Audi zahajuje prodej elektromobilu e-tron na českém trhu

Audi zahajuje na českém trhu prodej zcela nového, elektricky poháněného, luxusního SUV Audi e-tron. Značka se čtyřmi kruhy zahajuje tímto krokem novou éru elektrické mobility, v níž lze s nulovými emisemi překonávat bez kompromisů i dlouhé vzdálenosti.

Základní cena 2 094 900 Kč zahrnuje bohatou standardní výbavu včetně navigačního systému MMI Touch a podvozku se vzduchovým odpružením. Prodloužená záruka na 4 roky/120 000 kilometrů a servisní balíček na pět let/120 000 km.
foto: Audi

První sériově vyráběný elektromobil Audi nabízí nejmodernější techniku v podobě vyspělého pohonu všech kol quattro, maximálně rychlého nabíjení výkonem až 150 kW nebo virtuálních vnějších zpětných zrcátek.

Ceny na českém trhu začínají od 2 094 900 Kč a zahrnují bohatou standardní výbavu včetně navigačního systému MMI Touch, podvozku se vzduchovým odpružením, prodloužené čtyřleté záruky (s omezením na 120 000 km) a pětiletého balíčku servisních služeb.

„Audi e-tron je pro nás důležitým milníkem, který má potenciál stát se stejně významným bodem v historii značky jako například zavedení pohonu všech kol quattro v 80. letech. Nový elektromobil se vyznačuje nejnovějšími technologiemi včetně vysoce účinné rekuperace, virtuálních vnějších zpětných zrcátek a rychlého nabíjení výkonem až 150 kW, které nabízí jako jediný model na trhu. Ve všech směrech obsahuje DNA Audi včetně skvěle propracovaného interiéru,“ říká Marcel Archleb, vedoucí divize Audi Porsche Česká republika.

Interiér elektromobilu Audi e-tron

Interiér elektromobilu Audi e-tron
foto: Audi

„Audi e-tron je elektromobilem nejen pro městský provoz, ale i pro cestování na dlouhé vzdálenosti, a to díky mimořádně dlouhému homologovanému dojezdu a možnosti využívat služeb rychlonabíjecích stanic IONITY, jejichž výstavba probíhá na hlavních tazích. První vozy očekáváme v České republice již v průběhu prvního čtvrtletí letošního roku a od dnešního dne přijímají autorizovaní partneři e-tron klientské objednávky. Jsme přesvědčeni o tom, že náš nový model Audi e-tron má všechny předpoklady k tomu, aby přinesl elektrickou mobilitu i na české silnice.“

Progresivní elektromobil Audi e-tron přichází na český trh s rozsáhlou standardní výbavou, jejíž součástí je i prodloužená záruka výrobce na 4 roky (s omezením na 120 000 km) a servisní balíček na 5 let, resp. 120 000 km, který pokrývá pravidelnou údržbu předepsanou výrobcem.

Elektromobil Audi e-tron

Elektromobil Audi e-tron
foto: Audi

Audi poskytuje na sadu akumulátorů záruku po dobu 8 let, resp. do ujetí 160 000 km. Prodej a servis automobilů Audi e-tron v České republice zajišťuje průběžně rozšiřovaná síť speciálně certifikovaných „e-tron partnerů“ z řad autorizovaných prodejců a servisů Audi. První vozy Audi e-tron dorazí do České republiky v průběhu prvního čtvrtletí.

Stejně jako u konvenčně poháněných modelů Audi mají klienti na výběr bohatou výbavu na přání, která umožňuje individuální konfiguraci vozidla. Bezpečnost i komfort zvýší například vyspělé asistenční systémy. O pohodlí během cestování s nulovými emisemi se postará také řada dalších komfortních prvků včetně sedadel s masážní funkcí.

Mimořádně výhodný je paket Gravity, který zahrnuje světlomety Audi Matrix LED, asistenční paket Tour, čtyřzónovou automatickou klimatizaci, komfortní loketní opěrku, zadní kameru a automatické dovírání dveří.

Paket Gravity v hodnotě 176 200 Kč mohou klienti objednávat se zvýhodněním 45 700 Kč. Mezi další zajímavé prvky výbavy na přání, které potvrzují výjimečné postavení a inovativní charakter nového modelu Audi e-tron, patří mimo jiné tažné zařízení, což u elektromobilů není samozřejmost.

Elektromobil Audi e-tron se začíná prodávat také v Česku

Elektromobil Audi e-tron se začíná prodávat také v Česku
foto: Audi

Loni na podzim představený model Audi e-tron ztělesňuje po všech stránkách náskok díky technice v oblasti trvale udržitelné mobility, od výroby až po recyklaci. Luxusní SUV s elektrickým pohonem dodává na český trh rozsáhle modernizovaný výrobní závod Audi v Bruselu. Inovativní výroba je v něm optimalizována tak, aby byla zaručena neutrální bilance emisí CO2.

Audi e-tron nabízí potěšení z velmi dynamické a zároveň téměř nehlučné elektrické jízdy s nulovými emisemi, a to bez kompromisů z hlediska praktické využitelnosti. Cestování na dlouhé vzdálenosti umožňuje kombinace dojezdu více než 400 kilometrů (dle metodiky WLTP) a možnosti nabíjení na rychlonabíjecích stanicích se stejnosměrným proudem (DC) výkonem až 150 kW. Tímto způsobem lze například v síti rychlonabíjecích stanic IONITY doplnit dostatek elektrické energie pro další etapu během pouhých 30 minut. Audi e-tron přesvědčí také svou mimořádnou dynamikou.

Díky dvěma elektromotorům s nejvyšším celkovým výkonem 300 kW zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy. K mimořádné hospodárnosti a dlouhému dojezdu přispívá mimo jiné vyspělý systém rekuperace. Audi v jeho konstrukci využívá své bohaté zkušenosti s elektricky poháněnými monoposty Formule E.

tisková zpráva

80 Comments on “Audi zahajuje prodej elektromobilu e-tron na českém trhu”

  1. Ta zázračná křivka nabíjení je fakt super. Vůbec bych
    Ta zázračná křivka nabíjení je fakt super. Vůbec bych se nedivil, že je to jen v těch prvních kusech , co si testují různí novináři a technici. A poté křivku upraví, aby ty baterie nedostávala takový kotel. Zázrak v bateriích se prostě nekoná. A náskok díky technice je pryč

  2. Tak toto ma pobavilo: “ K mimořádné hospodárnosti a
    Tak toto ma pobavilo: “ K mimořádné hospodárnosti a dlouhému dojezdu přispívá mimo jiné vyspělý systém rekuperace. Audi v jeho konstrukci využívá své bohaté zkušenosti s elektricky poháněnými monoposty Formule E.“

    To ako 30kWh/100km je mimoriadna hospodárnosť ?! Na to, že majú bohaté skúsenosti s elektricky poháňanými monoposty formule E, je ťažká H A N B A !!!

  3. A čo si Kefalín predstavuje pod pojmom: Audi poskytuje na
    A čo si Kefalín predstavuje pod pojmom: Audi poskytuje na sadu akumulátorů záruku po dobu 8 let, resp. do ujetí 160 000 km ?
    Že tam ten akumulátor ešte bude, aj ked to nikam nedojde, alebo ako si to mám vysvetliť?
    Som z toho voláky zmätený 🙂

  4. Cože? Ono to nemá volant potažený kůží mladého
    Cože? Ono to nemá volant potažený kůží mladého argentýnského býčka? Dokud nebudou alespoň tlačítka ze slonoviny tak do toho odmítám sednout.

    Omlouvám se, obvykle sprostá slova neužívám, ale tentokrát si nemohu pomoci.
    Takovýho čtyřmístnýho užranýho mastodonta co se nikam nevejde a za cenu dvou Leafů plus, nebo dvou TM3??? To se snad pos*ali.

      1. Teď jste to napsal naprosto správně – ne každý „CHCE“.
        Teď jste to napsal naprosto správně – ne každý „CHCE“. Takže je to o chtění. A víte jak by to vypadalo, kdyby všichni dělali jen to co Chtějí? To můžu chtít modré z nebe, ale něco mi říká, že to neklapne.
        Ona by dnešní společnost potřebovala tak trochu klepnout přes prsty. Trochu pokory a skromnosti by neuškodilo, než jen sobecky já chci, a ostatní se pose*te.

        1. To už sme rozebírali… prostě ne každý chce mít jenom
          To už sme rozebírali… prostě ne každý chce mít jenom malinké auto typu iOn a to ješte sdílené. Někdo chce (a třeba i potřebuje) i auto větší. A toto Audi zase o moc větší od běžných aut není (myslím půdorysné rozměry), to ty Tesly (S a X) jsou mastodonty a zabírají víc místa.

          Život je hodně krátký, abych si ho ku*vil tím, že si nedopřeji nic navíc oproti tomu, co potřebuji. A na tom není nic špatného, ostatně, bez toho by nebyl pokrok.

    1. No já nevím, ale toto je první EV, s běžně dostupným
      No já nevím, ale toto je první EV, s běžně dostupným servisem, které splňuje moje požadavky
      1) dobrý dojezd.
      2) 4X4
      3) umí tahat přívěs.

      Všechny ostatní EV , jako je GOLF. LEAF , Hyunday, KIA nejsou plnohodnotné vozy. Cena je toho vozu není vysoká je nejnižší v porovnání s tím, co vůz nabízí a servisní sítí – proto je také tolik objednávek. Uvažuji o něm jako o třetím autě – když člověk chce jet na golf do Špindlu nebo na Slapy na loď.

      1. Pane Josefe,
        1) Ten dojezd je teoretický. Osobně též jako

        Pane Josefe,
        1) Ten dojezd je teoretický. Osobně též jako mnozí pochybuji o jeho reálnosti, a i kdyby se nakonec ukázal reálný, tak v této cenové hladině není nijak oslnivý.
        2) Kam se dá jet (dojet) s 4X4 a nedá se jet (dojet) s náhonem jedné nápravy?
        3) Jak často taháte přívěs? A kam myslíte, že klesne dojezd až za to ten přívěs zaháknete? A i kdyby, tak Tesla X kouli mít může, a s ověřeným dojezdem.

  5. Jsem asi z jiné planety, ale za tu cenu bych očekával, že
    Jsem asi z jiné planety, ale za tu cenu bych očekával, že všechno bude v ceně a tedy žádné příplatky už nebudou.

    Světlomety, asistenční paket Tour, čtyřzónová klimatizace, zadní kamera, automatické dovírání dveří za 180 000,- je úlet.

    Ahá, „komfortní loketní opěrku“ jsem přehlídl. Tak to potom jo!

  6. Super v Praze u prodejen Audi se už dělají fronty, píšou
    Super v Praze u prodejen Audi se už dělají fronty, píšou pořadníky a lidí roztahují spacáky na židlích 🙂 Dojezd na dálnici ve 130 km/h s odřenýma ušima Praha-Brno, jistota bude někde po cestě dobít, super auto, jen co je pravda.

    1. Mate pravdu.
      But on the highway, you are going to see the

      Mate pravdu.

      But on the highway, you are going to see the range go down a lot faster. We were seeing an efficiency of about 32 kWh per 100 km. With a battery pack of 95 kWh, it would result in 297 km (185 miles) of range on a single charge.

      Takze v zime tak 250 s odrenejma usima. A to bez jakykoliv rezervy. A s tou se musi pocitat takze dojezd tak 200km? No za ty prachy uplne vynikajuce :-).

            1. Nabíječky nejsou všude ani ty 50 kWh a už vůbec nebudou
              Nabíječky nejsou všude ani ty 50 kWh a už vůbec nebudou 150 kW. Dnes se dá BEV zajet v teplotách lehce pod nulou za 20 kWh/100 km. Pokud to samé eTron zajede za 30 kWh, tak bude i cena nabíjení vysoká ( 10 Kč za kWh bude brzy běžné) a jednak zbytečně se platí za kazdé kilo baterie navíc. Tohle v Audi prostě nezvládli. Podle mě to ještě dorazí drahým servisem.

  7. „K mimořádné hospodárnosti a dlouhému dojezdu přispívá
    „K mimořádné hospodárnosti a dlouhému dojezdu přispívá mimo jiné vyspělý systém rekuperace“
    Je vůbec aktuálně na trhu jakékoli jiné auto, které je méně hospodárné (ve smyslu Wh/km) než Audi e-Tron?

    1. Bezesporu ten bagr Caterpillar, jak se o něm tady psalo asi
      Bezesporu ten bagr Caterpillar, jak se o něm tady psalo asi před týdnem. Jinak mě už nic nenapadá. Spíš se zamýšlím nad tím, proč tu hodně lidí pohrdá Teslou a Hyundaiem a podobnými dobrými auty a jak se tu zjeví něco od koncernu VW, hned jsou z toho na větvi, jak je to skvělé. Přitom koncern má v elektromobilitě zatím tu nejmenší roli, jejich auta ničím nevynikají, spíše naopak. Ona ani ta obyčejná, fosilní auta nijak nevynikají, o čemž by mohla moje pracovní Škodověnka hodně vyprávět. Vždy si musím prvních pár kilometrů zvykat a vzpomínám, jak pohodlně se sedí v Nissanu, Citroenu, Hyundaích…

      1. Přesně tak. Možná tak před 10 lety ty Voklswagóny byly
        Přesně tak. Možná tak před 10 lety ty Voklswagóny byly dobrý, ale dnes je převálcovala konkurence, ale oni VW si myslí, že ne. Prostě samolibí frajírci, co vůbec netuší že zaspali dobu.

        Nejlepší sranda je ta reklama: „Audi – náskok díky technice“ to je fakt k popukání. :-)))

        Jediné co má ETRON výborný je jeho nabíjení. Podle toho co jsem viděl jak ho testovali, tak nejlepší průbech. Od začátku 150 kW a až těsně před koncem to klesne. Jo to ostatní to šolíchájí a zmenšují výkon třeba hned po polovině nabíjení.
        Ale jinak je technikcy a technologicky tak o 5 let pozadu o proti Tesle a možná bych řekl i o proti Hnujdaji.

        1. Ještě je otázka, zda to dobré nabíjení je úplnou
          Ještě je otázka, zda to dobré nabíjení je úplnou výhrou. Nikdo neví, co na to řeknou baterky za 5 let. Ona jedna věc je nastavení nabíjecího výkonu a druhá je kvalita článků. I u Leafa by se dala poladit nabíjecí křivka, ale oni moc dobře ví, proč to tak neudělali. Jen nevíme, zda si tohle uvědomují i u Audi.

          1. Audi má díky těm uzavíratelným žaluzijím před
            Audi má díky těm uzavíratelným žaluzijím před chladičem právě teď nejlepší tepelný manažment ze všech prodávaných elektromobilů a Nissan Leaf nejhorší i díky úplně vlastním bateriím, které nemůže vyměnit, takže je vaše srovnání skutečně trapné.

            1. Aha, takže u Audi udělali pro chlazení baterie sklopné
              Aha, takže u Audi udělali pro chlazení baterie sklopné žaluzie, ale nedošlo jim, že auto u nabíječky jen stojí, tudíž ať je sklopí jak chtějí, stejně vzduch nebude proudit. Inu náskok díky technice. Uvidíme za pár let, jak se budou tvářit baterky často nabíjené do 100 % (takže třeba 90 % SOC) výkonem 150 kW.

      1. Tak ať to napíšou do techničáku a nehrajou si na něco
        Tak ať to napíšou do techničáku a nehrajou si na něco jiného!
        Navíc mě to fakt štve protože ten debilní tunel co jim vzadu trčí až k sedačkám bude štvát i oba dva cestující na zadních sedadlech.
        Kromě toho u tak obrovského auta by mě to štvalo už z principu. Zkrátka mám pořád pocit, že je to předělanej spalovák a né elektrika od podlahy. Tam se dá s prostorem čarovat.
        Ve výsledku tedy na normální elektrický auto budeme muset zase čekat než příjde VW ID a jemu podobné (snad).

        1. Proboha co tam dělá tunel? No to je přesně to co jsem psal
          Proboha co tam dělá tunel? No to je přesně to co jsem psal výše. Audi – náskok díky technice. K smíchu. Spalovací konzerva si myslí, že tam tunel být musí, a vůbec nepochopili, že u elektromobilu je to nesmysl.

            1. No řekl bych že kvůli těm 2-ma věcem tam tunel uprostřed
              No řekl bych že kvůli těm 2-ma věcem tam tunel uprostřed auta být nemusí. Vše se dá vymyslet jinak a lépe.

              Například opěrka může být součástí sedadla, což je i logičtější volba, protože je vždy tam kde má být, když si někdo dlouhý posune sedadlo dozadu a někdo krátky dopředu. Zrovna tak výduchy klimi mohou být řešené jinak. Teď mne to nenapadá, ale jsou lidi co vymyslí i to co jiné nenapadne.
              Přijde mi, že kvůli těmto věcem dělat tunel je jako jít s tankem na borůvky. 🙂
              Nebo tam klima se 4 zónami vůbec být nemusí. 🙂

    1. Není.. bohužel než si ovčani uvědomí, že reálný
      Není.. bohužel než si ovčani uvědomí, že reálný dojezd JE plný kompromisů a končí na 280.km, je uz pozdě. Stejné je to při lžích o zárukách a bezplatného servisu. 8let se inspirovali jinde, ale je tam drobný háček – 160kkm (při nájezdu 60k+ který dnes mám s rodinným vozem – běžná rodina dojíždějící za prací 40km/den) jsem do 3. let odepsaný. Oh vy sráči z koncernu, fakt Vám to někdo kromě „redakce“ žere?? Protože ten výplod „..bez kompromisů i dlouhé vzdálenosti..“ může napsat jen pablb (a uvěřit mu může jen blb). Led světla jen za příplatek, barva za příplatek, vše za příplatek – za rok už nikdo nezaktualizuje ani tu mapu vevnitř – to je realita Audi.
      Never more soudruzi!! Napálit můžete každého, ale jen hlupák na to skočí 2x/život.

                1. Většinou komentáře jen čtu, ale když mi někdo tak
                  Většinou komentáře jen čtu, ale když mi někdo tak nádherně nabije, tam to se nedá nevystřelit, ať už jsem fanatik nebo ne.

        1. Těžko vyjmenovat „nejlepší“. Podle mne nejsou dobrá a
          Těžko vyjmenovat „nejlepší“. Podle mne nejsou dobrá a špatná auta, ale vhodná a nevhodná. A vhodnost se určuje podle potřeb daného člověka.
          Pokud tedy stanovím premisu:
          valná většina populace za den najezdí do 100km a to ještě né v kuse, ale s pauzou na práci, nebo nákup (protože ve městech žije 60% obyvatel ČR, nebo tam pracují) navíc většinu toho po městech tak by za mne vypadal žebříček asi takto:

          1) Trojčasta (P-ion, C-0, M-Imav) – alternativně Renault ZOE.
          2) Leaf (NE druhá generace – ta by patřila až na pozici 4)
          3) Nějakej číňan nebo startUP (ZHI-DO, Sono Motors, e.Go-life).
          4) Hyunday Kona (alternativně Leaf druhé generace).
          5) Hyunday Ioniq

          Ale opakuji dle výše uvedené premisy.

          1. Nejen podle potřeb, ale i podle individuálního vkusu,
            Nejen podle potřeb, ale i podle individuálního vkusu, dizajnu. Takže u někoho může být na prvním místě klidně třeba toto Audi nebo Jaguar I-Pace. Protože spousta lidí (možná většina?) bere v úvahu i to, jak auto vypadá a jak „reprezentuje“ a nejen to, že to auto je jenom někam odveze.

            Já třeba jezdím docela dost, pracovně dlouhé cesty 500 + 500 zpět, 2-3 krát týdně. Odvezla by mě tam i Fabka, Octávka, dokonce i ta Dacie. Ale přesto jesm si koupil velké, pohodlné a luxusní auto. Protože mě odveze „lépe, pohodlněji“ a líbí se mi, jak dizajnem tak technikou. Nemusí být každé rozhodování striktně racionální, jenom podle toho, co potřebuji.

            1. Z našich společných diskusí je jasné, že se neshodneme,
              Z našich společných diskusí je jasné, že se neshodneme, ale taktéž napíši své vidění dané věci.
              Za prvé – Fabie rozhodně není vhodné auto na 500 + 500 km několikrát za týden. Octavie už možná, a portfolio vozů Dacia neznám, tak nemohu posuzovat.

              Nicméně k tomu hodnotovému žebříčku. Nevěřím tomu, že by dnes někdo společenskou hodnotu člověka posuzoval podle toho, jakým přijede autem. Navíc i kdyby to čím jste přijel nějak přispělo do mozaiky tvořící ten tzv. první dojem, tak může být odlišně vnímáno. Je celkem početná skupina lidí, která by příjezd do centra města SUVéčkem s dvoulitrovým (či větším) TDI motorem V8 považovala za opravdu hloupý přístup a naopak volbu maličkého EV jako za projev velmi rozumného uvažování coby volby vhodného dopravního prostředku.
              Dále lze úspěšně pochybovat o mentální vyspělosti toho, kdo je unešen zvukem či velikostí auta a považuje za kvalitu člověka to jak velký motor, karoserii či kola má auto s kterým přijel (chápu to u desetiletého kluka, ale u dospělého???)
              A závěrem, i ve společnosti kde se takový jedinci co hledí na auto jako na parametr kvalit daného člověka je mnoho dalších aspektů. Když první tři věty co daný člověk pronese, budou naprostý kraviny, tak to nezachrání ani tím kdyby přijel s Bentley.

              1. Jen upřesním, že já nehodnotím lidi podle aut a ani já
                Jen upřesním, že já nehodnotím lidi podle aut a ani já nevybírám auto podle toho, jak si myslím, že by ostatní na mě skrze něj koukali… to ne. Ale spousta lidí ano, takže i tento úhel pohledu na výběr auta tu u jisté (velké) části populace pořád je.

                Já vybíral podle toho, jak mi auto bude vyhovovat, ale ne nutně jenom podle racionálních měřítek… auto se mi musí i líbit a musí být ideálně i něčím zajímaví, třeba už jenom tím hybridním pohonem.

                Mám auta rád a možná jsem tím klukem, který se nadchne zvukem 12-válce, usmíá se, když řídí Nissan GTR v zatáčkách na letišti (to bylo super), nebo když ocením pohodlné a krásné sedačky, pravé dřevo v interiéru a celkově pěkné zpracování, kde je vodět, že výrobce si dal záležet.

                Nechci po autě jenom to, aby mě někam odvezlo. Vy ano, prosím, to je v pořádku. Ale je v pořádku i to, když to má někdo jinak, nemyslíte? 🙂

                1. Vidíte, asi poprvé se shodneme. Kdyby se z lidí vytratila
                  Vidíte, asi poprvé se shodneme. Kdyby se z lidí vytratila individualita a rozmanitost názoru, taky už by jsme ani nebyly lidmi, ale roboty – a ztráta lidství by byla velká škoda.
                  To co píšete vy o vztahu ke svému autu, mám já třeba v jídle. Nakupujeme převážnou většinu potravin BIO (i když jsou nejméně dvakrát dražší – ne-li víc, než běžná alternativa), téměř vždy v „Bezobalu“ což je vopruz tahat se s tím v krabičkách, když Košík nebo Rohlík by i to dovezl (a donesl) až do předsíně.
                  Takže my nakupujeme jídlo 2X dráž, a s větší námahou než většina populace – také je to naše „nelogická“ volba.

      1. Máš problémy s počtama nebo ti někdo potajmu jezdí
        Máš problémy s počtama nebo ti někdo potajmu jezdí autem.
        Pokud denně najezdíš 40 km kvůli zaměstnání, tak při 250 pracovních dnech v roce (a to ještě bez dovolené), tak to máš 10 tisíc km. To ti do těch 60k+ chybí pořádná porce kilometrů… 🙂

        Jinak ten konec je nesmysl. Led světla jsou v základu, za příplatek jsou matrixové ledky. Základní barva je také zdarma, metalízy jsou za příplatek. To je naprosto standardní situace, stejně jako u většiny dalších automobilek. A co se týče aktualizace, že chtějí za to platit, to je stejný jako všude. Mercedes nebo BMW dává doživotní aktualizace zdarma?

      2. Souhlasim s vami a chapu vase nas…ani.
        Bohuzel to povede ke

        Souhlasim s vami a chapu vase nas…ani.
        Bohuzel to povede ke zklamani spousty lidi kteri tem slibum uveri.
        V Japonsku je treba dojezd 40kWh Leafu udavanej 400km/h. No to je jeste vetsi bomba, nekupte to. Jenze realite nejbliz je EPA a ta udava 240 km. 🙂 Takze v zime po dalnici budou lidi radi kdyz to da 200km. A musite taky mit nejakou rezervu pro pripad kalamity, nefungujici nabijecky (v Japonsku vzdy jen jeden stojan sic!) atd. Coz to auto cini tady v Japonsku na dalnici temer nepouzitelnym. Me tyhle udaje zavani uz vyslovene podvodem.
        A to jsem velky fanda do elektromobility.
        Jenze jsem realista.

        Ne EV fanatismu!

Napsat komentář