Palubní kamery jsou čím dál tím oblíbenější výbavou aut. Někdy se podaří natočit i skvělé kousky, jako tenhle z nejmenované americké křižovatky.
foto: ElephantsAndBadgers
Na videu vidíme elektromobil Tesla Model 3, který se chystá vjet do křižovatky a pokračovat kupředu poté, co blikla zelená na semaforu. Jenže zničeho nic se zleva přiřítí auto, jehož řidič zřejmě svou červenou přehlédl.
NEPŘEHLÉDNĚTE Elektromobil Tesla Model 3 v crashtestu: pět hvězdiček
Automatický brzdový systém (AEB neboli Autonomous Emergency Braking) ovšem zareaguje velmi rychle a ochrání vozidlo před téměř jistou kolizí. Ta se, podle všeho, nakonec odešla bez zásadních zranění.
V roce 2015 se deset automobilek zavázalo, že do 1. září 2022 vybaví systémem AEB všechna svá v USA prodávaná vozidla ve standardní konfiguraci. Prokázalo se totiž, že dokáže zabránit až třetině nehod.
Tesla je zatím společně s Mercedes-Benz jediná, u které už dnes 100% vozidel je tímto systémem vybaveno. Volvo má 68 %, Toyota asi 56 % (hodnoty platné pro americký trh). Další automobilky, které se k výbavě zavázaly, jsou Audi, BMW, Ford, General Motors, Mazda a Volkswagen.
Automobily které mají ještě zvláštnější otvírání
Automobily které mají ještě zvláštnější otvírání dveří, než má Tesla model X
TOP 12 INSANE CAR DOORS YOU MUST SEE
https://www.youtube.com/watch?v=rZcRcub-sQc
Introducing Dog Mode
https://www.youtube.com/watch?v=T2rbdMlmpYY
Myslím, že to nebylo auto, ale řidič a proč? Protože
Myslím, že to nebylo auto, ale řidič a proč? Protože kdyby to bylo auto, tak by tam pak nedovolilo vjet tomu rozjíždějícímu se multivanu. Jednou by zabránilo a vzápětí minimálně omezilo až skoro ohrozilo? Trochu divné chování stroje ne?
Nějak mi uniká smysl vašeho vyjádření. Auto by
Nějak mi uniká smysl vašeho vyjádření. Auto by zabránilo multivanu? V čem? To černošedé auto jako jediné včas zabrzdilo a reakční doba byla taková, jakou člověk nemá. Ta Tesla z toho vyvázla zřejmě bez škrábnutí, přitom jen blboun naboural 2 auta a ještě ten multivan převrátil. Pusťe si to víckrát.
Snažil jsem se nevěřit a nemohu než věřit, že to
Snažil jsem se nevěřit a nemohu než věřit, že to zabrzdil stroj. Řidič té Tesly ví své. A pokud to tak bylo, možná s tím půjde ven. To auto mu dost možná zachránilo život.
0:26 a dále proto si myslím, že to první zabrzdil
0:26 a dále proto si myslím, že to první zabrzdil člověk, tohle by bylo na stroj nelogické chování – to druhé auto Tesla donutila prakticky zastavit.
off
Rozbor toho proč Tesla koupila firmu
off
Rozbor toho proč Tesla koupila firmu Maxwell.
https://youtu.be/fE97Mj7Cmzk
Hnáty zpřerážet tomu kokotovi co to tam poslal.
Odhaduju
Hnáty zpřerážet tomu kokotovi co to tam poslal.
Odhaduju to na reakci auta. Z tohohle zadního úhlu to nemá řidič šanci vidět a pochybuju, že když vyrazil do křizovatky že by měl tak zkroucenou hlavu do leva, aby ho zahlíd, byť jen periferně. Já pokud šlapu na pedál a výrážím do křižovatky tak se rozhodně dívám přímo před sebe či ve směru kam jedu a ne že bych čuměl kamkoliv bokem. Teprve následně se připadně ohlídnu směrem možného útoku.
Neco jsem uz s Teslou najezdil i s verzi 9, ktera teprve
Neco jsem uz s Teslou najezdil i s verzi 9, ktera teprve zacala pouzivat bocni kamery k identifikaci aut jedoucich soubezne ve vedlejsich prizich a nikdy nijak nereagovala na jine udalosti nez ty vpredu, ktere videl radar. V pripade zasnezeni predni masky, za kterou je umisten radar pak uz nereagovala vubec na nic a odstavila i adaptivni tempomat.
Muj nazor je, ze to byla reakce ridice, ktery nel proste z pekla stesti.
Premyslim, jestli je vtipne nebo smutne, jak tu nekteri
Premyslim, jestli je vtipne nebo smutne, jak tu nekteri teoretici bojuji za (skoro zazracne) schopnosti neceho, co znaji nejspis jen z obrazku na internetu…
Ono to AEB funguje fakt výborně. Nikdy se mi nestalo, že by
Ono to AEB funguje fakt výborně. Nikdy se mi nestalo, že by zareagovalo zbytečně (na rozdíl od Ioniqa, který kolegovi šlápne na brzdu, když se rozjíždí za autem, které chce předjet a nebo mu prý jednou duplo na brzdu, když v protisměru někdo objížděl překážku a Ioniq si myslel, že jede proti nim, i když tam bylo místa dost pro oba), ale na druhou stranu vždy když zapípá vím, že jsem skutečně reagoval opožděně.
Přisuzovat mu, ale jak píšete skutečně zázračné schopnosti aby reagovalo na auta řítící-se z boku nebo dokonce z boku zezadu je vážně přehnané.
Podle reakční doby soudím, že to byla elektronika, nebo v
Podle reakční doby soudím, že to byla elektronika, nebo v tom autě seděl závodník. Normální řidič by tam měl prodlevu.
Prodlevu mezi cim? Pokud myslis od objeveni se auta, tak
Prodlevu mezi cim? Pokud myslis od objeveni se auta, tak nezapomen, ze clovek ma vyrazne sirsi zorne pole nez kamera na fotaku.
EDIT: Navic, Americany v autoskole (resp. u zkousek) docela cepuji v ohlizeni se pres rameno, protoze jeste nedavno se tam nehralo na panoramaticka zrcatka (cila auta mela velke mrtve uhly).
Pokud ho viděl už při rozjíždění, a byl mu podezřelý,
Pokud ho viděl už při rozjíždění, a byl mu podezřelý, tak asi jo, ale to auto stálo na fleku. (Kdo říká, že má TM3 dlouhou brzdnou dráhu?) Pomohl by křížový výslech řidiče. 🙂
Ale z pohledu SW není rozdíl jestli detekuje přední kamera
Ale z pohledu SW není rozdíl jestli detekuje přední kamera protijedoucí vozidlo a nebo boční kamera auto ze strany. Potíž je, že boční radar tam zřejmě nebude. Honda bude mít na olympiádě 2020 auto s 5-ti ScaLami. Tam to je teoreticky implementovatelné. Ale zase nebudou mít 360st. kamery. Chtějí jen level 3 na dálnici a za hezkého počasí.
Jsem názoru, že nouzový brzdný systém se kamerami
Jsem názoru, že nouzový brzdný systém se kamerami neřídí.
Z toho co jsem vypozoroval se aktuálně přední kamera používá pouze ke sledování/rozpoznávání vozovky pro funkci udržování v pruzích a boční kamery sledují vozidla v souběžných pruzích pro funkci sledování mrtvého úhlu pro případ přejíždění z pruhu do pruhu.
Věřím, že samotná kamera by to i blbě zvládala. Kamera
Věřím, že samotná kamera by to i blbě zvládala. Kamera umí dobře klasifikaci (popsat co je to za objekt) a radar (ať už je jeho princip jakýkoliv) by měl umět dobře vzdálenost. Ideálně je brzdit na základě kombinace obou, ale důležitější i když méně blbuvzdorný bude radar. Třeba klasický radar podle mne neumí zjistit zda ta značka na dálnici lze nebo nelze podjet. I když to určitě záleží na „paprsku“. Ale nejsem odborník. Jen tak uvažuji.
OT: Takto sa mi Ioniq sprava len ked mam zapnuty tempomat
OT: Takto sa mi Ioniq sprava len ked mam zapnuty tempomat (adaptivny). Sposob reakcii auta (rychla/standardna/pomala) sa da zmenit v nastaveniach auta.
Pri obycajnom rozbiehani za inym autom mi to Ioniq este nikdy nespravil (pri nezapnutom tempomate).
Adaptivny tempomat Ioniq-a ma svoje slabiny, a verim ze „slapne na brzdu“, ked oproti niekto obchdza prekazku a tym vojde do mojho pruhu. To iste spravi aj v lavotocivej zakrute, ked ide na viacprudevej ceste v lavom pruhu pomale auto a ja idem v pravom rychlejsie so zapnutym tempomatom 🙁
Řekl bych, že ten kokot co tam vlítl už ani nestíhal
Řekl bych, že ten kokot co tam vlítl už ani nestíhal zelenou. Buď to udělal schválně nebo byl sjetej. Ta doba mezi zelenou pro Teslu a jeho příjezdem je opravdu velká.
Já se do křižovatky poté co skočí zelená nijak nehrnu, klidně se nechám vytroubit. Ale tady by mi to nestačilo a bylo by po mně.
Raz sa ti takýto postup môže vypomstiť. A to nie, že ty
Raz sa ti takýto postup môže vypomstiť. A to nie, že ty by si bol na vine, ale preto, že nepočítaš s možnosťou na ceste sú aj takýto kokoti ako tento.
Ak už niekto podobnú situáciu zažil, tak si rozmyslí, či si križovatku trochu viac nepozrie, ak má na to čas a priestor.
Podla mna to tiež zastavil vodič.
Na zázračné schopnosti Tesly neverím, pretože v nej denne jazdím.
Právězě přesně navopak Andreji, občas si řikám jestli
Právězě přesně navopak Andreji, občas si řikám jestli to s tou předvídavostí a dáváním bacha za ostatní nepřeháním. Nejvíc trnu pokud řidí někdo jinej a má takový ty kecy jako „A proč by tam to dítě vběhlo? Vždyť to je úplnej nesmysl apod.“ Nebo “ Vždyť se nic nestalo, tak co blbneš?“
Poněkud jsi nepochopil moje podání. Než vyrazím, křižovatku si pěkně obhlídnu, ale v momentě kdy šlapnu na pedál tak se dívám dopředu nebo ve směru kam jedu, rozhodně nemám hlavu nikam jinam vykroucenou a v tomto případě bych jí musel mít sakra vykroucenou. 😉
Víru do techniky opravdu nepletu, jedině možná tak do raketový kdy je každej start i přistání loterie.
Pokud se k tomu vyjádří sám řidič či Tesla možná budem vědět co se opravdu stalo.
Řidím se pravidlem, že hřbitovy jsou plný těch co měli přednost zprava.
nemam rad fanatiky tesly ktery si vymysli story aby ukazali
nemam rad fanatiky tesly ktery si vymysli story aby ukazali jak je skvela. Tesla tohle nepotrebuje. Ta tesla ve videu by do nej nenabourala ani kdyby nebrzdila, protoze auto bylo hodne pred nim. a za druhe kdyby byl ten asistent tak super, tak by videl auto jak se riti zleva mnohem driv. Zbytecnej stupidni clanek delajici akorat skodu.
Taky si myslim.
Taky si myslim.
Tvoje bába je fanatik ty odborníku na nehody. Když se něco
Tvoje bába je fanatik ty odborníku na nehody. Když se něco řití zleva tak víš absolutně prd jestli tě to trefí nebo ne. Speciálně vůbec netušíš co to auto v tý křižovatce trefí a kam ho to pošle ve zlomku sekundy. Tadlety ty chytrý kecy po nehodě o tom, že by se nic nestalo mám nejradši. Rozhodnutí se dělají tešně před nehodou a to ani autopilot ani řidič naprosto netuší co bude dít a jak bude ten biliár probíhat.
Reakční doba řidiče je časový úsek, který uplyne od
Reakční doba řidiče je časový úsek, který uplyne od vzniku nenadálé události do řidičovy reakce. Její doba se pohybuje kolem 2 sekund, ale vždy záleží na pozornosti řidiče, jeho věku, fyzické kondici a dalších faktorech. Do reakční doby se však nezapočítává doba prodlevy a náběhu brzd.
Celková reakční doba pak závisí na úhlu zaměření pohledu. U trénovaných řidičů může být nižší a naopak u rozptylovaných řidičů vyšší.
Pusť si video zpomaleně na:
https://youtu.be/D5fT2753EgQ
A počítej vteřiny.
Řidič protijedoucího bílého vozu ho měl prakticky před
Řidič protijedoucího bílého vozu ho měl prakticky před čumákem a ani neškubl volantem. Dost pochybuji, že řidič Tesly koukal vlevo za sebe a ještě stihl dupnout na brzdu.
Kecy, po té ráně, po nabourání bílého auta, kterou by
Kecy, po té ráně, po nabourání bílého auta, kterou by slyšel i hluchej, šlápnul řidič Tesly na brzdu, automat by udělal velký kulový.
Hmm a vodic ma oci na na boku? Naviac je tam pekne vidiet
Hmm a vodic ma oci na na boku? Naviac je tam pekne vidiet reakcia. Vsetky auta s vodicmi sa hybali ale iba tesla stala.
polovodič ano 😉
polovodič ano 😉
Myslim, ze skutecne schopnosti AP (natoz AEB) tezce
Myslim, ze skutecne schopnosti AP (natoz AEB) tezce precenujes.
Proste v aute sedel clovek, ktery mel neco najezdeno (nebo clovek, ktereho uz takhle nekdo zboural). Nebo mel proste zprdelekliku a zaspal na zelene, protoze treba cumel do mobilu, a to mu dalo tech par metru k dobru 😉 To mi prijde z videa nejpravdepodobnejsi, je videt, ze se rozjizdi znatelne pozdeji, nez bily pickup v pravem pruhu, ktery to schytal.
Ano alebo tam sedel Santa Claus pretoze bol jediny, kto si
Ano alebo tam sedel Santa Claus pretoze bol jediny, kto si vsimol auto prichadzajuce z lava. Ak si vsimnes ten pickup v pravom pruhu tak nebrzdil. Jedine tesla zabrzdila. Ano mohla to byt pozornost vodica ale potom to bol najlepsi vodic zo vsetkych, ktory su na tom videu.
Ano, je to zazracny system, ktery zvladne i umyt detem prdylku
Ano, je to zazracny system, ktery zvladne i umyt detem prdylku a vyresit P=NP problem.
Chapu, ze neveris me, prece jen jsem kukem a Vondrakem oficialne uznany Tesla hater, ale nazor (a pres 100 tisic km zkusenosti) Michelina by snad nejakou vahu mit mohl.
Tento článek je zase výplod fantazie fanoušků Tesly. Si
Tento článek je zase výplod fantazie fanoušků Tesly. Si to stopni v momentu kdy ta Tesla začala brzdit, černé auto již bylo v pohodlném zorném úhlu řidiče a ten stačil reagovat. Navíc nejspíš šlo o nějakého opatrného řidiče když při akceleraci mu to nandal i nějaký obytňák 😀 Kdyby to byl běžný řidič Tesly který na to šlápne tak to dostal přímo na bok a ted už by tu asi nebyl
Off: na tipcars se objevily první audi e-tron ! Cena
Off: na tipcars se objevily první audi e-tron ! Cena 2.499.000,- až 3.000.000,- Kč vč. DPH.
tu sa stala tá nehoda, mesto Boulder(USA), križovatka je v
tu sa stala tá nehoda, mesto Boulder(USA), križovatka je v tvare diagonály. tela išla smerom z juhu na sever po 63rd st, vinník sa prirútil po Higway119 z juhozápadu.. pozrite si na googlemaps
Nechutná križovatka:
Nechutná križovatka:
google.sk/maps/dir/63rd+St,+Colorado+80301,+Spojen%C3%A9+%C5%A1t%C3%A1ty+americk%C3%A9/Boulder,+Colorado,+Spojen%C3%A9+%C5%A1t%C3%A1ty+americk%C3%A9/@40.0737524,-105.2074397,17z/data=!4m13!4m12!1m5!1m1!1s0x876bf1ce09aa8025:0xc72b5e720529577!2m2!1d-105.2068839!2d40.0656409!1m5!1m1!1s0x876b8d4e278dafd3:0xc8393b7ca01b8058!2m2!1d-105.2705456!2d40.0149856?hl=sk
Tak se zkus projet v Praze přes Bulhara, to je teprv
Tak se zkus projet v Praze přes Bulhara, to je teprv zážitek !
.
.
a z čeho jste poznali že zabrzdil AEB?
a z čeho jste poznali že zabrzdil AEB?
Pravda, že úplně 100% to není, ale rychlost reakce i fakt,
Pravda, že úplně 100% to není, ale rychlost reakce i fakt, že žádné další auto kolem zastavit nestihlo napovídají, že s velkou pravděpodobností nešlo o reakci řidiče.
reddit.com
reddit.com
A tohle je přesně důvod, proč je Tesla lepší než VW. Ne
A tohle je přesně důvod, proč je Tesla lepší než VW. Ne že bych byl zarytým fanouškem Tesly, ale naopak jsem smutným uživatelem služební Yeti a vím moc dobře, jak vypadá holobyt bez výbavy, komfortu a ergonomie. To vše je u Tesly jako běžná věc. U té mojí služební pixličky je běžná věc i to, že jsou vzadu švihadla. A moc mě baví funkce, kdy se rozjedu třeba v bahně, auto sice hrabe, ale jede, ale nejde šlápnout na brzdu, musí se tak vteřinu a půl počkat, než změkne pedál. Ač je Tesla šitá horkou jehlou, o takové chybě jsem u ní ještě neslyšel. Pokud chce VW vyrábět svá nová IDčka za polovinu ceny TM3, bude na silnicích asi veselo, až se ukáže, že šetřili na nesprávném místě nebo že chvátali a něco nedomysleli.
TM3 ma len jeden radar smerom dopredu. AEB zrejme zareagoval
TM3 ma len jeden radar smerom dopredu. AEB zrejme zareagoval na info z lavej doprednej bocnej kamery.
Urcite AEB pouziva bocni kamery? Nevim, ale nikde jsem to
Urcite AEB pouziva bocni kamery? Nevim, ale nikde jsem to recene nevidel (a ani to nedava moc smysl).
Jak nekdo poznamenal v diskuzi na electreku, to, ze je to reakce AEB a ne ridice je cista spekulace – ze auto neni v uzkem zornem uhlu telefonu vubec neznamena, ze ho ridic tesly nevidel, zvlast, pokud se dival tim smerem (nejspis ano, protoze to nebylo prvni auto, co to prokalilo na posledni chvili.
No zmysel to dava, kedze podla najnovsej aktualizacie ma tesla
No zmysel to dava, kedze podla najnovsej aktualizacie ma tesla aj strazenie mrtveho uhla s upozornenim. Cize musi vediet a vie, ci je nejake auto na boku.
Ale nezapomen, ze je dost velky rozdil soubezne jedouci auto
Ale nezapomen, ze je dost velky rozdil soubezne jedouci auto (velky objekt, ktery se vuci me pohybuje pomalu) a „par pixelu“ v dalce blizicich se ke me osmdesatkou.
Nezapomeň, že Tesla umí nemožné za týden a zázraky do
Nezapomeň, že Tesla umí nemožné za týden a zázraky do tří dnů. 🙂
Prostě kamera, která se naučila hlídat mrtvý úhel, tak musí přece zvládnout i boční nálety v rychlosti desítek km/h! Je to přece TESLA!
Kdyby tu bylo video s Teslou padající ze skály a dali k tomu popisek, že Tesla umí létat, tak většina místních fan boys tomu bude věřit a třetina z nich bude přísahat, že tyhle Tesly už viděli minulý týden nad D1… 🙂
To už je přehnané, ale ty Tesly co jezdí tunely pod
To už je přehnané, ale ty Tesly co jezdí tunely pod dálnicí jsem už slyšel. Stačí na D1 přiložit ucho k vozovce 😉
nebol to náhodou radar z ktorého išla informácia do AEB v
nebol to náhodou radar z ktorého išla informácia do AEB v 3-ke? lebo niektoré autá iných značiek čerpajú info z kamery cez software a nemajú radar…