Tesla není spokojená s logistikou Modelu 3 do Evropy, mění dopravce

Kalifornská automobilka se rozhodla omezit využití služeb dopravní společnosti, která měla přepravu elektromobilů Tesla Model 3 do Evropy na starosti.

Elektromobil Tesla Model 3 se už dováží do Evropy po tisících kusech měsíčně
foto: Tesla

V minulém týdnu přistála první várka elektromobilů Tesla Model 3 do belgického přístavu Zeebruge, aby den na to začaly být přivezené vozy doručovány vybraným držitelům rezervací. Během vykládky se však objevily logistické potíže, které dle slov Elona Muska, způsobily opoždění některých naplánovaných předávek vozů majitelům.

Společnost ICO, která pro Teslu přepravu zajišťuje, měla dle původního plánu doručovat 3000 Modelů 3 týdně, a zajišťovat i jejich následnou přepravu do Tilburgu. Jak uvádí belgický tisk, Tesla se rozhodla převzít druhou část logistického procesu do vlastních rukou a Modely 3 bude do Tilburgu doručovat svépomocí.

Toto rozhodnutí přišlo poté, co Musk osobně navštívil přístav v Zeebruge, a co belgický přístav paralyzovala celodenní stávka pracovníků. Pro Teslu je co nejvyšší efektivita logistického procesu Modelů 3 velice důležitá. Do Evropy momentálně míří další dvě lodě naložené elektromobily s logem Tesly na přídi a v Evropě začíná růst o Model 3 zájem.

Jen v Německu bylo během posledních dvou týdnů objednáno téměř 800 kusů tohoto elektromobilu. V Norsku je momentálně registrovaných 64 kusů Modelů 3, z čehož 45 registrací bylo provedeno za poslední 4 dny.

Počet registrací stále narůstá a předpokládá se, že prodeje by zde měly brzy dosáhnout jednoho tisíce kusů Tesla Model 3 měsíčně. Pro Teslu je tedy efektivita dodávek klíčová.

31 Comments on “Tesla není spokojená s logistikou Modelu 3 do Evropy, mění dopravce”

      1. Aha, iDnes je proslulé Tesla hejty, které sbírá a
        Aha, iDnes je proslulé Tesla hejty, které sbírá a překládá z různých zdrojů bez ověřování. Známá je kauza ADAC, který nepokrytě a opakovaně sešvindloval výsledky, aby diesely vyšly nejlépe. Tady ten What Car už ani zkoumat nebudu, jde o jakousi anketu. 🙂

        1. Tak ono, stačí trochu počítat a rychle zjistíme, kde
          Tak ono, stačí trochu počítat a rychle zjistíme, kde soudruzi udělali chybu… V průzkumu bylo 18.000 lidí… 159 modelů aut… tj. 113 aut od každého modelu, pokud by byly zastoupeny všechny stejně…. ale to samozřejmě nebyly… takže logicky lze předpokládat, že TESLA byla zastoupena výrazně méně než klasické spalováky typu VW, Fiat, Toyota, Ford apod. Takže osobně tipuju, že do uvedeného testu bylo zařazeno tak řádově deset automobilů značky TESLA a jak sami píšou v uvedeném článku, většinou se jedná právě o majitele kteří nejsou úplně spokojeni, takže vypovídací hodnata nula.
          Až budou data z německého ADAC, tak tam bych nějakou vypovídací hodnotu snad viděl…

          1. Už si to přesně nepamatuji, ale u jedné „studie“
            Už si to přesně nepamatuji, ale u jedné „studie“ předpokládali, že auto půjde do šrotu po 60 000 km jenom proto, aby jim vyšel určitý výsledek u jednoho modelu (Diesel VW). ADAC už opravdu ne. Blábolejí nepravděpodobně.

                1. Já toto rčení znám. Nicméně stále platí, co jsem
                  Já toto rčení znám. Nicméně stále platí, co jsem napsal. 🙂

        1. Dle mých smělých odhadů bude koncem roku 2019 v ČR
          Dle mých smělých odhadů bude koncem roku 2019 v ČR registrováno 5.500 elektromobilů. (třetina z toho bude TM3 – tj. cca. 1.800 ks)

          Vše záleží pouze na tom, jestli Tesla stihne dodávat základní verzi TM3 = nejslabší baterie (tuším 50kWh).

    1. Mohu se zeptat, co obnáší takový servis? Někdo říká,
      Mohu se zeptat, co obnáší takový servis? Někdo říká, že Tesla do servisu nemusí, jinde jsem zase četl poplašní zprávy jak je to drahé. Protože jedna z výhod EV by měl být i levnější servis.

      Tady jsem koukal na nějaké ojetiny a je tam Tesla S:
      elektromobily-os.cz/bazar

      Co mě tam děsí, tak to je servis po 140000 v ceně 5000 eur. To je náklad jenom na servisu přes 1 KČ/km a to ješte nevím, kolik stál servis předtím.

      1. Zdravím, mám najeto teprve 60.000 takže můj vůz je v
        Zdravím, mám najeto teprve 60.000 takže můj vůz je v záruce. Měnili mi tam teď poloosy, normálně by to vycházelo kolem 2.500 eur. Jinak pravidelný servis po 60 stál 483 eur. Nějaká údržba se dělat musí, výměna vzduch. filtru, brzdovky, kapaliny v chladícím okruhu, běžné kontroly atd… Každopádně provoz podobně výkonného ropamobilu nebude levnější ani omylem. Mám již druhou teslu a nikdy jsem nemusel doservisu proto, že by auto nejelo. Co se týče elektromobily-os, slyšel jsem že jsou to opravené Ameriky. Hlavně bych si ověřil, jestli je auto provozováno pod teslou nebo je hacknuté a například SC mu funguje jen do doby, než si to tesla ošetří…

Napsat komentář