Nabíjecí stanice PREpoint: elektřina z obnovitelných zdrojů, chystá se 125 nových rychlonabíječek

PRE dnes registruje tisíc pravidelných klientů sítě nabíjecích stnaic PREpoint. Přibývá také počet dobíjení, kdy rozdíl oproti minulému roku je téměř dvojnásobný a míří k hranici 10 000 nabíjecích cyklů.

Nástěnné nabíjecí stanice tzv. „wallboxy“ na distribuční trafostanici na Pankráci pro běžné dobíjení elektroaut v obytných celcích.
foto: PRE

PRE reaguje na zvýšenou poptávku po dobíjení a očekávanou penetraci elektromobilů na automobilovém trhu. Proto i v uplynulém roce vzrostl počet dobíjecích stanic v síti PREpoint o 20 dobíjecích bodů na 82, z 64.

Zvyšuje se nejenom kvantita, ale rozvíjí se technologie dobíjecích stanic, kde PRE momentálně disponuje pěti rychlodobíjecími stanicemi, které dobijí elektromobil do hodiny, na dopravně a strategicky důležitých místech. Nejnovější stanice stojí v Praze u začátku dálnice D5 na parkovišti Metropole Zličín.

Níže uvedený graf prezentuje celkové množství dobité elektřiny, které koresponduje s výše zmíněnými trendy. Do baterií elektrovozidel loni nateklo ze sítě PREpoint 98 tisíc kilowatthodin elektřiny, což je o třetinu více než loni. Elektromobilita je často prezentována jako zelené řešení dopravy, a proto PRE výhradně dodává do všech stanic sítě PREpoint elektřinu z obnovitelných zdrojů.

Spotřeba elektřiny v síti nabíjecích stanic PREpoint

Spotřeba elektřiny v síti nabíjecích stanic PREpoint
foto: PRE

Síť PREpoint se bude i nadále rozšiřovat, a to i díky dvěma dotačním titulům Ministerstva Dopravy, kdy do tří let bude instalováno 125 rychlodobíjecích stanic na dopravních tepnách po celé České republice, a dalších zhruba 80 dobíjecích stanic především v obytných částech Prahy.

Do celkové statistiky dobíjení budou přispívat i neregistrovaní zákazníci, tzv. jednorázová dobíjení, která PREpoint umožňuje přes naskenování QR kódu na svých stanicích. Část těchto neregistrovaných zákazníků již tvoří především zahraniční uživatelé elektromobilů, kteří pro dobíjení i placení využívají napojení PREpoint stanic do mezinárodní sítě Hubject.

tisková zpráva

41 Comments on “Nabíjecí stanice PREpoint: elektřina z obnovitelných zdrojů, chystá se 125 nových rychlonabíječek”

  1. To vypadá na opravdickou konkurenci rychlonabíjení na
    To vypadá na opravdickou konkurenci rychlonabíjení na dálkových jízdách. Soukromníci s 1 či pár stojany versus ČEZ versus EON versus PRE a minulý týden ohlášených 6 rychlonabíjecích stojanů Greenway v ČR.
    Jinak když tu píše o loňském roce PRE i ČEZ tak pro srovnání něco od Greenway (Slovensko a Polsko) v roce 2018:
    – 2.991 registrovaných klientů celkem
    – v průměru 198 nových klientů měsíčně
    – 451 MWh nabité elektřiny
    – 163 rychlonabíjecích stanic provozují celkem
    – 104 rychlonabíjecích stanic nainstalováno v roce 2018 (77 Greenway a 27 partnerských)
    – měsíčně v průměru instalováno 9 nových rychlonabíjecích stanic
    – uskutečněno celkem 27.500 nabíjení
    – 2/3 ze všech nabíjení bylo systémem CHAdeMO
    – průměrný odběr byl 15 kWh/1 rychlonabíjení.

  2. Milá PRE, pokud chceš instalovat nabíječky po celé ČR,
    Milá PRE, pokud chceš instalovat nabíječky po celé ČR, zkus prosím trochu přemýšlet nad jejich umístěním. Nainstalovat nabíječku půl kilometru od už existující není žádné hrdinství. Ale být první třeba v Táboře, Příbrami nebo Dobříši, Jindřichově Hradci, Benešově, nebo třeba na aktuálním začátku D3 v Meznu, to by byl majstrštyk. Pro další inspiraci přidávám Klatovy, Vimperk, Kaplici, Dačice, Jesenici (silnice č. 27), Mariánské Lázně, Cheb, Domažlice, Hlinsko, Jičín, Česká Lípa… Konečně bych ten čip rád někdy použil, když už ho mám doma třetí rok. Díky, Tvůj věrný zákazník z malé vesničky u Č. Budějovic.

    1. Myslím, že ten Tábor do měsíce nestihnou – a tak první
      Myslím, že ten Tábor do měsíce nestihnou – a tak první nebudou 🙂

      Vše pro rychlonabíječku je již nachystané na zdejší průmyslovce. Mělo se tam rycholnabíjet už v sobotu, kdy je tam sraz elektromobilistů, ale nabíječka je nyní teprve na cestě do ČR.
      Tak tam bude asi až za 14 dnů /měsíc.
      Ale BUDE!

      1. Cože? Tábor že se dočká nabíječky? To by byla výborná
        Cože? Tábor že se dočká nabíječky? To by byla výborná zpráva, dalo by se s malou baterkou přejet z Prahy do ČB a díky nabíječce u Globusu ČB dokonce i zpátky :-). U průmyslovky je to dobré místo. Díky za zprávu. A komu že můžeme děkovat? EONu?

          1. Výborné řešení, líbí se mi na něm hlavně to, že má
            Výborné řešení, líbí se mi na něm hlavně to, že má určitou stabilitu a ne že se musím bát, že za půl roku budu platit 1500 za měsíc. O to mám trošku strach u ČEZu, ale to by jim asi zbyli jen ti, co s Teslami nejezdí na SCH. Jenže to jsou zrovna ti, kteří jim nejvíc prodělávají. Vydělávají jim takoví jako já, čip si platím od listopadu, ale poprvé nabíjet se chystám až zítra. 🙂

            1. Se svojí obchodní elektromobilní politikou to asi u Čezu
              Se svojí obchodní elektromobilní politikou to asi u Čezu dlouho takhle nepůjde. Počítám, že po Ampéru 2019 zdraží. Mám zprávy o tom, že je to tam stále takové archaické. Asi tedy budou pokračovat v tom, co jim funguje. Jednou za dva roky zvednout cenu 3 krát.

              Podívejme se na historii:
              do 31.12.2016 cena za čip = 150,- Kč
              od 1.1.2017 cena za čip = 450,- Kč
              od 1.4.2019 cena za čip = 1.350,- Kč

              Nepřipadá mně to jako apríl.

              Dívám se na to tak, že je to jedna z nejziskovějších firem v ČR.
              Co by tedy měli umět nejlépe – než tvořit zisk? 🙂

                1. Zase nějaká ověřená informace nebo opět jako vždy tady
                  Zase nějaká ověřená informace nebo opět jako vždy tady domněnka? :-):-)

                2. To jste se měl zeptat o řádek nahoře Mirka, který uvedl i
                  To jste se měl zeptat o řádek nahoře Mirka, který uvedl i přesný datum.
                  Z mé strany to byla reakce Mirkovi, nicméně že to bude kolem 1.800,- odhaduji už dlouho a myslím si, že nejpozději k r.2020 k tomu dojde.

                3. Co se týče elektromobility, tak poslední dobou už jen
                  Co se týče elektromobility, tak poslední dobou už jen domněnky.

                  Ale uvažujme reálně. Je možné, že by to zvedli před Ampérem a pak poslouchali na konferencích během Ampéru ty připomínky? NE.
                  Zvednou ceny až k tomu bude příležitost – a to bude až do ČR přijedou TM3. Tedy bude v ČR skokově (během 2 – 3 měsíců) o 1/3 elektromobilů více (hlavně v Praze). Bude kde nabíjet (cca. 70kWh baterie)? Bude dost místa na parkování v modrých zónách? Proto jsem zvolil ten apríl (1.4.2019).

                  Co jsem tak tu elektromobilitu zatím pochopil, tak se na tom každej bude chtít nabalit co nejvíc. Proto 1.350,- Kč berte jako moji nesmělou domněnku. Dokážu si představit i cenu 1.980,- Kč – vždyť zisku nikdy není dost 🙂

                4. Me bylo receno ze pro rok 2019 se nic zvedat nebude – a nebylo
                  Me bylo receno ze pro rok 2019 se nic zvedat nebude – a nebylo me to opravdu receno na zakaznicke lince takze nejake tipovani jestli a vubec kolik si myslim ze je akorat poplasna zprava.

                5. To by bylo super pro elektromobilisty, ale malá tragédie pro
                  To by bylo super pro elektromobilisty, ale malá tragédie pro ty co se zabývají výstavbou rychlonabíječek. Co se týče poplašné zprávy, tak 1.4. je to v pohodě … ale nechme se překvapit 🙂

                6. Ještě se vrátím k nabíječce v Táboře. Byl jsem se u
                  Ještě se vrátím k nabíječce v Táboře. Byl jsem se u průmyslovky podívat, původní nabíječku okupovalo jako vždy i3, ale žádný náznak zázemí pro rychlonabíječku jsem nikde neviděl. To bude někde za rohem, jak je rozvodna? Už se nemůžu dočkat :-).

                7. Bude to z druhé strany průmyslovky (na té blíž trati) –
                  Bude to z druhé strany průmyslovky (na té blíž trati) – zatím je ta jen sokl + trubky. Ale již brzy …

                8. Už se na to těším, budu tam zase celý den s mojí
                  Už se na to těším, budu tam zase celý den s mojí milovanou i3

                9. Ale nene, i3 je hezké auto a to patří před vchod, ne
                  Ale nene, i3 je hezké auto a to patří před vchod, ne někam z boku, aby se mohlo hezky vystavovat :).

                10. Díky za informaci, dejte prosím vědět, až to tam bude
                  Díky za informaci, dejte prosím vědět, až to tam bude fungovat, rád se zajedu podívat.
                  Stejný podstavec už máme v ČB na Benzině na Strakonické, čouhá z něj kabel a asi se čeká na nabíječku. Obsluha pumpy potvrdila, že to opravdu bude nabíječka. Tak ještě J. Hradec a jsme na jihu z nejhoršího venku.

                11. A my už máme v ČB nabíječky dvě! ČEZ postavil
                  A my už máme v ČB nabíječky dvě! ČEZ postavil nabíječku na Nádražní u Benziny. Díky ČEZu za to, že na tom maká. Aktuálně má v JČ o jednu více než EON, tak by mohl EON zas nějakou přidat. Třeba J. Hradec čeká.

  3. Volal jsem na infolinku PREmobility. Jak funguje dobíjení na
    Volal jsem na infolinku PREmobility. Jak funguje dobíjení na placeném parkovišti na výstavišti Praha7? „Přijedete k bráně, přiložíte čip, ta Vás pustí a máte zde dvě hodiny zdarma pro dobití.“ Poděkoval jsem a jel večer na výstaviště, kde jsem měl nějakou akci. Brána mě na čip nepustila. Odebral jsem si tedy lístek s tím, že to pak nějak pořeším. Nepořešil. Kontakt na provozovatele hlídaného parkoviště nedohledatelný, tak jsem zaplatil kromě dobití ještě 240 Kč za parkovné a to se vyplatí 🙁 Opět volám na PREmobilitu. „Je to je nám líto s tím parkovným už nic neudělám, ale sjednáme nápravu a budeme Vás informovat“ Uplynul týden a já pořád čekám na info 🙁

  4. Hezky to vypadá to číslo 98 000kWh.
    Co to uvádět ve Wh

    Hezky to vypadá to číslo 98 000kWh.
    Co to uvádět ve Wh tj 98 000 000Wh. To vypadá jěště lépe.
    No a zkrátíme-li to na MWh je to 98MWh, už to nevypadá moc dobře, vzhledem k tomu že je to přiblížně moje roční spotřeba domácnosti s malým elektromobilem x10.

      1. Nevím zda číslo 959 115 kWh celkového odběru na
        Nevím zda číslo 959 115 kWh celkového odběru na nabíječkách Čezu je srozumitelné pro laiky. U PRE je to desetina.
        Mě se zdá, že zaokrouhlení na 1TWh je laicky srozumitelnější. Třeba s dodatkem že vyvoz elektřiny za rok 2018 byl 28,1TWh. Pro představu lajkům.

        1. Pro laiky by to bylo od vas extremne zavadejici.
          Laik je bezny

          Pro laiky by to bylo od vas extremne zavadejici.

          Laik je bezny obcan ktery vidi na vyuctovani za elektrinu vetsinou kWh a nekdy MWh a cenu za tyto jednotky. Stejně tak u spotřebicu mu uvadi spotřebu vesmes v kWh.

          CR tolik elektriny sice vyvezla (28.1TWh je za rok 2017 nikoliv 2018 jak uvadite), ale cisty vyvoz byl jen cca 13TWh, zbyla elektrina je reexport. Kdy kuprikladu Nemecko nasi prenosovou soustavu vyuziva hlavne pro reexport vlastni elektriny ze Seveniho more do Bavorska.

          a jen tak pro zajimavost, TWh je 1 miliarda kWh, 959115 kWh je tedy 0,000959115 TWh, coz by pro laika bylo asi mnohem vice matouci

    1. Asi tak nějak akvivalent cca 600 tis. Km při spotřebě 6
      Asi tak nějak akvivalent cca 600 tis. Km při spotřebě 6 l/100 Km tedy cca 36 m3 benzínu.

      Ale jinak využívám jejich sít při občasných cestách do Prahy hlavně pomalé nabíjení v centru Černý Most a musím říct že super , jen to zpoplatnění po 2 hodinách nabíjení ,ale zase je to pár korun na hodinu.

      Pokud udělají sít 125 rychlonabíječek a nechají cenu za 2,5 Kč bez DPH. Tak udělají skutečně něco pro elektromobilitu.

Napsat komentář