Amazon a GM jednají o miliardové investici do výrobce elektrických trucků Rivian

Elektrické trucky/pick-upy jsou momentálně v Americe ještě žhavější téma, než Tesla Model 3. Možná jsou onou pověstnou „next big thing“, pročež už se spekuluje, že miliardy na investice mají připraveny GM i Amazon.

Rivian je dost možná příští Teslou. Reuters exkluzivně informuje, že s americkým automobilovým start-upem jednají giganti Amazon a General Motors o investici, která by automobilku vystřelila k valuaci mezi $1 mld. a $2 mld.

Zapojení GM není velkým překvapením. Problematická americká automobilka nedávno učinila zásadní obrat směrem k elektromobilitě a právě velkým autům typu pick-upů/trucků. Dokonce naznačila i plně elektrický. Investice do Rivianu by pro ni dávala velký smysl.

Překvapením je naopak zapojení Amazonu. Internetový gigant miliardáře Jeffa Bezose se dnes soustředí stále primárně na obor informačních technologií. Investice do Rivianu by mohla být prostě jen zajímavým směrem diverzifikace, anebo je v tom možná i něco víc: třeba vývoj dodávkového elektromobilu.

19 Comments on “Amazon a GM jednají o miliardové investici do výrobce elektrických trucků Rivian”

  1. off
    „BREAKING: A record 7 million Americans are 90 days+

    off

    „BREAKING: A record 7 million Americans are 90 days+ behind on their auto loan payments, a red flag for the economy.
    It’s a million more people than during the financial crisis era. Many are under 30 years old.“

    Krizi to asi nevyvolá, ale takovýdle žití si nad poměry není 2x chytrý. Maj si koupit vojetinu na kterou maj a ne si kupovat novej pekáč na splátky.

    1. Mají to dělat jako Češi, koupit auto za 8000 USD, ovšem
      Mají to dělat jako Češi, koupit auto za 8000 USD, ovšem auto se stalo kdovíproč společenským statusem, tak to podle toho vypadá. U nás je to vidět u vietnamské komunity, auto je pro ně nejdůležitější věcí na světě.

  2. Vzhled i popis dávají naději na parádní kousek!
    Zrovna

    Vzhled i popis dávají naději na parádní kousek!
    Zrovna mám za sebou repas podvozku na Nissan Navara a jen doufám že jej budu mít jako poslední naftu spalující mašinu!!!
    Tohle by byla víc než důstojná náhrada,jen mám strach z ceny.

  3. Ze mě se začíná stávat fakt nějakej vyznavač Elona
    Ze mě se začíná stávat fakt nějakej vyznavač Elona Muska, a to si TESLU asi nikdy nekoupím, protože na ní nebudu mít ani na ojetou, ale první co mě napadlo:
    Elon (space X) létá do vesmíru se znovupoužitelnou raketou = Bezos „Já chci tak…“ a hop je tu Blue Origin.
    Elon (Tesla) udělá skvělý elektro auto a navrhne tahač a Pick-UP – a co udělá Bezos???
    Čekám, kdy se někde dočtu, že Jeff začal provádět hloubení tunelů a plánuje Hyperloop, nebo kdy začne stavět bateriová giga úložiště.

    Elon mi začíná připomínat toho trumpetistu co se naučil na trubku hrát dvojhlasně, protože mu zapomněli říct, že TO NEJDE.

    1. v rámci objektivity treba priznať, že Blue vznikol 2 roky
      v rámci objektivity treba priznať, že Blue vznikol 2 roky pred SpaceX.

      v rámci objektivity ale tiež treba priznať, že za tých dlhých 19 rokov toho až tak veľa nestihli 🙂

      anyway, nedá sa povedať, že by BO bol Bezosovou reakciou na SX.

      1. Jeff Who tam leje peníze tlustým potrubím, ale zatím
        Jeff Who tam leje peníze tlustým potrubím, ale zatím dosáhli jen suborbitálních letů, zatímco SpaceX má už dva odzkoušené nosiče Falcon a nový motor Raptor se už testuje. Mají praktické zkušenosti, tento rok přibyde i přeprava lidí. Blue Origin má náskok pouze na papíře, ale bez reálných zkušeností a bez rychlé vývoje přetaveného do praxe jim začne ujíždět vlak. Na druhou stranu jsou na tom o něco lépe než ULA, ESA nebo Roscosmos kteří zaspali dobu, účtují si nehorázné částky za každý start a znovupoužitelnost je pro ně kdesi daleko v mlžné budoucnosti, pokud ji rovnou neodmítají.

        Stejně tak Tesla má náskok v jejich rychlém vývoji a uváděním do výroby, stejně jako uvolňováním aktualizací, jakkoli mají ještě daleko k použitelné autonomii. Zkušenosti z provozu a síť nabíječek pro půl milionu elektroaut prostě nikdo jiný nemá a to bude konkurenci při dohánění Tesly.

    2. Nikdy nehovor nikdy 🙂 Ked som prvý krát uvidel Teslu S (v
      Nikdy nehovor nikdy 🙂 Ked som prvý krát uvidel Teslu S (v roku 2009), tak som si vysníval, že si ju raz kúpim 🙂 Vtedy som nemal ani na ojazdenú oktávku. Keby som si vtedy povedal, že asi na nu nikdy nebudem mať, tak by som ju nemal.

Napsat komentář