Stali jste se účastníky dopravní nehody? Víme co dělat, abyste získali vysoké odškodnění

Nehod na silnicích přibývá, jen za loňský rok jich bylo přes 104 000. Co byste dělali, kdybyste byli součástí jedné z dopravních nehod právě vy? Víte, co vyplnit, potvrdit a zajistit? Bohužel řada lidí v této otázce tápe, pojďme se proto podívat na to, jak se v takové situaci zachovat a co udělat pro co nejvyšší odškodnění.

Jak se zachovat v případě nehody? Poradíme!
foto: dotFOX s.r.o.

Ze všeho nejdříve je samozřejmě nutné ošetřit zraněné. Jakmile se alespoň trochu situace uklidní, je na čase zajistit co nejvíce svědků. Osoby, které na místě byly a celou nehodu viděly, požádejte o telefonní číslo a jméno, aby je bylo možné kontaktovat v případě potřeby. Právě oni mohou být klíčovými svědky, kteří pomohou nehodu objasnit.

Vše archivujte, zprávy od doktora i projetý benzín

Po svědcích se vrhneme na formality. Zapotřebí je, abyste si nechali potvrdit, že jste účastníkem nehody a abyste si uchovali veškeré dokumenty týkající se nehody. Tím jsou myšleny například:

  • zprávy od doktora,
  • jízdenky, které rodina projezdí za vámi do nemocnice,
  • cesťák kvůli projetému benzínu na lékařské prohlídky.

I přestože máte sjednané kvalitní pojištění, tohle všechno vám pomůže ještě k vyššímu odškodnění, proto nenechávejte nic na osudu a vše pečlivě archivujte.

Co vše ovlivní výši odškodnění?

Pokud viník nehody nespolupracuje, pak se v žádném případě nenechte přimět k řešení sporu trestněprávní cestou, kvůli které se celé jednání akorát tak protáhne. Mnohem výhodnější, a to jak časově, tak i finančně, je občanskoprávní spor, kdy odškodnění vymůžete z povinného ručení na pojišťovně.

Když jsme u odškodnění, pak vězte, že u bolestného to nekončí, a to ať už máte drahé či levné povinné ručení. Do odškodnění vždy můžete zahrnout například:

  • ušlou mzdu,
  • náklady na cesty k doktorům,
  • jizvy,
  • splátku úvěru.

Veškeré nároky je vhodné sepsat a vyhledat pomoc odborníka, který vám poradí, na co máte nárok. Je jasné, že měsíc po nehodě ještě ani sami nevíte, jak vám nepříjemná situace změní život. Klíčovým faktorem tak je následující rok, po jehož uplynutí můžete zhodnotit, jak vás dopravní nehoda ovlivnila. Dojít může třeba:

  • k zatížení společenského uplatnění,
  • ke snížení příjmů,
  • k psychickým problémům.

To vše pak ovlivňuje konečnou výši odškodnění.

Pozor, žádné závazky neodsouvejte na druhou kolej. Vše řešte a plaťte!

I přestože bezprostředně po nehodě nemáte náladu na řešení dluhů, v žádném případě splátky neodsouvejte a nečekejte, že jejich úhrada půjde z pojistky. Je vhodné kontaktovat věřitele a situaci mu vysvětlit, solidní úvěrový poskytovatel vám jistě pomůže a vyjde vstříc. Kromě půjček se toto upozornění týká i dalších závazků, jako je platba energií, nájmu, mobilního tarifu nebo leasingu.

placená inzerce

27 Comments on “Stali jste se účastníky dopravní nehody? Víme co dělat, abyste získali vysoké odškodnění”

  1. ten článek je úplně o ničem.
    Ale dám vám jednu radu.

    ten článek je úplně o ničem.

    Ale dám vám jednu radu. Pořiďte si kameru. Pak se nemusíte nervovat s tím, aby jste scháněli svědky.
    Nehledě na to, že po nehodě máte jiný starosti, než schánět okolní lidi.
    Měl sem nehodu bez zranění a než sem se rozkoukal, tak okolní čumilové se už rozutekli.
    Naštěstí pomocí záznamu sem to pak vyhrál.

        1. Nechci se hádat, ale pouze pokud jste nalepen na auto před
          Nechci se hádat, ale pouze pokud jste nalepen na auto před sebou, tak přečtěte SPZ. Předjížděl jsem kamion co malém sejmul osobák co se připojoval na dálnici a jak jsem jel v rychlém pruhu tak jsem tu SPZ nepřečetl. Takže ani jsem nemohl pomoci.

                1. Já mám Xiaomi 70mai fullHD.
                  Líbí se mi, že je bez

                  Já mám Xiaomi 70mai fullHD.
                  Líbí se mi, že je bez displeje. Předtím jsem měl jen HD Mivue s displejem a strašně mi vadilo, jak je velká a svítí mi v noci do xichtu. Navíc na displeji nepotřebuju vidět to co vidím před sebou 🙂
                  70mai má wifi, takže pokud chci něco stáhnout, tak použiju apku v mobilu a stáhu si to do mobilu. Takže není nutnost vyndavat sdkartu kvůli nějaké zajímavosti a pak pamatovat na to jí tam zase vrátit.
                  Navíc je kamera malinká, takže za zrcátkem není skoro vidět.

                  Samozřejmě značka jde přečíst jen ve dne a z nějaké rozumné vzdálenosti. Ale co by člověk nechtěl za 700. Poměr cena kvalita výborná.
                  A poučení co jsem okoukal ve videích z ruska, kde kamerky hodně frčí. Mějte zapnutej záznam zvuku a pokud se něco šustne, tak si značku raději nahlas přečtěte.

  2. Koukám že redakce aktivně maže komentáře kritizující
    Koukám že redakce aktivně maže komentáře kritizující tohle svinstvo…

    Fakt vám nepřijde článek navádějící jak podojit pojišťovnu a „vydělat“ co nejvíce na nehodě, přes čáru? Tohle nemá s etickou reklamou nic společného.

    1. Proč podojit?
      Když ti někdo způsobí nehodu a ty máš z

      Proč podojit?

      Když ti někdo způsobí nehodu a ty máš z toho nějakou škodu, je snad správné, aby ti to viník vše do haléře zaplatil, ne? No a jelikož viník je ze zákona pojištěný, tak to zacvaká pojišťovna. Určitě spousta lidí neví, na co vše má nárok, tak je dobré jim to připomenout… od náhradního auta až po blbosti jako jízdenky do nemocnice a určitě i ten ušlý zisk, když si v nemocnici místo v práci a dostáváš nějakou směšnou nemocenskou.

      Co se ti na tom nezdá? Nejsti ty z nějaké pojišťovny?

    2. Podojit pojišťovnu nakonec znamená podojit sebe. Nic není
      Podojit pojišťovnu nakonec znamená podojit sebe. Nic není zadarmo, ale lidi si to neuvědomují. A nebo ano a jen využijí každou příležitost podojit lidi kolem sebe. A z takových lidí mi je zle. Ale takový je svět. Je dobré to vědět.

    3. Jsi upad na hlavu ne? Dnes v drtivé většině případů
      Jsi upad na hlavu ne? Dnes v drtivé většině případů naopak pojišťovny dojí pojištěnce, a když se mají mít k plnění, tak se neeticky vytáčejí, vymlouvají a některé se dokonce přímo snaží poškozené následně udusit byrokracií.

        1. Drive jsem jezdil na bionaftu, pak jsem presel na normalni
          Drive jsem jezdil na bionaftu, pak jsem presel na normalni naftu kde byla bioslozka a ted uz vubec nic. Jen elektrinu. A ke vsemu jeste skoro zadnou z Temelina. Nemel by ze me radost. Ani jako Agrofertak, ani jako cekatel na tuzer za vystavbu Tunelina.

            1. Tramvaje, metro, vlaky a vsechny ostatni elektricke spotrebice
              Tramvaje, metro, vlaky a vsechny ostatni elektricke spotrebice pouzivaji tu stejnou elektrinu jako elektromobily. Zatim jsem neslysel nekoho nadavat na spinave tramvaje a pokusy je nahrazovat naftovymi autobusy. Jste asi hodne zastydly ropak, ktery se boji vseho noveho.

    1. Na státní podporu výroby elektroauta ŠÁDEBILKO zapomeň,
      Na státní podporu výroby elektroauta ŠÁDEBILKO zapomeň, vzkázal jí Babiš !! Až budeš vyrábět správný auta a nikoli manenažerský svíně na krmníku pak si o tom můžem promluvit :))

      idnes.cz/ekonomika/doprava/automotive-skoda-eu-elektromobily-emise-oxid-uhlicity-vlada-babis-memorandum.A190318_110907_eko-doprava_cfr

      1. Docela mě zaujala věta „Dali jsme 1,2 miliardy korun na
        Docela mě zaujala věta „Dali jsme 1,2 miliardy korun na výstavbu dobíjecí infrastruktury z evropských peněz“
        Znamená to tedy, že už máme v ČR alespoň 3000 rychlodobíjecích stanic (pokud počítáme, že 400 tisíc za 50 kW nabíječku je dostatečné)?

        1. nooo nevim, je jasný že ejdžnt buri není žádný
          nooo nevim, je jasný že ejdžnt buri není žádný dobrodinec mecenáš elektromobility to jo a že vo žlutej sajrajt de až fprvní řadě, ale jak to myslel netuším každopádně TERRA 50kW je za 600.000 czk a výše. Čert ví politika to asi jako když Sobotkovic mančaft dal 6 Milijard na šáde Kvasiny a z toho 2 prdly na chodníky ;)))

          youtube.com/watch?v=Qs7XJuWBGh4

Napsat komentář