Tesla ukázala Model Y, ustupuje od plánu na zavírání obchodů a zdražuje

Už za tři dny se s velkou pompou představí Tesla Model Y. Mezitím Tesla dál přehodnocuje své poněkud chaotické plány.

Tesla Model Y na nejnovějším obrázku, tentokrát i s postranními zrcátky. Ani se nesnažte obrázek ve Photoshopu zesvětlit, Tesla na tenhle trik myslela a neodhalí žádné další detaily – pouze nápis „nice try“, tedy „dobrý pokus“.
foto: Tesla

Tesla rozeslala médiím pozvánku na slavnostní představení Modelu Y. Součástí je i nový teaser obrázek, který zas o něco lépe ukazuje, jak bude očekávaný malý crossover postavený na podvozku Tesla Model 3 vypadat.

A bude vypadat přesně tak, jak čekáte – jako „přifouklý“ Tesla Model 3. Elon Musk už dříve mnohokrát zopakoval, že se bude snažit o co nejlevnější výrobu a masivní sdílení komponent s Modelem 3. Žádné velké kejkle tedy nečekáme.

Pořádné kejkle místo toho Tesla předvádí u svého plánu přesunout prodej svých aut na internet, který byl oznámen při představení nejlevnější verze Modelu 3 za $35 000. Zatím Tesla uzavřela asi 10 % svých nejhůř prosperujících obchodů. Nyní prověří asi pětinu zbývajících a o jejich případném uzavření ještě rozhodne.

Protože ale každopádně uzavře výrazně méně obchodů, než plánovala, bude muset zvýšit ceny svých aut, a to přibližně o 3 %. Zvýšení cen se ale bude týkat pouze dražších variant elektromobilů Tesla Model 3, Tesla Model S a Tesla Model X.

Tesla

112 Comments on “Tesla ukázala Model Y, ustupuje od plánu na zavírání obchodů a zdražuje”

  1. OFF
    Nevím z jakého prstu si p. profesor Ernst tyto data

    OFF

    Nevím z jakého prstu si p. profesor Ernst tyto data vycucal, ale připadá mi to jako totální nesmysl… Co vy na to?

    newmobility.news/2019/03/07/evs-not-always-greener-yet/

    Kdo by měl zájem o českou verzi, tak na osvědčeném portále zde:

    autoforum.cz/zajimavosti/naprosta-vetsina-elektromobilu-se-nikdy-nedozije-chvile-kdy-budou-ekologicke-rikaji-vedci/

    1. to je zbytečný kvůli tomu zatěžovat mozek, i
      to je zbytečný kvůli tomu zatěžovat mozek, i zakomplexovanej makarónec to ropáckou zaprodanost přehodnocuje (holt musel počkat na jeden důležitž okamžik ;), co mu taky jinýho už zbývá že :)))))))))

      idnes.cz/auto/zpravodajstvi/fcia-fiat-chrysler-manley-diesel-elektromobil.A190311_092641_automoto_fdv

  2. No to je šílenost co Tesla předvádí, dvakrát do týdne
    No to je šílenost co Tesla předvádí, dvakrát do týdne všechno jinak, je vidět, že už nevědí co dělat, chaos nad chaos, zavřít, nezavřít, zlevnit, nezlevnit, zdražit, nezdražit, propustit, nepropustit 😀 😀 s velkou slávou tu otevřou servis, za rok ho zavřou, co pak s takovým šuntem, který mi nikdo neopraví, nebo budu muset čekat měsíce než na mě dojde řada, to je fakt výhra takové auto, čím víc těchto aut se tu prodá tím to bude horší, nevím proč tyhle americké popelnice tady vůbec ještě někdo řeší a poloosa za 60tis? tolik nestojí ani od ferrari poloosa to si dělají fakt prdel 😀 Teslu si koupí jen jen milionář nebo úplnej blbec jinak to není možný

      1. To jo… ale poloosy a dokonce i celý podvozek mám na autě
        To jo… ale poloosy a dokonce i celý podvozek mám na autě původní (nájezd 270 tisíc), na rozdíl od některých majitelů modelu S 🙂

        Ale ty kolotoče Tesly celkem chápu, je to prostě daň za nezkušenost. Podstatné (pro ně) bude, aby se při tom točení nasměrovali nakonec správně, jinak je za pár let klasické automobilky převálcují.

        1. Mam na Lexusu najeto 372 tisic a jediny co jsem menil bylo
          Mam na Lexusu najeto 372 tisic a jediny co jsem menil bylo lozisko na jednom zadnim kole v 300 000. A co se tyce ostatniho, krom starteru jednoho xenonu a odeslyho serva v zrcatku pro hoizontalni naklon za vsechny ty roky nic. Tuk tuk. Myslel jsem ze se EV nemusej servisovat?

          1. Taky mám Lexus (GS) a doufám, že taky dá ještě těch
            Taky mám Lexus (GS) a doufám, že taky dá ještě těch cca. 100 tisíc bez vážnějších potíží.

            EV jsem chtěl pro manželku, něco malého a levného, ale zatím nic moc. A koukal jsem i na Teslu S jako alternativu k GS na dlouhé trasy, ale je to pořád drahé a jak tak čtu tak i nespolehlivé a servis hrozná pálka…

            1. Kdyby Lexus delal plugin hybrid, tak to vubec neresim, je to
              Kdyby Lexus delal plugin hybrid, tak to vubec neresim, je to nejspolehlivejsi auto jake jsem kdy mel. Kazdopadne moje uvahy se ubiraji uplne stejnym smerem jako vase. Bohuzel, cim vic toho ctu o Tesle, hlavne od lidi v mem okoli, kteri ji maji, tim se mi to zda predcasnejsi (si ji koupit).

  3. problém je že v tesla kárách některé nedokonalé díly
    problém je že v tesla kárách některé nedokonalé díly vlivem opotřebení rychle odchází a bezplatná záruční výměna u ojetin časem končí a tudíž:

    kupovat starší (s ještě starými modifikacemi vadných dílů) ojetinu (s už propadlým bezplatným záručním servisem) může být docela HOROR soudluzi 😉 takový poloosy na TMX za 60.000 czk to je pak rachot 😉

    hybrid.cz/tesla-chysta-softwarovy-update-pro-model-3-ktery-zvysi-dojezd-i-max-rychlost#comment-183223

    hybrid.cz/tesla-chysta-softwarovy-update-pro-model-3-ktery-zvysi-dojezd-i-max-rychlost#comment-183592

    1. Az na to, ze tesla meni predne poloosi, (ktore su hlucne pri
      Az na to, ze tesla meni predne poloosi, (ktore su hlucne pri maximalnom zrychleni na performance verziach X-ka) bezplatne aj po zaruke. Podla vyjadrenia servisu by mali mat uz k dispozicii inovovany model poloosi, ktory uz nema mat tento problem s hlucnostou. Michelin nam snad povie ak dostane tie redizajnovane.
      Moje druhe, ktore mi vymenili sami cca pri 40tis, zu zatial pri 60 tisic uplne potichu aj na standardnej vyske podvozku na XP90DL

      1. No me rekli pri posledni vymene pri 80tis., ze priste to bude
        No me rekli pri posledni vymene pri 80tis., ze priste to bude za 2400e. Ba dokonce mi zduraznovali, ze se museli snazit aby mi je nenauctovali uz ted, protoze jsem mel najeto jiz 85tis. Zachranilo me, ze na ten servis po 80tis. jsem se objednaval v dobe kdy jsem mel najeto tech 80tis.

        Jinak dneska jsem to s nimi chtel resit, ale musel jsem to zrusit, nebot se o me vcera zacala pokouset nejaka viroza a po tom co jsem v tom brutalnim vetru a desti vcera vecer sachoval kolem nabijeci stanice Cezu v Ostrove nad Ohri (viz. muj prispevek pod jinym clankem) me v noci zachvatili horecky a nad ranem kdyz zapipal budik jsem se malem pozvracel, takze jsem napsal email do Norimberku, ze se omlouvam. Dobre jsem udelal. Celej den mam zimnice a je mi hrozne.

        1. O.K. tak som to poplietol, pametal som si, ze ste hovorili, ze
          O.K. tak som to poplietol, pametal som si, ze ste hovorili, ze vam poloosi menili pri 85 tis a kedze ste hovorili, ze zaruka je do 80 tis, tak som si z toho nejak zgeneralizoval, ze poloosi standardne menia na P-ckovyc X-kach aj po zaruke – a nie len vam za spomenutych podmienok. To aby som ich u mna nahodou nezabudol dat vymenit pred 80 tis a 4 rokmi za tie nove:-)))

                1. Jedině tvrdý postup dle smlouvy na čip, tedy klasická
                  Jedině tvrdý postup dle smlouvy na čip, tedy klasická reklamace služeb a žádost o započtení. To minimálně. S tím ostatním bych to rozhodně zkusil. Prsí se jak jsou největší a nejlepší, tak ať to dokáží.

                2. Na takové tahanice, které by stejně nejspíš nikam nevedli
                  Na takové tahanice, které by stejně nejspíš nikam nevedli nemám čas.
                  To to úsilí raději investuji v Tesle až se budu hádat aby mi ty zmrvené polosy vyměnili zdarma, když už to podělali. Zaplatil jsem si dost navíc za performance verzi a teď ten výkon ani nevyužívám a poloosy šli stejně do kytek…

            1. OK…
              Ale ze zákona během prvních dvou let musí uznat

              OK…
              Ale ze zákona během prvních dvou let musí uznat záruku, i když je nájezd přes 80 tisíc, ne? U té prodloužené záruky (2 roky navíc) to chápu, že to omezují kilometry. Ale stejně mi to přijde málo, to i Kia a Hundai dávají víc km. Přeci do těch 80 tisíc to auto musí být jako nové, nějaké závady by neměly hrozit. I když, jak to tak tady čtu…

              1. Kdepak, i ostatni automobilky davaji dva az treba sedm let, a
                Kdepak, i ostatni automobilky davaji dva az treba sedm let, a 100 az 150tis.km podle toho co nastane driv. Tedy ja pri mem najezdu jsem s zadnym autem nikdy na dvouletou zaruku nedosahl. A ze uz jsem jich par od ruznych znacek koupil.

                1. Takže například… Máte Teslu X, za rok a půl najezdíte
                  Takže například… Máte Teslu X, za rok a půl najezdíte 100 tisíc km a něco se pokašle. Záruku vám neuznají, i když to ještě nejsou 2 roky, ale už jste prošvihl ty kilometry? To se mi zdá teda divné… já měl za to, že ta zákonná minimální záruka 2 roky nesmí být omezena km.

                  To vím, že i ostatní automobilky to omezují km, ale měl jsem za to, že to omezení km platí jenom pro záruku nad zákonem dané 2 roky a že do těch 2 let to nelze omezit km.

                  PS:
                  Hyundai nabízí 5 let bez omezení km. Otázka je, jak se budou kroutit pokud něco nastane.

                2. já tedy mám za to že platí TMS/X záruka 4 roky pokud
                  já tedy mám za to že platí TMS/X záruka 4 roky pokud nepřekročím 80.000 km 😉 Tzn, že všechno co se pokazí do 4 let pokud nepřekročím 80k mi opraví zdarma. Pokud překročím 80k i v prvním roce bezplatná záruka už se nevztahuje na poškození vlivem opotřebení 😉

                3. Zajímavé… tak to jsem měl asi mylnou představu.
                  Volal

                  Zajímavé… tak to jsem měl asi mylnou představu.

                  Volal jsem teď jen tak pro zajímavost do Mazdy, mají záruku 3 roky/100 000 km. Paní na infolince mi řekla, že pokud najedu těch 100t za rok a půl a něco se pokazí, tak i když je záruka 3 roky (ze zákona 2 roky), tak mi to nemusí uznat. Říká, že v těchto případech je to na posouzení servisu, jestli je to opotřebení nebo nějaká závada, na kterou by se záruka eventuelně i mohla vztahovat.

                4. nechápu, že se najde ještě nějaký blbeček, co si koupí
                  nechápu, že se najde ještě nějaký blbeček, co si koupí nové fosilní auto 🙂
                  už jsem chtěl tenkrát kupovat krásné BMW, ale všechny fosily jsou už šmejdy s cenou za sevis vyšším i po pár letech než s více jak 10 let starým, ale stále velmi výkonným autem 🙂

                5. No a teď jsem volal do Škodovky…
                  Záruka je standardně 2

                  No a teď jsem volal do Škodovky…

                  Záruka je standardně 2 roky a ta není nijak omezena kilometry. To znamená, že i když najedu za rok a půl 100-150 tisíc, záruku mi uznají… teda, dle jejich slov.

                  Pak je možné dokoupit prodlouženou záruku o dalších X let, ale to už je omezené nájezdem 150 tisíc.

                  Takže závěr je takový, že i během prvních dvou let lze záruku odmítnout, pokud je překročený určitý nájezd. Ten se lisí výrobce od výrobce. Ale pak je i možnost, že automobilka během prvních dvou let nájezd nijak neomezuje, viz. Škoda Auto.

                6. šmejd, u Tesly máš 8 let záruku na nejdražší a
                  šmejd, u Tesly máš 8 let záruku na nejdražší a nejdůležitější součástky (vše kolem motoru a baterií) a na ostatní tuším 4 roky
                  šmejdy nekupovat 🙂

                7. auto 4 roky / 80.000 km a 8 roků baterie + pohonná jednotka
                  auto 4 roky / 80.000 km a 8 roků baterie + pohonná jednotka neumíš snad číst? tak přestan tušit, držkovat jseš akorát otravný 😉

                8. baterie a pohonná jednotka 8 roků / neomezeno
                  baterie a pohonná jednotka 8 roků / neomezeno km

                  kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-model-x/

                9. zase lžeš, 80 tis km je na ojetá, podřadný lháři 🙂
                  zase lžeš, 80 tis km je na ojetá, podřadný lháři 🙂

                10. cože?? jaký ojetá?? neumíš snad číst? NOVÁ
                  cože?? jaký ojetá?? neumíš snad číst? NOVÁ !!

                  tesla.com/de_DE/support/vehicle-warranty

                11. To by chtělo spíš záruku na ty šmejdský poloosy než na
                  To by chtělo spíš záruku na ty šmejdský poloosy než na motor 🙂 Jinak, záruka omezená na 80 tisíc km mi teda přijde hodně slabá, zvlášť když tady čtu o těch problémech a jak je každá oprava drahá.

                  Jo a na baterku a celý systém hybridního pohonu mám taky záruku, na 10 let a bez omezení km… u fosilního (resp. hybridního) Lexusu 🙂

                  A ta záruka u Tesly na těch 8 let je nějak omezena nájezdem nebo to je bez omezení?

                12. poloosy mají nadstandardní záruku 4 roky narozdíl od
                  poloosy mají nadstandardní záruku 4 roky narozdíl od většiny šmejdských fosilů 🙂

                  8 let neomezeně u S a X, u 3 160 tis. km + zárka degradace pod 70 %,… to ti nedá skoro nikdo, Tesle se dá věřit prostě víc 🙂

                13. Ano, sice 4 roky, ale omezené na 80 tisíc km. Dnes už i
                  Ano, sice 4 roky, ale omezené na 80 tisíc km. Dnes už i fosilní automobilky mají záruku delší než 2 roky (někde za příplatek) a taky je to delsí než jenom 80 tisíc km. A např. Škoda Auto nemá první dva roky žádné omezení nájezdu. Takže v tomto je lepší než Tesla 🙂 Ostatně, ohledně záruky by se těch lepších automobilek našlo více.

                14. nemá první dva roky žádné omezení nájezdu pokud splní
                  nemá první dva roky žádné omezení nájezdu pokud splní co slíbí a u konzervy víme že jsou chopni slíbit co jiní nemohou splnit to pozor 🙂 a jinak jenda to je nějakej retard bych to nehrotil… 😉

                15. No ale co tady psal Michelin, tak právě ta záruka je sice 4
                  No ale co tady psal Michelin, tak právě ta záruka je sice 4 roky, ale je omezena na 80 tisíc km a to i první dva roky. To je právě to, co jsem tady řešil. Nezdálo se mi to, ale je to tak. Takže když najedeš za rok a půl 80 tisíc, máš po záruce a vše si pak cvakáš ze svého… teda až na motor a baterky, tam je to prodlouženo – roky i nájezd, oproti zbytku auta.

                  Kvůli tomu jsem i teď volal pro info do Mazdy – záruke sice 3 roky, ale jenom 100 tisíc. A to i během prvních dvou let!

                  Škoda Auto zase během prvních dvou let nájezd neomezuje.

                  Hyundai je dokonce 5 let záruky bez omezení.

                  Jasně, otázka je jak se k záruce automobilka postaví, ale to je to samé u Tesly jako u ostatních, každý se z toho snaží vycouvat co to jde.

                  Jendu neřeším, v jeho hodnocení s tebou plně souhlasím 🙂

                16. joo však to nepopírám, tesla to tam píše jasně:
                  joo však to nepopírám, tesla to tam píše jasně: „omezenou zárukou na nové auto na 4 roky nebo 80 000 kilometrů, podle toho, co nastane dříve.“

                  tesla.com/de_DE/support/vehicle-warranty

                  tzn ikdybys 3tí den najel 80kkm přestává ti platit záruka na díly vlivem opotřebení. A Šáde během prvních dvou let nájezd neomezuje pokud ovšem potom splní co ti slíbili 😉

                  KONTROLNÍ OTÁZKA SOUDLUZI : viděl ste už někdy někdo přemotaný teslí tachometr ?? :))

                  kontrolatachometru.cz/

                17. Ony všechny ty záruky jsou moc pěkné, ale ve chvíli kdy i
                  Ony všechny ty záruky jsou moc pěkné, ale ve chvíli kdy i v záruce příjdete do servisu máte najeto třeba 80.000km tak Vám technik řekne, že se nejedná o výrobní vadu, ale o běžné případně nadměrné opotřebení a máte smůlu tak jako tak. Samozřejmě tenhle případ u Tesly je extrém a evidentně je to poddimenzované o tom žádná.

                18. I ten Hyundai má záruku 5 let bez omezení nájezdu km 🙂
                  I ten Hyundai má záruku 5 let bez omezení nájezdu km 🙂

                19. co to tady meleš za cheméry ty demente!
                  poloosy jsou

                  co to tady meleš za cheméry ty demente!

                  poloosy jsou součástí auta TMS/X/3 a mají standardní záruku 4 roky nebo 80.000 km podle toho co nastane dřív…

                  tesla.com/de_DE/support/vehicle-warranty

                  po 80.000 km si všechno platíš sám

                20. dnes si jen blbeček koupí hybrida, když to vůbec nic
                  dnes si jen blbeček koupí hybrida, když to vůbec nic nepřináší, naopak jen další problémy navíc… takže záruku na něco, co je na nic, to se vyplatí 😀

                  na zbytek šmejda máš 2 roky, že? 🙂

                21. Tobě to nic nepřináší, mě to přináší.
                  Každý má

                  Tobě to nic nepřináší, mě to přináší.

                  Každý má jiné potřeby a jenom blbeček jako ty nazývá jiné blbečkem jenom proto, že ty jeho potřeby se liší od tvých. Ale na to jsme už u tebe zvyklí 🙂

                  Na zbytek auta už záruku nemám, koupil jsem jako ojetinu.

                22. Tesla mění poloosy i po záruce, to ti šmejdský fosil
                  Tesla mění poloosy i po záruce, to ti šmejdský fosil nedá nikdy, Tesla si prostě věří 🙂

                  tady je komplet záruka, nad kterou můžeš jen brečet, jako každý majitel podřadných fosilů či blbečkózních hybridů 🙂
                  goo.gl/wh2XnJ

                23. áha :)))))))))))))))))
                  Nová záruka na auto TESLA :
                  Vaše

                  áha :)))))))))))))))))

                  Nová záruka na auto TESLA :

                  Vaše vozidlo je chráněno omezenou zárukou na nové auto na 4 roky nebo 80 000 kilometrů, podle toho, co nastane dříve !!!!

                  Záruka na baterii a jednotku jednotky má následující podmínky:

                  Model S a model X – 8 let (s výjimkou modelů před rokem 2015 s původní baterií o výkonu 60 kWh, která je pokryta 8 let nebo 200 000 km, podle toho, co nastane dříve).
                  Model 3 se standardním nebo středním rozsahem baterií – 8 let nebo 160 000 km (podle toho, co nastane dříve) a udržení minimálně 70% životnosti baterie po dobu záruky.
                  Model 3 s baterií na dlouhou vzdálenost – 8 let nebo 192 000 km, podle toho, co nastane dříve, a udržení minimálně 70% životnosti baterie po dobu záruky.
                  Tyto záruky se za normálních podmínek použití vztahují na opravu nebo výměnu vad materiálu a provedení součástí dodávaných společností Tesla.

                  Podrobnosti naleznete v podmínkách záruky nového vozu …

                  tesla.com/de_DE/support/vehicle-warranty

                24. Podle zkušeností majitelů tady si za tu výměnu poloos po
                  Podle zkušeností majitelů tady si za tu výměnu poloos po uplynutí 80 tisíc km nechává Tesla zaplatit.

                  Odkaz, cos posílal mi říká, že standardní záruka je 4 roky/80 tisíc. To dnes spousta automobilek nabízí lepší podmínky, hlavně ten nájezd 80 tisíc je velmi limitující.

                  Záruka 8 let/200 tisíc je na elektro motor a baterky. Opět, u hybridů a plug-in je to úplně normální i u jiných automobilek. Tak nevím, nad čím tady tak nadšeně jásáš 🙂

                  Opakuji, jenom blbeček nazývá jiné blbečkem jenom proto, že mají jiné požadavky na auto. Ale u tebe to nepřekvalí 🙂

                25. Přečti si, co tady o kousek výš (2019-03-13 17:23) píše
                  Přečti si, co tady o kousek výš (2019-03-13 17:23) píše přímo majitel Tesly, jakou má teď čerstvou zkušenost s výměnou poloos po záruce, resp. po najetí více než 80 tisíc, ale ještě ve lhůtě 2 roky. Výsledek je jasný – Tesla ti nic zdarma nevymění, ani ty poloosy, pokud už si překročil 80 tisíc nájezd. Ani když je to do dvou let… to i Škodovka ti vymění nebo i Hyundai 🙂

                  Ale klidně tady zase mel ty svoje fanatické nesmysly, demente 🙂

                26. lžeš, 80000 km je pro ojetá, lháři 🙂
                  lžeš, 80000 km je pro ojetá, lháři 🙂

                27. omezenou zárukou na nové auto na 4 roky nebo 80 000
                  omezenou zárukou na nové auto na 4 roky nebo 80 000 kilometrů, podle toho, co nastane dříve…

                  tesla.com/de_DE/support/vehicle-warranty

                28. Doufam, ze mate koule s eomluvit za narceni ze lhani, kdyz
                  Doufam, ze mate koule s eomluvit za narceni ze lhani, kdyz jste se spletl.

                29. Nejsem pravnik, takze vazne netusim co je a co neni povinnosti
                  Nejsem pravnik, takze vazne netusim co je a co neni povinnosti automobilky.
                  Uvidim jak dopadnu.

                30. Uplne jednoduse si tu zaruku muzete o rok nebo o dalsi
                  Uplne jednoduse si tu zaruku muzete o rok nebo o dalsi kilometry alespon u bmw nebo mercedesu to jde.

                31. Nejvíc tady o Teslách diskutují ti co si jí nemají ….
                  Nejvíc tady o Teslách diskutují ti co si jí nemají ….

                32. ono to s tou v ČR a EU zárukou 2 roky není tak jednoduché,
                  ono to s tou v ČR a EU zárukou 2 roky není tak jednoduché, 2 roky platí obecně pokud je vůz/spotřební zboží zakoupeno u prodejce v rámci EU avšak vztahuje se jen na fyzickou osobu, tedy bez nákupu na ico. Pokud je to na ico, tak to klidně může být jen 1 rok. Pokud je zboží kupováno přes net např. z USA tak na žádnou záruku 2 roky nikdo v ČR nemá automaticky nárok.

                33. Tak jsem psal predevcirem do Norimberku, ze prosim o novy
                  Tak jsem psal predevcirem do Norimberku, ze prosim o novy termin, a ze bych rad vyresil ty poloosy, ktere pres dodrzeni vsech doporuceni po posledni vymene jsou opet v haji. Napsal jsem jim, ze jsem slysel o te nove revizi a jestli je mozne je jiz objednat, pripadne jak by to bylo s placenim, kdyz se nejedna o bezne opotrebeni, a tedy by nemela byt kracena dvouleta zaruka najezdem kilometru.

                  Prave prisla odpoved, ze mi nabizi termin 3.4. (minule i predminule mi nabidli vzdy termin za mene nez dva tydny, to pondeli co jsem onemocnel mi dokonce nabidli minuly tyden), s tim ze auto zkontroluji a promluvime si o tom na miste.
                  Tak jsem jim odepsal, ze 31.3. to budou dva roky co jsem auto prevzal, a ze doufam, ze mi pak neoznami, ze dvouleta zaruka jiz take skoncila. 🙂

                  No a o hodinu pozdeji mam odpoved:
                  The Warranty of the Car is maximum 4 Years or 80.000km
                  So if you are over the Km you don’t have any warranty on the Car.

                  Kdepak, zapomente na historky o stryckovi Muskovi, ktery nekomu neco meni po zaruce zadarmo. Mozna kdysi byvavalo, kdyz stali o kazdeho zakaznika. Ted uz maji zakazniky na praku jako vsichni.

                34. To je prostě pro mě málo 80tis záruka, i u MB mám 125tis
                  To je prostě pro mě málo 80tis záruka, i u MB mám 125tis a kdybych s ním nepřestal jezdit tak to mám za 3 roky taky a dá se to většinou prodloužit.
                  A u i3 také 4roky 100.000 s možností prodloužení.

                35. Je to málo. Neznám jinou automobilku, která by tak
                  Je to málo. Neznám jinou automobilku, která by tak omezovala nájezd v záruce. Ale jsou tady lidi, pro které i tak bude Tesla nejlepší a božská… oni uz se poznají 🙂

                36. Díky za info. I když teda, moc lichotivé to pro Teslu
                  Díky za info. I když teda, moc lichotivé to pro Teslu není. Tím pádem se koupě ojeté Tesly stává dost riskantním počinem, když teda beru v potaz ceny servisu a spolehlivost auta.

                37. Na to at uz si udela obrazek kazdy sam.
                  Jinak pro me 80 nebo

                  Na to at uz si udela obrazek kazdy sam.
                  Jinak pro me 80 nebo 100tis.km uz zase neni takovy rozdil. Cca 4mes.

                  PS: Ted prochazim faktury a po zaruce jsem jeste nic neplatil, takze me patrne cekaji az ty poloosy. Nyni mam 114tis. tedy vlastne zadny rozdil oproti predchozim autum co jsem mel. Jen v tom, ze tam jsem nikdy poloosy za 2400e nemenil. Zase jsem, ale menil jine veci a nakonec po trech letech preventivne cele auto.
                  Jestli mi daji tu novou odolnejsi revizi poloos tak stale verim, ze si budu moci nechat Teslu dele.

                38. Jo, ať slouží bez závad.
                  Nedávno jsem narazil na inzerát

                  Jo, ať slouží bez závad.

                  Nedávno jsem narazil na inzerát na Teslu S, najeto přes 140 tisíc a poznámka v inzerátu, že je po servisu ve 140t za bratru 5000 eur! To mě trochu překvapilo, protože tolik dohromady nestojí ani pravidelný servis mého spalovacího Lexusu GS za stejný nájezd. A to byl jenom jeden uvedený servis, tak to mě trochu zaskočilo. Jinak jsem koukal na ceny a S je od nějakých 1,2 mega, verze 85 kWh, což zase není špatné pokud to jezdá skoro zadarmo. Akorát ten servis, no…

                39. Ona ta kvalita u jeste starsich Tesel nez je ta moje byla z
                  Ona ta kvalita u jeste starsich Tesel nez je ta moje byla z toho co slycham jeste mnohem mizernejsi.
                  Ja platil zatim pravidelne servisy kazdych 20tis. kolem 365e, ten posledni po 100tis. jsem ted zahledl ve fakture 480e.

                40. Situaci „promluvíme si tom na místě“ jsem s Teslou měl
                  Situaci „promluvíme si tom na místě“ jsem s Teslou měl taky – poškození mojí blbostí, pojišťovna to odmítla, záruka to zjevně nebyla. Na místě řekli, že to praví zadarmo – zjevně to manažer servisu nechtěl dát písemně, tak jste si možná uškodil tlačením na vyjádření.

                  Jinak pokud máte auto na firmu (při cenách Tesel předpokládám, že většina má), tak žádná dvouletá zákonná záruka není.

                41. Mozna jezdim do spatneho servisu, ale na miste jsem resil
                  Mozna jezdim do spatneho servisu, ale na miste jsem resil nejmene dve veci, na ktere se zaruka vztahovat mela a dockal jsem se spousty kecu, vymluv a mlzeni…

            2. V mém textu (Model S, 2016) je 80 tisíc km uvedeno
              V mém textu (Model S, 2016) je 80 tisíc km uvedeno jednoznačně jako celoevropské omezení, ne specifické pro ČR. Výslovně je rovněž uvedeno, že to nemění případná zákonná práva.

              Zde ve vláknu zmiňovaná dvouletá záruka (zákonné právo) skutečně nemůže být omezená kilometry. JENŽE to platí pro koupi spotřebitelem. Pokud si auto koupím na firmu, žádné takové právo nemám, ditto pokud mám operativní leasing (tj. auto koupila nějaká firma)…

              1. Zajímavá info v tom druhém odstavci…
                Já kvůli tomu

                Zajímavá info v tom druhém odstavci…

                Já kvůli tomu volal např. do Mazdy a tam mi žekli, že mají sice záruku 3 roky, ale omezení na 100 tisíc. A to omezení údajně platí i ve zákonné lhůtě 2 roky. To znamená, že když mám auto rok a půl a najeto přes 100t, žádnou záruku už nemám – toto mi bylo řečeno v Mazdě. Tak teď nevím. Chtělo by to vyjádření nějakého právníka ať je v tom jasno.

    2. Ani Tesla neni stavena na trvale znasilnovani pri raketovem
      Ani Tesla neni stavena na trvale znasilnovani pri raketovem zrychlovani. Kdyz vezmu sveho Porsche, tak ten by pri permanentnim vyuzivani maximalniho vykonu a momentu mel zruinovany cely pohonny system. u EV je vyuziti maxima uplne jednoduche a nenapadne. U spalovaku by si diky extremnimu hluku kazdy klepal na celo, co ze to zase nekdo neuhlidal hormony. EV vse dela decentne a odhadem 10x casteji. Neni se co divit ze poloosy odchazi.

      1. no jako bytelné SUV – 2,5tunový Xksko za 3MEGA by jako mělo
        no jako bytelné SUV – 2,5tunový Xksko za 3MEGA by jako mělo být stavěné na to aby něco a nějakou chvíli vydrželo když už stálo takový prachy a je to mastodont nikoli tintítko na jedno použití. Vyvíjeli ho dost dlouho a od uvedení 2015 uteklo 5 let! Jako sory ale měnit poloosy každý 2roky / 40.tisíc km za 60 tisíc czk je víc než mazec a to je jen jedna položka v seznamu servisních průserů Xkska jak se postupně ukazuje 😉 Možná že se TESLA nemusela srrrrr s nějakejma pitomejma TM3 dizajnovejma debilníma klikama a radši měla fofrem měnit inovovaný poloosy záručně aby ta kára za 3 MEGA !!! než ji skončí záruka byla FCAJKU a nikolo FPRRR 😉 a to sme jen u 120k, a co potom?? 160k, 200.000 km co pak budou děti si mít kde hrát???? :))

        mobile.de/cz/osobn%C3%AD-v%C5%AFz/tesla-model-x/vhc:car,cnt:de,srt:price,sro:asc,ms1:135_4_,dmg:false

        kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-model-x/

        z mýho skromnýho pohledu jaksi začíná býti tadle kára vyřízená ajemsóry 😉

          1. nooo to je otázka, každopádně není áftrmárket jako
            nooo to je otázka, každopádně není áftrmárket jako áftrmárket, leckdy 20 let stará součáska z vrakáče je kvalitnější a dýl vydrží jak nová „značková“ z ešopu alespoň teda na bramboru to můžu potvrdit to by jeden nevěřil ;))

          1. no ale pokud uvažuju o koupi jetého TMX z MOBILE.de a tyto
            no ale pokud uvažuju o koupi jetého TMX z MOBILE.de a tyto „překvápka“ mi jaksi nebyli předem známy jeví se pak pozáruční prozření jako dooost blbej horor 😉 Náhodou o nějaký web stránce se seznamem známých pravděpodobných pozáručních servisních nákladů TMX byste věděl? Nějaký fórum, kdo si s tím dal někdo práci a vypsal to v čase tj kolik za kolik a při kolika km 😉 Přeci jenom 4 roky / 80.000 km uteče jako voda, ostatně ty snižující se ceny TMX vyjukaných prodejců na MOBILE.de tomu i odpovídají 😉

          2. Zájemce o ojetinu toto extrémně zajímá. Já třeba kupuji
            Zájemce o ojetinu toto extrémně zajímá. Já třeba kupuji ojetiny a koukal jsem i na starší Tesly S, tak z r. 2013-2014. Počítal jsem jak se to vyplatí, když koupím nějakou co má pořád nabíjení ze SC zdarma. Se servisem jsem ani nepočítal, když elektromobilisti tvrdí, že servis není potřeba, dokonce že není předepsaný. No a nakonec se zjistí, že servis je dražší než na spalováka a co se ušetří na PHM, to se vrazí do servisu. Závěr z toho pro zájemce je takový, že ojetá Tesla není dobrý kauf a celkově je lepší počkat až smysluplný EV začně vyrábět někdo, kdo auta dělat umí lépe.

        1. U Ferrari za 10 milionu zaplatite za poloosy asi tolik co
          U Ferrari za 10 milionu zaplatite za poloosy asi tolik co stoji pul TMX. A odhaduji, ze vydrzi stejny pocet brutalnich zrychleni. U EV si kazdy mysli, ze to zrychleni muze vyuzivat na kazdem semaforu. Poloosy muzete zlikvidovat behem kratke doby i u C-Zero. Akceleracni schopnosti jsou vskutku devastujici. Chce to trochu sebeovladani.

          1. No jenže Ferrari za 10 milionů není několika tunový sedan
            No jenže Ferrari za 10 milionů není několika tunový sedan se kterým chci cestovat tisíce km, nevěřím že každé EV má devastující schopnosti na poloosy, uvidíme u EV klasických automobilek jaký s tím budou mít problém, myslím že žádný a když tak oprava bude pár tisíc, ne desítek tisíc, to jen Tesla s tím má problém, protože si hraje na něco co není, zrychlení jako supersport ale konstrukci na to nemá, protože nelze kombinovat auto pro zábavu se kterým najedu ročně několik málo km a auto pro běžné ježdění na desítky tísíc km ročně

                1. chtělo by to někde poctivou pravdivou nezaujatou veřejnou
                  chtělo by to někde poctivou pravdivou nezaujatou veřejnou statistiku servisních záležitostí aby v tom bylo lidem jasno. Jinak se budou šířit dezinformace a blbá teslí nálada. Každopádně za to může tesla, měla by vyložit karty a zveřejnit to. Lidi si to i tak řeknou, provalí se to, ojetiny X padaj a lidi budou akorát víc nasrr… 😉

                  blesk.cz/clanek/zpravy-pribehy/599746/konec-civilizace-je-tu-rika-profesor-jeho-studii-si-precetly-uz-stovky-tisic-lidi.html

      2. To si snad děláte srandu, obhajovat takovou věc… Tak k
        To si snad děláte srandu, obhajovat takovou věc… Tak k čemu jsou mi dynamické parametry vozu, když na ně není stavěný. Jako jenom do brožury? Prostě je to vzhledem k parametrům poddimenzované a tečka. Žádné omlouvání, tak to prostě je, pokud jsem to teda správně pochopil…

        1. Mam sve zkusenosti s Porsche. Tam se prohnete mnohem vic.
          Mam sve zkusenosti s Porsche. Tam se prohnete mnohem vic. Vsechny auta s nadprumernym vykonem maji sve mouchy. Kroutici momenty jsou jako u kamionu a musi to byt mnohem mensi a lehke. Kdo si dopreje opojeni z akcelerace, ten musi mit i na opravy. Kdyz si koupite domaci mixer a budete ho pouzivat ve vyvarovne, tak vam odejde do tydne. Nic neni stavene na trvalou extremni zatez. Vseho s mirou. A take ne kazdy musi menit poloosy. Kdo se nepredvadi na kazdem semaforu, nema problem. Pravda, EV k tomu svadi vic nez spalovak. Kdo by take vytacel porad do maximalnich otacek? To jde na nervy.

  4. V jedné pohádce (už si nepamatuji v které, ale ta věta mi
    V jedné pohádce (už si nepamatuji v které, ale ta věta mi utkvěla v paměti), byla krásně vyjádřena vojenská strategie v hlášení polního velitel hlavnímu štábu.
    „Po několika improvizovaných taktických ústupech, jsme se utábořili v předem připravených pozicích.“

    Já jen doufám, že udrží (či zlevní čínskou produkcí) cenu základního modelu TM3 na oněch 35000USD (respektive tu vybavenou základní verzi za 37) ještě alespoň dva roky, než se podaří tady v ČR reálně dokončit onen slavný dotační titul, který je (jak jinak) neobvykle komplikovaný a zdlouhavý.

Napsat komentář