Volkswagen sníží počet zaměstnanců až o 7000, chce se věnovat softwarovému vývoji

Automobilky se připravují na horší časy. Propouští Tesla a nově se na snižování stavů chystá i Volkswagen.

Zajímavé novinky aktuálně oznámil šéf Volkswagenu Herbert Diess na velkém setkání ve Wolfsburgu
foto: Volkswagen

Volkswagen chce do roku 2023 ušetřit €5,9 mld. a zvýšit provozní marži. Proto se chystá zrušit 5000 až 7000 pracovních pozic.

Nepůjde přímo o propouštění, nýbrž nabídkou předčasného odchodu do důchodu zaměstnancům, kteří do něj tak jako tak mají blízko. Velmi pravděpodobně z pozic, které už v dnešním světě prostě nejsou důležité.

Souběžně se ale Volkswagen chystá naopak nabrat až 2000 nových zaměstnanců, zejména v oblasti softwarového vývoje a elektroniky! Konečně největší světové automobilce došlo, co bude v tomto století důležité.

Volkswagen tvrdí, že až 90 % inženýrů se tam dnes zabývá hardwarem. Do roku 2030 to má být pouze 50 %. Logika je jasná: hardware auta je takřka hotový a s nástupem elektromobility se výrazně zjednodušuje.

Rozvíjet potřebuje autonomní řízení, konektivita, digitalizace obecně. Všichni víme, jak špatný je infotainment ve většině aut a to je místo, kde je potřeba výrazně zapracovat.

27 Comments on “Volkswagen sníží počet zaměstnanců až o 7000, chce se věnovat softwarovému vývoji”

  1. ak je pravda čo píšu sk noviny, taks lovensko fauvé
    ak je pravda čo píšu sk noviny, taks lovensko fauvé nepočíta do tejto 7000 cifry:
    So sprá­vou, že Volk­swa­gen pre­púšťa, prišli via­ceré slo­ven­ské mé­dia, vrá­tane den­níka SME a Trend. Kon­krétne má o prácu prísť až tri­ti­síc za­mest­nan­cov. Ok­rem toho majú za­mest­nanci naj­väč­šej slo­ven­skej au­to­mo­bilky prísť aj o mzdové prí­platky. Volk­swa­gen síce po­tvr­dil pre­púš­ťa­nie, no o ofi­ciál­nych čís­lach za­tiaľ mlčí. Na­priek tomu pri­šiel por­tál Trend s po­čtami, ktoré boli ozná­mené za­mest­nan­com au­to­mo­bilky:
    800 za­mest­nan­cov, ktorí mali uzat­vo­renú zmluvu na dobu ur­čitú, ne­budú mať túto zmluvu pre­dĺženú;
    400 za­mest­nan­cov, ktorí sú ofi­ciálne za­mest­naní v Audi Hun­ga­ria, sa majú od mája vrá­tiť do ma­ter­skej fab­riky v Ma­ďar­sku;
    600 za­mest­nan­cov má od­ísť v rámci takz­va­nej “pri­ro­dze­nej fluk­tu­ácie”;
    600 za­mest­nan­cov, ktorí sa do fab­riky Volk­swa­gen do­stali cez pra­covné agen­túry, ne­budú mať pre­dĺžené zmluvy;
    500 za­mest­nan­cov má byť vy­sla­ných na do­časnú vý­po­moc do iných fab­rík v rámci au­to­mo­bi­lo­vého kon­cernu Volk­swa­gen.
    Tieto po­čty ale podľa Trendu ne­mu­sia byť fi­nálne a v ko­neč­nom dô­sledku sa môžu upra­viť sme­rom na­dol, ale aj na­hor, podľa vý­voja eko­no­mic­kej si­tu­ácie.

    Dô­vo­dom pre­púš­ťa­nia a zni­žo­va­nia miezd je podľa Trendu “ne­istá bu­dúc­nosť fab­riky”. Tá po fáze ná­be­hov musí zú­žit­ko­vať ob­rov­ské in­ves­tí­cie a zvý­šiť pro­duk­ti­vitu až o 30 per­cent. Prob­lé­mom ale je, že vo vý­rob­nom port­fó­liu bra­ti­slav­ského zá­vodu sa ne­na­chá­dzajú žiadne nové mo­dely.

      1. 850? LR ich nezachráni!
        Dôvodom týchto krokov je neistá

        850? LR ich nezachráni!

        Dôvodom týchto krokov je neistá budúcnosť bratislavskej fabriky, ktorá po fáze nábehov potrebuje zužitkovať masívne investície, zvýšiť produktivitu o tridsať percent, no najmä nemá v portfóliu nové modely, ktoré by prišli na jej linky po roku 2022.
        Od polovice marca tohto roka prejde bratislavská výroba SUV modelov Volkswagen a Audi z nepretržitej štvorzmennej prevádzky už len na tri zmeny. Už teda nebude produkovať cez víkend ako doteraz. Vyrábať sa bude cez pracovný týždeň striedavo ráno, poobede a večer.
        a ďalej:
        https://www.cas.sk/clanok/796885/kia-prepusta-vo-volkswagene-sa-bude-robit-menej-dve-automobilky-zastavuju-nabor-ludi/

  2. To je dost pozdě, mít jen 10% SW inženýrů. Teslu táhnou
    To je dost pozdě, mít jen 10% SW inženýrů. Teslu táhnou nejvíc k zemi náklady na lidi, ale ono se jim to časem zúročí když budou mít pořádnou autonomní AI co jezdí jen na radar a kamery, HW už mají připravenej, teď to jen dodělat a testovat. Velká výhoda je, když můžou nechat běžet autopilota na statisících vozů v pozadí a porovnávat to s řidičema, analyzovat data s celý ameriky. To dnes nikdo jinej nemá a snadno se na to zapomene. VW musí nejdřív rozjet výrobu, dodat aspoň 100000 EV, aby mohli pořádně testovat s datama s reálnýho provozu a to nějakej rok potrvá, což je právě aktuální náskok Tesly. Elektrauto postavit levně jde, ale bez softwaru, což je obrovský rozdíl v přidané hodnotě, který se bude každým rokem zvětšovat. Takže maj fakt co dohánět.

  3. nj, To jednoho krásnýho dne 3 roky před důchodem k vám na
    nj, To jednoho krásnýho dne 3 roky před důchodem k vám na linku přijde konzerví šádemanenažer a poudá : hele mladej mám pro tebe nabídku (myslí tím tu která se neodmítá 😉 ale musíš se rozmyslet hned !! 🙂 Buď dostaneš na ruku půlmega vodstupný a končíš dohodou ted hned anebo si tady můžeš „zkusit“ pokračovat … ;))) … a tak ferda sbalil půlmega, na pracáku se dlouho nevohřál a ty 3 roky dokroutí někde jako pomocná síla na katedře 😉 To víte, po 40ti letech fautodebilce je INSTITUCIONALIZOVANEJ ;))))))))))

    csfd.cz/film/2294-vykoupeni-z-veznice-shawshank

    a pohádky je konec :))))))))))))))))))))))

    1. Tesla propouští, ale zase taky nabírá jiný lidi, dnes už
      Tesla propouští, ale zase taky nabírá jiný lidi, dnes už má víc zaměstnanců než před loňským propouštěním. Letos azs půjdou prodejci v kamenných obchodech, i když ne všichni. Prostě Tesla jede naostro a ty nejmíň efektivní zaměstance vyhodí aby mohla najmout nový a zlepšit si průměr. Před rokem potřebovali hodně lidí na rozjezd linek Modelu 3, dnes už to mají o něco vyladěnější a na výrobu stejnýho množství už tolik nepotřebujou. Za chvíli zas budou nabírat v Číně 🙂

Napsat komentář