Volkswagen představuje nový Multivan 6.1, elektrická verze s dojezdem až 400 km!

Značka Volkswagen Užitkové vozy prodala na celém světě téměř dvanáct milionů vozidel šesti generací – od T1 až po T6. Verze Multivan 6.1 přináší celou řadu novinek.

Multivan 6.1 přichází s novou nabídkou inovativně propojených asistenčních, informačních a zábavních systémů
foto: Volkswagen

TISKOVÁ ZPRÁVA

Řada T je ikonou mezi užitkovými vozy. Bestsellerem v mnoha podobách, jako Transporter, Caravelle, Multivan i California. Značka Volkswagen Užitkové vozy prodala na celém světě téměř dvanáct milionů vozidel šesti generací – od T1 až po T6. Tato modelová řada nyní prochází velkou modernizací.

Novinkou ve výbavě je řada inovativních asistenčních systémů, digitální panel přístrojů a nejnovější generace informačních a zábavních systémů Volkswagen s integrovanou kartou SIM, zajišťující trvalé připojení k internetu. Rovněž nový je design přídě, přístrojová deska a rozšířená sériová výbava.

Pohon zajišťují nejnovější motory TDI (90 až 199 k). Modely řady T6.1 budou poprvé k dispozici také s elektrickým pohonem (v závislosti na variantě akumulátorů je dojezd více než 400 km). V prvních zemích budou nové modely T6.1 uvedeny na trh na podzim 2019.

Volkswagen Multivan 6.1

Volkswagen Multivan 6.1
foto: Volkswagen

Dr. Thomas Sedran, předseda představenstva značky Volkswagen Užitkové vozy, k tomu říká: „Nový T6.1 je automobilem pro současnost. Vzali jsme osvědčené vozidlo a rozšířili jeho výbavu o asistenční, informační a zábavní systémy a konektivitu, odpovídající nejnovějšímu stavu techniky.“

Nový asistent pro jízdu v bočním větru se dodává pro T6.1 sériově

„Hydraulický posilovač řízení modelu T6 byl v T6.1 nahrazen elektromechanickým systémem, který umožňuje aktivně ovládat řízení. Tím je vytvořen základní předpoklad pro využití nových asistenčních systémů,“ říká Alexander Hitzinger, člen představenstva, odpovědný za oblast technického vývoje. Hitzinger k tomu dodává:

„S modelem T6.1 jsme chtěli stanovit nová měřítka ohledně bezpečnosti a komfortu. Mimořádně důležitá pro nás byla jízdní stabilita. A v tom jsme dosáhli výrazného pokroku.“ Mezi nové asistenční systémy patří ve všech verzích modelové řady T6.1 sériově dodávaný asistent pro kompenzaci bočního větru. Transporter je automaticky stabilizován při náhlých poryvech bočního větru, což významně zvyšuje bezpečnost.

Nové asistenční systémy brzdí a řídí automaticky

Díky elektromechanickému posilovači řízení je další novinkou ve výbavě „Lane Assist“, asistent pro jízdu v jízdním pruhu. Systém zaznamenává kamerou podélné čáry, vymezující jízdní pruhy, a automaticky udržuje T6.1 ve svém jízdním pruhu. „Park Assist“ usnadňuje parkování i vyjíždění z parkovacího místa. T6.1 po jeho aktivaci automaticky zajede do příslušné mezery, nebo z parkovacího místa vyjede.

Řidič musí ovládat už jen pedály plynu a brzdy. Z modelu Crafter byl pro řadu T6.1 adaptován systém aktivní ochrany boků, aby manuální manévrování probíhalo vždy bez následků. Po obvodě vozidla rozmístěné ultrazvukové senzory snižují riziko poškození.

Před nehodami při couvání chrání asistent pro couvání z parkovacího místa. Systém upozorňuje na vozidla, která se přibližují v pravém úhlu vzadu. Nebude-li řidič reagovat, systém automaticky aktivuje brzdy.

„Trailer Assist“ usnadňuje manévrování s přívěsem

Všechny verze modelové řady jsou předurčeny k jízdě s přívěsem. V závislosti na pohonu dosahuje nejvyšší přípustná hmotnost přívěsu až 2500 kg. Manévrování s přívěsem nyní usnadňuje „Trailer Assist“, známý z modelu Crafter. Řidič tak nemusí myslet na to, že při couvání s přívěsem je nutné otočit volant doleva, aby přívěs zatočil vpravo.

Řidič jednoduše nastaví požadovaný úhel pro změnu směru jízdy s přívěsem pomocí otočného ovládacího prvku elektricky nastavitelných vnějších zpětných zrcátek, který v tomto případě slouží jako joystick. Řízení poté převezme T6.1.

„Trailer Assist“ kombinuje funkce systému „Park Assist“, elektromechanického posilovače řízení a zadní kamery „Rear View“ (sleduje úhel zalomení oje přívěsu). Nabídku nových systémů završuje rozpoznávání dopravních značek přední kamerou.

Digitalizovaný interiér s novou přístrojovou deskou

Přístrojová deska modelu T6.1 byla nově navržena. Albert Kirzinger, šéfdesignér značky Volkswagen Užitkové vozy, k tomu říká: „Důsledně jsme přizpůsobili pracoviště řidiče požadavkům digitálního světa.“

Kirzingerův tým tak vytvořil předpoklady k tomu, aby mohl T6.1 nabízet „Digital Cockpit“ (zcela digitální panel přístrojů) a třetí generaci modulární platformy pro informační a zábavní systémy (MIB3). Fúzí digitálního panelu přístrojů „Digital Cockpit“ a systémů MIB3 vznikla nová, celistvá plocha pro digitální zobrazování a ovládání v jedné úrovni.

„Digital Cockpit“ s 10,25“ displejem

Pro model T6.1 nabízený „Digital Cockpit“ s úhlopříčkou 10,25 palce stanovuje nová měřítka. V modelu Multivan Highline se dodává sériově. Grafika displeje s vysokým kontrastem je přehledná a kvalitní. Řidič má na výběr různé konfigurace displeje prostřednictvím tlačítka „View“ na multifunkčním volantu.

První konfigurace zobrazuje rychloměr a otáčkoměr interaktivně jako kruhové přístroje. Uprostřed displeje se nachází plocha pro individuální zobrazování – například telefonního seznamu z chytrého telefonu. Ve spojení s vrcholnou verzí informačního a zábavního systému lze navíc uprostřed mezi oběma stupnicemi přístrojů otevřít mapu navigačního systému.

Ve druhé konfiguraci je k dispozici digitální zobrazení bez stupnic přístrojů, rozdělené do různých informačních ploch. I v tomto případě je uprostřed umístěna libovolně nastavitelná zobrazovací plocha – například pro multimediální informace. Kromě toho byly nově navrženy také klasické analogové přístroje s centrálně umístěným multifunkčním ukazatelem.

MIB3 s displejem o úhlopříčce až 9,2 „

Dalším výjimečným prvkem ve výbavě modelu T6.1 jsou nové navigační systémy MIB3: „Discover Media“ (8,0“ displej) a „Discover Pro“ (9,2“ displej). Tyto systémy s dotykovým displejem mají nové grafické uspořádání. Hlavní uživatelská plocha je individualizovatelná. Díky tomu si může uživatel individuálně nakonfigurovat jednotlivé funkce podobně jako aplikace na chytrém telefonu.

Displej systému „Discover Pro“ má navíc skleněný povrch. Nabídku informačních a zábavních systémů završují systémy MIB2: „Composition Audio“ (s řádkovým displejem, sériová výbava od základní verze) a „Composition Colour“ (6,5“ dotykový displej, sériová výbava od verzí Caravelle Highline, Multivan Comfortline a California Coast).

Informační a zábavní systémy s integrovanou kartou SIM

Nejdůležitějším novým prvkem výbavy všech informačních a zábavních systémů je integrovaná karta SIM (eSIM), která je součástí sériové výbavy od systému „Compositon Colour“ a pro „Composition Audio“ se dodává na přání. Karta eSIM zpřístupňuje novou nabídku funkcí a služeb na základě připojení k internetu a mobilním telefonním sítím.

Například funkce eCall automaticky zašle po nehodě zprávu s polohou vozidla do centrály pro nouzové volání a naváže hlasové spojení. Pokud nikdo z vozu neodpovídá, jsou informovány záchranné služby. Karta eSIM navíc tvoří rozhraní pro nový svět internetových služeb „Volkswagen We“. Systémy MIB3 s 8,0“ nebo 9,2“ displejem navíc nabízejí funkce, jako je poslech internetových rozhlasových stanic nebo využívání služeb streamování zvukových souborů.

Hlasové pokyny hovorovou řečí usnadňují ovládání

Díky eSIM je ovládání ještě intuitivnější, a tím i jednodušší. Nové informační a zábavní systémy s 8,0“ nebo 9,2“ displejem v T6.1 totiž reagují i na hlasové povely hovorovou řečí. Systém porovná hlasový pokyn s internetovou databází a automaticky k němu přiřadí digitální reakci.

Stejně jako u ostatních chytrých zařízení postačuje krátké zvolání, aby T6.1 naslouchal: V tomto případě zní heslo „Hej, Bulli“. Pak k tomu může uživatel připojit například následující větu: „Chtěl bych na Gendarmenmarkt v Berlíně“. A navigační systém již navrhuje přesnou adresu jako nový cíl.

„Apple CarPlay™“ funguje nyní i bez kabelu

MIB3 přivádí k dokonalosti ještě jedno důležité rozhraní: „App-Connect“. Díky této funkci lze přímo prostřednictvím displeje informačního a zábavního systému používat aplikace chytrého telefonu, jako je „Google Maps“, „Mediathek“ nebo „Spotify“. Dosud k tomu bylo vždy nezbytné propojení chytrého telefonu s vozidlem prostřednictvím kabelu.

Kabel však již patří k historii pro uživatele chytrých telefonů iPhone ve vozech T6.1, vybavených systémy s 8,0“ nebo 9,2“ displejem. Jednou připojený iPhone naváže prostřednictvím Bluetooth a bezkabelového systému „Apple CarPlay™“ automaticky spojení s informačním a zábavním systémem. Kompatibilní chytré telefony všech značek mohou být nyní nabíjeny bezkabelově – prostřednictvím indukční nabíječky na nové přístrojové desce.

Nová detailní řešení usnadňují každodenní práci

Značka Volkswagen Užitkové vozy vyvinula speciálně pro každodenní provoz zcela nové prvky výbavy. Mezi ně patří 230V elektrická zásuvka na sedadle řidiče a uzamykatelná schránka pod dvoumístným sedadlem na straně spolujezdce vpředu. Nově koncipováno bylo navíc řešení pro přepravu mimořádně dlouhých předmětů, které mohou nyní sahat až pod dvoumístné sedadlo na straně spolujezdce vpředu.

Maximální využitelná délka nákladového prostoru se tak prodlouží z 2450 mm na 2800 mm, resp. z 2900 mm na 3300 mm (verze s prodlouženým rozvorem). Transporter je kromě toho sériově vybaven samostatným zamykáním nákladového prostoru (vozidla s odděleným nákladovým prostorem). Nákladový prostor tak může být uzamčen nezávisle na prostoru pro řidiče a cestující.

První možností je uzamčení pouze nákladového prostoru (režim „poštovní doručovatel“). Druhou možností je uzamčení pouze kabiny (režim „servisní dílna“). Později nabídku rozšíří také „kurýrní paket“ s ještě robustnější konstrukcí mimořádně namáhaných dílů vozidla, jako jsou generátor, akumulátor nebo hnací hřídele.

Transporter 6.1 s rozšířenou výbavou

Sériová výbava modelu Transporter 6.1 byla významně rozšířena. Heinz-Jürgen Löw, člen představenstva, odpovědný za prodej a marketing, k tomu říká: „Sériovou výbavu Transporteru jsme vylepšili elektrickým ovládáním oken, centrálním zamykáním, elektricky nastavitelnými a vyhřívanými vnějšími zpětnými zrcátky, novými světlomety H7, vnitřním osvětlením s energeticky hospodárnou technologií LED a audiosystémem s handsfree Bluetooth.“

V elektrické verzi auto ujede až 400 km NEDC

V elektrické verzi auto ujede až 400 km NEDC
foto: Volkswagen

Rozšířená výbava pro Multivan 6.1

Volkswagen Užitkové vozy významně rozšířil rovněž sériovou výbavu modelu Multivan 6.1. Multivan 6.1 Trendline má například v porovnání s předchůdcem vylepšenou, novou přístrojovou desku, audiosystém „Composition Colour“ s 6,5“ dotykovým displejem, elektrické ovládání dětské pojistky dveří, nové světlomety H7 a nový multifunkční volant, obšitý kůží.

Verze Multivan 6.1 Comfortline zahrnuje navíc mimo jiné multifunkční ukazatel „Premium“, ozdobná obložení přístrojové desky a výplní dveří, paket „Světla a výhled“ a dodatečné vstupy USB v prostoru pro cestující.

Sériová výbava modelu Multivan 6.1 Highline byla kromě toho doplněna o nové LED světlomety, rovněž nové zadní LED svítilny, systém „Park Assist“ (včetně parkovacích senzorů „Parkpilot“ vpředu a vzadu a funkce brzdění při manévrování), navigační systém „Discover Media“ s 8“ displejem a digitální panel přístrojů „Digital Cockpit“. Nová sériová výbava modelů Caravelle a California bude oznámena později.

Nový design přídě pro celou modelovou řadu

Pokud na světě existuje užitkové vozidlo, jehož design je považován za dokonalý, pak je to T6. Pro mnoho fanoušků tohoto všestranného automobilu má jeho design již kultovní pověst. Tým šéfdesignéra Alberta Kirzingera proto záměrně dodal ostřejší rysy pouze přední partii.

Kirzinger k tomu říká: „T6.1 je na silnici ještě výraznější. Nyní má velmi velký otvor pro přívod vzduchu, který je pro techniku moderních motorů nezbytný. Zároveň jsme zvýraznili šířku vozidla a jeho tváři dodali ještě ostřejší pohled.“ Příčný pruh, tvořený kompaktnějšími světlomety a horní částí masky chladiče, je přitom užší než u předchůdce.

„V této oblasti jsme navrhli novou dvojitou chromovanou lištu, která prochází celou šířkou vozu. Ve světlometech na ni navazuje pruh LED diod sloužících k dennímu svícení. Vůz tak vyzařuje vlastní charisma a zdaleka je rozpoznatelný jako verze T6.1.“ V závislosti na modelu a výbavě je příď individualizována dalšími chromovanými detaily. Rovněž nová je nabídka barev a kol.

Motory Euro 6d TEMP poskytují výkon 146 kW

Nově sestavena byla také nabídka variant poháněcího ústrojí. T6.1 s pohonem předních kol bude v době uvedení na trh nabízen s mimořádně hospodárnými turbodiesely 2,0 litru (2.0 TDI). Všechny verze splňují emisní normu Euro 6d TEMP EVAP. Nový motor pro základní variantu poskytuje nejvyšší výkon 66 kW/90 k, jímž překonává předchůdce (dosud 62 kW/84 k).

Vyšší výkonová varianta jednotky 2.0 TDI dosahuje nyní nejvyššího výkonu 81 kW/110 k a nahrazuje dosavadní motory se 75 kW/102 k a 84 kW/114 k. Od předchůdce byly převzaty motory 2.0 TDI s výkonem 110 kW/150 k a 2.0 TDI Biturbo o výkonu 146 kW/199 k. TDI 150 k může být na přání objednáno s dvouspojkovou převodovkou DSG, resp. s pohonem všech kol 4MOTION (s mechanickou převodovkou, nebo s DSG). Vrcholná verze s výkonem 199 k se dodává sériově s DSG (na přání i s pohonem všech kol 4MOTION).

V rámci spolupráce s partnerem ABT bude T6.1 nabízen i jako vozidlo s nulovými emisemi. Elektrický Transporter s výkonem 82 kW/112 k a kapacitou akumulátorů 38,8 kW nebo 77,6 kWh umožní dojezd i více než 400 km (kombinovaný cyklus EU), a je tak připraven na pracovní nasazení v městských ulicích.

tisková zpráva

53 Comments on “Volkswagen představuje nový Multivan 6.1, elektrická verze s dojezdem až 400 km!”

  1. Tak já nevím, co to je v roce 2019 za novinku, lidi si to v
    Tak já nevím, co to je v roce 2019 za novinku, lidi si to v elektrice dopřávají už poměrně dlouho:
    rok 2009 https://www.youtube.com/watch?v=V3orXopgLNs
    rok 2011 https://www.youtube.com/watch?v=1o_3CeXa8OY
    rok 2013 https://www.youtube.com/watch?v=sZ4JntBeYQU
    A tady máme neoficiální spolupráci VW a Tesla https://www.youtube.com/watch?v=hLPoEcxBaJo

        1. Ve vyssi cenove kategorii opravdu spotreba nemusi byt
          Ve vyssi cenove kategorii opravdu spotreba nemusi byt primarnim zajmem majitele. Muze dbat na vzhled, pasivni bezpecnost atd…

          Navic u hybridnich reseni je spotreba hodne osemetna vec, vytrenovany ridic to da za 5L na 100kmh a novinar co v tom sedi poprve a ani neumi poradne rekuperovat to da za 7.5L a pak o tom napise do recenze…

              1. Spravne rikate ze na spotrebu jste senefival u zadneho auta co
                Spravne rikate ze na spotrebu jste senefival u zadneho auta co jste vlastnil. Upresnim “ u spalovaku“ tam to chapu, vyndal jste penezenku a nalil jste tam 120l za skoro 4 tisice a ono to cca 1000km jelo. Tady to bude jinak. Zmenite si navyky a u i pace vic nez u tesly. Pockate si u nabijeni sbyste tu vyrazne vyssi spotrebu dohnal casem nabijeni.

                1. Bude to muj treti elektromobil, co tedy uvidim oproti
                  Bude to muj treti elektromobil, co tedy uvidim oproti soucasnemu Leafu 30kWh? ze najednou budu mit dvojnasobny dojezd ktery stejne nevyuziju? Casem, jakym casem? Jako že Tesla by se mi oproti Jaguaru nabijela doma rychleji, a na parkovisti pod kancelari take kvalitneji?

                  Je zajimave sledovat, jak nekteri fanousci v zacatcich soucasne vlny elektromobility zezacatku vyzdvihovali vsechno jen ne dojezd, a kdys konecne prisel ten dojezd tak se z nej jako stal hlavni argument? Odted jako vsichni jezdite krizem krazem Evropou?

                  Pokud chcete Teslu, tak si ji kupte, a ostatni nechte at si sami rozhodnou, jake auto si za sve penize poridi.

          1. Spotŕeba je u elektrickýho auta jedna z nejdůležitějšich
            Spotŕeba je u elektrickýho auta jedna z nejdůležitějšich věci. A ten max dojezd, co změřili při testu, tak přepočitej, kvůli životnosti baterky budeš používat 20-80 % To pak jsou úplně jiný čísla a to co zi zbyde , tak v zimě ještě – 30 %.

                1. Mě šlo o vaší poznámku o přepočítání dojezdu když
                  Mě šlo o vaší poznámku o přepočítání dojezdu když se využívá baterie jen od x do y.
                  Je jedno jaký pohled, procentuelní vyjádření rozdílů vozů bude vždy stejné.

                2. Teď jsem si všimnul, že máš Leafa, tak určtě víš co
                  Teď jsem si všimnul, že máš Leafa, tak určtě víš co to je jezdit na elektriku. Já jezdím Teslou už 4 roky , ale tady na foru je nyní jasně vidět, kdo čeká na Etrona , případně I pace a ty si nechtějí přiznat, že je to průser, úporně to zjednodušují ,ale myslím, že ten testovaný dojezd je opravdu špatný.

      1. Není… u spalováku se doba tankování nepočítá. Tady
        Není… u spalováku se doba tankování nepočítá. Tady jsou rozdíly zásadní – pokud mám jet Olomouc – Praha a tam káru mohu napíchnout, mít jednání/oběd/atp a poté mohu vyrazit zpátky, tak jsem na tom o dost lépe, než když si musím nucenou zastávku udělat v Humpolci a další cestou zpátky v Brně.
        Takže i takovýdle krumpl je prodejný, ale člověk se dost zamyslí, který model vybere. Když k tomu přidám fakt, že tidle tydýti o autonomním řízení, o pohodlí a dalších faktorech nemají ani páru – pak mi vychází, že takovýdle vůz nechci. A upřímně – vím, že se vždy najde parta zoufalců a šrot z VW koupí… to je ale jejich problém, nikoli můj.

        1. Na jednu stranu se clovek tesi na nove technologie, na druhou
          Na jednu stranu se clovek tesi na nove technologie, na druhou stranu se ty auta bez online pripojeni k vyrobci ani nerozjedou, budou vedet kde jezdime, jak jezdime a pojistovny po tech datech 100% pujdou. Korporace nas nakonec oberou o soukromi a svobodu – ani bych se nedivil kdyby to neprodavali ale pouze ‚pronajimali‘.

  2. když e-tron si řekne o 30kWh při 8st nad nulou tak tady
    když e-tron si řekne o 30kWh při 8st nad nulou tak tady díky váze a Cx odporu vzduchu to bude stejné nebo horší
    při 38kWh baterií bude dojezd za tepla max 120km a v zimě pod nulou s topením tak 70km
    co tam máte dál inženýři z VW ?

    1. A to je to ještě krátká verze. Kdysi jsem měl T4
      A to je to ještě krátká verze. Kdysi jsem měl T4 krátkého, a T5 jsem již raději koupil „lang“ a dobře jsem udělal. Bez toho kufru to byl převoz více než 6ti lidí tristní.
      Takže až připraví verzi E-T6 lang s baterií tak 100kWh tak to začne být použitelné.
      Ale předpokládám, že to bude stát nesmysl, takže dávat nesmysl za krátkou verzi nemá význam.

Napsat komentář