Evropská Kia se ve spolupráci s poradenskou a analytickou organizací World Shopper vydává na ‚Elektrickou misi‘ po nejrozvinutějších trzích s elektromobily v severní Evropě.
foto: Kia
Tým výzkumníků z organizace World Shopper se zaměřením na automobilový průmysl vyrazil 13. února z evropské centrály Kia ve Frankfurtu za volantem čistě elektrického crossoveru Kia e-Niro.
V rámci Elektrické mise pak tým příštích deset dnů stráví návštěvami vybraných měst a obcí v severní Evropě, která pomáhají utvářet budoucnost elektrické mobility. e-Niro během této exkurze překoná přes 4000 kilometrů v Německu, Nizozemí, Dánsku, Švédsku a Norsku.
Odvětvoví analytici z organizace World Shopper se v jednotlivých zemích setkají s klíčovými partnery v oboru elektrifikace, povedou rozhovory s představiteli jednotlivých regionů, poradci a podniky s cílem získat touto cestou z první ruky jedinečné poznatky o trendech elektrické mobility v Evropě.
Výzkumníci se rovněž setkají se spotřebiteli, kdy budou zkoumat jejich názory na plug-in vozidla i dostupnost dobíjecí infrastruktury ve snaze zjistit, jaké kroky by bylo možné učinit k tomu, aby se elektrické a hybridní automobily staly ‚novým standardem‘.
Kvalitativní zjištění z Elektrické mise budou zveřejněna prostřednictvím kanálů Kia na sociálních sítích a dále publikována v novém informativním dokumentu White Paper automobilky Kia a organizace World Shopper, zpřístupněném na mezinárodním ženevském autosalonu v březnu 2019.
foto: Kia
Dokument přinese čtenářům nadčasové poznatky v zábavné a dostupné formě; Kia bude zároveň zákazníkům z celé Evropy i nadále dodávat nejvhodnější elektrifikovaná vozidla a doprovodné služby.
Komentuje Ricardo Oliveira, zakladatel organizace World Shopper: „Ekosystém podpory plug-in vozidel se neustále rozšiřuje, a tak stále více zájemců o automobily zvažuje alternativní pohony. Na cestě k masovému přijetí elektrifikovaných vozidel však stále leží několik zdánlivých překážek. Díky této ‚Elektrické misi‘ budeme moci zjistit, jak se s těmito překážkami vyrovnávají v konkrétních zemích či regionech, a současně určit, co je třeba udělat k tomu, abychom o výhodách plug-in vozidel přesvědčili více řidičů. Dokonalým společníkem na této cestě bude Kia e-Niro, neboť tento model již nyní dělá skvělou službu bořením různých mýtů a chybných představ, které spousta řidičů o elektromobilech dnes má.“
Komentuje Artur Martins, viceprezident pro marketing a produktové plánování ze společnosti Kia Motors Europe: „Kia e-Niro pomáhá odstraňovat zdánlivé překážky, které si řidiči s elektrickou mobilitou spojují, a činí tak úspěšněji než kterýkoli z doposud uvedených elektromobilů. Máme zde dlouhý dojezd s nulovými emisemi a stylový design praktického crossoveru, a tak chceme, aby řidiči přestali o elektromobilech uvažovat, a začali s nimi raději jezdit. Partnerstvím automobilky Kia s organizací World Shopper pokročíme v našem úsilí, jak přivést řidiče na ‚elektrickou cestu‘, neboť výsledky průzkumu využíváme k přizpůsobování našich produktů a služeb měnícím se potřebám zákazníků. Věříme, že výsledky z ‚Elektrické mise‘ poskytnou regionálním představitelům i podnikům cenné poznatky k tomu, jak napomoci k co nejširšímu přijetí elektrifikovaných vozidel.“
e-Niro v prodeji na evropských trzích, dojezd až 455 kilometrů
Kia e-Niro, nejnovější plně elektrický crossover značky Kia, nabízí dojezd až 455 kilometrů na jedno nabití – a dokonce až 615 kilometrů ve městě. e-Niro s bezemisním hnacím ústrojím, nabízí delší jízdní dosah než řada vozů s benzínovým motorem a většina mainstreamových elektromobilů (a dokonce i než řada výrazně dražších elektromobilů).
foto: Kia
Jedinečnou kombinaci stylu a užitných vlastností zároveň doprovází bezkonkurenční sedmiletá záruka Kia (s omezením na 150 tisíc kilometrů), zahrnující i akumulátorový modul a elektromotor.
Pro e-Niro je k dispozici lithium-ion polymerový akumulátor se zvýšenou kapacitou 64 kWh s dojezdem až 455 km, resp. standardní modul o kapacitě 39,2 kWh s dojezdem až 289 km při nulových emisích. Po připojení e-Nira k rychlodobíjecí stanici o výkonu 100 kW se bateriový modul 64 kWh dobije z 20 na 80 % za pouhých 42 minut.
Nové e-Niro se připojí ke stávajícímu modelu Niro v hybridním a plug-in hybridním provedení – pro nějž se od uvedení v roce 2016 rozhodlo přes 250 tisíc zákazníků po celém světě. Dosavadní evropské prodeje tohoto hybridního crossoveru překračují 90 tisíc vozidel.
V predaji je uz od konca roku 2018…
V predaji je uz od konca roku 2018… ebuducnost.motor-car.sk/kia-niro-ev.html. Ach jo 🙁
ved aj je v predaji, ale nie u nas v CR/SR 🙁 Vyrabaju malo
ved aj je v predaji, ale nie u nas v CR/SR 🙁 Vyrabaju malo kusov a uprednostnuju velke trhy, u nas by sa aj tak predalo mozno len par desiatok kusov.
V CR bude eNiro dostupene na prelomu 2019/2020 + cca 6 mesicni
V CR bude eNiro dostupene na prelomu 2019/2020 + cca 6 mesicni cekaci lhuta, takze prvni eNiro se ofiko objevi az 06/2020
kdezto kona se tou dobou bude prodavat uz pekne 2 roky
Holt dinosauři maj času dost.
Holt dinosauři maj času dost.
já počítal s výkonem 90kW když v článku píšou že že
já počítal s výkonem 90kW když v článku píšou že že 100kW nabíječky (asi tam mělo být tedy 50kW)
Ta jejich baterka zvládá v nejlepší části svého
Ta jejich baterka zvládá v nejlepší části svého nabíjení 77 kW, celkově se nabíjí zhruba poloviční rychlostí než letos uváděné vozy od „opožděného“ koncernu VW.
Co si mám představit pod tím „dokument přinese
Co si mám představit pod tím „dokument přinese čtenářům nadčasové poznatky v zábavné a dostupné formě“ – to jako bude komiks?
máte tam chybu…ono to možná vychází na 0.42 hodiny ale
máte tam chybu…ono to možná vychází na 0.42 hodiny ale to je cca 25 min
Nemají, mají to správně. Připojení na 100kW nabíječku
Nemají, mají to správně. Připojení na 100kW nabíječku ještě neznamená, že se to plnými 100 kW, nota bene od začátku do konce.
z 20% na 80% to predstavuje dobit 60% z kapacity baterie, teda
z 20% na 80% to predstavuje dobit 60% z kapacity baterie, teda 0.6 * 64 = 38.4kWh. Ak by sa to malo zvladnut nabit za 25 minut, tak by musela byt priemerna rychlost nabijania (38.4 * 60) / 25 = 92.16kW!!
KIA eNiro zvladne maximalnu rychlost nabijania iba okolo 70kW, aj to plati iba v urctom rozmezdi, treba si pozriet nabijaciu vykonovu krivku. Takze udaj 42 minut bude spravny. A to este neratam coldgate (pokles nabijacej rychlosti pri nizkych teplotach v zime), testoval to Bjorn a namiesto 70kW dosahoval maximum iba okolo 45kW, takze nabijanie bolo cez hodinu.