Nové Volvo FH se systémem I-Save snižuje spotřebu paliva až o 7 %

Aby svým zákazníkům mohla nabídnout maximální úsporu pohonných hmot, představuje společnost Volvo Trucks model Volvo FH se systémem I-Save.

Volvo FH s I-Save bude na evropských trzích možné objednávat od 11. března 2019.
foto: Volvo

Poptávka po dopravě v celé Evropě roste a nákladní vozidla překonávají stále větší vzdálenosti. Současně se ovšem dopravci potýkají s rostoucími cenami nafty, což jim snižuje ziskovost. Propojením nového motoru D13TC (Turbo Compound) s vylepšenými funkcemi pro úsporu paliva zajišťuje toto nové vozidlo snížení nákladů na pohonné hmoty až o 7% bez negativních dopadů na jízdní vlastnosti.

„Volvo FH s I-Save je naše odpověď na tyto výzvy. Toto vozidlo představuje komplexní řešení, které díky propojení našich nejnovějších technologií výrazně snižuje spotřebu paliva u dálkové přepravy. A to bez negativních dopadů na jízdní vlastnosti,” říká Roger Alm, prezident společnosti Volvo Trucks.

Základním stavebním kamenem modelu Volvo FH s I-Save je motor D13TC – nejmodernější a dosud nejúspornější pohonná jednotka pro dálkovou přepravu od společnosti Volvo Trucks. Dno pístu má patentovaný tvar, který zvyšuje účinnost spalování paliva ve válci. Přebytečná energie výfukových plynů se pak ještě využívá k pohonu motoru pomocí přídavné turbíny Turbo Compound ve výfukovém potrubí.

Motor D13TC dosahuje až o 300 Nm vyššího točivého momentu, což znamená, že pro udržení stabilní rychlosti v dálničním provozu nemusíte tolik zrychlovat a vystačíte si s menším množstvím paliva. Je to ideální řešení pro zákazníky z oblasti dálkové přepravy.

Dalšími součástmi systému I-Save jsou nové energeticky úsporné zadní nápravy, aktualizovaný systém I-See využívající mapy, který analyzuje trasu, přizpůsobuje jízdu výškovému profilu silnice před vozidlem a je vybaven softwarem pro řazení optimalizovaným pro dálkovou přepravu. Vylepšený efekt všech těchto produktů a služeb může dohromady vést ke snížení nákladů na pohonné hmoty až o 7 % ve srovnání s motorem D13 Euro 6, krok D.

Nové Volvo FH se systémem I-Save

Nové Volvo FH se systémem I-Save
foto: Volvo

„Přizpůsobili jsme každou funkci systému I-Save potřebám nákladních dopravců, zvláště těch, kteří běžně najedou více než 120 000 km ročně” říká Mats Franzén, ředitel pro strategii Powertrain ve společnosti Volvo Trucks. „Čím delší trasa, tím větší potenciální úspora. Je to výkonný motor, díky kterému je jízda velmi úsporná a příjemná.”

tisková zpráva

16 Comments on “Nové Volvo FH se systémem I-Save snižuje spotřebu paliva až o 7 %”

    1. Jenže u nás se elektřina nevyrábí z hnědého uhlí, ale
      Jenže u nás se elektřina nevyrábí z hnědého uhlí, ale z mixu hnědého uhlí, jádra a dalších (zatím bohužel minoritních) zdrojů. I tak je výsledkem emise CO2 něco pod 500g/kWh (konzervativní hodnota). Pro BEV je spotřeba energie něco kolem 15-25kWh/100km (řekněme 20kWh), což znamená reálných 100g/km CO2. Připomeňme, že papírové emise CO2 u spalováků jsou výrazně podhodnocené, takže nařízených 95g/km je spíše z říše snů. Při zvyšování podílu fotovoltaiky to může od jara do podzimu výrazně zahýbat produkcí CO2 směrem dolů – připomeňme rok 2018 v Německu, kde byl celoroční podíl elektřiny OEZ kolem 38%. U chemických paliv (benzín, nafta) těch možností už moc není. Jednou z mála chemických možností ukládání energie ze Slunce je metanizace CO2 (power2gas). Mým ideálem budoucnosti pak nejsou jaderky, ale směs OEZ a flexibilního paroplynu/kogenerací – paroplynky mají na rozdíl od jaderek a uhelek výrazně kratší reakční dobu a ČR dnes běžně skladuje metan v podzemních zásobnících na 3 měsíce dopředu.
      Kouzelná na BEV je rekuperace, byť jen s účinností 30%. K čemu je mi ve spalováku brzdění motorem, když se energie místo v brzdách utopí v převalování válců (že k tomu u stříkaček není potřeba žádné palivo, je jen velmi slabá útěcha).

      1. V zásadě s Vámi souhlasím. Pro mě je však ideálem
        V zásadě s Vámi souhlasím. Pro mě je však ideálem stabilního zdroje jádro. Ostatně v podmínkách ČR nám nic jiného ani nezbývá. Nemáme moře pro instalaci větrníků, jako mají Němci, ani nemáme tolik vodních toků, jako mají Norové nebo Rakušané. A spoléhat se jenom na fotovoltaiku (nestabilní zdroj) je nemyslitelné.

        Energetický mix pro výrobu elektrické energie musí být alespoň z 50 % tvořen ze stabilních zdrojů. Na to jsou paroplynky moc drahé a navíc produkují nežádoucí CO2 (při spalování zemního plynu). A co se týká technologie „power to gas“, zní to sice zajímavě, ale jak velká je účinnost konverze elektřiny na syntetický metan? A dá se to vůbec používat ve velkém nebo je to nyní jen ve stadiu laboratorních pokusů?

        1. zbývá vymýtit korupci, povinně na všechny střechy solar
          zbývá vymýtit korupci, povinně na všechny střechy solar + do garáže powerwall a 30 let nežrat zvěřinu ;))

          novinky.cz/ekonomika/499548-v-ceskych-houbach-ci-zverine-je-stale-cesium-z-cernobylu.html

          blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/599705/pamatka-na-cernobyl-ceska-zverina-houby-i-maliny-obsahuji-radioaktivni-cesium.html

          1. na slovensku pobočka eon(?) ZSE distribúcia/ZSE-drive
            na slovensku pobočka eon(?) ZSE distribúcia/ZSE-drive ponúka „solárnikom vlastniacim BEV“ pretoky využiť pri nabíjaní v sieti nabíjačiek zsedrive bezplatne.

            ps – od IV/V 1986 – aká je štatistika poškodenia zdravia spomínaným céziom? teda okrem idiotských článkov bez reálneho základu. pri trenčíne je moho prameňov „kyselky“ – minerálna voda s bublinkami, ktorá sa v sklenenej fľaši dán použiť na svietenie. podľa hygienikov ju smú piť aj VÄZNI. problém býva, keď vylejú na susediace polia kejdu, prípadne hodia zavraždeného do zdroja.

      2. Tady se motaj druhotné emise CO2 z elektráren pro EV a
        Tady se motaj druhotné emise CO2 z elektráren pro EV a přímé emise z výfuků aut, ale kde jsou druhotné emise CO2 z elektřiny které spolknou rafinérie na výrobu benzínu s nafty (krakováním)?? Ty se nepočítaj? Petrochemickej průmysl v je největší žrout elektřiny v ČR a údajně má spolknout až 22 TWh el. energii ročně, což je ¼ produkce ČR!

    2. Divná myšlenka. U spalovacího motoru si odmýšlí proces
      Divná myšlenka. U spalovacího motoru si odmýšlí proces těžby, dopravy, zpracování a distribuce paliva každý nějak automaticky, jen u ev se pořád mluví o špinavé elektřině. Divné že u ledničky, pračky, sporáku a podobně, nikdo nepokřikuje že mají výfuk v elektrárně.

      1. Každopádně je to dobrý počin. Každé procento úspor
        Každopádně je to dobrý počin. Každé procento úspor pohonných hmot, emisí CO2 a NOx se počítá.

        Jsem zvědav, kdy se dočká komerčního nasazení nápad na mikrovlnné zapalování: http://www.thedrive.com/tech/25473/startup-claims-microwave-pulse-ignition-could-cut-ice-emissions-by-80-percent

        Jinak ale nechápu, že úředníci EU tolik řeší emise automobilů, ale emise lodní dopravy je nechávají naprosto v klidu. Přitom to je právě těch cca 90 000 zaoceánských lodí, které dělají na planetě největší paseku. Ve svých obřích motorech spalují ty nejhorší složky ropy, obsahující síru. A nějaké katalyzátory nebo filtry pevných částic..? Ve většině zaoceanských lodí nejsou.

        Nemluvě o tom, že mnohdy se zboží posílá přes celou planetu tam a zpět jenom proto, že to vyjde levněji než jeho skladování (např. v Hamburku). Naprostá zhovadilost a ekologický zločin, který nikdo neřeší.

        Že prý na ně EU nemá páky, protože se pohybují v mezinárodních vodách. Houbeles! Stačilo by těm ropákům zdražit a časem úplně zakázat vplutí do evropských přístavů. Tak jednoduché to je.

        1. Už se to řeší
          Šífaři poprvé v historii přistoupili na

          Už se to řeší

          Šífaři poprvé v historii přistoupili na omezení emisí.
          Global shipping in ‚historic‘ climate deal
          http://www.bbc.com/news/science-environment-43759923

          Maersk slibuje

          Najväčší lodný prepravca Maersk sa úplne zbaví emisii uhlíka. Do roku 2050
          https://www.mojelektromobil.sk/najvacsi-lodny-prepravca-maersk-sa-uplne-zbavi-emisii-uhlika-do-roku-2050/

Napsat komentář