Autosalon Ženeva 2019: elektrický minivan Mercedes-Benz EQV

Rodina elektrifikovaných vozů Mercedes-Benz EQ se rozroste o minivan elektromobil EQV. Představí se na autosalonu v Ženevě už v březnu.

V březnu na ženevském autosalonu by se měl ukázat elektrický minivan Mercedes-Benz Concept EQV. Mohl by konkurovat „lidovějšímu“ elektrickému minivanu Volkswagen ID. Buzz, který má jít na trh také v roce 2022.
foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz představil novou verzi úspěšné řady V pro rok 2019. Potvrdil zároveň, že prostorné MPV se na autosalonu v Ženevě objeví v plně elektrické verzi jako Mercedes-Benz Concept EQV.

Výrobní verze by pak mohla zamířit na trh někdy kolem roku 2022. Očekává se, že bude postavena na upravené platformě stávající třídy V/Vito, podobně jako Mercedes-Benz eVito.

Třídu V představil Mercedes-Benz poprvé před pěti lety. Chtěl nabídnout prémiový vůz v segmentu minivanů. Za tu dobu se prodalo už 209 000 kusů těchto vozů.

Do roku 2022 by měl na trh v rámci rodiny EQ kromě již prodávaného elektrického SUV Mercedes-Benz EQC a avizovaného EQV dorazit také hatchback EQA, luxusní limuzína EQS a malý crossover EQB.

58 Comments on “Autosalon Ženeva 2019: elektrický minivan Mercedes-Benz EQV”

  1. Už se těším na EQB, konečně rozumné auto do města a
    Už se těším na EQB, konečně rozumné auto do města a okolí, cena už rozumná, holt budu muset vydržet, dva roky není tak hrozný. Mercedes je za mě v posledních letech designová jednička.

    carwow.co.uk/mercedes/news/3962/new-mercedes-eqb-electric-car-price-specs-release-date

        1. „Moderní vozidla vybavená naftovými motory splňujícími
          „Moderní vozidla vybavená naftovými motory splňujícími normu Euro 6 patří k nejčistším dopravním prostředkům v městském provozu,“ uvedl ředitel institutu profesor Matthias Klingner před německými poslanci.

          Zavřít teoretika Klingnera do garáže a nastartovat mu tam čisťounký nafťák, ať prokáže své tvrzení praktickým pokusem. Tak moc je to jednoduché…..

            1. Zřejmě jste nikdy neviděl měření hladiny škodlivin v
              Zřejmě jste nikdy neviděl měření hladiny škodlivin v ovzduší uvnitř města s 5 a více patrovými bloky domů. Je to prakticky totožné. Protože garáž je sice uzavřený prostor, ale jen s jedním autem. Kdežto ulice je sice otevřený, ale neodvětrávaný prostor s až tisícovkami projíždějících, zastavujících, rozjíždějících se a popojíždějících aut denně. V Ostravě máme míru povolených škodlivin uvnitř města běžně překročenu i 80x. Takže tolik k blbému argumentu. Není to argument, je to opakovaně změřený fakt.

              1. A co takhle zavřít do té garáže ty, co tvrdí, že EEV je
                A co takhle zavřít do té garáže ty, co tvrdí, že EEV je naprosto čistá a poměrově tam pustit komín z uhelné elektrárny?

                Kdo myslíte, že vydrží déle, ten s tím spalovákem nebo ten s tou „poměrovou“ uhelnou. Nic proti, ale mě stačí 5% komínu co spaluje uhlí oproti spalováku.

                1. Opět hloupý argument spalovacích řidičů. Nafta a benzín
                  Opět hloupý argument spalovacích řidičů. Nafta a benzín Vám padají z nebe, že? Jen v rafinerii, jako jednom z mnoha stupňů opakovaného vyhledávání, těžby, dopravy, zpracování a skladování ropy, než ji máte v nádrži se na rafinaci 1 L benzínu spotřebuje v poměru 1,3 kWh elektřiny. Takže správně byste měl do té garáže s nastartovaným spalovákem připojit ještě k výfuku i ten komín uhelné elektrárny.

                  My, majitelé elektromobilů, se snažíme nabíjet naše auta čistou elektřinou z OZE. Protože jedině tak jde o čistou mobilitu nejen v místě provozu, ale i výroby elektřiny. Doma máme FVE, větrnou nebo vodní elektrárnu, podobně v práci. Takže i těch 50% výroby elektřiny z uhelných elektráren v energetickém mixu ČR, se nás netýká.

                2. Pardon, kolik vás takových je?
                  Myslím si, že vy všichni,

                  Pardon, kolik vás takových je?
                  Myslím si, že vy všichni, co jste takoví srdcaři dohromady ušetříte stejně škodlivin, jako když firma vymění starou V3S nebo Tatrovku ze 70 tých let za EU6 stejnou sklopku 😉

                  Počítat se mi to nechce. Ale těch ostrovních domů je po čertech málo, spousta elektromobilistů nabíjí v práci a tam to jistě není z OZE.

                3. Je nás 2,5 tisíce z 5,5 milionů spalovacích osobáků a
                  Je nás 2,5 tisíce z 5,5 milionů spalovacích osobáků a pomalu rosteme. Pomalu zejména proto, že výrobci nestíhají vyrábět a dodávat, třeba na eGolfa se čeká 10-12 měsíců (dělají jich 72 denně pro celý svět, spalovacích Golfů 2000 denně). Chevrolet Bolt se do Evropy ani nedovezl. Tesla Model III přijíždí až tento měsíc, únor 2019. Lidi i firmy by kupovali, ale není moc co, v podstatě jen ojetiny. a trh se rychle vyvíjí (např. Nissan Leaf 1.generace 24 kWh baterka, pak 30 kWh a nyní už rok je v nabídce 2.generace 40 kWh a během pár měsíců má do Evropy dorazit 60 kWh).
                  FVE s baterkou není ostrovní systém, to by musel být dům zcela odpojen, takových je minimum, protože letité stavební předpisy a donedávna nepříliš dostupné technologie.
                  Lidi nabíjejí i v práci. Koukněte se třeba na VŠB, střechy plné FVE, plus jedna větrná a jedna natáčecí. Kolega nabíjí u krajského úřadu, střechy plné FVE. Další má přímo v Karviné v práci FVE na firmě, další na hale o kus dál. Prostě jde to.
                  Jistě, jde to pomalu, ale jde. Když všichni tupě skáčí z okna, nemusím já taky.

                4. Zcela jistě ten co mu tam půjdou spaliny z uhelné
                  Zcela jistě ten co mu tam půjdou spaliny z uhelné elektrárny. Pokud ho tedy ochráníme před účinky horké páry. Ve spalinách moderní uhelné elektrárny je jen velmi málo zplodin, např. elektrárna Tušimice už ani nemá komín a spaliny odcházejí jen přes chladící věže. Je to v podstatě pára. Něco jiného je CO2, to ale není látka přímo škodlivá lidskému zdraví, problematický je její vliv na životní prostředí.
                  Ve spalinách spalováku je spousta škodlivin co přímo škodí lidskému zdraví.

          1. Kdyby to Citigo opravdu mělo přijít letos do prodeje, tak
            Kdyby to Citigo opravdu mělo přijít letos do prodeje, tak by o tom bylo něco slyšet a vidět, je fakt, že je ticho po pěšině.

            Připravuje se elektrika pro Kamiqa, ale letos prý určitě ne, spíš až 2021. Rozpočty na vývoj pro škodifku se prý ale teď dost utahujou, asi je potřeba dotovat hlavně matku. A germáni si tu elektriku stahujou hlavně pod sebe.

        1. Tak má pracovník z vývoje zřejmě špatné informace…
          Tak má pracovník z vývoje zřejmě špatné informace… e-citigo jsem už několikrát potkal jezdit kolem MB. Naposledy ve čtvrtek. Poznávací znaky: F-kové značky, plastový podběh u zadní nápravy – spalovací verze ho nemají a zalepený zadní znak škoda.

              1. Tak to mě mrzí… Upřímně, hodně jsem se na to auto
                Tak to mě mrzí… Upřímně, hodně jsem se na to auto těšil a chtěl jsem ho koupit. Protože 37 kWh v ceně do půl mil. za nové e-auto je slušné. Vůbec když to mělo dostal nové články LG (de-facto stejné moduly jak v Audi e-tron).

    1. Podle toho které eCitigo měl na mysli. Škodovka pred lety
      Podle toho které eCitigo měl na mysli. Škodovka pred lety zkoušela experimentovat v citigu s motorem z vysavače a opravdu malou baterkou, patrně pro co nejnižší cenu. Toto ale bylo už před nějakým pátkem definitivně odpiskano ve prospěch eCitigo s výzbrojí e-Up a upgradovanou baterkou, kterou brzy dostane i e-Up. Toto určitě dorazí k objednání tuším z kraje 2020.

        1. Upřímně, V-Klasse mám doma v garáži a jezdím s ním
          Upřímně, V-Klasse mám doma v garáži a jezdím s ním právě na dlouhý trasy, dovolený atd., kde nemohu jet s i3. A v elektrice bych to tedy nechtěl.
          Otázkou je, zda těch pár zákazníků-hotelů, co ho používají jako shuttle bus, ekonomicky ospravedlní výrobu elektrické verze.

          1. No já si myslím, že právě ty hotely by to daly ve
            No já si myslím, že právě ty hotely by to daly ve větším počtu než ti nadšenci co musí 1x za rok ujet 1000 km aby si na dovolené mohly odpočinout.
            🙂

            Z letiště do hotelu nás odváží vždy jen v malých busech pro 9 osob a těch hotelů po světě je víc než těch nadšenců a navíc by to pomohlo tomu prostředí ve městech.

            1. No právě se obávám, že ty hotely i ve větším počtu
              No právě se obávám, že ty hotely i ve větším počtu bude stále málo. Nehledě na to, že k výměně dochází postupně dle ukončení životnosti jednotlivých shuttle busů, takže z toho velkého počtu hotelů dojde každý rok na 10% busů (při předpokládané životnosti 10 let) k výměně a otázkou je, kolik procent z těchto 10% riskne jít do elektriky.

              1. Když jim někdo nabídne lepší variantu než dosud, tak by
                Když jim někdo nabídne lepší variantu než dosud, tak by to mohlo vyjít.

                Že je po světě hotelů málo?
                Mně se tedy nezdá, zkus si to spočítat.

                Většinou ty mini busy stojí před hotelem a každý hotel má elektřinu a tedy i možnost bezproblémového nabíjení.

                1. Hele, tady je 90% aut, které z fleku můžeš vyměnit za
                  Hele, tady je 90% aut, které z fleku můžeš vyměnit za elektriku, aniž by řidič šel do horšího. No a situace je taková , jaká je. Takže asi tak.
                  Ale rád se budu mýlit…

                2. Tak to seš ještě vetší optimista jak já. 🙂
                  No tak to se

                  Tak to seš ještě vetší optimista jak já. 🙂

                  No tak to se tedy mýlíš a dost.

                  I když jezdím skoro 3 roky v e-golfu, tak ještě nenastal pro mne čas nebo spíš nabídka elektriky, kterou bych mohl „z fleku“ jak říkáš vyměnit.
                  A to u těch co by to z 90% mohly vyměnit platí minimálně 10 násobně oproti mě.

                  Vždyť je to i vidět, takže v tom se ani nemusíme přít.
                  Ani tato dodávka není zatím k mání a tom to celé bylo.

                3. Tak coz o to, rekl bych ze klidne i u 80% aut by se dalo ric,
                  Tak coz o to, rekl bych ze klidne i u 80% aut by se dalo ric, ze by nebyl problem je vymenit za Model S 100D a nebylo by to k horsimu. Otazka treba je, k cemu je dobra informace, ze kdyz vymenite felicii za 20 000 za teslu za 3,5 milionu, tak to neni zmena k horsimu 😀

                4. Tak nějak, nechtěl jsem to dopodrobna rozepisovat, protože
                  Tak nějak, nechtěl jsem to dopodrobna rozepisovat, protože taky píše heslovitě a úsporně s odvedením jinam.

                  Můj komentář byl původně k Mercedesu-Benz EQV.

                  🙂

      1. V-Klasse není jen větší (o dost) než e-NV, ale hlavně to
        V-Klasse není jen větší (o dost) než e-NV, ale hlavně to není dodávka jako Vito, ale MPV typu Multivan. e-NV není pro toto vůbec konkurence, to je jiná kategorie.

        S e-NV můžeš srovnávat tak MB Citan, to je stejná kategorie…

          1. Ja myslim ze do 3.5t sa dostanu. Viac ako 50kWh baterku tam aj
            Ja myslim ze do 3.5t sa dostanu. Viac ako 50kWh baterku tam aj tak nedaju. Realny dojazd s odretymi ušami 150km v lete. Maximálka 90km/hod.
            Takato krabica ma odpor vzduchu ako krava a aj v dízlu sa pod 10L/100km nedostane ani náhodou

            1. Tak s timto v220 jezdim. spotreba je 8,5l pri konstantni
              Tak s timto v220 jezdim. spotreba je 8,5l pri konstantni 130km/h. s lehkou nohou po okrskach se da jet za 7l, podle spritmonitor mam pak 7,6l po ujetych 40tis.km. EQV by me zajimalo,protoze ten stavajici 2.2d je pekny traktor,ale myslim ze cena bude tak 2.5mil v zakladu pri parametrech pohonu jako EQC. Cau Petr

              1. EQC má stát podobně jako GLC 43 AMG (1,67mil. Kč), tomu
                EQC má stát podobně jako GLC 43 AMG (1,67mil. Kč), tomu ale moc neveřím, řekněme tedy 1,8mil. Kč. GLC stojí ve verzi 220cdi jenom o nějaké desetitisíce víc, než V 220cdi. Takže si nemylsím, že by tam musel být takový rozdíl..

Napsat komentář