Škoda Auto vybuduje v České republice 7 000 dobíjecích bodů pro elektromobily

Mladá Boleslav se přemění ve Smart City díky spolupráci mezi energetickou společností ŠKO-ENERGO, městem Mladá Boleslav a společností Škoda Auto.

V roce 2018 automobilka investovala do rozšíření elektrické infrastruktury v hlavním závodě v Mladé Boleslavi 3,4 milionu eur, z toho 1,65 milionu do elektrické sítě a 1,75 milionu do výstavby nabíjecích stanic.
foto: Škoda

Pro vlastní zkušební provoz v současnosti využívá Škoda Auto více než 300 dobíjecích bodů. Do roku 2025 uvolní na výstavbu interní dobíjecí infrastruktury s téměř 7 000 dobíjecími body ve svých českých závodech v Mladé Boleslavi, Kvasinách, Vrchlabí a v jejich okolí přibližně 32 milionů eur. Nabíjecí stanice budou k dispozici především zaměstnancům automobilky.

Bernhard Maier, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, zdůrazňuje: „Budoucnost značky ŠKODA je elektrická. Do konce roku 2022 uvedeme na trh více než deset elektrifikovaných modelů. V roce 2019 začneme s modelem Superb s plug-in-hybridním pohonem a plně elektrickou verzí modelu Citigo. Souběžně s tím bude společnost Škoda Auto investovat také do infrastruktury: v nadcházejících letech vytvoříme v areálu závodů a na parkovištích pro zaměstnance až 7 000 dobíjecích bodů.”

Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky, doplňuje: „Přípravy ve výrobě běží ve všech oblastech na plné obrátky. V oblasti elektromobility jsme proškolili již více než 11 000 zaměstnanců. Navíc investujeme do infrastruktury našich závodů a jejich okolí.“

Dobíjecí infrastrukturu v areálech společnosti Škoda Auto již v současné době testují oddělení technického vývoje, řízení kvality, prodeje a výroby. Automobilka pro tento účel v minulém roce investovala do rozšíření nabíjecí infrastruktury v areálu závodu celkem 3,4 milionu eur.

Dalších 1,65 milionů eur směřovalo do modernizace a rozšíření elektrické sítě, 1,75 milionů eur investovala společnost Škoda Auto do instalace více než 300 dobíjecích bodů. Z toho více než 220 nabíjecích stanic je na střídavý proud a více než 80 moderních stanic na stejnosměrný proud.

Škoda Auto chce počet dobíjecích bodů do roku 2025 navýšit na téměř 7 000 a za tímto účelem plánuje objem investic ve výši přibližně 32 milionů eur. K více než 3 600 dobíjecím bodům v areálu závodů přibude dalších 3 100 v jejich okolí, které budou k dispozici všem zaměstnancům společnosti Škoda Auto.

Společně s energetickou společností ŠKO-ENERGO, která pro společnost Škoda Auto již více než 20 let dodává energii, a také s městem chce automobilka přeměnit Mladou Boleslav ve Smart City.

První modely značky Škoda s elektrickým pohonem budou představeny v roce 2019 V letošním roce uvede společnost Škoda Auto na trh první modely s elektrifikovaným pohonem. Prvním bude plně elektrická verze vozu Škoda Citigo, následovaná modelem Škoda Superb s plug-in-hybridním. V roce 2020 pak bude zahájena výroba sériové verze studie Škoda Vision iV, která byla nedávno představena na autosalonu v Ženevě.

V rámci Strategie 2025 investuje Škoda Auto v příštích čtyřech letech dvě miliardy eur do vývoje elektrických vozů a nových služeb, souvisejících s mobilitou. Jedná se o největší investiční program v historii společnosti.

tisková zpráva

50 Comments on “Škoda Auto vybuduje v České republice 7 000 dobíjecích bodů pro elektromobily”

  1. Nestaci jako dobijeci bod na parkovisti zasuvka 230V 16A?
    Nestaci jako dobijeci bod na parkovisti zasuvka 230V 16A? Pokud ano, naklady by se ani nemusely vysplhat k castce uvedene v clanku. Je to tak? Na druhou stranu chapu, ze je lepsi dat Mennekes. Ale pres Mennekes 11kW se drtiva vetsina aut nabije z nuly do plna za pracovni dobu. Asi ne vsichni budou nabijet „z nuly do sta“.

  2. EON mění podmínky nabíjení. 3 Kč / kWh, Globusy zdarma.
    EON mění podmínky nabíjení. 3 Kč / kWh, Globusy zdarma. To tedy zírám, čekal jsem to mnohem horší. https://www.eon.cz/-a169723—hEdEZ4qz/cenik-dobijeni-e-on-drive-pdf
    Bude to od 1.4. Kdyby tyhle ceny dal ČEZ, elektromobilita je v ČR vcelku v pohodě, jen to chce dál a dál stavět.
    Také je zajímavá cena na Vystrkově – prý 0 Kč. Není to chyba?

      1. Ano Akumulátory lze nabit i s vodíkového palivového
        Ano Akumulátory lze nabit i s vodíkového palivového článku

        Protože vodíkový palivový článek má nějakou setervačnost
        Nějakou dobu trvá než začne pracovat a vyrábět el. proud
        To samé platí při vypnutí, kdy ještě nějakou dobu vyrábí el. proud i když už není potřeba .
        Také při brzdění rekuperací je potřeba vyrobenou el energii někam uložit .
        Proto tam musí být „vysokonapětový“ akumulátor aby vyrovnával tok energie.
        Přesto se vodíkem poháněné pohonné ústrojí neřadí mezi hybridy

        https://www.youtube.com/watch?v=LSxPkyZOU7E

  3. podla tychto stranok MPO
    podla tychto stranok MPO /cz/energetika/statistika/statistika-cerpacich-stanic-pohonnych-hmot/

    3914 – Seznam provozovaných veřejných čerpacích stanic pohonných
    hmot v ČR podle stavu evidence ke dni 11. 1. 2019

    131 – Seznam provozovaných veřejných dobíjecích stanic v ČR
    podle stavu evidence ke dni 26. 6. 2018

    => 7000 znie pekne uvidime co bude realita a ci vsetky budu verejne 😉

    1. Čet si vůbec ten článek, to jsou všechno jen nabíječky
      Čet si vůbec ten článek, to jsou všechno jen nabíječky za plotem továren Škodovky a v jejich okolí ;D
      Škoda má přes 43 000 zaměstnanců, takže to bohatě pokryje jejich potřeby, když jim prodá elektrický přibližovadla se slevou. Veřejně dostupný z toho bude mizivé procento pokud vůbec. Nedávno si tu někdo stěžoval, že si zaměstnaci Škody snad nemůžou ani píchnout mobil do zásuvky, aby náhodou Škoda nepřišla o nějaký elektrony, ale to že se v hale o pauze svítí i když tam nikdo nepracuje nikoho nebolí. Přísnost muší bejt, befel je befel.

  4. Škoda Auto chce počet dobíjecích bodů do roku 2025
    Škoda Auto chce počet dobíjecích bodů do roku 2025 navýšit na téměř 7 000… K více než 3 600 dobíjecím bodům v areálu závodů přibude dalších 3 100 v jejich okolí, které budou k dispozici všem zaměstnancům společnosti Škoda Auto.

    V první chvíli po přečtení článku mě napadlo, stejně jako asi spoustu z Vás:
    To je pěkně naprd, nic pro nás, elektromobilisty z „vnějšího světa“ za branami Škoda Auto.

    Ovšem když se nad tím zamyslím znovu a znovu:
    1) Škoda Auto má cca 43.000 zaměstnanců. Kdyby si – čistě teoreticky – alespoň 7.000 z nich koupilo e-Citigo – předpokládám za zvýhodněnou cenu pro zaměstnance, tak by Škoda Auto měla zabité 2 mouchy jednou ranou – jednak by měla zajištěný odbyt, jednak by mohla zdůvodnit stávající i další investice do rozvoje elektrické infrastruktury a dalšího rozvoje výroby EV.

    2) Když vezmu ten pomět 7/43, tak je to přes 16% lidí, kteří jezdí elektricky, ekologicky a navzájem si nesmrdí studenými spalováky pod nos. O těch 16% se zbytku světa, tedy alespoň v ČR, může v dohledné době jenom zdát.

    3) Když vezmu e-Citigo, tak pokud bude mít zaměstnanec Škody Auto možnost nabíjet v práci, tak už tolik nemusí řešit, že e-Citigo „nikam nedojede, není ho kde nabíjet“ atd. a může ho to přimět překonat tyto bariéry (které má v hlavách většina lidí) a může si to auto koupit. Je úplně jedno, že s tím bude jezdit především do práce, na nákupy, po městě, „kolem komína“ atd. Každý elektromobilista musí nějak začít a ne každý si hned na začátku musí koupit Teslu, e-Trona, nebo i-Pace. Hlavní je, jak já říkám „nezabíjet ostatní ani sám sebe“.

    4) Ukažte mi automobilku, resp. jakoukoli jinou firmu, která pro své zaměstnance toto udělá. Jasně, udělá to pro zaměstnance, ale taky samozřejmě sama pro sebe. Napadá mě jedině Tesla, nikdo jiný. A je úplně, ale úplně jedno, že Škodovka, resp. koncern to dělá hlavně proto, že musí. Prostě jde při rozvoji a podpoře elektromobility svou cestou.

    Za to všechno má Škodovka ode mě palec nahoru.

    Nejsem ani zaměstnancem, ani manažerem ani PR pracovníkem koncernu, nemám s nimi absolutně nic společného. Jen se snažím jejich aktivity hodnotit pokud možno nezaujatě a v duchu známého „každý nahrazený spalovák se počítá“.

    1. Ještě musíte započítat dovolené, různé pracovní doby
      Ještě musíte započítat dovolené, různé pracovní doby a různá pracovní místa na různých místech i mimo nabíječky. Takže na místech s nabíječkami bude v jeden čas maximálně polovina lidí. Dále velká většina bude jezdit buď hromadnou či jinou dopravou nebo také spolujízdy. Tipnul bych, že celkem aut v areálech Škody bude v jeden den maximálně 5000 a pokud Škoda e-Citigo bude mít dojezd avizovaný 300 km, pak stačí nabíjet jednou týdně a rázem z toho máme, že pokud bude mít 100 % zaměstnanců elektromobil, pak stačí 1000 nabíječek.
      Tak a právě jsem ušetřil Škodě zhruba 27 milionů eur 😀

    2. Jasne, a az vyjedou z firmy tak obsadi vvBooeslavi a okoli ty
      Jasne, a az vyjedou z firmy tak obsadi vvBooeslavi a okoli ty dve DC nabijecky co tam jsou. Firma jim urcite neumozni si dojet tankovat mimo pracovni dobu. Moc pekne. Jsem pro aby se tak chovala kazda firma. Treba spital by daval transfuze krve jenom svym zamestnancum.

  5. Clanek by se spis mel jmenovat:
    „Škoda Auto si pro sebe v

    Clanek by se spis mel jmenovat:
    „Škoda Auto si pro sebe v arelech vybuduje v České republice 7 000 dobíjecích bodů pro elektromobily, mensi cast jich bude na parkovisti pro zamestnance“

    Jinak se totiz titulek snazi budit zdani ze Skoda Auto bude delat neco pro bezne obcany.

  6. V roce 2015 mi lidi z koncernu sdělili , ze teď se patnáct
    V roce 2015 mi lidi z koncernu sdělili , ze teď se patnáct let budou dělat hybridy a pak se uvidí , ale asi elekroauta. Když to tak čtu , tak ti blázni se toho plánu stále ještě asi drží. Par BEV, aby se neřeklo a jinak začít sekat hybridy a mluvit o elektrorevoluci. Přitom při osobním rozhovoru se ke svým vlastním hybridním autům vyjadřují jednoznačně negativně . Ano školení lidi na elektro proběhlo. Ale ti lidé to považuji jen za doplněk spalovacích aut. Ztráta na Teslu i Číňany každým dnem roste , koncern hraje zdrzovaci taktiku.

  7. Nabíječky jaké svět neviděl a za podobné ceny jako
    Nabíječky jaké svět neviděl a za podobné ceny jako české dálnice nebo výtah u nás ve škole za 40 mega. Nechápu kam na ty ceny chodí a jak to múže projít. Na výtah mi zaytupitel za ODS řekl že neziskovkám schvalují všechno v plné výši a nešťourají se v tom….

  8. hmm Škoda Auto 2019 instalovala více než 300 dobíjecích
    hmm Škoda Auto 2019 instalovala více než 300 dobíjecích bodů z toho:

    220 ks šáde nabíjecích stanic je obyč MENNEKES 22kW
    a jen
    80 ks je ABB TERRA 50kW …. 😉

    kcc-hho.webnode.cz/supercharger/nabijeni-stanice/

    …. do roku 2025 chce šádë vybudovat dalších 7.000 ks dobíjecích bodů … TAKŽE: POTŘEBUJE POUZE a jenom 150 kW NABÍJEČKY !!! abysme čekali u E-Trona pouze 30 minut protože :

    s ČEZáckou TERROu 50kW tam budete stepovat 1,5 hodiny ;)))

    youtube.com/watch?v=gIdP6qZrJj4

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/vw-audi-e-tron/

    evmapa.cz/

    1. Pokud ty AC stanice budou někde u fabriky na parkovišti, tak
      Pokud ty AC stanice budou někde u fabriky na parkovišti, tak tam úplně stačí 22kW nabíjení, ne? Dělník přijede na směnu, dá auto do nabíječky a na konci směny je nabité. K čemu v takovýchto místech DC rychlonabíjení?

        1. Ne… psal jsem „pokud“. Ale tady z tohoto prohlášení bych
          Ne… psal jsem „pokud“. Ale tady z tohoto prohlášení bych usuzoval, že těch 300 o kterých je řeč, jsou jejich interní nabíječky, ať už na parkovišti nebo uvnitř areálu:

          „Dobíjecí infrastrukturu v areálech společnosti Škoda Auto již v současné době testují oddělení technického vývoje, řízení kvality, prodeje a výroby. Automobilka pro tento účel v minulém roce investovala do rozšíření nabíjecí infrastruktury v areálu závodu celkem 3,4 milionu eur.“

  9. Hmm, jako informace a pro neschopné si uvědomit, že se
    Hmm, jako informace a pro neschopné si uvědomit, že se Škoda velkohubě chlubí tím, že si zásuvkami vybaví kuchyni aby mohla vařit, asi dobré PR. Pro nás ostatní kteří Ti dáváme palec dolů – ty se k nám Ivánku nehodíš, my se nechvástáme a je nás víc než Tebe. Pravděpodobně tu budeme i po Tobě.

Napsat komentář