Nová Toyota Corolla přijíždí ve dvou hybridních verzích

Světově nejpopulárnější model Toyota Corolla lze nyní pořídit ve třech variantách a zásadní změny jsou u nich patrné na první pohled.

Toyota zažívá velkou revoluci, která začala už v roce 2016, kdy se na trhu objevil kompaktní crossover Toyota C-HR. V letošním roce přichází řada rovněž na novou Corollu, vybavenou nejmodernějšími technickými řešeními a odvážným stylistickým zpracováním.
foto: Toyota

Ty největší změny se skrývají pod kapotou 12. generace vozu Toyota Corolla. Patří mezi ně nejmodernější bezpečnostní systémy, které jsou součástí balíčku Toyota Safety Sense 2. generace, novinky ve výbavě, jako je velký barevný HUD displej i dva hybridní pohony nové generace – jednotka 1.8 s výkonem 122 koní a zcela nová jednotka 2.0 s výkonem až 180 koní.

“Nejnovější Toyota Corolla a Auris, který nahrazuje, spolu po technické stránce nemají už nic společného. Corolla 2019 je postavena na zcela nové platformě, stejné, z jaké vychází model C-HR. Jedná se o naprosto novou architekturu TNGA, která nemá společné body s předchozími generacemi,“ popisuje Alain Uyttenhoven, prezident německé Toyoty a dřívější viceprezident Toyota Motor Europe a šéf značky Lexus v Evropě..

Na nová očekávání trhu zareagovala Toyota tím, že se na evropském trhu bude místo Aurisu nabízet globální model, Corolla. Toyota už nemá být jen to spolehlivé auto, jak ji všichni znají. Nyní je autem, které také dobře vypadá.

“Snažíme se stát značkou vzbuzující větší emoce, a to ve všech segmentech. Mimo jiné i v tradičním segmentu C, kam patří i Corolla,“ vysvětluje Uyttenhoven. „Snažíme se být jiní než konkurence. To zase vede k polarizaci názorů, protože někomu se naše nová stylistika moc líbí, zatímco jiné bude odrazovat. Sledujeme nový trend. Řada řidičů je připravena změnit značku automobilu, jakmile se na trhu objeví nový model atraktivní jak po vizuální stránce, tak svojí výbavou.“

Německo je největší prodejní trh s novými automobily v Evropě, a tím pádem dobře ukazuje trendy, které fungují i v ostatních zemích celého kontinentu. “Ze všech modelů Toyoty se v Německu historicky nejlépe prodává Yaris. Na druhém místě je C-HR, ovšem letos se to může změnit. Očekávám, že se bestsellerem stane nová Corolla. Jedním z prodejně nejúspěšnějších modelů bude v roce 2019 určitě i nová RAV4. Ve škále vozů Lexus, podobně jako na všech ostatních trzích v Evropě, s přehledem zaujímá čelní pozici model NX.“

tisková zpráva

49 Comments on “Nová Toyota Corolla přijíždí ve dvou hybridních verzích”

  1. Ze všech modelů Toyoty se v Německu historicky nejlépe
    Ze všech modelů Toyoty se v Německu historicky nejlépe prodává Yaris.
    Proč asi?? Cena jak za Dacii, spolehlivé vychytané auto do města ideální s malou spotřebou (3,6-4,5l/100km) a když sklopíte zadní sedačky tak do toho nacpete 6ks palet a ješte zůstane místo na přepravku 🙂
    Lidé co mají více rozumu než peněz si koupí Yarise.

  2. Jsem majitelem Ampery s dojezdem onech 50km a budu kupovat
    Jsem majitelem Ampery s dojezdem onech 50km a budu kupovat novou Corollu s 1.8, protoze to nejen dobre vypada, ale jak jsem mel moznost najezdit po Praze a na okruhu 170km v prumeru za 3,4 l/100km za jediny den. Plug-in hybridy jsou jen prechodny clanek, ktery umozni dojezd nad maly radius bezneho elektromobilu typu Leaf, ale musi sebou tahat konvencni a elektricky motor a baterie za hodne penez viz. prave ta ma Ampera se kterou jezdim stejne za necele 2l/100km, protoze cas od casu ten akcni radius je strasne maly. Corolla ma prtavou baterku, ktera nepredstavuje velkou ekologickou zatez a je relativne levna a jezdi jen o neco draz nezli jakykoliv plug-in hybrid.

    1. A měl jste možnost jezdit i s tím novým výkonnější
      A měl jste možnost jezdit i s tím novým výkonnější hybridem 2.0? Protože co jsem kdysi četl testy na tu 1.8 ještě tuším v Aurisu a C-HR tak si dost stěžují na mdlou dynamiku. Tak jsem si už tehdy říkal, že s výkonnějším pohonem by to bylo fajn.
      Ale pokud vám ta 1.8 vyhovovala, tak OK, jen by mě zajímalo srovnání.

      1. Tak zrovna hybridy od Toyoty nejsou pro ty, kteri si chteji
        Tak zrovna hybridy od Toyoty nejsou pro ty, kteri si chteji hrat na zavodnika, od toho je pro taty Octavia RS. Problem toho dvoulitru je cena o 80tis. vyssi a take, ze ve meste to rozhodne vice zere a to misto 3,4 co jsem najel ja klidne temer 4,7. Nemyslim si, ze by ta 1.8 na mesto, okresky a semtam dalnice byla pomala, to je jen v hlave.

        1. V pohodě, pokud vám ten slabší stačí, tak je to pro vás
          V pohodě, pokud vám ten slabší stačí, tak je to pro vás ideální, ušetříte při nákupu a i na benzínu. Mě jen zajímalo srovnání s tou klasikou 1.8. I tak ale myslím, že spotřeba i 4,7 je na město paráda.

          Závodník nejsem, ale ani hybrid nemusí být líný, právě ta baterka pěkně může pomoct spalovaku. A taky jezdím v hybridu, pravda trochu výkonnějším, 450h.

          1. Kia eniro 370km v zime, 500km bezne, hyundai kona to
            Kia eniro 370km v zime, 500km bezne, hyundai kona to same..
            testovali Teslu M3 na dalnici v nemecku: 120km/h dojezd 450km, 150kmh dojezd 315km, 180kmh dojezd 250 a 200kmh dojezd 180km
            Porad malo?
            Spalovak se da pujcit na vikend za 1500,- a s tim se da s krvavyma ocima udelat klidne 2tkm za vikend 🙂 ale kdo tak jezdi bezne ze…?

            1. Ale tady není řeč o tom, jestli stačí/nestačí čistá
              Ale tady není řeč o tom, jestli stačí/nestačí čistá elektrika, ale o tom, který hybrid (1.8 nebo 2,0) je lepší v té Toyotě. Já bych teda bral 2.0, ale každý má jiné nároky a potřeby.

              PS:
              Ty nájezdy co píšete mi osobně nestačí, jezdím pracovne min. 2 krát do měsíce dvě dlouhé cesty přes 500 km. Chci to jet co nejkratší dobu a ne někde zevlovat u nabíječky. Ale někomu to stačit může, pokud teda se smíří s cenou…

              1. Hybrid nebrat, porad tam je to co nema EV ;p
                500 tam a 500 pak

                Hybrid nebrat, porad tam je to co nema EV ;p

                500 tam a 500 pak hned zpatky? Tak to potes, to uz zacina byt celkem o zivot 🙂

                Stejne brzo budou vsude limity na 80/100kmh…

                Ja byl jen jednou pod Amsterdamem na otocku pres 1800km a uz po 1500 jsem nevnimal auta predemnou a zamnou. Nikdy vice, radeji to budu skakat po 300km teslou a klidnou jizdou… nebo vlak ci letadlo.

                1. Ale já hybrid mám, pořídil jsem si to právě na tyto
                  Ale já hybrid mám, pořídil jsem si to právě na tyto dlouhé trasy. Nahradil jsem s tím diesel, co jsem měl předtím. A udělal jsem dobře, výkon podstatně vyšší, dynamika lepší než diesel a spotřeba stejná, po městě dokonce lepší.

                  Jezdím v pondělí tam a ve čtvrtek (pátek) zpátky. Letadlo nedává smysl, ve výsledku by to trvalo stejně dlouho, možná déle. Vlak je taky na nic, dvakrát tak dlouho. A oboje je nepružné (a chybělo by mi auto v cílové destinaci), do auta sednu a jedu, není o čem. A elektrika? Abych měl aspoň jakž takž pohodlí cestování jako teď, musel bych vzít Teslu a to je cenově min. třikrát víc a to bych se ještě musel koukat na ten hnusný interiér. A se spolehlivostí to taky není nic moc, na rozdíl od Lexuse. Děkuji, nechci 🙂

                  Jinak se ale nija neženu, jedu na tempomat 130. v klidu a pohodě. A zvládám to buď v kuse nebo s jednou pauzou, nemám s tím problém.

          2. Já testoval a několikrát oba motory. Ve městě a při
            Já testoval a několikrát oba motory. Ve městě a při klidné jízdě rozdíl mezi 1,8 a 2,0 moc znát není. Největší rozdíl je hlučnost při zatížení na dálnici a ve stoupáních, tam má 2,0 hodně navrch. Mám 1,8 HSD v aurisu a po týdením váhání jsem nakonec objednal novou 2,0 Corollu. Jinak souhlasím, ve spotřebě je mezi těmi motory rozdíl tak 0,5 – 1,2 L/100 km, podle toho kde pojedu.

            1. Super, dík za info.
              To je přesně to, na co jsem četl

              Super, dík za info.

              To je přesně to, na co jsem četl nejvíc stížností v recenzích toho starého hybridu 1.8 – při potřebě výkonu a zrychlení to vytočí, řve to a dynamika nic moc. Pokud to má ta nová 2.0 vyřešno lépe, tak to je moc fajn. Taky bych si radši připlatil…

              1. tak ona i 1,8 to má nyní v Corolle vyřešeno o něco lépe
                tak ona i 1,8 to má nyní v Corolle vyřešeno o něco lépe než v aurisu. Motor 1,8 v Corolle vychází z 1,8 v aurisu, ale není stejný, došlo tam k úpravám. Také je tam jinak uložená převodovka a celkově je Corolla 1,8 příjemnější než byla 1,8 v aurisu. Nový 2,0 je však jízdním projevem hlavně na dálnici a při zatížení jinde, + navíc ten motor skoro neslyšíte.

            2. No prave, ze jste testoval Auris 1.8 a novou Corollu 2.0, ale
              No prave, ze jste testoval Auris 1.8 a novou Corollu 2.0, ale rozdil mezi Aurisem 1.8 a Corollou 1.8 je znacny. Novinka ma vykonnejsi elektromotor, lepsi baterku, invertor atd. Takze nova Corolla nevyuziva tolik benzinovy motor jako ho vyuzival stary Auris pri kazdem vetsim seslapnuti a proto ma vyrazne nizsi spotrebu.

      1. Testoval jsem vse mozne vcetne noveho Leafa se 40kw baterii.
        Testoval jsem vse mozne vcetne noveho Leafa se 40kw baterii. Ten ma dojezd 160km v zimnich teplotach, na dalnici to neujede v lete ani 200km. Dokud to nebude mit minimalne 60kw baterii realne vyuzitelnou tak, aby to ujelo minimalne 300km alespon o dalnici a cenu pro me do 700tis, tak ma smysl hybridni auto. Moje jizdy jsou takove, ze s Amperou se stejne nedostanu pod 2l/100km a jeste se musi nabijet, protoze v beznem provozu Ampera zere v prumeru 6-7l/100km a v zime po Praze jeste vice.

        1. Nový Leaf je auto do města, nebo do míst, kde se roční
          Nový Leaf je auto do města, nebo do míst, kde se roční teploty pohybují nad nulou. Pokud Ampera dá 50 km na baterii, tak to většině lidí na denní ježdění stačí a každý den strčit konektor do auta, jako to dělám já, není problém. Příští rok jde do prodeje VW ID (náhrada eGolfu) 48 kWh od 700 tis. Kč, pak Kia Niro (rozumně velké SUV) 63 kWh od 900 tis., bude v prodeji Hyundai Kona 63 kWh od 900 tis., Volvo Polestar 2 cena od 1 mil. baterie 78 kWh, rovněž bude v bazarech spousta TM3 za rozumnou cenu atd. Raději bych tedy šetřil a počkal na příští rok, kdy se hnou díky VW i ceny ostatních aut směrem dolů.

              1. Pričem ale dnes v benzinkách je ten rozdíl tak 20%, kdežto
                Pričem ale dnes v benzinkách je ten rozdíl tak 20%, kdežto v nabíječkách to je dost nepřehledné, platí se za kWh nebo za minuty? A různě pokud je to AC nebo DC… pak ještě něco za stání nabitého auta. No, člověk aby měl v hlavě kalkulačku, u benzinky stačí jediný pohled na stojan 🙂

                1. Problém bude, že levná nabíječka bude např v Praze na
                  Problém bude, že levná nabíječka bude např v Praze na Barrandově a člověk přijede na Černý Most, kde se bude platit 8kWh.

                2. A uz ses nekdy zkusil podivat na rozdil ceny benzinu u pumpy
                  A uz ses nekdy zkusil podivat na rozdil ceny benzinu u pumpy na dalnici a na pumpe ve vzdalenosti Cernak-Barrandov od dalnice)?

                3. Ano, kdysi, když jsem ještě tankoval, jenže benzínka je
                  Ano, kdysi, když jsem ještě tankoval, jenže benzínka je na každém rohu a se spalovákem nemusíš na dálnici tankovat, když má dojezd 600 a více km (já míval kolem 900km). Když Přijedu na Černý most a mám dojezd třeba 15 km, tak si moc vyskakovat člověk nemůže. Zrovna tak musím zaplatit třeba na Vystrkově v průměru 6 Kč/kWh i když doma nabíjím za 2,50 Kč a jinde za paušál či zadarmo.

                4. Porad nevidim ten problem. Tak na Cernaku naberu za petikorunu
                  Porad nevidim ten problem. Tak na Cernaku naberu za petikorunu a dojedu na ten Barrandov, pokud me ta cena tak pali.

                  Vystrkov je proste strategicka lokalita a vlastnik by byl blby, aby z toho delal charitu. Kdyz se ti to nelibi, prihod mega za vetsi baterku a uz tem nenazrancum platit nebudes muset. Pumpa vedle urcite taky nema „ONO“ ceny.

                5. At tady prosim nekdo z hybridem napise spotrebu kdyz mu dava
                  At tady prosim nekdo z hybridem napise spotrebu kdyz mu dava za usi a ne porad nejaky spotreby eko jizdy a pak uvidime rozdil.
                  Ja kdyz slapu na i3 tak se i tak nedostanu abych nekecal nad 50 haliru za kilak.

          1. Muzu se zeptat co ma za auto? Jinak ja tu corrollu zvazuju
            Muzu se zeptat co ma za auto? Jinak ja tu corrollu zvazuju hlavne kvuli tomu, ze neni nejak zasadne draha, spotrebu ma nizsi nez konkurecni benzinaky, a tak trochu od ni cekam sluzsnou spolehlivost (planuju si auto necha tak 10 let klidne)…

              1. Bože 🙂 ďalší rozpravkar.. Medvede v benzíne A180 90kW a
                Bože 🙂 ďalší rozpravkar.. Medvede v benzíne A180 90kW a spotreba 5? 🙂 ako to robíš? Na Spritmonitor.de je 232 majiteľov co si tam vedie spotrebu podľa dotankovania a majú priemer 7.46.. Len tu je kúzelník co to isté auto jazdí za 5..
                Ani na mňa nereaguj… Kľudne si vypisuj bachorky o 5 litroch…

                1. Mě je ale úplně jedno čemu věříš a to s tím jezdí
                  Mě je ale úplně jedno čemu věříš a to s tím jezdí ženská. Samozřejmě průměr má 6.3l, protože jezdí většinu času po městě.

          2. V nove Corolle 1.8 to bude vyrazne mene nezli 5l pokud clovek
            V nove Corolle 1.8 to bude vyrazne mene nezli 5l pokud clovek nebude jezdit prevazne dalnice nebo tomu slapat na krk. Jen pro zajimavost, jel jsem stejny usek od dealera tesne po sobe, oboje se studenym motorem nejdrive v C-HR a za 4,7l/100km a nasledne Corolla 3,4l/100km. Bylo to vcetne najezdu na okruh a nizda oo nem. Testovaci okruh cca 10km.

    2. co sa tyka tej ekologickej zataze plugin-hybrid vs
      co sa tyka tej ekologickej zataze plugin-hybrid vs hybrid.
      Plugin-hybrid moze podla mna vyjst lepsie ako hybrid.
      Ked si zratame o kolko viac benzinu zozerie hybrid oproti plugin-hybridu za celu zivotnost auta (300.000km?), a navyse baterka sa potom da este vyuzit napriklad do fotovoltaickej elektrarne na dalsich x rokov.

  3. Hybridni auta mi pripominaji evolucni hratku prirody, kdyz
    Hybridni auta mi pripominaji evolucni hratku prirody, kdyz prvni zivocichove opoustely vodu a zacaly zit na sousi. mely zabry a plice. Nejsem si uplne jisty, ale evoluce se asi docela rychle rozhodla a ty zabry odumrely. Auta se uplne stejne zbavi tech smradlavych strojoven.

    1. Nesouhlasím, existuje dost států, kde je pro auta benzín
      Nesouhlasím, existuje dost států, kde je pro auta benzín levnější než elektřina pro domácnosti. A ceny baterek taky nepůjdou dolů zas tak rychle.
      Takže auta s baterkou na max 50 km a spalovacím motorem mají velkou budoucnost, jen to bude víc v levném sektoru a dost jinak konstruované, než jak to teď v EU nejmasověji nasazuje předražený zbytečné složitosti milující Mercedes vlastněný arogantními globalisty.

      1. No, ked pozeram ako sa vyvijalo bmw i3. Ten koncept sa mi
        No, ked pozeram ako sa vyvijalo bmw i3. Ten koncept sa mi paci. iRex bol v podstate elektromobil s malym benzinovym motorcekom len tak na dojazd a mal tiez CCS.
        Najnovsi model s 42kWh baterkou uz benzinovy motor – extender nema, baterka je dost velka aby sa zaobisli bez neho.
        To je podla mna kam smeruje vyvoj plugin-hybridov.
        Plugin hybridy tu budu len na kratke prechodne obdobie, kym ciste elektromobily nebudu vyhodnejsie. A to moze byt tak 10-15 rokov ? Podla mna sa preto ani vyrobcom nechce velmi rozvijat a investovat do tejto technologie, ked ma len kratku buducnost.

        1. Nebo jak to udělala Toyota. Ta to riskla před 20 lety,
          Nebo jak to udělala Toyota. Ta to riskla před 20 lety, pustila se do vývoje hybridů na úkor dieselů a dnes se jí to vyplácí. Nemusí se hrnou do elektroaut, protože i s hybridy plní normy v pohodě a je o ně zájem a s elektrikou začnou až bude opravdu zájem zákazníků, lepší baterky, lepší ceny, atd…

Napsat komentář