Tesla upevňuje prodejní pozice doma i v Evropě, Model 3 mezi nejprodávanějšími elektromobily

Tesla zaznamenává úspěchy v zámoří i na evropské půdě. Model 3 si vydobyl prvenství v Norsku a Německu a Tesle se prodejně daří se všemi svými modely i na domácím trhu.

Příchod nejlevnější verze elektromobilu Tesla Model 3, o kterou je velký zájem, bezesporu dál vylepší pozice tohoto elektromobilu ve světových žebříčcích prodejnosti.
foto: Tesla

Dodávky Tesla Model 3 do Evropy začaly teprve nedávno a již nyní je jasné, že tento elektromobil skutečně dokáže oslovit místní zákazníky. Že o něj bude velký zájem v Norsku, Nizozemsku či Francii se dalo předpokládat, ovšem Tesla Model 3 hlásí prvenství například už i v Německu.

Právě Německo, coby domovský stát celé řady velkých automobilek, momentálně zaznamenává obrovský vzestup elektromobility, na čemž se dostupný sportovní sedan od Tesly do značné míry podílí. V průběhu února se elektromobilTesla Model 3 stal v Německu nejprodávanějším elektromobilem.

Podle analýz společnosti Clean Technica představoval jeho prodejní podíl 32 % ze všech prodaných elektromobilů. Druhý neprodávanější elektromobil na německém trhu, kterým je Renault Zoe, nechal Model 3 daleko za sebou.

Jak se dalo očekávat, Tesla Model 3 nezklamal ani na norském trhu, kde má již nyní nálepku nejprodávanějšího elektromobilu v roce 2019. Jen za březen zde zaznamenal přes 1300 nových registrací a čísla stále rostou. Modelu 3 se tak podařilo překonat Volkswagen e-Golf a také Nissan Leaf.

Tesla může být spokojená také s prodejními výsledky ve Spojených státech, kde za minulý měsíc prodala odhadem 7 650 kusů svých vozidel, což je o 67 % více než ve stejném období minulého roku. Největší prodejní podíl drží Model 3 s 5 750 prodanými kusy.

Následuje jej Tesla Model X s 1 100 prodanými kusy a Tesla Model S s přibližně 800 kusy. Tesla tak i nadále upevňuje svou pozici na domovském trhu a připravuje se na elektrickou ofenzivu konkurenčních výrobců. Zda jí bude schopna ustát, je otázkou.

62 Comments on “Tesla upevňuje prodejní pozice doma i v Evropě, Model 3 mezi nejprodávanějšími elektromobily”

  1. Off:
    Na Bjornovom videu, kde ukazuje druhu teslu co dostal cez

    Off:

    Na Bjornovom videu, kde ukazuje druhu teslu co dostal cez referral vidno, ze k novej TMS dostal rovnaky jednofazovy nabijaci kabel ako davaju k TM3. Znamena to, ze k novym TMS a TMX davaju namiesto 3f/11kW nabijacieho kabla tiez len ten jednofazovy?
    Preberal niekto co tu je v poslednom case S alebo X?
    Aky UMC bol k autu?

  2. Tesla je v automobilním fochu mimino a to doslova!
    Nedávno

    Tesla je v automobilním fochu mimino a to doslova!
    Nedávno se vyklubala na svět a snaží se dát zákazníkům vše co s BEV souvisí a vytváří šanci být opravdu o poznání ekologičtější!

    Kritizovat Teslu je v pořádku,ale pak by ostatní výrobci automobilů měli být biti.

  3. off
    Taky VW se snaží odlákat kupce od modelu Y a otvírá

    off

    Taky VW se snaží odlákat kupce od modelu Y a otvírá předobjednávky na ID od 8. května, který ukážou na IAA v září. Osobně si přeju, aby zájem byl aspoň tak ohromný jako byl u M3 nebo i větší. Bylo by to super, kdyby toho musel VW vyrobit nějaké ohromné množství, zvláště by jak to zvládali a co by to udělalo s trhem spalováků. Pojď mi hop :))) Ale to by nejdřív museli slíbit i cenu za kterou to chtěj dodat.

    VW ID all-electric hatchback pre-orders open May 8, production version comes in September
    https://electrek.co/2019/03/13/vw-id-electric-hatchback-pre-orders-open-may-8-production-september/

    Tak co Myšelíne kolik si rezervuješ kusů? 😉

    1. Osobně tipuju nějaké nízké desítky tisíc kusů. Ale
      Osobně tipuju nějaké nízké desítky tisíc kusů. Ale samozřejmě pokud slíbí stejné auto jako TM3 za poloviční cenu, tak to může být i výrazněji víc, ale pochybuju. POřád si myslím, že spíše razí filozofii Škody… vyrobíme jen tolik, kolik budeme muset, abychom splnili emisní limity.

                1. Jako první se začne vyrábět model s menší baterií,
                  Jako první se začne vyrábět model s menší baterií, následovat bude s větší baterií. Všechny modely budou mít bohaté konfigurační možnosti, takže model s menší baterií půjde nakonfigurovat i za cenu 900 tisíc, záleží co si kdo vybere.

    1. Tak jedek píše „close to“ tedy blížící se k ceně
      Tak jedek píše „close to“ tedy blížící se k ceně 40.000… takže ta cena je trochu diskutabilní a nakonec, proč čekat na nějaký pokus Fiskar, když totéž a v reálné podobě už slíbil Polestar. Tam bych řekl, že to bude mít reálnější základ i dřívější termín dodání.

  4. „Tesla tak i nadále upevňuje svou pozici na domovském trhu
    „Tesla tak i nadále upevňuje svou pozici na domovském trhu a připravuje se na elektrickou ofenzivu konkurenčních výrobců. Zda jí bude schopna ustát, je otázkou.“

    Jakou konkurenci? :-O Ona existuje nějaká konkurence s nabíječkami po světě, co se dá použít pro běžné a praktické užívání? To měl být vtip, nebo opět zaměření jen na těch pár málo blbečků, co si koupí předraženej krám a nemá to kde nabít a může s tím jezdit maximálně jako s nějakými mini vozem jen po městě, aby si to pak doma nabil? 🙂

      1. Tenhle hloupý argument jsem slyšel už mnohokrát. Takže
        Tenhle hloupý argument jsem slyšel už mnohokrát. Takže dle tvé logiky si musí všichni koupit 2 auta, protože sem tam je třeba i více km. Už to chápeš, že plácáš blbosti? 🙂

        Hlavně se pak vypltí si koupit EV Jaguára za 2 mega, abych s tím jezdil jen kolem domova, že 😀

        1. On už je to standard dneska, žádný budoucí. Máš tu
          On už je to standard dneska, žádný budoucí. Máš tu pouze CCS a CHAdeMO. Nicméně CCS je otevřená evropská norma, nikdo ho nevlastní, nemá na něj nikdo práva, takže každý (i budoucí) výrobce EV bude v Evropě preferovat CCS nad uzavřeným CHAdeMO, kde nevíte, jak se CHAdeMO konsorcium vyspí a třeba nezvedne ze dne na den licenční poplatky výrobcům či se nerozhodne ho ukončit.
          A to nemluvím o tom, že po technické stránce je už dneska míle za CCS. Ještě jsem neviděl více jak 50 kW CHAdeMO nabíječky, kdežto CCS již ano.
          Takže CHAdeMO dožije pro starší auta a pár výjimek typu Nissan Leaf a myslím si, že i Nissan nakonec v Evropě přejde časem na CCS.

  5. tyoe todle už zní jak propaganda 😉 prodej norsko i německo
    tyoe todle už zní jak propaganda 😉 prodej norsko i německo je obecně známý zajmaly by nás ovšem počty kusů, jejich vzestup, porovnání s prodejem fosilu v čase grafu. A STATISTIKY PORUCHOVOSTI !!!!! A SERVISNÍCH ŮKONŮŮŮ!!! A CENY POZÁRUČNÍCH NÁHRADNÍCH DÍLŮŮŮŮŮŮ :))

    jméno autora článku si přečíst umíme sami díkas 😉

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

                1. Naopak, nečtením tvejch zbytečnejch kravin si zlepšuje
                  Naopak, nečtením tvejch zbytečnejch kravin si zlepšuje duševní zdraví.

                2. a tudle volovinu sis vycucal zkerýho prstu, na ruce nebo
                  a tudle volovinu sis vycucal zkerýho prstu, na ruce nebo nanoze 😉 to nevíš že smích léčí :))

                3. Lidi kolem tebe už se vůbec nesmějou.
                  Lidi kolem tebe už se vůbec nesmějou.

        1. Myslím že Tesla si svůj obchodní model vybírání peněz
          Myslím že Tesla si svůj obchodní model vybírání peněz dopředu určitě nenechá ujít a bude se snažit vytěžit z toho hajpu maximum. 😉 Koneckonců teď se jim to bude móc hodit protože maj splatit dluhopisy za 1,3 miliardy $.

            1. podľa súvahy majú za celý kalendárny rok 2019 splatiť
              podľa súvahy majú za celý kalendárny rok 2019 splatiť 2.7 miliardy z dlhodobých pôžičiek.
              tých 920 mega je už určite „vrátane“.

              som zvedavý, či Y zvládne vygenerovať až taký hype ako TM3.
              podľa mňa nie, ale rád sa budem mýliť.
              ak popýtajú zálohu 2-3 tisíc, a dostanú 200-300 tisíc objednávok, tak im to isto môže trochu pomôcť.

              1. já si taky myslím že Y nebude takový vejvaj jako v 2016
                já si taky myslím že Y nebude takový vejvaj jako v 2016 představení 3jky obzvlást jesi to bude mít zazdívací fíčury 3jky jako tablet a kliky ikdyž na druhou stranu zas čekat by se na ní díky čínský GF3 zase tak dlouho 3 roky jako na TM3 nemuselo 😉

                A nějaký přehled finančních splátek/půjček tesly odkaz tabulku by byla??

                1. to sa mi vygoogliť nepodarilo.
                  jediné, čo mám, je súvaha

                  to sa mi vygoogliť nepodarilo.
                  jediné, čo mám, je súvaha Q4 2018, kde je uvedené, že tohtoročné splátky long term dlhu sú vo výške 2.71 mdl.
                  Dlh splatný v Jan 2020 a neskôr je potom 11.12 mld.

                  Dokopy teda k 31.12.2018 – 13.83 mld

            2. Vše je podrobně na ir.tesla.com
              Seznam dluhů větších

              Vše je podrobně na ir.tesla.com
              Seznam dluhů větších než 0,5 mld. USD:
              1) 0.25% Convertible Senior Notes due in 2019
              920,000 March 2019 (splaceno)
              2) 1.25% Convertible Senior Notes due in 2021
              1,380,000 March 2021
              3) 2.375% Convertible Senior Notes due in 2022
              977,500 March 2022
              4) 5.30% Senior Notes due in 2025
              1,800,000 August 2025
              5) Credit Agreement 1% plus LIBOR
              1,540,000 June 2020
              6) 1.625% Convertible Senior Notes due in 2019
              565,992 November 2019
              7) Solar asset-backed notes 4.0%-7.7%
              1,214,071 September 2024-February 2048
              8) Automotive asset-backed notes 2.3%-7.9%
              1,177,937 December 2019-June 2022

              Celkem všechny dluhy k 31.12.2018 byly 10 998 150 000 USD

Napsat komentář