Innogy představuje novou generaci domácích nabíjecích stanic pro elektromobily

Mezinárodní veletrh E-world v Essenu se stal místem premiéry nové generace dobíječek od innogy eMobility Solutions.

Jednoduché, bezpečné a rychlé dobíjení elektromobilů s výkonem až 22 kW
foto: innogy

Nová řada chytrých dobíječek eBox nabídne uživatelsky jednoduché, bezpečné a rychlé dobíjení s výkonem až 22 kW střídavým proudem v úsporném modulárním designu. Na trh bude novinka uvedena letos v dubnu.

„Tím, že jsme se zaměřili výhradně na inteligentní dobíjení, znovu potvrzujeme příslušnost k předním poskytovatelům dobíjecích technologií. Při vývoji novinky jsme se zaměřili na tři hlavní kritéria: intuitivní ovládání, maximální inteligenci a celkovou bezpečnost a spolehlivost.

Modulární design navíc umožňuje nákladově efektivní instalaci a snadnou aktualizaci hardwarových i softwarových komponent,“ říká Martin Herrmann, obchodní ředitel innogy SE.

Novinka je doslova nabitá moderními technologiemi, která z eBoxu dělá inteligentního pomocníka. Dobíječka se automaticky aktivuje a rozsvítí, když se k ní uživatel přiblíží a komunikuje s ním prostřednictvím barevných LED signálů, lze ji také dálkově ovládat přes mobil.

Kromě pevného síťového připojení podporuje také Wi-Fi, Bluetooth či připojení přes mobilní sítě. Umí měřit odebrané kWh a umožňuje širokou škálu autorizačních a platebních metod. Při vývoji byl také kladen velký důraz na bezpečnost, samozřejmostí je proto šifrování.

Nová domácí nástěnná nabíjecí stanice eBox od innogy bude dodávána ve třech variantách: s jednoduchým LEDkroužkem, podsvícenými ikonami nebo s pětipalcovým dotykovým displejem. Všechny však spojuje intuitivní ovládání s jasně zobrazeným aktuálním statusem dobíjení. Instalace eBoxu je možná na zeď nebo do stojanu.

tisková zpráva

53 Comments on “Innogy představuje novou generaci domácích nabíjecích stanic pro elektromobily”

  1. Zajímá mě kolik to bude stát, a kolik k tomu bude stát
    Zajímá mě kolik to bude stát, a kolik k tomu bude stát kabel přímo od Innogy. Bez kabelu to nemá smysl kolegové elektromobilisti. Kdo to ještě nechápe, tak to pochopí, až kabelem poprvé vymete psí hovínko. To se kabelu napevno přidělanému k nabíjecímu stojanu nestane, abyste museli nezbytně sahat na jinou část kabelu, než koncovku.

      1. a kdo jiný tedy dává ekonomicky smysl? nějaký tip co mi
        a kdo jiný tedy dává ekonomicky smysl? nějaký tip co mi to spošítá, zařídí, vyjedná dotaci antibabišovku, dá virtuál baterku a taky mi poskytne na to půjčku, prostě komplet klikem na netu línej jakvopice, víš vo někom jiným když mám tu volnou střechu jako kráva?

            1. Zkuste se podívat u ČEZu na „Elektřina pro soláry“, mají
              Zkuste se podívat u ČEZu na „Elektřina pro soláry“, mají to koncipované trochu jinak – dají vám slevu ve výši 40 procent dodané elektřiny (ale nejsem si jist, zda jen z ceny elektřiny nebo i z ceny poplatků, distribuce), druhé omezení je, že nelze dodat více energie, než kolik odeberete. Ale nevidím tam omezení, že FVE musí stavět přímo oni.

              Nevím, zda to vyjde levněji, ale IMHO to stojí za prozkoumání. BTW ta EONí baterka má omezení na počet MWh za rok a s elektroautem by se do toho člověk nemusel vejít.

                1. Takže vpodstatě stejně jako u EONu či kohokoliv jiného,
                  Takže vpodstatě stejně jako u EONu či kohokoliv jiného, kdo se snaží přesvědčit tupou ovci, že baterka od nich dává ekonomický smysl.

                2. čez nabízí taky virt baterku?? to sem tam nikde neviděl
                  čez nabízí taky virt baterku?? to sem tam nikde neviděl

                3. Nabízí, i když jí tak neříká. U EONu se za ní platí
                  Nabízí, i když jí tak neříká. U EONu se za ní platí měsíční poplatek, u ČEZu se poplatek neplatí ale ČEZ si část energie nechá. Na papíru to ale popisuje tak, že dává slevu ve výši 40 procent ceny dodané energie, efektivně to funguje jako baterie s účinností 40 procent – dodám 1 kWh, můžu odebrat 400 Wh.

                  Efektivně není baterie ani jedno, dodané energie se spotřebuje u sousedů a pak se k vám dodá z elektrárny.

                4. jasnýýý dikas, jak tak začínám čuchat jsou to u čezu
                  jasnýýý dikas, jak tak začínám čuchat jsou to u čezu tedy markeringový schovávání až zdá se mi jak to případným zájemcům o solar chtějí ztížit co nejvíce aby solar vůbec nestavěli a byl důvod stavět temelín 2. Tyhle kšefty už jsou na mě asi moc vysoká škola

                5. Tak tak, baterie co svět neviděl.
                  Tak tak, baterie co svět neviděl.

          1. Když si spočítáte kolik zaplatíte E.ONu za 20 let v
            Když si spočítáte kolik zaplatíte E.ONu za 20 let v měsíčním paušálu za možnost využít tu jejich virtální baterku a na poplatcích které si připočítají ještě k tomu, tak vás to bude stát mnohem víc jak běžná LiOn baterka. Navíc přicházíme o hlavní výhodu baterie, zálohování domu při výpadku proudu.

            Ta virutální baterie je vlastně taková jitrnice jakou svět neviděl. Nazývají jí baterií ale nemá hlavní funkčnost baterie – využít energii tehdy když potřebuji. Je to jen další nástroj jak z vás vytáhnout ještě víc peněz.

            Nechápu vaše nadšení a otrávné vkládání reklamy do všech diskuzí zde. Pracujete pro E.ON nebo si jen nedokážete zjistit všechny informace?

            1. nedelam pro zadny eon ja z vas jen tahám moudra, myšlenkový
              nedelam pro zadny eon ja z vas jen tahám moudra, myšlenkový prefabrikáty a už promyšlený cesty, víš jak těžký je něco počítat? když z každýho kšeftáka taháš informace jak z chlupatý deky. Co vím zatím o Eon baterce tak 50kč/měs/1MWhb tzn ročně využiju tak 3MGW tj 150*12 měsíců = 1800 * 15 let = 27.000 šprdlíku. Jaký další poplatky??

              1. 3 MWh krát všechny distribušní poplatky a příspěvky cca
                3 MWh krát všechny distribušní poplatky a příspěvky cca 3,5,- (s aktuálními cenami které za 10 let jistě budou jinde) to máš 10 tis ročně na těch 15 let tedy 150tis. Já bych to počítal klidně na delší období. K tomu si připočti tak o 20 % vyšší cenu za FVE od E.ONu jak je běžná cena za technologii kterou nabízí. A to se vyplatí. Za těch 150 máš baterku o vyšší využitelné kapacitě a do toho právě tu její hlavní vlasnost – energii doma.

                Ale reklamní masáž i tak chytne mraky oveček které budou spokojené – teda první rok.

                1. no vidišto a to se právě muší ještě prověřit 🙂 Ale
                  no vidišto a to se právě muší ještě prověřit 🙂 Ale nedivte se že germán EON chytá do sítí tolik českých rybiček když čezák na to séle 😉 Každopádně dík, distribušní poplatky o tom sem zatím jinde nečetl dám to prověřit díkas 😉

                2. Právě, že když se čerpá proud z té baterky, tak
                  Právě, že když se čerpá proud z té baterky, tak platíte všechny poplatky vyjma silové elektřiny (to je zrovna ta menší část)

                  Takže uštříte cca 600 Kč MWH ,ale zase nemáte výkup a jejich ceník proudu je trochu dražší.

                  Vyběrem vhodného dodavatele a správného tarifu s co nejmenším jističem se může stát že nakonec budede platit méně i bez elektrárny a za ušetřené peníze si koupíte nějaké jeté elektrovozítko do města třeba IONA a pak už se šetří peníze v jíné dimenzi.

                  Ne 3000-4000 Kč ročně ,ale měsíčně za ušetřené palivo

                1. Je to Mennekes. Pokud tedy jedeme na stejném základě, že
                  Je to Mennekes. Pokud tedy jedeme na stejném základě, že „Mennekes = Typ2“

                2. Tahle nabíječka je například v Průhonicích u Prahy
                  Tahle nabíječka je například v Průhonicích u Prahy rozhodně to není Mennekes typ 2 do které lze strčit kabel s Yazaki konektorem na druhé straně.

                3. Je to Mennekes Typ2. Do aut s Mennkes Typ2 konektorem to
                  Je to Mennekes Typ2. Do aut s Mennkes Typ2 konektorem to pasuje. Že ti to nefunguje s tvojí redukcí není problém tohoto kabelu.

                4. Nejde do všech asijských aut. Tedy není Mennekes jako
                  Nejde do všech asijských aut. Tedy není Mennekes jako Mennekes.

                5. Odkdy 3 fázový Mennekes by měl pasovat do asijských aut,
                  Odkdy 3 fázový Mennekes by měl pasovat do asijských aut, které mají 1 fázové nabíjení?

                  Asijská auta používají Typ1 konektor alias Yazaki.
                  Jako Mennekes se označuje Typ2.

                6. Všechna asijská auta používají sice Yazakix ale na druhé
                  Všechna asijská auta používají sice Yazakix ale na druhé straně kabelu je Mennekes typ 2, který se používá například v nabíječkach ČEZ. Souhlasím s tím, že některé nabíječky mají Mennekes kabel, ovšem pro víc jak polovinu aut je u nás nepoužitelný.

                7. O tom diskuze není, že ti na to nepasuje redukce
                  O tom diskuze není, že ti na to nepasuje redukce Typ2->Typ1.
                  Ty tvrdíš, že na té nabíječce není Mennekes. Mennekes tam je. Tečka.

                8. Ano máš pravdu Mennekes tam je ovšem pro většinu aut
                  Ano máš pravdu Mennekes tam je ovšem pro většinu aut nepoužitelný. Howgh.

                9. Otázkou je, zda je to většina. Já už kolem sebe znám jen
                  Otázkou je, zda je to většina. Já už kolem sebe znám jen jednoho, co má starýho Leafa s Typ 1 a všichni ostatní už mají normální Typ2.

                10. Všechna dnes prodávaná nová auta v evropě již mají
                  Všechna dnes prodávaná nová auta v evropě již mají Typ2, pokud nejde o nějakou exotiku. Těch pár tisíc aut co má Yazaki vozí redukci za 3000 Kč, nebo má smůlu. To je celé, pro mě žádný problém, protože složitější to už nebude. Další standardy se v dohledné době nechystají.

                11. Tak tak. Nehledě na to, že tyto stojany mají i CHAdeMO,
                  Tak tak. Nehledě na to, že tyto stojany mají i CHAdeMO, takže může použít stále tento standard.

                12. Ano je tam Chademo, několikrát jsem na té stanici nabíjel.
                  Ano je tam Chademo, několikrát jsem na té stanici nabíjel. Bohužel, pokud je připojeno k nabíječce auto k CCS, pak Chademo nelze použít. Kdyby tam byla zásuvka type 2 Mennekes, tak jako u stojanů ČEZ, bylo by to v pohodě, dalo by se nabíjet alespoň pomalu, takto to nejde pro asijská auta. Schválně to vyfotím, ta koncovka je prostě jiná než Mennekes Type 2, která by zapadla do níže uvedené zásuvky.

                  autonabijeni.cz/user/shop/big/240-1_zasuvka-mennekes-typ-2–strana-vozu.jpg

                13. Tak to asi všichni víme, že tyhle stojany mají jenom jeden
                  Tak to asi všichni víme, že tyhle stojany mají jenom jeden AC/DC měnič. Každopádně aspoň nabiješ, lepší než nenabít vůbec.

                  Holt si příště musíš kupovat auta od výrobců, co montují konektory podle evropských norem. 😉

                  Klidně to vyfoť, já ti garantuji, že je to Typ2 a že zapadne do každého auta s Typ2 zásuvkou (vyzkoušeno u LIdlu na Barrandově).

                  Anebo se zeptám jinak. Když hypoteticky připustíme, že ABB ve svých materiálech lže, že jsem to sám nikdy nevyzkoušel píchnout do svého auta s Typ2 konektorem, co by to tedy podle tvého názoru mělo být? Proč by tam výrobce dával konektor, který není kompatibillní s evropskou normou Typ2? A jaký standard to tedy je? A jakou by měl motivaci ho tam dát?

                14. Konektor Typ 2 (tzv. Mennekes) na konci kabelu je schválně
                  Konektor Typ 2 (tzv. Mennekes) na konci kabelu je schválně navržen tak, aby se nedal prodloužit. T.j. ani žádnou redukcí na Typ 1 (bez zvláštní úpravy). Do zásuvky Typ2 (např. na wallboxu) samozřejmě lze zastrčit konektor Typ 2 na kabelu na jehož druhém konci může být Ty 2 nebo Typ 1.

                15. Nic fotit nemusíte, všichni to tu znají.
                  Jak se vám níže

                  Nic fotit nemusíte, všichni to tu znají.
                  Jak se vám níže snaží vysvětlit…

                  Prostě tam kde je kabel Mennekes na nabíječce ho s japonským autem nepoužijete, jedině se spec. redukcí (zkrácená koncovka).
                  Tam kde kabel není a je tam Mennekes zásuvka, tam svůj kabel Typ2=>Typ1 využijete.

                  Taky mě to u Globusu štve, ale co mám ČEZ čip tak už nabíjím jen během pracovní doby a nouzově Chademo.

                16. U těchto stanic je použit pro AC nabíjení také typ2, tzv.
                  U těchto stanic je použit pro AC nabíjení také typ2, tzv. mennekes. Jsou ale navržené pro nabíjení výkonem 43kW (3x63A) a proto už tam nemůže být zásuvka, ale je tam kabel s konektorem. Přes zásuvku lze nabíjet výkony do 22kW (3x32A).

    1. Vozim v aute par kabelu a redukci a nevadi mi to. Vozim.na
      Vozim v aute par kabelu a redukci a nevadi mi to. Vozim.na rozdil od soucastniku i rezervu hever a klic a kolo si umim vymenit. Nemusim kvuli defektu volat o pomoc. Ale chapu ze svet speje do doby kdy musto toho vseho staci mobil a penezenka.

Napsat komentář