Volkswagen u elektromobilů I.D. nabídne možnost rezervace za malý poplatek, podobně jako Tesla

Podle informací magazínu Automotive News chystá Volkswagen před uvedením prvních elektromobilů rodiny ID spustit podobný rezervační systém, který využívá Tesla u elektromobilu Model 3.

První elektromobil z nové rodiny elektromobilů Volkswagen ID bude tento hatchback. Zatím není jasný finální název.
foto: Volkswagen

Automotive News spekulují, že Volkswagen umožní zájemcům o elektromobil Volkswagen I.D. „Neo“ složit rezervační poplatek ještě v první polovině letošní roku. Výroba pak má začít během listopadu a na trhu bude auto začátkem příštího roku.

Volkswagen si tak chce pojistit zájemce i to, že nebude vyrábět zbytečně na sklad. Jürgen Stackmann, šlen správní rady Volkswagenu, věří, že by se mohlo takto podařit získat jen v Norsku na 10 000 rezervací. Právě Norsko cituje Stackmann jako jeden z nejzajímavějších trhů. Není divu.

První elektromobil rodiny Volkswagen I.D., přezdívaný „Neo“, nabídne podobnou velikost jako Golf, ale o více než 10 cm větší rozvor. Prostor v interiéru tím bude větší.

Cena elektromobilu by se měla pohybovat na úrovni dieselového Golfu. Nejlevnější takový dnes na českém trhu seženete za 601 900 Kč. Dojezd bude mezi 330 km a 550 km, dle konfigurace.

61 Comments on “Volkswagen u elektromobilů I.D. nabídne možnost rezervace za malý poplatek, podobně jako Tesla”

  1. Na ID jsem se hodně těšil. Ale jen do doby než jsem četl
    Na ID jsem se hodně těšil. Ale jen do doby než jsem četl loňský rozhovor snad se šéfem vw, který říkal že levný bev by mohli mít kolem roku 2023 s cenou kolem 550k. Takže jsem docela přišel o iluze o ID a také si myslím že to bude tak za mega nejméně.
    I tak se mi ale prototyp hrozně líbí, mnohem víc než tesla. Dost se ale bojím, že to nakonec vůbec nebude vypadat tak futuristicky. Pokud ovšem jo a nabídne dojezd jak kona tak jim to mega za něj dám.

    1. Vidím to podobně, ale přidal bych ještě jednu obavu.
      Co

      Vidím to podobně, ale přidal bych ještě jednu obavu.
      Co VW slibuje od NEO to Kona / Ioniq / Leaf (druhé generace) / Tesla – nabízejí již dnes.
      A kde asi tak bude Hyunday, Nissan, Tesla a další než se konečně VW s tím NEO dostane do prodeje?

      Ti co dnes prodávají po tisících a sbírají zkušenosti, mají další rok na to přijít s další generací. Jak se jim pak NEO postaví, když bude mít parametry generace EV z konce roku 2018?

      1. To je srovnání, které kulhá na obě nohy.
        Průmyslová

        To je srovnání, které kulhá na obě nohy.
        Průmyslová revoluce se financovala vlastní dynamikou a efektivitou.
        Toto by bez restrikcí na stávající technologie a masivních dotací z daní všech nemělo nejmenší šanci.
        Takže spíše bych řekl, že „stejná snaha, jako se bránit bolševické kolektivizaci“.

        1. Elektromobilita právě roste vlastní dynamikou a
          Elektromobilita právě roste vlastní dynamikou a přesvědčivými výsledky. Tesla je jako jedna z mála automobilek zisková bez dotací. Její zákazníci pouze dočasně dostávají slevu na dani, což se jistě líbí všem odpůrcům státu a danění. Dotaci už dávno nedostává. Naopak se podívej jak jsou dotovaná fosilní paliva, jak ropa a její rafinace, tak těžba uhlí. Kdyby nedostávaly podporu d státu tak už se dnes nevaplatí je těžit a používat!

  2. V souvislosti s tímto článkem však nechápu snahu
    V souvislosti s tímto článkem však nechápu snahu Škodovky (potažmo tedy VW) představit ke konci roku elektrické Citi-Go či nový e-UP.
    Není trochu škoda vkládat investice, čas a výrobní kapacity do předělávání stávajících modelů (se spalovákem) na elektroauta, aby ve výsledku stála stejně nebo více, než plnohodnotné EV na nové platformě? Navíc, píšou že má nabídnout (co se prostoru týče) obdobné, ne-li lepší parametry než Golf a to za obdobnou cenu.
    Takže buď by museli ty menší předělávky spalováků (Citi-GO a e-UP) stát o třetinu méně, né-li půlku a nebo je to co VW prohlašuje o NEO jen smyšlenka, a realita bude někde jinde. Řekněme tak někde těsně pod hranicí milionu jako u konkurence.

        1. Kalhoty prohrajes. Protoze planujou 2 velikosti baterky. Ta s
          Kalhoty prohrajes. Protoze planujou 2 velikosti baterky. Ta s 330 km dojezdu bude cca 300 WLTP = 240km EPA. To ti dnes nabidne kdejaky EV pod mega. Ta vetsi baterka s cca 400 EPA uz ale za mega bude to soublasim. ID neprinese zadnou revoluci, jen tu budem mit dalsi Ev s rozumnym dojezdem kolem 1M nebo s na tu dobu uz “jen do mesta” dojezdem kolem 750k. Nicmene opet chybejici sit SCH to zabiji. Aut s podobnymi parametry tou dobou uz bude na trhu dost.

    1. Co se týče otázky eCitigo a eUP! tak to vidím spíš tak,
      Co se týče otázky eCitigo a eUP! tak to vidím spíš tak, že buď celou tuto rodinu ke konci tohoto roku zaříznou, neb prodeje i ve spalováku jsou daleko za očekáváním a po 9/2019 díky novému počítání emisí budou tyto mini auta flotile vysloveně na obtíž.

      A nebo se zachová pouze elektrická verze, která má už vývoj a linku zaplacenou a díky novým 50Ah článkům (37kWh) teď dostanou i konečně uspokojivý dojezd.

      Osobně tipuji druhou variantu vývoje, ale kdo ví,

  3. Jejich krok chápu, ale myslím, že je čeká zklamání. Ani
    Jejich krok chápu, ale myslím, že je čeká zklamání. Ani Tesla neměla s rezervacemi v Evropě valný úspěch. Kolik to bylo? – tuším 20 000 rezervací? – a to už něco předvedla – TM3 v USA se reálně prodává a jezdí v běžném provozu – tudíž kvanta recenzí běžných majitelů. Evropany v tomhle prostě nejsou jako Američané.
    Takže jejich víra v 10tis rezervací na auto, které krom testů v JAR ještě nikdo nikde reálně neviděl, natož aby si mohl přečíst desítky zkušeností majitelů – tak tato víra mi přijde přehnaná.

    Ale jinak jsem na auto velmi zvědav, a velmi se na něj těším. Navíc hodnoty tipu cena startující na 600 tisících s baterií schopnou teoretického dojezdu přes 300 km, tedy reálně řekněme 250 není vůbec špatnou kombinací.
    To by měl Leaf, Kona i Ioniq těžkou konkurenci.

        1. To, kolik to nakonec bude, podle mne, v tuhle chvíli nikdo
          To, kolik to nakonec bude, podle mne, v tuhle chvíli nikdo nedokáže odhadnout. Tesla už několikrát předvedla modelový (myslím označení modelů), a cenový lopink.
          Vůbec bych se nedivil, kdyby s uvedením TM3 v nejlevnější konfiguraci (oné zmiňované hranici 35 000 USD), opět předvedla nějako marketingovou vychytávku.

      1. No to taky určitě to hraje velkou roli, ale i tak si
        No to taky určitě to hraje velkou roli, ale i tak si myslím, že počet rezervací bude řádově nižší, než byly v USA.
        Nemyslím tím to, že by se TM3 v Evropě neprodávalo dobře, taky tipuji, že půjde na dračku, ale ne on-line rezervačním způsobem. Tady si to lidi začnou kupovat, až uvidí reálné výsledky těch, co si troufli na tu rezervaci.
        Evropani u takových investic jako je pro ně auto či dům (byt) prostě On-line nakupovat nebudou. Pro nás je to prostě pořád příliš drahé, než aby jsme (na rozdíl od Američanů), vložili mnohaleté úspory do něčeho, co si prohlídneme a nakonfigurujeme jen na monitoru PC. Budou se chtít jít podívat do nějakého show-roomu, auto si osahat, prohlídnout atd…

          1. Často tu čtu jak tesla nekecá a maká, VW jen žvaní a nic
            Často tu čtu jak tesla nekecá a maká, VW jen žvaní a nic nedělá, ale přitom je to tak, že Tesla už několik let slibuje a žvaní jak bude TM3 levná a dostupná pro každého, přitom ten VW co nic nedělá tu na konci roku bude s EV za polovinu ceny TM3 co na to řekneš? Nemáš na to žádný inteligentní argument. Prostě nemáš. Poradím ti jednu věc, než sem vždycky nějakou tu tvou blbost napíšeš, tak si předtím dej pár facek a třeba pak ten příspěvek bude mít nějakou úroveň.

              1. Za co asi tak? 😀 že věřím raději zavedené automobilce,
                Za co asi tak? 😀 že věřím raději zavedené automobilce, se kterou mám už asi tak dvacetiletou zkušennost, něž nějakému nadšenci, který se učí stavět auta asi tak pět let a nedodržel ještě žádný termín? Nebuďte směšní

                1. MT3 cena cca 1 500 000 polovina je 750 000, počítám, že
                  MT3 cena cca 1 500 000 polovina je 750 000, počítám, že zdejší ubožáčci budou chtít omluvu i v případě že ID bude za 800 000 😀

                2. Len nech je to ID na konci roka 2019 a kludne za akukolvek
                  Len nech je to ID na konci roka 2019 a kludne za akukolvek cenu, ak bude aspon porovnatelne s tym co uz dnes predavaju Nissan (Leaf), Hyundai (Ioniq, Kona), ci Kia (eNiro).

                  Kedze tu hovorime o niecom velkosti Golfa… tak nech to ma aspon porovnate parametre ako tie vyssie spomenute 😉

                  Potom sa „zdejsi ubozacci“ prestanu navazat do VW. Lebo doteraz naozaj boli len sluby… a PR clanky. V tom su ale dobri. Aj ked nejaky ten eTron uz maju, ale za aku ze to cenu 🙂

                3. Za jakou cenu? Za cenu Audi, protože eTron je Audi, tak tomu
                  Za jakou cenu? Za cenu Audi, protože eTron je Audi, tak tomu odpovídá i cena. Taková spalovací Q3 taky není za cenu Dustera 🙂

                4. Pri cene 90-100k€ za eTron porovnávam skôr s Tesla
                  Pri cene 90-100k€ za eTron porovnávam skôr s Tesla X…
                  Vrátane vlastností.

                5. Samozřejmě, proto jsem psal, že je to Audi a tomu
                  Samozřejmě, proto jsem psal, že je to Audi a tomu odpovídá i cena. Prostě je to mířeno na Audi zákazníky, ti tu cenu zkousnou. S Teslou X to nemá smysl srovnávat, je dražší a pro spoustu zákazníků (hlavně v Německu) je oproti Audi nekonkurenceschopná, i když ve spoustě vlastností je lepší. Jen to prostě není Audi 🙂

                6. V době toho prohlášení byla už nějakou dobu v prodeji
                  V době toho prohlášení byla už nějakou dobu v prodeji TM3 za $46000, takže prosím porovnávejte s něčím reálným a ne s pár prvními desítkami tisíc kusů TM3 v nejvyšší konfiguraci. Nebo snad VW bude mít EV s dojezdem 500 km a AWD za 800 tisíc?

                7. tak za prvé reálná je ta cena která je v současnosti, to
                  tak za prvé reálná je ta cena která je v současnosti, to co bude možná někdy s realitou nemá naopak nic společného, a co s tím má společného 500km a AWD? Tady nejde o dojezd chápete to vůbec? tady jde o praktické EV za rozumnou cenu, kterou je ochotno akceptovat obrovské množství lidí, 1,5 milionu prostě mnoho lidí dát nechce a nedá, ikdyby ten dojezd byl 5000 km pochopíte tuto jednoduchou logiku někdy vůbec? Vy jste fakt jak tatar pořád tu srovnáváte cenu a výbavu, ale pro většinu lidí je prostě 1,5 mil moc a takové auto pro tyto lidi jako když neexistuje

                8. Co s tím má společného 500km a AWD? Třeba prohlášení
                  Co s tím má společného 500km a AWD? Třeba prohlášení VW – budeme mít STEJNĚ TAK DOBRÉ auto za polovinu ceny. Chcete opravdu tvrdit, že o půl metru kratší auto s polovičním dojezdem je stejně tak dobré? Mně je to fuk, já se na I.D. hrozně moc těším, jen mě štvou ty lži, pochopíte tuto jednoduchou logiku?

                9. To vy jste začal s porovnáním cen, sám a bez mučení
                  To vy jste začal s porovnáním cen, sám a bez mučení 😛
                  (a samozřejmě tendenčně)

                10. Jo jo má recht ta vychcaná parta z Vlkohradu plní jeden
                  Jo jo má recht ta vychcaná parta z Vlkohradu plní jeden termín za druhým :)))

                  Například VW grupennsex v roce 2010 sliboval že v roce 2018 bude prodávat 300 000 elektrických aut ročně. Výsledek, 50 000 zásuvkovejch aut čili ne úplně čistě jenom BEV. :))))

                  2010
                  VW Makes Big Bet on EVs
                  https://www.wired.com/2010/07/vw-300k-evs-annually-2018/

                  2018
                  https://insideevs.com/volkswagen-sold-50000-plug-in-cars-in-2018/

                  Je to jen banda ukecanejch kašparů co se navíc doznala k podvodům a teď si musej nakoupit Tesla baterky aby jim vůbec nějak kloudně fungovali ty jejich nabíječky co museli postavit v Americe :)))

                  A teď zase slibujou, že v roce 2025 budou prodávat 1 milon elektrik ročně. :))))
                  2018
                  Volkswagen Wants to Move One Million Electric Vehicles Annually by 2025
                  http://www.thedrive.com/tech/23815/volkswagen-wants-to-move-one-million-electric-vehicles-annually-by-2025

                  Já si myslím že to určitě dokážou :)))))))))))

                11. No tak očividně se za tu urážku neomluvíte, ale sám
                  No tak očividně se za tu urážku neomluvíte, ale sám uvidíte, že tu facku byste si měl na konci roku dát sám sobě.

            1. Pozdravujem do Wolfsburgu, jak vám dupou králíci? Jde vám
              Pozdravujem do Wolfsburgu, jak vám dupou králíci? Jde vám ta výroba VW párečků pořád líp než výroba aut? :)))
              Já se na VW elektrokáry moc těším, každá nová elektrokára nahradí minimálně jednu spalovací popelnici. Jen houšť, ílon bude taky moc rád. Bude to pecka až lidi zjistěj k čemu je vlastně dobrá ta integrovaná bezstarostná síť supernabíječek. Bude je to sice stát milijón, ale aspoň se posunou vo kus dál 😀

            2. A hele už tu máme placený trolly od VW anebo děláš ty
              A hele už tu máme placený trolly od VW anebo děláš ty blbosti zadarmo? 😀 Tesla na rozdíl od ostatních svoji sliby dodržuje, i když se zpožděním. Vyrábí nejprodávanější elektromobily na světě a zatím je dodávala jen do dvou zemí, USA a Kanady. Tesla vyrábí elektromobily už od roku 2008 a do konce roku vyrobila přes půl milionu, kolik vyrobil VW nebo jen kecá a nemaká? Tento rok má našlápnuto na dalších 400000 vozů, kolik slibuje VW? Tesla dosáhla zisku při výrobě čistě elektroaut a baterií, i přes to že mohutně investuje do nových továren, rozšiřování provozu, vlastní baterkárny, a nabírá lidi, kteří jí vyvíjejí autonomní řízení se zatím nejlepším hardware na trhu. Kdo jiný takhle investuje do svého růstu? VW to není, ten stále jede 2/3 investic do spalováků. Pár facek si dej radši ty, protože meleš naprostý nesmysly.

              Jestli tu bude nějaké EV za polovinu Modelu 3 tak bude mít taky poloviční dojezd a poloviční komfort a asi tak desetinové možnosti softwaru s minimem aktualizací.

      2. Tesla to bude ít pár dalších let hodně těžké. Velké
        Tesla to bude ít pár dalších let hodně těžké. Velké automobilky ja VW můžou s klidným svědomým prodávat elektrická auta ještě dalších 5 let za výrobní náklady, protože potřebujou snížit celkové emise flotily ale těch x miliónu spalováků se jim vyplatí.
        Mě by hrozně zajímalo jaké marže jsou třeba na e-niro nebo Kona BEV.
        Škoda může v pohidě nabídnout novej e-up za výrobní náklady, protože nastaví výrpbu na 10.000ks za rok a dalších 5 let jí to nemusí vůbec trápit, má super promo produkt a zisk je jí vrátí na dalších 90.000ks spalovacích verzí které bude i s marží prodávat za 350.000,-

        1. Emise se ale týkají jen Evropy a to je pro Teslu necelá
          Emise se ale týkají jen Evropy a to je pro Teslu necelá třetina odbytu, tedy řekněme 150 tisíc kusů TMS+TMX+TM3 při celkové výrobě půl milionu aut za rok, což tu udají s prstem v nose.
          Navíc celkový trh EV roste enormně rychle, třeba loni v Evropě to bylo cca 400 tisíc, letos to může být 650 tisíc a příští rok milion, takže záleží jen na výrobě, prodá se úplně všechno za skoro libovolnou cenu.

          1. Stačí číst hybrid.cz a víme, že eGolf se vyrábí od
            Stačí číst hybrid.cz a víme, že eGolf se vyrábí od 3/2018 v počtu 72 ks denně pro celý svět, což při 20 pracovních dnech znamená 18 tisíc vozů ročně. Čekačka na eGolf je 10-12 měsíců.
            Trh je obrovský, hladový, poptávka dalece převyšuje nabídku. Stále jsme většinou v individuálních nákupech. Jakmile se do toho obují firmy, bude hlad ještě větší.
            Už dnes mají problém vysoutěžit dodávku elektromobilu v rámci dotací pro podnikatele (podobně obce). Musí prosit dealery, aby se do ní přihlásili. A pak se třást, aby jim auto do roka od uzavření veřejné soutěže dodali, jinak dotace padá.
            Hezky to ilustruje Dáme jídlo.cz, kteří by se – nebýt do ČR dovezeno desítky mírně jetých eGolfů a eUpů z Německa z nepovedeného většího kšeftu – ke své flotile eUpů k rozvozu jídla po Praze nikdy nedostali. Tedy dostali, tak do roka a do dne, ne skoro obratem.

        2. Jasně, velké automobilky si můžou dovolit prodávat EV
          Jasně, velké automobilky si můžou dovolit prodávat EV klidně podcenu, protože to můžou na táhnout na spalovácích, pro firmy jako je Tesla to bude zpočátku těžká konkurence, ta tohle udělat nemůže, ale zase pro spotřebitele to bude znamenat nižší ceny, nacházíme se v klidu před bouří. Čeká nás pěkný frkot. Tesla to ale ustojí, je technologicky napřed. I kdyby ID Neo bylo za 600 tis., což nebude tak Tesla 3 je pořád vyšší kategorie…

Napsat komentář