Volkswagen už zase kouzlí s čísly, teď chce 22 milionů elektroaut během 10 let

Volkswagen svěřepě pokračuje v informování o tom, jak v blízkém budoucnu bude vyrábět miliony elektromobilů. Teď zvyšuje cíle z 15 milionů na 22 milionů prodaných aut za deset let.

Rodina elektromobilů Volkswagen I.D. se má stát pro koncern základem budoucí elektromobilní expanze.
foto: Volkswagen

Namísto 50 původně plánovaných elektrifikovaných modelů do roku 2028 jich chce Volkswagen nově uvést 70. I díky tomu chce koncern dosáhnout do roku 2050 emisní neutrality.

Do roku 2023 se chystá investovat do elektromobility €30 mld. a do roku 2030 má podíl elektrifikovaných aut na nabídce VW vzrůst na 40 %. K tomu samozřejmě bude potřeba velká spousta baterií.

Strategickými partnery se v tomto ohledu pro Volkswagen stávají LG Chem, SKI, CATL a Samsung. A kromě toho Volkswagen hledá možnosti, jak si v Evropě postavit vlastní baterkárny (což se ale samozřejmě dodavatelům nelíbí).

Prvními z nové generace elektromobilů koncernu jsou Audi e-tron a brzy také Porsche Taycan. Následně by konečně měly být představeny i první modely postavené na platformě MEB, která je klíčem k elektromobilní budoucnosti Volkswagenu.

tisková zpráva

64 Comments on “Volkswagen už zase kouzlí s čísly, teď chce 22 milionů elektroaut během 10 let”

  1. To je tady zase keců jak VW nic nedělá a jenom slibuje.
    To je tady zase keců jak VW nic nedělá a jenom slibuje. Opakujete to jako papoušci pořád dokola, už je to fakt trapný a nebaví mě to tu pořád dokola číst, termin rozmachu EV který uvádějí ještě nanastal, tak se laskavě uklidněte. I tak tento rok bude mít VW stejné množstí modelů jako Tesla a to VW nic nedělá, až začne dělat tak v každém dalším roce představí víc modelů než má Tesla za celou svoji historii. VW přechází na nový pohon, to znamená několik let změn ve výrobě, jak toto bude tak na trh začnou sypat EV takovým tempem, že Tesla nebude stíhat ani ty své updaty natož nové modely, VW jen mění pohon a testuje novou platformu, Tesla se teprve učí dělat auta

    1. Máte pravdu, VW bude chrlit modely, zatímco Tesla prodávat
      Máte pravdu, VW bude chrlit modely, zatímco Tesla prodávat 🙂
      Co si představujete pod „sypat EV takovým tempem…“? I když by Tesla jen dostavěla továrny co má, tak má výrobu přes milion aut ročně, tedy 10 milionů čistých BEV za 10 let a to už je půlka plánovaných prodejů elektrifikovaných (tedy i hybridů) celého VW Group. Samozřejmě Tesla hodlá stavět továrny i dál, její cíl je vyrábět 3 miliony aut ročně v roce 2023 a to je takové tempo, že VW nebude stíhat ani malovat koncepty 😀

      1. To je hezký sen a plány, ale stojí to všechno na jednom
        To je hezký sen a plány, ale stojí to všechno na jednom zásadním předpokladu, že jak říkáte bude Tesla prodávat a to není vůbec nic jistého. Ono se to staví a plánuje když není konkurence 😀 Ale v současné chvíli už konkurence začíná být a Tesla už kličkuje jak zajíc a neví co dřív, na trhu má jednu kraksnu už asi osm let a nástupce v nedohlednu, nové porsche tento model S sfoukne z trhu jako svíčku, model X je příšernost už na pohled, navíc s SUV to nemá nic společného a e-tron bude zdatný konkurent a co se týká modelu 3 který dává asi největší smysl tak tam je problém cena, dražší verze už nikdo nechce a levné budou tak levné že na nich tesla nic nevydělá. Než přijde Y tak tu bude už tolik EV že nikoho moc zajímat nebude.

          1. Opravdu věcný argument hodný genia, víc toho nemáš? 😀
            Opravdu věcný argument hodný genia, víc toho nemáš? 😀 Jasný VW slibuje miliony EV a určitě nebude vyrábet nic, zato Tesla vyrobila několik set tisíc usmrkaných EV málem z toho zkrachovala a už je jasný jak bude vyrábět miliony 😀 Akorát ještě nemá kde je vyrábět, takovej malej detail že? 😀 VW má desítky továren už postavených, kde má lidi co umí dělat auta, má sít dodavatelů. Tesla nemá ještě ani pozemky na fabriku. A to jak tu stále čtu jak VW jen maluje a dělá koncepty atd. tak pro zdejší pitomce vysvětlím, to není tak že si něco někdo namaloval o volné chvíli, to jsou reklamní akce na něco co už jezdí na silnici, testuje se dlouhou dobu a tyto koncepty jen testují veřejnost jak se takové auto líbí a dle toho se provádějí konečné úpravy designu, je to zde již i těm prostějším jedincům jasné? 😀

          2. No hlavně že ty v tom máš jasno teslafile 😀 pravda psal
            No hlavně že ty v tom máš jasno teslafile 😀 pravda psal jsem jen EV od VW ale samozřejmě i další značky přijdou a budou si konkurovat, jenže tyto značky jsou na vzájemnou konkurenci zvyklé, Tesla ne, ta se arogantně tváří jako by žádná konkurence nikdy nemohla být a na to dojede, než se naučí montovat pořádně auta budou tu už stovky EV od jiných výrobců

        1. Běž si fňukat jinam ty unavenej fňukale. VW se
          Běž si fňukat jinam ty unavenej fňukale. VW se zesměšnilo samo svou horou nesplněnejch slibů a podvodama. Jestli tě to sere, tak si stězuj ve Vlkohradu a ne tady. Přístích 20 let může VW akorát tak držet hubu a krok a dodávat jedno čistý auto za druhým místo těch svejch rakovinometů co ničej planetu a posílaj děti na onkologii. Už maj 10 let zpoždění.

        2. Tesla už se dostává do zisku, teď dokonce splatila velký
          Tesla už se dostává do zisku, teď dokonce splatila velký dluh z minulosti. Tesla má ale obrovskou výhodu že všechny své kapacity má už investované do elektro výroby a nejen aut, ale i baterií, Gigafactory se stále rozšiřuje. VW má zisky ze starých spalovacích technologií, nyní potřebuje investovat spoustu peněz a ještě prodávat konkurenceschopné modely takřka od nuly (na té nové platformě) a z toho takovej vejvar mít teda nebude 🙂 Plus postavit pořádnou síť nabíječek, vyvinout pořádný autonomní řízení, nakupovat spoustu baterií od dodavateů, se kterýma se nemůžou dohodnout atd. Prostě má na pár let co dohánět i kdyby od teď investovali všechno do podleního Eura jen do EV.

        3. Co vám na mém příspěvku přijde jako zesměšňování,
          Co vám na mém příspěvku přijde jako zesměšňování, naopak tam vidím ve vašem příspěvku mnohem větší zesměšňování Tesly než všech ostatních na VW? Samozřejmě já fandím i VW (možná i víc, protože i ojetá Tesla je pro mě ještě dost let nedostupná), ale tady jde jenom o čísla. S tímhle, co plánují prostě nemůže být o převálcování kohokoli vůbec řeč. A nemusíme vůbec srovnávat s Teslou a vyjde vám, že pokud VW nezačne hodně rychle něco dělat (a tím myslím třeba ještě zdvojnásobit ten plán na 22M EV za 10 let), tak velmi rychle ztratí svoji vedoucí pozici. Osobně tipuji, že má maximálně poslední 3 roky, kdy si udrží podíl nad 10 % na globálním trhu.

    2. Jo, to tvrdim davno. Jenze tady se Vam vsichni vysmejou. No
      Jo, to tvrdim davno. Jenze tady se Vam vsichni vysmejou. No hadat se s nima je ztrata casu. Ted sem nekde cetl, ze v Toyote se autonomnimu rizeni venuje 500 lidi a tym chteji rozsirit na 1000. Zajimalo by me, kolik jich asi pracuje na stejnem ukolu v Tesle. Teslu mam rad ale taky bych rad aby byli vsichni objektivni.

  2. Jinými slovy chtějí prodat v příštích 10 letech 100
    Jinými slovy chtějí prodat v příštích 10 letech 100 milionů čistých spalováků, takže stále nic moc. Ale chápu, když „chce koncern dosáhnout do roku 2050 emisní neutrality“, tak s vyrobenými 0 auty to půjde docela snadno 😀

  3. Včera jsem v rámci jedné akce navštívil Škoda muzeum v
    Včera jsem v rámci jedné akce navštívil Škoda muzeum v MB. Provázející byl petrolhead tělem i duší. Že vychvalovaný Ferdinand Porsche nejprve vyráběl elektromobily samozřejmě nevěděl. Včetně prvního plugin hybridu. To když se chlubil jak Škodofka investuje do jeho rodného domu. Pak se zastavil u vystaveného bakelitového Vision iV vedle pokladen a poplival elektromobilitu přehledem všech vyvrácených klišé a fake news, co kdy autoforum a iděs vydaly. A doplnil to tím, že musí vyrábět elektromobily, co nikdo nechce a musí je dotovat, aby z toho byl profit. 4 spalováky na 1 elektro. Tak jsem mu dal letáček ASEP o elektomobilitě a doporučil, ať si ten flek drží. Protože do budoucna s tímto přístupem ze Škodofky zbude akorát to Škoda muzeum…..

    1. tak to je mazec… 😉 o tom že čína je elektromobilně
      tak to je mazec… 😉 o tom že čína je elektromobilně několik let před evropou a navíc že ted ještě dostala přednost v další investici TESLA GF3 určitě ten šádepikolík nechce mít ani páru…. To jeho komediální představení bych docela rád i chtěl vidět, asi nemáte video že? Dal bych si to dneska k večeři hnedka po událostech 🙂

      1. Bohužel ne. Ono by to bylo k smíchu, kdyby to celé nebylo k
        Bohužel ne. Ono by to bylo k smíchu, kdyby to celé nebylo k pláči a netýkalo se země, kde jsem se narodil a žiji (i když jsem Moravák a Slezan, tak mohu mít koneckonců českou Škodu v paži :-)). O tom, že Čína je zejména v běžné malé praktické elektromobilitě o parník vepředu, ten člověk určitě neslyšel nic. Mimochodem na i-Mobilitě v Ostravě 14-16.3.2019 budou z té Číny minimálně 3 kousky aut k zakoupení v ČR.

        1. To je tedy „pecka“! A na tohle mají jezdit třeba děcka ze
          To je tedy „pecka“! A na tohle mají jezdit třeba děcka ze školy! „Přátelé, 20. století skončilo před 19ti lety!“ – to jsou slova, která nepotřebují komentář (Siemens) a děkuji za ně! To tady ve škole přišel borec z místní montovny, a tvrdil, jak je špatný EV, že na posilovač brzd potřebuje elektřinu z baterie, kdežto u spalováku je to podtlakem ze sání (což je pravda). Vždy si na toho magora vzpomenu, když slyším, jak do 2 vteřin EV vydá zvuk na vytvoření podtlaku pro posilovač (e-NV a třeba Smart při nastartování, …). Tohle přijde do školy agitovat studenty!!! Z fleku vyhodit z práce!!

    2. Tyhle lidi proste ignoruju. Takovi byli a budou. Do prace to
      Tyhle lidi proste ignoruju. Takovi byli a budou. Do prace to mam pesky asi 8 minut mezi rodinnymi domky, ale predevcirem sem to vzal jinou trasou, po takovy trosku hlavni ulici. Zadny vysoky domy, vitr foukal a aut taky ne nejak strasny mnozstvi. Kazdy treti auto hybrid. Nakladaku a autobusu malo. Presto mi prekvapilo jak byly ty zplodiny citit.

      1. jj. stačí jediný spalovák ráno v ulici. Pak si člověk
        jj. stačí jediný spalovák ráno v ulici. Pak si člověk asi zvykne a praští ho to do nosu zase až při vysoké koncetraci např. u rušné křižovatky. A pak zase zapomene a v čekárně u doktora si říká, že to není možný. Čím by to mohlo být?

  4. Ten pocet 70 vidim jasne: model id s bat., bez bat., s LED,
    Ten pocet 70 vidim jasne: model id s bat., bez bat., s LED, bez LED, s cernou strechou ci bez, s WP ci bez (tepelne cerpadlo), …
    Jen toto da matematicky 16 modelu. Takze jeste 2 varianty a je jich 64. K tomu id.buz v sesti kombinacich a je tu sedumdesat.

          1. nooo to víme, ale zajímají nás ty problémy o kterých
            nooo to víme, ale zajímají nás ty problémy o kterých zatím nevíme! 😉 Problém je tadle ta ututlávající servisní politika… To oni teslí poloosy u performance verze X 60kczk/40kkm vybublaly na povrch taky čirou náhodou… žádná tiskovka ;))

Napsat komentář