Ja za nic nebojuju. Jen je mi jasne ze drtiva vetsina lidi chce veci jen proto ze to tak vzdykcy bylo a tak to chteji a uz ani netusi proc, nebo uz sou prilis lini pochopit ze to jde i bez nich, dokonce lepe. Podobnou logikou totiz lidi naprosto nutne vyzadovali u TM3 display pred volantem….aha ono to neni treba nakonec. Nebo hejblatka v interieru. Tazne se nekomu opravdu muze hodit, nerikam ze na svete neni nikdo kdo ho kazdy tyden nevyuzije, ale je mi jasne ze 90% z tech lidi co ho „nutne“ potrebujou, ho potrebujou zrovna tak nutne jako ten display pred volantem.

                2. Yrovnavate hrusky a jabka. Na jeden displej se da jezdit a
                  Yrovnavate hrusky a jabka. Na jeden displej se da jezdit a zvyknout si. Bez taznebo kola na kouli coz je konfortnejsi nez na strese, clun ci motorku neodvezete.

                3. A co treba ruzne barvy? Lidem musi stacit jedna jedina barva a
                  A co treba ruzne barvy? Lidem musi stacit jedna jedina barva a hotovo. Clovece, nebyl jste v planovaci komisi pro spotrebni zbozi za komancu? Presne podle vasi delogiky se to vyrabelo, nebo spis nevyrabelo. Vase nutkani je fakt divne.

                4. Proc nepridat dalsich 87 barev? At si lide vyberou co chteji
                  Proc nepridat dalsich 87 barev? At si lide vyberou co chteji prece? A co vrtulku na stechu?Precejen, obcas se to muze hodit prekonat mensi jezirko, tak proc lidem nedat tu moznost?

                5. Presne tak, hlava nim nebere v tom je problem. Pokud kazde
                  Presne tak, hlava nim nebere v tom je problem. Pokud kazde auto ma moznost zavesu tak by radi zaves pro EV omezili. Ze sveho okoli vim ze lidi co nelituji zvysenych podizovaci h nakladu za EV jsou akcni a nadseni vice zivotem. Sportuji, kempuji, jezdi na kolech. Tak proc by nemohli vyuzivat i tazne zarizeni? Resi se to na ninych vlaknech porad. Alespon kouli na upevneni kol, alespon zaves na maly karavan, na maly clun

              1. Clovek je bytost ruznoroda a podle sebe soudim tebe moc
                Clovek je bytost ruznoroda a podle sebe soudim tebe moc nefunguje. Souhlas, ze to nebude asi nejaka masovka, ale proc zase to neudelat, když urcite % lidi to proste chce, teslu to moc stat nebude a neodradi tim potencionalni kupce.

                Jinak za me je to asi tak, ze v rodine jsou 4 auta a alespoň na jednom musí byt tazne (ac vyuziti je párkrát do roka) a jedno musí byt velkoprostorove (typu berlingo, multivan, …)

                A verte pisalci vyse, ze to není o penezich. Ano. Tvrde pracuju, vydelam peníze, ale také se chci nekdy na zahrade odreagovat a tak proste nalozim megakaru po strihani zahrady. Proc by si nekoho najimal, když nechci. Budu to vozit koleckem pul roku? Ne. Dam to na karu. Něco opravuju, tak proste vyndam sedacky z berlinga, udelam z nej pracanta, nalozim po strechu a odvezu. Tento bordel, nebudu davat na karu, pac bych to musel pul dne fixovat, aby mi to nedlitlo a zase ze zahrady to nebudu cpát do auta. Jedu si nechat zrenovovat starozitny nabytek? To jako mam volat nejaky odvoz? V nedeli se fakt nekomu bude asi chtit a zdrovna truhlar mi volal, ze jestli chci, tak mu to mam dneska v nedeli hodit a on se na to vrhne. Tak to dam na karu, ci do auta a jedu. Atd. atd. priladu by bylo hafo.

                Verte, ze lidi se chovaji ruzne a jinak nez vy. 😉

          1. No takze treba az budu zas vozit drevo na zimu, tak si ho mam
            No takze treba az budu zas vozit drevo na zimu, tak si ho mam nechat dovezt? Kolik tisic me to bude stat? nebo misto pripojeni voziku pujdu shanet dodavku a tu pak cistit od bordelu?
            Nebo jak budu kupovat stromky na zahradu, tak msito abych si je zajel vybrat a rovnou odvezl, tak si je objednam online?
            Ono tazne ma spoustu praktickeho vyuziti a je podle me fajn, ze u tesly ta moznost bude…

    2. Je zajimave jak si tady vzdy nekdo a hlavne ten co s elektrem
      Je zajimave jak si tady vzdy nekdo a hlavne ten co s elektrem nema zkusenosti hned odpovi a dava rozumy. Dava rozumy lidem kteri maji jinou volbu a jine normalni mysleni. Ja osobne bych tuto zpravu kvitoval a presel. At si kdo chce koupi co chce s jakou chce vybavou, barvou a provedenim. Je prece hezke kdyz ma kazdy volbu sveho zivota a ne skatulkovani.To ze mam za autem tazne neznamena ze z nej udelam pracovni auto, jak si autor debilne mysli. Je mnoho lidi co si chteji za autem tahat lod, vodni skutr, motorku, kola na osici co je upevneny na kouli, prives.A jde jeste dal, jaky bude prusecik mnozin? Tvl to vymysli jenom debil. Prisecik mnozin je i kdyz si tavesny koupi kazdy 150ty treba. Je to nabidka jako kazda jina a proc by se EV melo lisit od jinych aut? Ja za to nemuzu ze ma svuj zivot osobne asi velmi chudy, na rozdil ode mne nesportuje a kola si s detma nevozi, vodni sporty mu nic nerikaji bohuzel. A jeste jde s tou postizenou hlavou dal. Dedukuje ze vsechny rozmerne predmety jsou s moznosti dovozu a odvozu. Sakra fakt normalni clovek ma rad volnost a svobodu v rozhodovani takze kdyz si neco vetsiho koupi v kramu tak si to i sam odveze na chatu ci domu misto aby objednaval nejakou sluzbu. Predstava ze si rozmontuju 3kola a povezu je s detma uvnitr nebo si najmu sluzbu co za nami poveze kola je naprosto stupidni.A nebo si pujcim spalovak kdyz mam doma teslu? Pane jdete se lecit na psychyatrii. Stacilo napsat – zaves na teslu Ok pro toho kdo jej chce. Za me ja ho nepotrebuji. Ja osobne za me super vec a diky za moznost. Kdo chce at si priplati, kdo nechce at si nekoupi. Ja sam resim nyni zaves na NV e 200 a je s tim bohuzel problem. Pokud jedeme v 5ti nebo dokonce v 7mi tak by se mi zaves rozhodne siknul.

      1. Předpokládám, že když je Váš příspěvek v reakci na
        Předpokládám, že když je Váš příspěvek v reakci na ten můj, tak je onen obsah vztahován ke mně.
        1) S EV mám možná více zkušeností než polovina řečníků tady. Vyzkoušel a otestoval jsem polovinu nabídky v ČR, a sám jedno EV roky vlastním – konkrétně Peugeota Iona.
        2) Co Vám dává právo, něčí názor označovat za „debilní“. Mluvíte o volnosti a svobodě, a když někdo projeví jiný názor než je ten Váš, pustíte se do něj urážkami a insultací. Intelektuální hodnota mého názoru je totožná jako Vašeho, také Vám ani nikomu jinému nenadávám.
        3) Nikde jsem nepopíral to, aby si každý koupil co se jemu zlíbí, a aby si se svým majetkem dělal co chce. Jen jsem napsal názor, že kombinace tažené zařízení a TM3 mi přijde nesmyslná. Vám smysl dává, budiž. Oba máme na svůj názor právo, a oba je můžeme říkat.
        4) Za modelem X, nebo eNV 200, by tažné dávalo daleko větší smysl než za TM3 – u těchto aut jsem neřekl proti ani popel. Celou diskuzi se bavíme o TM3, případně TMY ale tam parametry neznám tak detailně abych se přiklonil na jednu nebo druhou stranu.

          1. Protože eNV200 je dodávkového tipu, tam je ta aerodynamika
            Protože eNV200 je dodávkového tipu, tam je ta aerodynamika jinde.
            A u tahání přívěsů nejde jen o to, jej rozpohybovat (utáhnout), to je paradoxně to nejméně důležité. Důležité je ho ubrzdit, a uřídit. Pravda, TM3 jistě podává obdivuhodný brzdný výkon, a její hmotnost bude taky dostačující. Přesto myslím, že u crash testu ba dopadla hůře než dodávka.
            A poslední aspekt je tip lidí, užívajících taková auta. Jak jsem několikrát psal, myslím si, že si sedan tipu TM3 kupují lidé, kteří nejsou typy na tahání vozíků (přívěsů).
            Myslím, že kdo má touhy tahat přívěs (obzvláště pravidelně), raději půjde do jiného tipu auta, nějaké SUV, či MPV.

            1. S tim crash testem zase bohuzel uplne vedle a blbe. Ale uz si
              S tim crash testem zase bohuzel uplne vedle a blbe. Ale uz si u vas zacinam zvykat. Vlevo most na prejezd reky v pohode, vpravo nejisty brod plny krokodylu. Je mi uz jasne co vy zvolite abyste se odlisil. To je ok a vase volba. Ale vy stojite neustale pred mostem a lidi nutite aby jeli na brod. Uchylny.

        1. Možná máte více zkušeností s EV než polovina
          Možná máte více zkušeností s EV než polovina řečníků tady, možná jste i otestoval polovinu nabídky v ČR, ale zrovna tak vlastníte jen polovinu (a bůhví jestli celou) Iona. To první písmeno je velké “i”, to abyste mi zase nepsal, že žádného LONA nemáte. Nepřečtete správně ani název auta, které zčásti vlastníte (snad).
          Naštěstí se výroba EV a jejich doplňků neřídí a nikdy nebude řídit vašimi názory.
          Víte všechno o všem a to o vás dost vypovídá.

          1. Dobrá, když je tedy mejetkoprávní poměr vlastnictví vozu
            Dobrá, když je tedy mejetkoprávní poměr vlastnictví vozu pro diskuzi tak důležitý tak I-ona spoluvlastním.
            A že jsem si kdysi u Vašeho příspěvku vyložil „lona“ jako Lona a ne iona a obratem jsem se tomu zasmál, budete omýlat jak dlouho? Vy jste se nikdy nespletl? To vás tedy do příští diskuse rovnou dovybavím, já to dokonce nejdřív přečetl jako „Slona“. Máte další výtečný věcný argument.

            Mrzí mne, pokud působím dojmem, že bych si myslel že vím vše a o všem. To si vskutku nemyslím, a upřímně čím více se něčím zabývám (v tomto případě tedy elektromobily) tak obvykle více a více zjišťuji, kolik jsem toho nevěděl.
            A ani varianta, že bych měl na vše názor neplatí. Vy se tu účastníte většiny diskuzí, máte dojem, že se ve všech ke všemu vyjadřuji? Já ne. Ale když na něco nějaký názor mám, tak k tomu mám důvod, ten prezentuji, a snažím se jej obhájit. Může být i minoritní, ale když si to myslím, tak si za tím stojím.
            Zrovna jak v jednom příspěvku uvádí „Realista“. V jedné diskusi o Sionu od Sono motors jsem vehementně obhajoval solární panely. Po diskusi musím uznat, že jsem argument „jejich výkon vs. kolik sežere Sion díky jejich hmotnosti navíc“ je velmi logický svůj názor přehodnotil, možná to tak výhodné nebude.
            PS: abych Vás pobavil závěrem – u Siona jsem jako benefit uváděl a chválil závěsné zařízení.

        2. U tm3 dava zaves velky smysl. Konecne levnejsi auto s dobrym
          U tm3 dava zaves velky smysl. Konecne levnejsi auto s dobrym vnitrnim prostorem s dobrym dojezdem o 800kg lehci bez model X ktere zvladne prives. Kdyz domyslite normalni ridice a limit soupravy kde heste mohou ridit soupravu s privesem tak zjistite ze tm3 uveze na vleku vic nez X nebo S. Ja mam papiry na vlek na 3,5tuny ale to nema kazdy.

        1. Normalni mysleni je mit co nejsirsi moznost. Neomezovat si to
          Normalni mysleni je mit co nejsirsi moznost. Neomezovat si to a nedelat si uzky mista. Obecne trochu vetsi auto je lepsi nez trochu mensi, trochu silnejsi motor lepsi nez slabsi, mit nasazovaci zaves je lepsi nez bez zavesu. Mit v kapse vic penez nez mene, vetsiho pindoura nez mensiho. To je zivot a ten preje vic pripravenym. Chudaku co s pidi autem odsrali chybu druhych je dost. A predjet rychleji nez pomalu je vyhoda a mit v kapse vic penez kdyz nefunguji karty je taky faj. Akorat s tim pindourem to mozna neplati. Na mlady holky a na anal je fakt nekdy lepsi malej pindour

    3. K čemu dnes vozík? – Záleží na tom pokud bydlíte v
      K čemu dnes vozík? – Záleží na tom pokud bydlíte v paneláku, tak asi k ničemu, stejně by jste ho neměl kde parkovat.

      V současné době si pořidí elektromobil hlavně ten kdo má barák a garáž. A pokud si rád něco udělá sám, tak třeba na odvoz materiálu písek cement cihly, palivo na topení , když si koupíte prostě něco co se Vám nevejde do auta.

      Vlek je takový malý náklaďák, nejste zavislý na ostatních. Ona doprava čehokoliv je poměrně drahá a nemusíte si zadělat kufr.

      Vlek je levný, má levné ručení, údržba žádná, technická na 4 roky. Je to mnohem výhodnější než držet doma nějakou starou dodávku, nebo pick up.

      1. Já jsem to nevztahoval k tipu bydlení, ale k tipu
        Já jsem to nevztahoval k tipu bydlení, ale k tipu (společenské třídě) lidí. Ten kdo si pořídí (a tím myslím kvůli ceně) TM3 je podle mne tip člověka, který z uvedených činností nedělá nic. To budou výjimky. Daleko pravděpodobnější jsou ta jiná využití co tu uváděli ostatní – držák na kola, tahání koní, tahání člunu – to už mi přijde u majitelů Tesly pravděpodobnější než, stavební materiál apod…
        Ohledně ceny dopravy mám opačnou zkušenost. Leckdy je součástí nákupu nad určitou cenu (a nemusí být nijak vysoká – pár tisíc) doprava zdarma. V poslední době dokonce i s vynesením do patra, sestavením (to je třeba u nábytku), nebo uvedením do provozu a krátkou instruktáží.
        A co se týče odvozu „odpadu“ tak nemám sice celorepublikový přehled, ale v Praze a Středočeském kraji, funguje svoz technickými (či komunálními) službami na zavolání bezproblémově, a ceny bývají nižší, než kolik by jste projel v palivu (tedy se spalovákem) s tím vozíkem. – Nedávno jsem likvidoval sedací soupravu – komunální služby si ji odvezli do sběrného dvora za 100,- kč (tj. 4 litry benzínu / nafty)

        PS: rozhodně jsem nikdy nenavrhoval, si kvůli tomu doma vydržovat nějaké druhé pracovní auto. Jen pokud už si to opravdu tak moc (třeba jako hobby) chci udělat sám, tak není problém si vhodný přepravní prostředek na den půjčit. A někdy Vám třeba hobby domy půjčí i nějakou dodávku korbou jen za to, že jste u nich provedl větší nákup.

        A úplným závěrem, dnes jsem přidal všeobecný příspěvek, o tom, že po včerejší zevrubné prohlídce TM3 beru zpět svůj názor, že by a to technicky neměla. Jen jak jsem tu již psal, já dát za auto přes milion, tak s ním vámi popsané činnosti určitě nedělám. 🙂
        Ale každého věc.

        1. Dám třeba příklad mám NIRO PHEV stojí jako tesla 3 cca
          Dám třeba příklad mám NIRO PHEV stojí jako tesla 3 cca 1,15 mil. Vaší logikou bych za autem za mil+ neměl tahat vlek,proč je na to stavěné stejně jako ta tesla?

          Včera jsem jel z Liberce do Brna se podívat na Ampér a současně jsem si našel ve Znojmě starší čtyřkolku, kterou jsem potřeboval dovést domů.

          Tak jsem toho využil Niro naštěstí umí vlek jel jsem s vlekem na výstaviště kouknul na výstavu, pak jel do Znojma a zpět celkem najeto 650 Km. Umíte si představit kolik by stála doprava toho krámu přes celou republiku?

          S tím Nirem jsem jel do Brna i s vlekem za 4,2 l/100 Km , tam jsem bohužel nenabil, na výstavišti je jediná nabíječka s konektorem Mennenkes. Vítejte v 21 století v druhém největším měste v ČR. Proto cesta zpět mi s vybitou baterkou , nákladem a do hor zvedla spotřebu na 5,5 l/100 Km. na trase 650 Km bez dobíjení.

          Až se ta tesla 3 osvědčí , bude mít u nás servis a bude mít tažná, umím si ji jako hlavní auto představit, ovšem musí být infrastruktura, bez dobíjení by asi těch 650 Km nedala s vlekem.

          1. Ja na Amperu byl. V klidu jsem u lidlu dobil na 85% a pak si
            Ja na Amperu byl. V klidu jsem u lidlu dobil na 85% a pak si to vrazil pred branou na pomale yazaki u evmapy a usetril jsem za parkovani. Vedle me stalo bmw i3 a bral si z DC CCS. Chtelo by to asi nejake plugshare nebo evmapy abyste se zorientoval kde nabijet. Infrastruktura je uz nyni. V Brne treba nabijecek hafo. Jel jsem pak Trnava Nitra a zpet Praha a v pohode i na plnou elektriku.

          1. Děkuji za korekci, většinou tam tvrde Y napíšu, ale
            Děkuji za korekci, většinou tam tvrde Y napíšu, ale někdy nevim proč tam prsknu měkké.

            A copak jsme s ekonoměrem, či ekoměrem nedořešili? Měl jsem tu diskusi za ukončenou byť jsme se neshodli.
            PS: sem to nepatří, tak prosím jen krátce.

            1. Kerosin:
              Ekonoměr je ukazatel okamžité

              Kerosin:
              Ekonoměr je ukazatel okamžité spotřeby.
              Konkrétně u BMW byl montován od počátku 80. let.

              Podle tohoto přístroje se skutečně dá naučit jezdit ekonomicky, takže název není nějaký blábol.
              Rafičku lze snadno sledovat periferně a podle toho mít otevřenou škrtící klapku.
              Přístroj je umístěn ve spodní části otáčkoměru:

              autobahnparts.com/part/bmw-e28-535i-535is-oem-instrument-cluster-160mph-tested-working-156k-miles


              Tolik fakta…

                1. Kerosin:
                  Nevěřils tomu, že ekonoměr byl i u BMW se

                  Kerosin:
                  Nevěřils tomu, že ekonoměr byl i u BMW se škrtící klapkou ovládanou bowdenem od pedálu akcelerátoru.
                  Nevěřils tomu, že ukazuje skutečnou hodnotu okamžité spotřeby.
                  Tvrdils, že se podle něj nedá ekonomicky jezdit.
                  Chtěls vědět, který že model byl takto vybaven.

                2. Realista:
                  V celku správná rekapitulace, jen s jedním

                  Realista:
                  V celku správná rekapitulace, jen s jedním rozdílem, a to u bodu 2 – nikdy jsem netvrdil, že neukazuje okamžitou spotřebu.

                  Pořád nevidím, tu otázku, na kterou jsem Vám měl dlužit odpověď.

                1. Dobrej plan. C zera nedame. Vydelavaji prave na tu Teslu
                  Dobrej plan. C zera nedame. Vydelavaji prave na tu Teslu

                2. Ale co ta sazka? Treti Ion k tem dvou C zerum by se nam na
                  Ale co ta sazka? Treti Ion k tem dvou C zerum by se nam na rozvozy obedu a pizz hodil.

    1. Základ to v žádném případě není. Při připojení
      Základ to v žádném případě není. Při připojení taženého přívěsu se mohou výrazně proměňovat jízdní vlastnosti vozidla. Kromě toho je potřeba udělat i dodatečné jízdní testy a crash testy právě s připojeným přívěsem, ze kterých vyplyne specifikace. Max. hmotnost přívěsu, rozměry a max. rychlost vozidla s přívěsem. Samotný přívěs má samozřejmě také svoje omezení, která jsou často ještě mnohem větší, tj. pro jaký typ vozu je přívěs homologovaný, pro jaký terén a jaká je max. rychlost.

    2. Vidíte, a já to zase u takovéhoto auta považuji za
      Vidíte, a já to zase u takovéhoto auta považuji za naprostou zbytečnost. Na Teslu nemám (a nikdy asi ani mít nebudu), ale kdybych si ji mohl nějakou shodou okolností jednou koupit (třeba ojetou), tak si ji budu hýčkat a rozhodně si z ní neudělám pracovní auto, za kterým bych tahal vozejk.
      A co se týče obytného přívěsu, tak myslím, že kategorie lidí, co dají milion a více za auto na dovolenou s přívěsem opravdu nejezdí.
      Určitě existuje skupina lidí, kteří tažené využívají (a možná i denně), ale jako velký bude průsečík množin lidí co tažné využívají s množinou lidí co si koupí Teslu???

      PS: pro běžné lidi, k čemu dnes vozík? Možná párkrát za život. Všechny nadrozměrné náklady jsou dnes s možností dovozu a výnosu do patra (leckdy i se smontováním či zapojením). A co se odvozu odpadu týče, tak sběrné suroviny (případně technické služby) si sváží na zavolání veškeré druhy za cenu, která se nerovná ani ceně paliva kterou by jste s vozíkem projel. A na těch pár případů, kdy se nedá využít ani jedna z těchto možností, si tedy párkrát za život můžu auto s koulí a vozíkem půjčit v půjčovně.

            1. A jak často vozíte cihly, trubky, a bordel? Většina lidí
              A jak často vozíte cihly, trubky, a bordel? Většina lidí tak dvakrát za život, tak si půjčí vhodné auto s koulí v půjčovně.
              Všechny hybby domy, nabízejí dovoz – všechny domy nábytku dovoz s výnosem, všechen zahradní bordel, nebo odpad sváží technické služby do sběrných dvorů.
              A to pomíjím svůj dojem, že lidé ze společenské vrstvy co mají na Teslu peníze, obvykle takové činnosti nedělají, a objednávají si zahradnické firmy.

              A ten kdo dělá takové činnosti pravidelně, má na trhu asi tak tisíc a jednu lepší volbu auta než TM3.

              1. Tak jasně… na vše si lze auto půjčit, dopravu všeho si
                Tak jasně… na vše si lze auto půjčit, dopravu všeho si lze zaplatit. Pak je otázka, k čemu to auto je? Když už ho mám (protože ho potřebuji/chci), tak ho využiju a ne si pořád na něco auto půjčovat a moje vlastní mi stojí v garáži 🙂 To nedává smysl přeci.

                1. No mě to přesně dává smysl. Když už by nastala taková
                  No mě to přesně dává smysl. Když už by nastala taková situace, že bych potřeboval odvézt něco takového na co se hodí vozík, tak k tomu určitě nebudu používat svou vymodlenou Teslu. Nevím jak vy, ale já na ní asi nikdy peníze mít nebudu. Kdybych si ji ale shodou okolností jednou (třeba ojetou) pořídil, tak se do ní snad budu přezouvat, natož abych za ní něco zaháknul, a v případě odpadu (třeba bio) sahal na volant rukama co jsem to nakládal, či skládal.
                  To si raději někde v půjčovně jako je „Půjč si vrak“ nebo jak se to jmenuje, půjčím na den forda transita s korbou.
                  Nevím co bude koule na TM3 jako dolňková výbava stát, ale půjčení nákladní dodávky vyjde tak na 500,- na den. Takže pokud bude koule stát 5000,- Kč – tak si můžu tu dodávku půjčit 10X což je asi tak 5X víc, než kolik jsem za svůj život měl důvodů použít vozík.

                2. Kerosin:
                  I za BMW řady 5 jsem tahal běžně přívěs – na

                  Kerosin:
                  I za BMW řady 5 jsem tahal běžně přívěs – na lodičku, na modely eroplánů, na převoz stavebního materiálu atd.
                  Ale je to o lidech, někdo má obě ruce úplně levé a na všechno si musí brát firmu…

                3. No, já mít obdobné auto jako vy, určitě bych jej
                  No, já mít obdobné auto jako vy, určitě bych jej nepoužíval k tahání přívěsu.
                  Rozhodně bych volil nějaké pracovnější auto, jako dodávku s korbou a případně koulí.
                  A ti co mají obě ruce léve, to nemusí řešit, ti si jak vy říkáte objednají firmu.
                  PS: pokud jste tím chtěl urazit mne a označit mne za nemehlo, tak si klidně poslužte, to jistě zvýší kvalitu a hodnotu Vašeho diskusního příspěvku.

                4. A pročpak není pětkový bavorák vhodný na tahání
                  A pročpak není pětkový bavorák vhodný na tahání přívěsu? To jako kvůli tomu, že občas člověk potřebuje přívěs, tak si má kromě pohodlného kočáru na každodení cestování (BMW 5) koupit a „živit“ ještě nějakou dodávku? Co to je za blbost? A zvlášť od vás to zní teda divně…

                5. Moc se omlouvám, jak se bavíme o tahání za EV, tak jsem si
                  Moc se omlouvám, jak se bavíme o tahání za EV, tak jsem si tam vsugeroval BMW i3.
                  BMW 5 (obzvláště myslíte X5) je pro tažené naprosto v pohodě.

                6. V pohodě…
                  A myslel jsem opravdu BMW řady 5, protože když

                  V pohodě…

                  A myslel jsem opravdu BMW řady 5, protože když se mluví o „pětkovém bavoráku“, je tím myšleno klasický BMW 5 sedan/kombi.

                7. Bacha na tu vasi hlavu. Opravdu je postizena a vsugerovava vam
                  Bacha na tu vasi hlavu. Opravdu je postizena a vsugerovava vam mnohem horsi veci nez zamenu bmw 5 a bmw i3, coz se normalnimu cloveku nestane. Je to hodne podstatny rozdil. To same i zcela scestne uvahy tazne na tesle model 3. Opravdu to auto neni modla a pokud za ni nekdo poveze prives s hnojem tak je to jenom a jenom jeho vec a je s podivem ze tohle Vam tak mate hlavu.

                8. Kerosin:
                  BMW řady 5 je něco jiného, než BMW řady

                  Kerosin:
                  BMW řady 5 je něco jiného, než BMW řady X5.
                  Opět neznalost…

                9. Presne tak. Maji hlavy pomateny. Proc netahat dobrym autem
                  Presne tak. Maji hlavy pomateny. Proc netahat dobrym autem obcas vlek a proc drzet druhe tzv. Horsi auto na tahani vleku? Dalsi pojisteni, dalsi servis, dalsi starosti. Me hlava nebere jak nekdo mysli.
                  Pamatujete ten cesky film jak vsichni meli trabanty a porad je lestili a ve vyi mel jeden velkou ameriku a vzadu vyndal sedacky a vozil tam ovce na pastvu? A oni si klepali na celo chudaci. Jestli si nekdo z tesly udela servisni remeslnicke auto tak je to jenom jeho vec prece

                10. Nebuďte pesimista, protože když si budete říkat, že na
                  Nebuďte pesimista, protože když si budete říkat, že na ni peníze nikdy mít nebudete, tak to tak i dopadne 🙂

                  Já nejsem na auto fetišista, používám jej i na přepravu pytlů se zeminou, rostlin a kytek do zahrady, betonových tvárnic na chodník, dřevěných latěk, atd., atd… prostě vše, co je potřeba, nebudu si přeci kvůli tomu půjčovat jiné auto. A to nemám žádný vrak, ale dá se říct komfortní až skoro luxusní sedan (2013), který jako nový stál 1,8 mega. Akorát se nedají sklopit sesačky jako u předchozího auta (Volvo), takže delší věci tak nedám, musím pak vzít manželky auto, které je sice menší, ale sedačky sklopím a tím pádem je větší prostor pro náklad.

                  Jo, tu půjčovnu levných dodávek znám, ta je super. půjčil jsem si tam jeden „vrak“ za pár stovek, když jsme stěhovali dceru, to osobákama fakt nešlo.

                11. Při Vámi popisované činnosti (ty zahradnické práce a
                  Při Vámi popisované činnosti (ty zahradnické práce a vybavení) vozík naprosto uznávám. Nechápejte mne špatně, já jsem nikde nezpochybnil význam přívěsů. Je jen zpochybňuji kombinaci VOZÍK + TM3
                  Říkám jen, že zvolit TM3 jako tažené auto pro vozík je (nebudu vulgární) nerozumná volba.
                  A upřímně si myslím, že bude omezeno na 750kg, takže odpadají i ty obytňáky, koně, lodě a jachty.
                  Jediné rozumné použití co jsem tu čet, je na držák kol. Což ale podle mne obstojně supluje střešní nosič.

                12. To jste mě špatně pochopil, nejsem zahradník, co
                  To jste mě špatně pochopil, nejsem zahradník, co převáží zahradnické vezi kvůli kšeftu 🙂 Jen jsem vyjmenoval, co vše lze v autě vozit, vozím to v kufru nebo na sedačkách (kam se to vleze), byla to spíš reakce na to vaše přecitlivělé vyjádření, že do tak drahého auta jako je Tesla byste se zouval a nic špinavého v tom nevozil. Prostě auto má sloužit a ne jej leštit a hýčkat a k tomu patří i pro někoho třeba ta koule. Ostatně, nevidím důvod proč na T3 koule není a na menším autě jako je třeba Octávka je koule v pohodě.

                13. Neříkal jsem, že se tím živíte, ale že takovou činnost
                  Neříkal jsem, že se tím živíte, ale že takovou činnost vyvíjíte, třeba jako hobby.
                  A už na začátku jsem psal, že se určitě najdou lidé, co by to využili. A kolik takových je?
                  Kolik znáte lidí, co mají auto jako vy, a vozí v jeho kufru to co jste popsal?

                14. Běžte se někdy podívat před hobby market a uvidíte 🙂
                  Běžte se někdy podívat před hobby market a uvidíte 🙂

                15. No mam tady kousek Hornbach. Vždy když tam jdu, tak jsou na
                  No mam tady kousek Hornbach. Vždy když tam jdu, tak jsou na parkovišti z těch stovek aut s vozíkem v průměru dvě.

                16. Ale vy jste se ptal na něco jiného:
                  „Kolik znáte lidí, co

                  Ale vy jste se ptal na něco jiného:
                  „Kolik znáte lidí, co mají auto jako vy, a vozí v jeho kufru to co jste popsal?“

                  Pochopil jsem, že se ptáte na vození různých hobby věcí (co jsem vyjmenoval) v kufru luxusního auta. Jo a právě do Hornbachu jezdím často 🙂

                17. Cim je auto luxusnejsi a vetsi tim je zaves nutnejsi. Hodne
                  Cim je auto luxusnejsi a vetsi tim je zaves nutnejsi. Hodne lidi si nechce davat bordel do kufru.

                18. S vyjimkou sportaku. Za Ferrari jsem jeste vlek nevidel ale za
                  S vyjimkou sportaku. Za Ferrari jsem jeste vlek nevidel ale za porsche i 911 v americe parkrat. Vetsinou si tahl motorku nebo na vleku dalsi sadu gum a naradi pokud jel na sraz a na okruh. Bylo to hezke kdyz si to nekdo vymysli a dotahne k dokonalosti. A Porsche Cayen s porsche veteranem na vleku je na srazech uplne normalni. Jenom cekam kdy si to tam nekdo dotahne teslou. Bohuzel ja to prvni nebudu zatim

                19. Zase ta hlava. A to vypovida o cem? Ze zrovna kdyz tam jste vy
                  Zase ta hlava. A to vypovida o cem? Ze zrovna kdyz tam jste vy tak 2 auta s vlekem. Uzasny. Ja kdyz jedu na konsky sraz tak je jich tam 80% ty co privezli kone. Ty co se pak na to jedou koukat tak vetsinou zadny protoze se s detma na zabavu vetsinou s vozikem nejede. Fakt tu hlavu mate zralou na chocholouska. Kdyz jsem byl minule v Los Angels na boulevaru tak tam nebylo s vlekem zadny. To je divny co? Kdyz jsem byl na Daytone na motorkarskym Bike week tak tam jelo 50% lidi z dalky autem a motorku meli na vleku. Sundali si ji az ma miste. Ale vy mate hornbach a svou hlavu. Proc ne treba Vaclavak a nebo Chanov? Brante se tomu, ta hlava fakt neni dobra a argumentace se spatna. Ovlivnena.

                20. On bohuzel spatne chape skoro vsechno pane zahradniku. Koule
                  On bohuzel spatne chape skoro vsechno pane zahradniku. Koule na Tesle 3 je podle nej zkratka spatne kvuli jeho pseudoquazi duvodum, tak by ji nam nejradeji zrusil. A bacha do auta se jenom prezouvat a mit ho nalestene. Je to modla prece a ne dopravni prostredek.

                21. Tesla 3 je pomerne velke a tezke auto takze bude mit zaves na
                  Tesla 3 je pomerne velke a tezke auto takze bude mit zaves na vice kilo, lehci Octavia ma 1500kg, zde typuji cca 2tuny

                22. Uz si daval kolo na strechu i na kouli? Asi ne, jinak by si
                  Uz si daval kolo na strechu i na kouli? Asi ne, jinak by si furt nemlel dokola to samy…

                23. Nedával ani na jedno. Rád bych upozornil, že kouli jako
                  Nedával ani na jedno. Rád bych upozornil, že kouli jako držák nosiče kol jsem zde nezpochybnil, naopak jsem tu několikrát napsal, že to mi jako jedno z mála přijde použitelné.

                24. Vy jste fakt zralej na chocholouska. Auto je spotrebni vec a
                  Vy jste fakt zralej na chocholouska. Auto je spotrebni vec a ne modla. Statisice lidi co maji Teslu ji normalne uzivaji jako jine auto. Nekdo v ni ma vetsi nekdo mensi bordel. To co jste napsal je dostatecne na konstatovani ze trpute urcitou dusevni poruchou. Brante se tomu. Stejne na Teslu nikdy nenasetrite tak se tim netrapte jinak se z toho zblaznite a v noci se budete budit uzkosti ze Teslu vlastnite a veze za ni prives s hnojem.

                1. Homo panelacus nejsem 🙂
                  Tažené a EV mi slučitelné

                  Homo panelacus nejsem 🙂
                  Tažené a EV mi slučitelné přijde. Nevím kde se zvalo, že popírám význam tažného zařízení – to jsem nikde nenapsal. A též je dedukcí, že bych někde zpochybnil tažné třeba na modelu X, nebo Nissanu eNV200.
                  Jediné co jsem řekl, a celou diskuzi opakuji je, že mi přijde nerozumná kombinace tažené a TM3, případně TMY ale u té ještě neznám detailně parametry, tak je to těžké říci.

                  PS: mnoho spalováků tažené má, ale kolik z nich ji skutečně pravidelně využívá, a kolik z nich ji vlastně nikdy nepoužilo? A u kolika z nich je nesmyslná? Viděl jsem s tažným i Reanult Twingo s litrovým motorem. Myslíte, že to mělo nějaký valný význam?

                2. Videl jste nekdy posledni trend privesu aerodynamicke male
                  Videl jste nekdy posledni trend privesu aerodynamicke male vajicko o vaze 500kil? V zahranici velky boom pro mladou generaci. Vydavaji i velke penize na individualni drahou prestavbu sportaku ktere normalne zaves nemaji. Proto tedy zaves na tm3, davno na S a X, ted uz i na Konu. Lidi mene pracuji a vic si uzivaji konicky. A k tomu zaves a svoboda pohybu souzni

                1. A znovu, vy pořád reagujete jako kdybych někde popíral
                  A znovu, vy pořád reagujete jako kdybych někde popíral význam tažného zařízení, nebo haněl práci s těžkým / rozměrným či špinavým materiálem. Ani jedno jsem nikde nenapsal.
                  Jediné co rozporuji je kombinace TM3 a tažené. Každé z toho samostatně považuji za použitelné, užitečné nebo co já vím jak chcete…

      1. to je možný to ty považuješ za naprostou zbytečnost i
        to je možný to ty považuješ za naprostou zbytečnost i když na Teslu nemáč. Ale podstatný je že TY nejsi VŠICHNI co TESLU chtějí. A dost lidí vyžaduje tažný, protože když kára nemá tažný a není na něho dimenzována pak si ho tam už nenamontuješ a těch spoooousta lidí co ho chtěla tu absenci neskousne a jsou co? no přeci nasrrrrr :)))
        A teď logická otázka : PROČ PANEMLASKU PROČ ta kára v roce 2019 nemá :

        1) přípravu za pár šprdlíkůna tažný za příplatek, tzn kdo nechce tažný mít nemusí a naopak 😉

        2) před řidičem palubovku s LCD displejem za pár šprdlíků za příplatek, tzn kdo nechce palubovku si přikupovat nemusí a naopak 😉

        3) normální levný plastový 30 let starý techno kliky za pár šprdlíků a za příplatek ty stávající teslý chromový avatárky anebo navopak našlo by se dost lidí co by se hrozně rádi za příplatek zbavili těch avatářích klik a připlatili si za vobyčejný normální plasťáky ;))

        užs to pochopil? 😉

        1. Odpovědi za Muska určitě poskytnout nemůžu a myslím, že
          Odpovědi za Muska určitě poskytnout nemůžu a myslím, že jsou zbytečné. Auto je prostě tak vyrobené, a když Vám to vadí, nekupujte si jej.
          Nemyslím, že bych reprezentoval Všechny, co chtějí Teslu, to jste špatně pochopil.
          Já rozporuju to, že by TM3 byla vhodným autem na vybavení koulí. Je to asi jako když někdo dával kouli na Renault Twingo s litrovým motorem.
          Několikrát jsem tu čet, že ti co si koupí Teslu (tedy dají za auto milion a víc), tak možná netahají vozík s bordelem, kterého se kolem domu nasbírá hodně, ale tahají třeba koně, nebo člun či dokonce jachtu.
          Jenže to jsou většinou přívěsy nad 750kg, takže to vidím bledě, nemluvě o tom, že takové přívěsy mají aerodynamiku asi jako pluh na vzduch, takže dojezd klesne odhadem o nějakých 50%
          Prostě, když něco (a nedej bože většího / těžšího) tahám pravidelně, nezvolím si jako tažené auto TM3

          1. nene vy smysl příspěvků v prvý řadě překrucujete 🙂
            nene vy smysl příspěvků v prvý řadě překrucujete 🙂 původně ste Považoval za „naprostou zbytečnost kouli“ a odpověděl jsem vám že je nám, TM3 a světu vaše soukromý považování kprdu!! Když tisicí dalších pro TM3 důležitých zájemců narozdíl od vás nezájemce kouli žádá 🙂 Tak se tím pádem nepodstatný názor necpěte dyž se tu bavíme o potřebě koule a nepořádáme celosvětový referendum včetně nezájemců o kouli :))
            že je „Auto je prostě tak vyrobené“ nikoho už nezajímá, to každý dávno ví
            a když mě to vadí?? však Já si ho nekupuju tak co mi cpete doporučení když sem o něho nežádal 🙂

            A nakonec sám přiznáváte že „Nemyslíte, že reprezentujete Všechny, co chtějí Teslu“ tak to víme když na ni tedy nemáte :)) Ale primárně šlo v příspěvku vyvodit závěry o TM3 dle aktuání světový žádostivosti, tak co dotoho cpete svůj názor nezájemce nereprezentující celosvětový zájemce o kouli ? To je jenom pak PLKÁNÍ. sNAŽTE SE at ste tady přínosem, na twingo selu to se nedá s TM3 rovnat a dál už to nemám zájem investovat energii v čtení pokračování těch plků 🙂

          2. No nevím… srovnávat T3 s Twingem 🙂
            Ale ano, je to

            No nevím… srovnávat T3 s Twingem 🙂
            Ale ano, je to politika Tesly, že na T3 prostě kouli nedají, jejioch volba. Ale zase spoustě lidí to tam chybí a je potřeba to pochopit. Ostatně, spalováky této kategorie s tím problém nemají, tak proč Tesla 3? Nevím… mě to je taky jedno, jen prostě dokážu pochopit i potřeby jiných.

            1. Nesrovnával jsem TM3 s Twingem, ale vyjadřoval jsem se k
              Nesrovnával jsem TM3 s Twingem, ale vyjadřoval jsem se k tomu, že na některá auta je tažné nesmysl.
              A proč si myslím, že je nesmysl na TM3?
              No za 1) přívěs (a nebo dokonce karavan, či přívěs na koně) bude mít aerodynamiku jako pluh na vzduch.
              a za 2) Myslím si, že kategorie (společenská vrstva) která dá za auto milion a nebo více, nemá mnoho jedinců, kteří by tahali libovolný tip přívěsu.
              Určitě se tací najdou, ale kolik jich bude?

              1. 1) přívěs at si má aerodynamiku jako pluh na vzduch, tm3
                1) přívěs at si má aerodynamiku jako pluh na vzduch, tm3 má dojezd 300km a tahání vozejku meziměsto v tiom nehraje roli

                2) kategorie (společenská vrstva) která dá za auto milion a nebo více má dost jedinců, kteří by něco na kouli jednou chtěli táhnout a proto se už maloseriově na teslí bezkoulífilo zvysoka sele a dělá se to lépe 🙂

                youtube.com/watch?v=nDtgQYxkpxY

                kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/tesla-model-3/

              2. A prave ted je vrstva lidi takova ze si za porschem jaguarem
                A prave ted je vrstva lidi takova ze si za porschem jaguarem off roadem tahaji prave kone, lodky vodni skutry. Dokonce zacina byt trendem u mlade generace si tzv mini privesy s prknem tahat i za sportovnimi auty na plaz a mit v tom muziku a lednici a postel kdyz se s nekym seznami. Je to tzv in

  3. a fosilní šmejdi zase nic, naopak ještě připlatit za
    a fosilní šmejdi zase nic, naopak ještě připlatit za servis 🙂

    Po 9 letech se vyplatí EV auto o víc jak 200 tis. Kč dražší s komplet náklady (i nabíječky) 🙂

    Takže po 15 letech se vyplatí koupit o 1/3 mega Kč dražší EV v své třídě, tedy lepší nekupovat ty předražený parodie, co nemají nabíječky (Jaguar a všechna EV auta krom Tesly)

    goo.gl/d5Uiis

      1. Tak třeba 4 jízdní kola a takových lidí bude spousta. A
        Tak třeba 4 jízdní kola a takových lidí bude spousta. A když už tam tu kouli jednou budu mít, tak využiju i vozík o už mám několik let doma a můžu si dovézt stromky na zahradu, vánoční stromek taky nemusím strkat do auta atd… když už to máte, tak využití se najde.

      2. Ja na nosici 3kola. V lete clun a vodni skutr. Na srazy co
        Ja na nosici 3kola. V lete clun a vodni skutr. Na srazy co jsou daleko motorku a vetrana. Na chalupu a z chalupy bordel a velky veci a v lete i v zime karavan. Kamarad vetrone a kone. Druhy kamarad gumak a potapecsky vybaveni. Dalsi hudebni aparaturu na vystoupeni. To je pestry zivot ze vam hlava nebere co?

        1. Sice jsem na Vás již nechtěl reagovat, protože urážíte,
          Sice jsem na Vás již nechtěl reagovat, protože urážíte, ale ještě jednou to zkusím.
          Hlava mi to bere, mám mnoho přátel s podobnými činnostmi (bohužel, tedy zvolili auta se spalovacím motorem, ale to je vedlejší to je přede, časem pochopí výhody EV).
          Ale pochybuji, že by si kdokoliv z nich k tomu pořídí sedan střední třídy.
          Z EV, které trh nabízí je TM3 rozhodně v druhé polovině možností, ne-li až na konci.
          Ještě jednou – nikdo jsem nenavrhoval omezovat, nikde jsem nenapsal, ať lidé nejezdí s vozíky, nebo přívěsy – nikde jsem neřekl ani popel proti významu taženého zařízení.
          Od začátku jen zpochybňuji kombinaci tažené a TM3, ale jen tu kombinaci. Každé z toho samo o sobě, pro svůj účel je skvělým produktem.

          1. neeee ty tady píšeš stohy nepodstatných plků, hotový
            neeee ty tady píšeš stohy nepodstatných plků, hotový seminárky. Je lepší psát méně a za to kvalitněji !! zamysli se nad tím, není důležitý tvoje ego ale místní společenská informovanost. Takže si nazpět 10x přečteš svoje příspěvky, zanalyzuj si je, rozeber je ze všech stran a pokud to nezvládneš najmi si na to odborníka, jasný 🙂 nazdar

              1. Ja netykam. Ale vas prispevek a lpeni na blbosti ze t3 se
                Ja netykam. Ale vas prispevek a lpeni na blbosti ze t3 se zavesnym je spatne svedci o vasem mdlem usudku. Tesla potrebuje vydelavat na optionech. Z kazde ma nejake penize. Uz jenom ze objednavka autopilota hned je levnejsi nez upgraze pozdeji nuti lidi do toho aby si zaklikli vice options. Kdyz tam bude zaves za 400usd tak hodne lidi ho tam klepne i kdyz ho treba nutne nepotrebuji. A tesla vydela dalsi penize. Vy myslite blbe a tuv komunisticky, vsichni stejnou barvustejny auto zadny zaves. Bohatost zivota je ve volbe co kdo chce a co muze. Nikdy bych zde v diskusi nevystoupil ze bych nekomu hanil moznost volby.vitam kazdou moznost a nechavam na kazdem jeho moznost volby. A cim je vetsi moznost volby tim lepe. A cim vice bude jezdit EV s urovni spalovaku, tzn se zavesem, v provedeni VAN, mini bus off road ap tim prece lepe ne? Tak uz tohle omezujici mysleni vyndejte z hlavy a zjistite ze kazdy EV co bude mit zaves je obohacujici pro lidi. Misto 2-3 ait v rodine budou mit 1-2 co umi vsechno a bude se toho na svete mene vyrabet a vyrobky dele vydrzi a budou vyci ekonomicky a ekologicky. At si lidi treba auta sharujou. At si delaji co chteji. A oni uz delaji. Misto velkeho off roada s V8 se stava tato moznost EV jako lakavou pro hodne lidi. A to je na tom prece fajn.

                1. S druhou polovinou příspěvku naprosto souhlasím.
                  Nemám

                  S druhou polovinou příspěvku naprosto souhlasím.
                  Nemám touhy někoho v něčem omezovat.
                  A že si myslím, že se za sedan střední třídy nehodí tažené, že u TM3 je skvělá aerodynamika, kterou přívěs totálně rozhodí, a všichni petrolheati budou mít zase nabito jak je to auto k ničemu (už to vidím – dáš na to kouli, a nedojedeš na konec ulice“ či podobný kecy), a že si myslím, že kdo si ušetřil na TM3 ji nebude používat k vožení nákladů – je možná mdlého úsudku, ale jste si jist, že Vám přísluší soudit mdlost úsudku? Je to prostě můj názor.
                  Vzhledem k diskuzi evidentně minoritní, ale přesto na něj mám právo. Jako takový bijec za svobodu by jste to měl kvitovat.

                2. že u TM3 je skvělá aerodynamika, kterou přívěs totálně
                  že u TM3 je skvělá aerodynamika, kterou přívěs totálně rozhodí, a všichni petrolheati budou mít zase nabito jak je to auto k ničemu ?????

                  Vždyť to tažný – koule je oddělávatelný a tudíž i když ho TM3 má instalováno nemusí celou životnost za ním tahat vozík!! Takže je to naopak !

                  TM3 je bez tažnýho víc k ničemu !!

                  a dízlprasata mají bez tažnýho další argument jak je TM3 o to víc k ničemu :))) chocholoušek soudruhu kerosín chochola na to 😉

              2. Kerosin:
                Hele, ty vykale, ještě mi dlužíš několik

                Kerosin:
                Hele, ty vykale, ještě mi dlužíš několik odpovědí z debat, kdy ti došly argumenty.
                Jedno byl Sion, další nějaká lítající potvora na elektriku a pak ještě někomu jsi neodpověděl na cosi kolem přístrojovky a ukazatele okamžité spotřeby…

                1. Hele ty tykale,
                  Ano Siona jsem obhajoval, a jediná

                  Hele ty tykale,

                  Ano Siona jsem obhajoval, a jediná argumentační nouze které jsem si vědom (a kterou uznávám) byl fakt, že by bylo dobré zjistit zda výkon solárních panelů pokryje spotřebu navýšenou o jejich hmotnost. Máte na mysli něco jiného?

                  Lítající potvora se mi nevybavuje, připomeňte prosím.

                  A s pánem (nick si bohužel nevzpomenu) ohledně ukazatel momentální spotřeby jsme diskusi řádně dokončili – pravda neshodli jsme se.

                2. Kerosin:
                  Sion = scam.
                  Mech, opičárny s panelama – jasný

                  Kerosin:
                  Sion = scam.
                  Mech, opičárny s panelama – jasný příznak toho, že nejde o vozidlo, ale o pseudo-eko halo-efekt.

                  Nosit lidskou posádku vzduchem na akumulátory je nesmysl.

                  Pán něco uváděl o tom, že měl několk BMW. Já měl taky, proto jsem debatu přečetl celou.
                  Ten ekonoměr se montoval od 1. pol. 80. let, tys tam něco mlel že to nešlo atd.
                  Osobně mám vyzkoušeno, že jde o velmi užitečný přístroj, který naučí správné technice jízdy.

                3. Tak z těchto diskuzí se mi vybavuje pouze Sion, kde jak jsem
                  Tak z těchto diskuzí se mi vybavuje pouze Sion, kde jak jsem psal – padl velmi zajímavý argument, který mne přiměl přehodnotit prosazování FP jako výhodu.

                  Diskuse o čemsi létacím se mi už nějak nevybavuje. Nemohu tedy soudit.

                  Diskusi s pánem o momentální spotřebě jsem řádně dovedli do konce, a neshodli jsme se.

          2. ne hele tak jo, ješ tě sem se překonal a přečetl si ten
            ne hele tak jo, ješ tě sem se překonal a přečetl si ten tvůj příspěvek 🙂 Takže naposled : NÁKLADY NA INSTALACI TAŽNÝHO TESLU MINIMÁLNĚ ZATÍŽÍ a zároveň autu mnohem vzroste kredit !!!!!!!!!!!!! tečka. Na jejich politiku lidi zvysoka, klíďo at si elon hraje sítovky až do rána

          3. Prave ze zpochybnujete T3 a zavesne je podivne. Proc? Vazne ta
            Prave ze zpochybnujete T3 a zavesne je podivne. Proc? Vazne ta hlava vase je divna. Zavesne prece maji i male spalovaky. Prave pro duchodce treba co si koupi Hyundai I10 se zavesem a vozi v tom vnoucata a na chatu veci, drivi, kytky ve vleku. Proc vam teda hlava bere ze to je ok a tesla3 ktera je tezsi nez Octavia a pro tazeni privesu i lepe koncipovana to mit nemuze? Ma nizsi teziste, je tezsi, ma vetsi zrychleni na predjeti i s vlekem, je nizka a ma dobry odpor vzduchu a neni to kombi s velkym kufrem.ll Tak proc v te hlave mate porad tuto blokaci a utkvelou myslenku kterou tady sirite? Navic ja nechavam na kazdem at si v konfiguratoru zakliknou co chteji, barvu vybavu, rakze ano nebo ne. Ale vy si berete chytrost ktera chytrosti neni – je projevem mdleho mozku, ze kombinace t3 a zavesneho je spatne. Nechte to na kazdem cloveku

      3. Blby totiz je ze kdyz EV propadnete tak je vam blby pouzivat i
        Blby totiz je ze kdyz EV propadnete tak je vam blby pouzivat i treba jen obcas spalovak. Takze se posouvame z malobaterkace k velkobaterkaci a tim padem i k zavesnemu a EV co zvladne vse + maximalne druhy malobaterkac zustava v rodine pro mesto a na kratke cesty. Takze ja casem preskocim prave z NVe200 radsi na Teslu 3 + zavesne. To je pro me lepsi kombinace. Kdyby bylo driv Y tak bych sel do nej. Vic mista a 7 sedacek. Takze zatim ted T3 a pak se uvidi. C zero zustava v rodine jako nakupni taska kolem komina, idealni nenarocne auto pro 4osoby ktere se vsude vejde a i se sedi trochu vys.

        1. No vidíte. A my máme Iona, zatím jako jediné, a já
          No vidíte. A my máme Iona, zatím jako jediné, a já toužím právě po té Evalii, nebo dokonce spíš ještě po nějaké alternativě k VW Multivanu.
          A TM3 byť si Tesly za její průkopnictví a přínos elektromobilitě vážím, tak to není auto pro nás, i kdybych na ní jednou měl peníze.
          A v žertu závěrem, klidně multivana bez koule. 🙂 hlavně aby to mělo 7 pohodlných míst.

Napsat komentář